Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Aftenposten - dobbelt digitalt abonnement

#1

liefje sa for siden:

Jeg oppdaget akkurat at jeg har to (!) digitale abonnementer på Aftenposten. Så kjapt gjennom kredittkortregningen og jammen var det to like beløp til Aftenposten etter hverandre, hvert på kr 199. Videre sjekk viste at jeg har hatt disse to abonnementene siden januar i år. Tidligere måneder har jeg ikke oppdaget det på kredittkortregningen da de er blitt trukket med noen dager mellom, denne gangen på samme dag, og da så jeg det. (ja, jeg skal lese kredittkortregningene bedre i fremtiden).

Tok kontakt med abonnementservice på chat, for det er jo latterlig at jeg har betalt dobbelt, ja, at det i det hele tatt er mulig å bestille to digitale abonnementer. Mannen på chaten innrømmet at det er synd at de ikke har en varsling på dette, men at dette ikke er mulig fordi mange har to abonnementer (ulike adresser etc.) At dette ikke gjelder digitale abonnementer, er visst ikke mulig å gjøre noe med. Og det er jeg som har bestilt begge skriver han, så da er det min egen skyld. Jeg har jo sannsynligvis det, men har trodd at opplysningene mine er borte siden jeg ikke fikk logget inn og har lagt dem inn igjen. Også har det altså blitt dobbeltabonnement.

Han er villig til å kreditere meg for noen av de 8 månedene jeg har betalt dobbelt, men jeg synes ikke at det er riktig at jeg skal betale noe dobbelt i det hele tatt.

Har noen andre vært borti noe sånt? Jeg skal ringe dem på mandag for å snakke med overordnede, men vil gjerne høre om andres erfaringer.


#2

liefje sa for siden:

Nå var det jo overveldende respons på dette, men siden jeg nå har skrevet om det, får jeg såklart fortelle at alt løste seg.

Ringte i dagmorges, og han jeg snakket med skjønte med det samme at ingen kunne bruke to digitale abonnementer og refunderte derfor pengene mine for hele perioden jeg har betalt dobbelt. Grunnen til at jeg ikke fikk dette til på fredag, var nok at de som har muligheter til å ta sånne beslutninger var gått hjem for dagen. Nå var det i alle fall null problem og bare hygge.

God kundeservice fra Aftenposten!


#3

Molly sa for siden:

Så bra det ordnet seg!


#4

Millen sa for siden:

Sier som Molly, bra det ordnet seg.


#5

Palmen sa for siden:

Så bra det ordnet seg! Selv valgte jeg å si opp mitt digitale abbonnement fordi den tekniske løsningen er alt for dårlig. På safari/iPhone klarte den aldri å huske at jeg var logget inn, så jeg måtte logge inn på nytt hver gang jeg skulle lese en artikkel. Ironisk nok har de en løsning som husker veldig godt at jeg ikke er abbonent nå. :tullerdu:

De innrømmet selv at dette var et problem, men kunne ikke fikse det. Synd, jeg vil gjerne betale for god journalistikk men gidder ikke å betale for dårlig teknologi.


#6

Molly sa for siden:

Jeg bruker safari/iPad og har ikke opplevd samme problem som du har, Palmen. Flaks for meg, da, kanskje.
De har nok jobbet hardt med å få systemet til å huske hvem som ikke har abonnement, det var en laaang periode jeg ikke hadde abo som jeg likevel hadde tilgang til alt.


#7

Stellebord sa for siden:

Enig, jeg sa også nettopp opp mitt abonnement på grunn av dette. Jeg HATER å måtte bli avbrutt for innlogging.


#8

Bluen sa for siden:

Akkurat sånn er det her også - og særlig på Dagbladet. Veldig irriterende.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.