Hvor mange har opplevd dette? Jeg er nå i dialog med Didriksonshop og Klarna fordi en pakke jeg har returnert til Didriksonshop aldri har blitt mottatt. Det var en rett frem bestilling og retur av en vare som ikke passet trodde jeg, men nå surrer og går dette i systemet og pakka er vekk.
Skjer sånt virkelig ofte? Den er sendt som vanlig post, ikke pakke med sporing, så det er ingenting å gå etter, men den hadde tydelig adresse både til mottaker og avsender og vi bor jo ikke akkurat i en bananrepublikk heller, så jeg har aldri sett behovet for sporing. Vanligvis er jo pakker fremme i løpet av et par dager.
Hvor lenge er det siden? Forsvunnede pakker kan dukke opp veldig lenge etter at de er sendt. Har du kontaktet postkontoret? Det er så vidt jeg har skjønt avsender som må gjøre dette for å beskrive pakken etc. Jeg var på postkontoret en gang jeg hadde ventet lenge på en pakke. Det var da de ba meg kontakte avsender for at vedkommende skulle etterlyse og beskrive pakken på posten. Men så dukket den opp. Etter tre uker (sendt innen Oslo).
Jeg mista en pakke i postgangen en gang, en vare jeg hadde solgt på finn. Jeg fylte ut savna-skjema, og pakken kom raskt til rette så fort den var etterlyst. Viste seg å ligge på mottakers postkontor... Send inn etterlysning, om du ikke har gjort det! Hvis adressen skulle ha falt av, så finner de den likevel, man må beskrive utseende og innhold.
Det hender. Ofte kommer de til rette igjen, når noen i Ytre Enebakk eller Indre Snillfjord ser litt nøyere på pakka. Men det kan ta litt tid. Det stemmer som det sies over at det er avsender som legger inn etterlysing. I gamle dager var det eget skjema for det. :ja:
Bare et lite tips som kan hende du allerede vet, men når jeg sender inn igjen varer (som skjer ofte!) så får jeg alltid kvittering på at pakken er innlevert og tar vare på den til jeg har fått bekreftelse på returen. :)
Ikke opplevd enda jeg har bestilt en og en neglelakk og andre småting via ebay.
En gang har jeg opplevd surr med en pakke fra Bootz. Fikk hentemelding men pakken var ikke å oppdrive. Etter etpar ganger til postkontoret men bekreftelse på at jeg ikke har fått ut noe og etpar telefoner til Bootz så sendte de ny pakke.
Opplevd en gang pappa skulle, av alle ting, sende meg en pakke med trykkknapper, sånne til barnebukser. De kom ikke. Pappa kjøpte og sendte nye. Etter tre mnd dukket de plutselig likevel opp i postkassa! Aner ikke hvor de hadde vært all den tiden, pakken var ikke merke noe ekstra eller noe. Du har etterlyst pakken ja med beskrivelse av utseende og innhold? Håper det ordner seg!
En pakke fra wish, altså fra kina eller noe sånn, kom ikke frem innen angitt tid (og på wish settes den sånn rundt 2-3 uker etter at det normalt sett kommer frem.)
Jeg etterlyste, og fikk da pengene tilbake (wish er greie sånn) og bestilte ny vare. (Annen farge) Den kom. Og så, noen uker senere. Da kom den opprinnelige også. Pga fargen vet jeg at det var sånn det var. Hvor den har vært i mellomtiden vites ikke...
Men ellers pleier posten min pent å komme frem Og her drypper det virkelig en del sånn "kina-post" ned i kassa fra tid til annen...
Pakker fra utlandet, særlig utenfor Europa og USA kommer litt som høyvekta på Moss, men pakker internt i Norge har jeg ikke vært med på at bare forsvinner i tynne lufta altså. Ikke før nå.
Før i tiden, da mange hadde beitedyr, var det ikke alle som hadde tilgang på høy. Dette måtte da kjøpes, og vekta som ble brukt i Moss var viden kjent for å være unøyaktig, derav uttrykket.
Har aldri opplevd at ikke sporbar pakke har blitt borte, men mistet en norgespakke med babytøy som skulle lånes bort til ei venninne. Den kom aldri til rette igjen, og jeg fikk erstatning.
Jeg fikk krav fra Klarna en gang, om at retur ikke var mottatt. Da henviste jeg bare til innleveringssted, og tidspunkt, og utseendet på pakken. Det gikk noen uker, så kom det mail om at faktura var nullstilt. Om dette betydde at de faktisk fant pakken, eller om de bare avskrev den vet jeg ikke, verdi var på ca 1000 kr, så jeg vil tro de gjorde en ekstra innsats på lageret sitt, og lette den frem. (Ikke Klarna altså, men mottakeren av pakken)
Takk som spør, men det ser ut til at posten har gitt opp. Jeg fikk en e-post i forigårs der de beklager at de ikke vet hvor den er og at de minner om at uregistrerte pakker ikke er forsikret. Så da får vi se hva som skjer med regninga.
Jeg ender vel opp med å måtte betale den, men da er selvfølgelig Didrikson ikke lenger et sted jeg vil handle. Det er så mange andre nettbutikker som har bedre systemer for returnering av pakker at det ikke er noen grunn til å styre med dem som har dårlige systemer.
Utrolig irriterende, men jeg vet jo at uregistrerte pakker er senders ansvar. Da handler man et sted som har gratis og registrert retur av det man ikke vil beholde!
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.