Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Du er nummer 32(!) i køen

#1

Joika sa for siden:

Haha, jeg er jo drittlei av DNB og alle de tekniske problemene deres og tenkte ringe Skandiabanken for å høre hvordan gangen i overføringen av kundeforholdet mitt evt blir. Ringer og får vite at jeg er nummer 32 i telefonkøen! :rofl:

Hvis DET er greia hver gang jeg har issues, så gidder jeg ikke. Ringte også DNB i dag og det skal de ha. De svarte og det var null kø.

Skal jeg gå for pest eller kolera?


#2

polarjenta sa for siden:

Jeg ringer aldri skandiabanken omtrent, men den ene gangen jeg ringte så gikkk det kjapt.


#3

Timar sa for siden:

Skandiabanken har sikkert chat de svarer på også, kanskje fra innloggede sider?

Jeg ville skiftet. skandiabanken er en rendyrket internettbank, og du er en moderne IT-dame. Du trenger ikke sånne gamle, tunge, ordentlige banker.


#4

Hjertensfryd sa for siden:

Skandiabanken tar eg på chat.


#5

Joika sa for siden:

Jeg har aldri byttet bank før, så har en del spørsmål, så veldig greit å kunne ringe dem og få svar. Men om man er 32 i køen, så blir jo det faktisk umulig! :) Jeg har skrevet på Facebooksiden deres nå, spent på hva de sier. Greit at man ikke kan være best på alt, men å ha så lang kø sier meg at de har litt lite ressurser der det trengs.


#6

Joika sa for siden:

Haha! De har svart meg! Og de ringer meg opp! Score!


#7

polarjenta sa for siden:

:highfive: Det er en bra bank.:digger:


#8

Joika sa for siden:

Skulle ønske alt av avtalegiro bare kunne skli over av seg selv. :sukk: Men man må faktisk inn og slette dem i en bank og legge informasjonen over i den nye.


#9

Tjorven sa for siden:

Jeg ringer aldri til Skandiabanken. De svarer så greit å chat, så jeg bruker den isteden.

Selv den gangen jeg ble frastjålet lommeboka mi og noen hadde tatt ut 9 900 fra kontoen min ble alt løst på chat. Jeg fikk tilbake hver krone.


#10

Timar sa for siden:

Nei? Avtalegiroer popper vel opp hos alle bankforbindelsene dine? Eller, nei, det er kanskje efaktura, det. Jeg kom plutselig på at jeg jobba en del med å søke opp alle da vi byttet bank. Men det er vel fort gjort å slette alle avtalene dine i gammel bank?


#11

Acsa sa for siden:

Har også strålende erfaring med Skandiabanken på chat. Raskt og hjelpsomt.


#12

Tallulah sa for siden:

Jeg er strålende fornøyd med Skandiabanken. Jeg ha ringt dem et par ganger, blant annet en gang når bankkortkoden min bare forsvant fra hodet mitt og aldri kom tilbake. Jeg har aldri opplevd kø på telefon, men som regel bruker jeg chat om jeg trenger det.


#13

Tjorven sa for siden:

Denne kan man da få frem i nettbanken? Eller; det kunne man i hvert fall tidligere, men det er mulig at dette er funksjonalitet som er fjernet nå.


#14

Tallulah sa for siden:

Dette er lenge siden, godt mulig jeg var på et sted jeg ikke kunne få opp nett. Du vet, Skandiabanken eksisterte pre-smarttelefoner også. :knegg:


#15

Joika sa for siden:

Jeg ender nok med å ha to banker en periode, så skriver jeg over giroene fra en bank til en annen, manuelt en periode. Går nok fint.

Må sende mail til regnskap på jobb, sånn at de fra neste måned gir lønn på ny konto da. Det er en fin start.


#16

annemede sa for siden:

Alle mine avtalegiroer blir automag/tisk overført til ny bank


#17

Joika sa for siden:

Jeg har skrevet over en del regninger der nå, og da blir det automatisk avtalegiro fra nå av. :) Veldig greit. Jeg er 95% ferdig med å flytte over allerede! Skal bare overføre litt penger og slikt, så jeg får avsluttet noen kontoer. :) Så er det å vente på lønn og følge med slik at ikke noe blir trukket flere ganger/ikke betalt osv.


#18

millact sa for siden:

Jepp!

Hadde byttet.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.