Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Andre relevante ferdigheter (for eksempel datakunnskap):

#1

Harriet Vane sa for siden:

Hva skriver jeg?

Det er i jobbsøkingssammenheng. Jeg er kjempeflink ( i all ubeskjedenhet) i word og på nett, jeg kan lage powerpoint-ting, (selv om det er døllt) og jeg er halvgod i excel (kan lage skjemaer og avanserte oversikter, men ikke regneark, jeg kan ingen formler). Ellers klarer jeg stort sett å lære det meste, saksbehandlingssystemer, arkivsystemer, lage databaser osv. Selvlært og intuitiv. Men hvordan formuleres dette? Hva kan jeg?


#2

kisha sa for siden:

Du har jo ramset opp det du kan. Det du kan, det er du villig til å lære hvis de spør. Du sier at du kan excel, men ikke regneark. Excel er et regneark, altså kan du det også.


#3

Nooria sa for siden:

"Jeg behersker digitale verktøy (kontorstøttesystemer og Internett) godt og setter meg raskt inn i bruk av digitale verktøy jeg måtte ha behov for å benytte".


#4

Lykken sa for siden:

:abonnerer:
Trenger tips selv, har nøyaktig samme problem. Hitill har jeg formulert det som at jeg er særdeles god på å lære meg diverse datasystemer, ramset opp det jeg kan og "liksom" nevnt at nye datasystemer absolutt ikke er noen hindring siden jeg lærer raskt. Men føler jo at det bare blir "blablabla", standardfraser.


#5

Veronal sa for siden:

Over gjennomsnittelig data- og kontorkompetanse?


#6

rakka sa for siden:

Jeg likte Nooria sitt forslag best. Jeg ville skrevet "behersker MS Officepakken (litt usikker på orddelingen der, men det er jo dere andre her på forumet eksperter på)!

Jeg ville ikke gått i detalj på at du kan Excel, Word, PP etc. Det er så basic at det virker uproft å nevne det. Kontorferdigheter/kompetanse høres litt sekretær ut, så det ville jeg ikke skrevet.


#7

-ea- sa for siden:

For det første så kaller jeg dette punktet i cv'n for datakunnskaper. Andre ting er andre ting, og kommer ikke inn under her.

For det andre; beskjedenhet er ikke en dyd, så jeg sier omtrent dette:

Ehh, kanskje det hørtes litt beskjedent ut likevel?
Jeg ramser egentlig opp noen flere progammer inni der, som oftest.


#8

Dolly sa for siden:

Skriv at du har veldig god datakompetanse og lærer fort nye ting


#9

vimjer sa for siden:

Jepp.

Sist jeg søkte på en jobb skrev jeg ærlig at jeg ikke kunne stort om det de hadde som krav i denne sammenhengen. (word, excel, vaktplan og Hyperion)

Jeg fikk jobben likevel, og klarer meg helt fint. Har funnet ut av det meste på egenhånd.


#10

Koma sa for siden:

I CV'en tror jeg har pleid å skrive noe sånt som:

DATAKUNNSKAPER:
Jeg har alltid vært interessert i data og det er blitt ett uvurderlig verktøy i min arbeidsdag.
Jeg behersker følgende programmer:
dfgsfg (superbruker)
sdfgsdfg (superbruker)
dfsgfsg (erfaren bruker)
dfgfdg (alminnelig bruker)

etc ...


#11

Skilpadda sa for siden:

Litt avhengig av jobben. Til en "alminnelig" jobb ville jeg kanskje skrevet noe slikt:

"Jeg har bred erfaring når det gjelder IT-baserte verktøyer, og meget god kompetanse på kontorstøttesystemer (primært Microsoft Office) og bruk av Internett. Jeg setter meg svært raskt inn i nye systemer og programmer og er flink til å bruke datamaskinen effektivt, både i jobbsammenheng og privat."

Hvis det var en jobb der tekniske kunnskaper var mer sentrale, ville jeg gått mer i detalj.


#12

Eia sa for siden:

Enig med Skilpadda. Det var en fin formulering. Å ramse opp spesifikke programmer innen f. eks. Office, oppfattes lett feil.


#13

Mams sa for siden:

Om man har noen tester i noe av officeprogrammene kan det være en fordel å ta med (sel vom alle ikke er klar over det forskjellige)
Tenker da ikke på Datakortet.
Jeg for rmin del har med på min CV at jeg er MOUS Ekspert sertifisert i Word og Excel.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.