De siste nesten tre månedene har jeg med jevne mellomrom fått e-post fra Dropbox om at kontoen min vil bli slettet fordi jeg ikke har logget inn på X antall måneder.
Problemet er at det har jeg jo. Jeg har vært inne på den på "normal" måte, og har også fulgt lenken i e-postene ("Sign in to keep your account"), og sist, for tre uker siden, var jeg inne lenge og både slettet noen ting og åpnet andre. Like fullt fikk jeg nå nettopp e-post om at kontoen blir slettet om 7 dager.
:gaah: Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
Takk skal dere ha. Jeg bruker jo stort sett alltid å gjennomskue phising med en gang, så dette er litt flaut. :flau: Det falt meg ikke inn at det ikke var ekte fordi 1) jeg fikk meldingene via jobb-e-posten, og der har jeg faktisk aldri fått spam og 2) jeg bruker Dropbox såpass sjeldent at jeg ikke vet hva som er vanlig.
Vel vel, neppe noen skade skjedd. Det ligger i hvert fall ikke noe sensitivt der, og nå er passordet endret. :jupp:
Og jeg synder over en lav sko der. Jeg klarer rett og slett ikke huske på så mange ulike passord, så det MÅ rett og slett bli noe gjenbruk her og der. Helt til jeg klarer å komme på noe annet glupt passord som jeg klarer å huske. (Nå har jeg fire eller fem passord jeg klarer å huske.)
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.