Vi har en slags walk-in for yttertøy og treningstøy og diverse utstyr for turer og trening, blant annet i form av stativer med trådskuffer. Jeg husker hva som skal ligge i hvilken skuff, men resten av familien min saboterer det geniale systemet mitt. :skuffet:
Hvordan, rent praktisk, merker jeg skuffene? Siden det er trådkurver, så er det ikke bare å klistre på en etikett.
Jeg har brukt Dymo. (Og da viser det seg at min mann genuint ikke ser forskjell på gensere i ull og bomull. Enten det, eller så kan han ikke lese. :himle: )
Jeg har skrevet med sprittusj på toppen foran. Det synes ikke veldig godt rett ovenfra, men når man står med hånda på en skuff og lurer på om man skal putte lua nedi, så ser man at her står det KARL - BUKSER og så finner man seg en annen skuff.
Du har sikkert mer veloppdratt familie enn meg, jeg må ha noe mer synlig. :knegg: Noe som roper "Fotballtøy, gutt (7), ikke svømmetøy, jente (8), svimehoder!! Og for i helvete ikke pølsespydene!!".
Jeg tror Dymo også blir for lite synlig. Bare jeg som gidder lese, og jeg vet jo allerede hva som skal ligge der. :gal:. Løsningen er nok kartong og strips. Og fargekoding var lurt! Kidsa er jo allerede fargekodet. :nemlig:
Jeg har brukt papp og tråd eller hyssing eller hva det er, knytt fast foran på kurven. Det er egentlig midlertidig, planen var malte skilt av tynn finer og sløyfebånd. :knegg:
Jeg bruker Dymo med fet skrift og litt tykt papir/kartong i en fresh farge bak. Klipper de til litt større enn Dymo-stripen og klistrer de på. Funker utmerket :jupp:
Jeg lagde store lapper i forskjellige farger (en PR familiemedlem) med skriftstørrelse 40 omtrent, laminerte og laget to hull med hullemaskin, og stripsa de fast.
Det er det som har fungert aller best av alt jeg har prøvd hittil, men det viser seg her også at det er kun meg som kjenner hva som er ull. Kul umulig å få mannen til å forstå det altså.
Vi har en stor Malm kommode i gangen hvor ungene har hver sin skuff hvis det er votter, luer, skjerf, fleece osv. Funker som bare det.
Ingen merking.
:enkel: