Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Den store loppistråden

#1

Pøblis sa for siden:

Her kan vi samle tips, triks gode råd for forberedelse, markedsføring og gjennnomføring av loppemarked som dugnadsform.

Jeg har erfaring fra 13 loppemarkeder - snart 14.
Vi er et stort korps (100 ++ musikanter) og all vår dugnadsvirksomhet er samlet rundt loppemarkedet.

Vi gjennomfører på samme måte hver gang, har prosedyrer og flytskjemaer for alt vi gjør. Dette er veldig viktig for nye foreldre som kommer inn - vi vil at det skal være overkommelig for alle å orke å delta med liv og lyst de to helgene året vi arrangerer loppis.

Noen av våre avdelinger kunne fint ha vært miniloppemarkeder som hadde stått godt alene.


#2

Pøblis sa for siden:

Jeg fortsetter med å fortelle litt om hvordan vi samler inn lopper. Vi har ikke noe eget lager, men vi holder til i et område hvor de aller fleste disponerer egne garasjer - så vi bruker korpsfamilienes garasjer til lagring før loppemarkeder.

Hver familie må stille på to loppehentinger (fra 18-21) før hvert loppemarked. De fleste stiller med en forelder og bil. Noen av de største musikantene pleier også å være med å hente lopper hos folk.
Vi har en egen loppetelefon - og annonserer mulighet for henting og levering av lopper til alle husstander i korpskretsen vår - ved hjelp av lapper i postkassene og annonse i lokalavisen.
Loppekomiteen bemanner loppetelefonen på skift. Den er betjent mellom17-21 alle hverdager de siste tre ukene før loppis.
Vi har også en egen mailadresse hvor folk kan melde at vi kan hente lopper - flere og flere bruker denne mulighet, så det er stadig færre som ringer. Vi jobber med muligheter for å lage en app hvor folk kan melde at de har lopper.
På hentedagene sorterer vi så mye som mulig, og merker de ferdigsorterte eskene med riktig avdeling, slik at det skal være lett å sette dem på rett sted når vi rigger loppemarkedet fredag i loppehelgen.

Vi leier to lastebiler til transport av lopper fra lager til venue fredag i loppehelgen.

Vi har en forventning om at alle korpsfamilier stiller med begge foreldre, men er rause og har ikke verken sanksjoner eller annen furting på plass til folk som ikke stiller. Dersom det blir et problem med forfall, vil vi revurdere det.
Men det er ikke veldig lurt å si at man er opptatt hele loppehelgen og derfor ikke kan stille, for så å møte opp og være kunde med god tid til både å handle, skravle, drikke kaffe og spise kake på loppis. :knegg:


#3

Malama sa for siden:

Følger for å suge til meg kunnskap, vi har et lite korps med ca 20 medlemmer og bosatt i en del av landet hvor dette med loppemarkeder ikke er like stort, men jeg har lyst å begynne i det små og arrangere loppesalg.

Vi har et relativt satt styre som er tilhenger av papirsalg. Jeg er nyvalgt (motvillig) leder og interessert i litt andre måter å tjene penger, men da vil jeg måtte kunne presentere en godt gjennomtenkt plan. Med argumenter for bedre fortjeneste enn de knapt 20 000 vi drar inn på en runde pushe-dyrt-dopapir-på-slekta, for det er unektelig mer arbeid for oss enn den runden. Noen sender ungene gatelangs, de fleste sender melding til slekta og dett var dett. Men er det reelt at vi kan tjene såpass at jeg får overtalt dem?

Men gjenbruk er gull.

Leker og barneytstyr (ski, akebrett, sykkel, spillog lekekjøkken etc?)
Er klær et uoverkommelig digert rot?
Leses fortsatt bøker på papir?
Møbler, er det mye skrot eller faktisk greie ting man kan få inn og selge da?

Kake/vaffel/kaffe/saft-salg og/eller kakelotteri er vel en grei ting å ha på si.

Mye spøsmål, mye vilje, mye uvitenhet...


#4

apan sa for siden:

Jeg har bare erfaring fra ett loppemarked, men mannen er nå med i loppekomiteen og korpset der lillesøster nå spiller har sin hovedinntekt fra to loppemarkeder. De tjener rundt en halv million hver gang.

