Abonnementet vi hadde har steget 125 kr på et år. :mumle: Jeg synes 200 er for mye, men ser at det er vanskelig å gå ned til noe særlig mindre enn 1 GB. Jeg skal også ha datakontroll, slik at det ikke påløper ekstra kostnad.
Mine har ice.net, 2 GB. (2 13-åringer). Har rollover, hvis noe er igjen, og senker kun farta dersom det blir brukt for mye data. Ingen overfakturering = full kontroll for meg.
Du har icenet til 129,- i måneden og der kan du bruker over 1gb når mengden er brukt opp uten at det koster noe mer, men da går trafikken tregere. Men de blir i alle fall ikke stengt helt ute. 13-åringen har det her i huset.
Fjordkraftmobil har 14-åringen her, og det er også 1gb og koster 119,- i måneden. Har ikke sjekket hvilke muligheter det er med datakontroll der ennå, for er ikke behov for det. Har i alle fall så jeg kan gå inn på en side sammen med mitt abonnement og sjekke hele tiden hvor mye hun har brukt i alle fall. De har 199,- for 3gb, men for disse prisene så må en ha Fjordkraft som strømleverandør også. Men det hadde vi allikevel.
Begge typer er rollover, så de får spart opp til 2gb om de ikke bruker opp hver måned.
Min har djuice med 3 GB. Husker ikke hva det koster, men det finnes vel uansett ikke lenger. Jeg liker at hun ikke kan gå over på data, den virker ikke når hun har nådd grensen. Hun syns selv det er litt lite, men jeg er ikke enig (noe som er litt hyklersk, siden jeg nettopp fikk jobben til å doble mitt fra 5 til 10)
Guttene har U18 1 GB fra Telenor. Det holder for 15-åringen, men er i minste laget for nesten-13-åringen. Det koster 199,-. Dobbel datamende koster 50 kroner mer.
Det finnes kanskje billigere abonnementer, men vi har fri familie og våre abonnementer er jo betalt av arbeidsgiver så de kan ikke endres. Sum samla kommer vi greit ut tror jeg.
Trygg ung fra talkmore har storesøster som nettopp har begynt på ungdomsskolen. Koster 229 i måneden, men får 15% avslag fordi vi har sånn samlefaktura på abbonementene. Slipper å tenke på at hun skal gå over, når hun har brukt opp data må hun vente til neste måned før hun får mer.
Min 10-åring har store problem med mobildata/4g på sitt ice-abonnement. Fungerer omtrent 50% av tida. Det er jo sjølvsagt mulig det er telefonen som er problemet, men eg kjøpte heilt lik telefon til mamma samtidig som eg kjøpte til ho og mamma har ingen problem med 4g. Ho har Talkmore-abonnement.
Vurderer å flytte 10-åringen over på Talkmore.
13-åringen har Telenor nonstop (det som tidligare var djuice). Ho har 1GB og syns det er litt knapt av og til. Men stortsett holder det!
Min snart 10-åring har ice, og har ikke klaget på dekningen. Han har 1 GB, og det går tidvis tomt.
Snuppa som er ganske jevngammel med din har 2 GB og synes det er litt snaut, men det får holde inntil nå. Hun har telenor (vi har tatt ansvar for hver vår unges mobilabonnement, og jeg er klart mer økonomisk enn mannen min).
Jeg vil tro at Telia har dekning i Trysil, asså. Dette hyttefeltet er grissgrendt strøk, i skogen i Nord-Odalen. De må opp på en kolle utenfor hytta for å få dekning for samtale.
Men sjekk dekn8ngskartet til Telia.
Poden har ICE, vi foreldre har Telenor. Vi har aldri merket at han har noe dårligere dekning enn oss, men det er noe styr med et eller annet man må legge inn manuelt for å kunne sende MMS. Det var fort gjort, men sånt gjør meg litt smågretten. :knegg:
Det var bra at du laget denne tråden for da fikk jeg sjekket fakturaene grundig.
Det er litt enkelt når alt blir trukket automatisk men da sjekker jeg heller ikke fra måned til måned selv om jeg har stusset litt på at summen har blitt høyere og høyere..
Det ser ut som at Telenor har vært så greie og hevet prisen på minsten sitt abb.
Det begynte med Djuice Nonstop til 99 men i februar ble den 129 og på siste regning var den 229. :eek:
Han bruker telefonen sin minimalt og bruker så og si aldri mobilt nett. Skal ringe og sjekke.
Abonementet han har heter Telenor Nonstop Home 1GB.
Eldste har Frihet 8GB. Hører aldri noe mer om at han ikke har mer GB og for han er telefonen hele livet. ;)
12 åringen har Talkmore Trygg Ung 2GB. Da kan hun ikke bruke over 2GB. Det ble dyrt før vi byttet til dette.
16 åringen har Talkmore Fritt 3GB+EU. Hun disponerer godt, og bruker ikke mer enn det vi betaler for.
Jeg ser at vi har kostbare abo. Hadde Chess (netcom) før til mye billigere pris, men den kunne de ikke bruke når de var på besøk hos faren sin kjæreste. Derfor måtte vi bytte til noe med Telenor som leverandør.
Da har jeg bestilt Icenet til minsten for 99,- isteden for de 229.
Han bruker ikke telefonen til annet enn å ringe med og litt på nett men da er han alltid hjemme så han trenger ikke noe mengder med mobiltnett foreløpig.
