Har prøvd å melde flytting til Canal Digital, og de har nå gitt "avslag" på tv/ bredbånd i nyhuset, fordi de ikke kan levere innen makspris? Høres corny ut, skjønner ikke helt, dette er et boligområde med masse hus, men ligger riktignok i en liten blindvei.
Det er gamle folk som har bodd i huset, så godt mulig det ikke har vært allverden med internett der.
Naboen to hus bortenfor sier de har både CD og altibox til veggen.
Prøver å finne ut hva man kan gjøre uten at dette blir en diger, uforutsett regning på nytt hus. Noen sier man kan komme "rundt" ved å bestille fasttelefon, fordi da har Telenor leveringsplikt. Men hjelper det med internett, hvis det ligger fasttelefonlinje der? Hvis det er en gammel fasttelefonlinje de kan "slå på"? Ville tro det har vært telefon der en gang, men vet at de vi kjøpte av hadde mobil, så de kan godt ha sagt opp fasttelefonen. Eller kan det at det er et fasttelefonabonnement hjelpe?
Veldig glad for tips, CD er ikke just på kundeservice-hakket i saken. :sparke:
Fader at man har tatt for gitt at det er internett bare fordi naboene har, ass. :himle:
Høres mystisk ut, jeg ville tatt en ringerunde. Du er kunden, du kan fremlegge ønsker og krav.
Vi opplevde at Altibox ikke kunne levere høyere hastighet fordi for mange av naboene hadde samme tilknytningspunkt. :skeptisk: Vi løste det ved å bytte til Canal Digital, dessverre gjorde de fleste naboene også det. :knegg: Vi har fremdeles ikke fullgodt nett i hele huset.
Hvis det er gamle folk som har bodd i huset, så er det vel allerede fasttelefon der?
Omveien om å bestille fasttelefon er vel mest dersom en bygger hus uti "huttiheita" og man får problemer med å få noen til å ville tilby bredbånd der. Da kan man bruke leveringsplikten Telenor har på å tilby fasttelefon, og deretter få muligheten til å få bredbånd via telefonlinja. Man får gjerne (A)DSL via telefonlinjene, og er linjene relativt nye så kan man få helt brukbart bredbånd.
Jeg ville tatt en telefon til Telenor for å høre hvilke muligheter man har der. Telenor eier jo også Canal Digital og de har hvertfall veldig god oversikt over hva som kan tilbys over hele landet.
Jeg ville snakket med de aller nærmeste nabohusene og hørt hvilke løsninger de har. De vet sannsynligvis om det ligger fiber i bakken i nabolaget, som man kan koble seg på.
Hvis man ikke har fullgodt nett i hele huset, handler det vel mer om lokalnettverket enn bredbåndsleverandøren. Hvis det altså er slik at nettet et godt et sted, men ikke et annet sted - f.eks. trådløsmessig lengre bort fra ruteren.
For min egen del gikk det også et par år fra vi flyttet inn til Altibox kunne levere til oss. Det var fult i sentral (porter for tilkobling av husstander, ikke båndbreddemessig), og så lenge det ikke var mange nok nye kunder interessert, ville de ikke oppgradere sentralen.
På nytt nå egentlig litt irritert på Altibox-leverandøren (Viken). Ville oppgradere fra 80 til 150 Mbps, men da vil de ha 2000 kr for å utføre oppgraderingen (ikke snakk om utbytting av utstyr hos oss - noe de først mente vi måtte gjøre, men de hadde feil utstyr registert på oss, fra en gammel adresse. Men selv om de ikke måtte bytte hussentral etc forble prisen den samme siden vi ikke skulle ha TV. I praksis må de bytte vår vifter over til en annen port i sentralen - noe de uansett da kunne ha gjort når de hadde en annen jobb der.....).
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.