Jeg kjøpte meg et par joggesko fra nike hos xxl her om dagen. De var gode og erfaringsmessig er nike gode sko til foten min. - På første trening kjenner jeg at skoen går forhøyt opp i forhold til den berømmelige sammenskrudde ankelen min, og jeg får derfor ikke til å bruke den til trening fordi de "gnager" på den ene skruen. (dette med gnagende skruer vil gå seg til, men det er enn så lenge en utfordring for hva sko angår)
Er dette grunn til å benytte seg av fornøydgarantien? - eller må jeg bare bruke skoene som hverdagssko?
Eg kjøpte joggesko og var usikker på om pronasjonsstøtten var riktig, og då brukte selgjaren det som eksempel på god nok grunn til å bruke fornøgd-garantien.
Da tror jeg at jeg gjør det. Skal ta en runde med annen form for trening for å sjekke om de kan brukes til det. Jeg var usikker på om den der fornøydgarantien kun gjaldt om jeg var blitt anbefalt produktet av en selger i butikken eller ei, nemlig....
Jeg benyttet meg av dette nå nylig hos xxl. Kjøpte joggesko. Gode sko, men ett eller annet med dem gjorde at jeg fikk vondt i helene når jeg gikk endel med dem.
Nei, det må jeg innrømmet at jeg aldri har tenkt på det selv - det var en kollega av meg som påpekte at hun mente jeg burde gjøre det. Jeg så liksom for meg at brukte sko ikke kunne returneres, men om jeg har muligheten til å bruke 600 kroner på noe annet/sko som funker på foten min, så ønsker jeg jo heller det må jeg innrømme.
(dog er det fryktelig irriterende dette med denne skruen - nike funker fint å bruke til hverdagsbruk, men ikke til trening ser det ut til....)
Xxl ønsker at kundene skal være fornøyde med det de kjøper, og siden folk er forskjellige og at de forskjellige produktene ikke nødvendigvis passer alle sammen, så åpner de for å kunne bytte produkter som av ulike årsaker ikke ble riktige for kunden.
En kjempeflott service synes jeg, og jeg handler først og fremst hos dem, nettopp pga dette. For da vet jeg at jeg ikke trenger å være redd for å bruke penger på noe som viser seg å ikke passe min kropp og mine behov.
Ja, det er jo en fin service. Mitt "Problem" er jo hva de kommer til å gjøre med skoene som er brukt i en time? vil de kastes? Gies de bort? selges de på nytt :skremt:
IKEA selger ihvertfall tilbakeleverte madrasser i billigkroken, så jeg. Jeg aner ikke hva XXL gjør, men vil tippe at den type retur bare utgjør en brøkdel av reklamasjoner og usolgte varer.
Jeg byttet et par goretex sko fordi jeg oppdaget for seint at drasnøring var det store plusset med slike sko. Jeg fikk også utvidet den garantien en hel vinter for at jeg skulle få god tid til å teste et par skisko på gnagsårhælene mine. Men de endte jeg med å beholde. En genialt garanti, syns jeg, som gjør at jeg oftere velger XXL. Ikke fordi jeg har returnert annet enn goretexskoene, men fordi jeg vet jeg har muligheten til å heve bomkjøp til mange tusen.