Telenor U18 eller noe slikt. 1GB data. Brukes det opp får han bare ha det så godt.
(Tidligere var det ørlite utfordrende pga. appen til bussbillett, men nå har han busskort.)
Akkurat det samme her, og derfor vil jeg bytte før 5. oktober. Nå har jeg til og med gitt dem sjansen til å gi meg et nytt og bedre tilbud, så nåde dem om de ringer meg 2 timer etter jeg har sagt opp denne gangen også. :gaah:
Haha, det samme skjedde meg sist. I fjor sommer byttet jeg abbonementet hans fra kontantkort til abb fordi han var ute på Pokemonjakt. Allikevel har han aldri overskredet 1Gb.
Dengang byttet jeg til Ice men fikk telefon fra Telenor kun en halvtime etter om at jeg kunne få samme tilbud på Telenor. Så da byttet jeg tilbake.
Men de har tydeligvis økt abb.prisen på det 1,5 året.
Er det noe som skal skje 5okt?
Jeg hadde skrevet inn noe på kalenderen min på googlekalenderen min om at jeg må sjekke abb. hans men jeg husker ikke hvorfor., og ikke skrev jeg ned noe om det heller, så det er vel et eller annet vi har fått beskjed om at skal øke da? :confused:
Vi har familieabonnement fra OneCall, og nå kom jeg på at jeg har glemt å justere datamengden til ungdommene etter ferien. Jeg økte fra 1 til 3GB i ferien, siden vi var mye på farten, og skulle justere med når vi kom hjem. Det er rollover. Kjekt å kunne administrere det fra min side. Jeg får melding og må godkjenne mer datatrafikk dersom de går over grensa.
Nei, det var da den økte på fakturaen, bare, det er sikkert ett år siden jeg tegnet nytt abonnement og fikk denne rabatten. Som de ikke solgte inn som rabatt, men gunstig pris. :mumle:
Jeg har en kollega med relativt store unger som sa det sånn: Ungene hr mye mer data enn meg. Men jeg betaler tilsvarende det min datakvote koster, de som vil ha mer betaler overskytende selv
Vi har fri familie hos Telenor. Alle betaler sin egen abb./bruk.
Ringer/sms gratis til meg/hverandre. 13 og snart 17 åringen har kontantkort og det er snakk om et par 100lapper i året. Særlig snart 17 åringen er rå på å finne gratis wifi. 18 åringer har YNG eller noe slikt med 4GB. Holder for henne.
Jeg har vel bare 0,5 GB og det holder stort sett greit.
Synes likevel jeg bruker mobilen altfor mye...
One Call familiepakken, 3 GB, 3 stk, 546,- pr mnd totalt. Våre barn farter mye, så vi gikk opp fra 1 til 3 GB. Eldste bruker det opp, og må da leve fint uten resten av mnd. Mellomste drar over endel til neste mnd etter at han skjønte at YouTube var NoGo på mobildata :knegg: Nå har de startet med databøtte, slik at man kan dele akkurat som man ønsker på mobildata. Jeg har hatt 1 GB til nå og bruker det aldri opp. Nå har jeg visst fått 3 GB, så da kan jeg gi det videre til barna om de skulle trenge.
Jepp! Ei heller Ruter Reise for å sjekke rutetider og annet snacks. Så vi skjønte at 1GB var for lite. 3 GB skal de klare seg med. Jeg har ikke sagt noe om den nye funksjonen med databøtte. Det får være min hemmelighet :knegg:
Dere som har OneCall, er dere fornøyd med abonnementet og dekning? Vurderer å flytte hele familien over til OneCall nå siden vi er spredt over flere operatører og ikke er helt fornøyd nå.
Jeg har jobbtelefon, og har mye mer enn jeg får brukt opp, men bare 2 GB mer enn 16-åringen. Jeg har satt en grense for hva jeg vil betale, og hun har aldri penger til overs, så da blir det med det.
For han som nå har flytta hjemmefra, betalte vi en andel, og han betalte resten selv.
I følge vilkårene på nettsiden deres holder ikke det, det skal være live og kunne vise dagens bilde. Ellers kan man i teorien la noen andre bruke månedskortet sitt live, man sjekker jo ikke leg under kontroll lenger.
Nei, det holder egentlig ikke, men de gangene guttungen min har vært i kontroll og noe ikke har funka har det vært innafor med mer enn-så-lenge-løsninger, de har utvist skjønn. (Utrolig nok.)
Ikke alltid gitt (og dette er en avsporing), men jeg er fortsatt litt rysta over den gangen FLERE politimenn kom for å bistå FLERE vektere med en guttunge (type femten) som åpenbart hadde oppgitt feil navn da han ble tatt i sniking. Men det var jo på Mortensrud, og der mistenkte de antageligvis at han hadde bombebelte. :knegg:
( :sukk: )
Men min eldste sønn har altså da sluppet gebyr eller noe etter at jeg har sendt bilde av bekreftelsesepost til ham når han har stått i kontroll. (Hadde bytta telefon og ikke gjenoppretta appen.)
Neida, kan bestille på nett. Kommer i posten, og pengene går ut automagisk hver måned. :jupp: Minste min har ikke mobildata (kontantkort) så hun har fysisk månedskort. Jeg syns uansett det er lurere så hun ikke er avhengig av strøm på mobilen.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.