Kafeen innbringer veldig mye. Alle foreldrene må levere 2 kaker der og det ene må være en type kremkake. Det viser seg innbringende å stille krav om litt andre kaker enn bare langpannekaker, man kan ta mer for dem og korpset har "fått ord på seg" for å ha gode kaker slik at for eksempel eldre i nabolaget kommer for å kjøpe kakestykker og ta med hjem. Vi har mange ostekaker og det er kjempepopulært.

Klesavdelingen har startet med fastprising som et utgangspunkt ift klær og hatt en veldig oppsving ift inntekt etter at de gjorde det.


#5

Charlie sa for siden:

Pøblis har bedt om at en tråd flyttes over hit, håper den kommer over. så gjentar ikke det jeg skrev der, foreløpig.

Det er alfa og omega for både arbeidsbyrde og inntjening/ utgifter hos oss at vi sorterer, både inn til loppemarkedet og ut igjen.

Vi har en liste med saker vi sier hyggelig nei takk til.
Vi henter ikke f.eks. ringpermer, hvite- og brunevarer, store salonger, store seksjoner, musikkassetter eller VHS-filmer. Heller ikke demonterte senger i smådeler. Det får vi ikke solgt, og det blir bare ekstra arbeid og bortkjøring av søppel.

Når loppisen er ferdig, må alt sorteres for bortkjøring. Restavfall koster penger, og spiser fortjenesten vår. En kjører bort papp/ papir/ bøker, tekstiler pakkes i poser og sekker og kjøres på tekstilinnsamling, elektronikk på elektro-innsamling og so berre.
I vår kommune har frivillige organisasjoner mulighet til å levere inntil 3 500 kg restavfall fra loppemarked gratis på gjenvinningsstasjonen. Det må søkes om det pr loppemarked, og det er en rekke kriterier for avfallets tilstand, at man må ha med folk selv til å losse, kan ikke leveres i helg osv. Hvis man ikke har en sånn ordning i sin kommune, kan man sikkert ta det opp, og få innført det.


#6

Malama sa for siden:

Men dere har gjerne erfaring fra noen år så noen har en viss i de om hva som er grei fastprising av klær? Jeg leverer bare klær i fretex og uff sine bokser, arver en søppelsekk hver sommer og betaler et pr hundrelapper for en pose eller to en gang eller to i å et, alt altså internt i slekt og famlie, så kjøpt og salg av klær har jeg ingen formening om reell prising av.


#7

apan sa for siden:

Det er 30 og 20 kroner og sånn, men det blir likevel mer penger av det enn at folk kom med en haug klær og klarte å få alt for en slikk og ingenting.

På slutten av loppis selger de i posesalg i alle avdelinger for å bli kvitt mest mulig.

Hos oss går restene i komprimatorbilen.


#8

Malama sa for siden:

Sånn ordning med levering av restavfall må defnitivt undersøkes, for de 600 kr pr familie vi har (hvor vi altså ikke benytter så mye av vår egentlig, så jeg kunne gledelig gitt bort et par hundre av dem egentlig, pleier låne bort kortet til pappa i desember...) er vel ikke egentlig nok. At man ikke kan ta mot alt er selvsagt vesentlig, og det får man vel erfaring med (muligens litt dyrekjøpt) etterhvert :)


#9

apan sa for siden:

Jeg har vært med og sortert innkommende lopper, og man må være selektiv allerede der. Folk gir bort utrolig mye dritt. Gamle plastlommer, gamle russedresser med klissete kjærligheter, hullete klær etc. Vi kastet mye under sorteringen.


#10

Charlie sa for siden:

Hos oss er det forbud mot kremkaker. Vi klarer ikke oppbevare dem godt nok ifht hygiene når de står ute hele tiden. For kakesalg er det bra å oppfordre til at man kan kjøpe med kakestykker hjem. Tror noen har litt sperre på å ta mat med ut, men inntekt er inntekt. Flere synes det er kjempehyggelig å kunne kjøpe med seg kake, om de vet det er "lov".

For alt salg på loppemarked er det bra for salget om det er brukt innsats på å sortere, rydde og presentere varene. Man selger mer klær som henger fint på en henger enn en haug med tekstiler som ligger krøllet inni hverandre. Vi har en fantastisk bokansvarlig som sorterer etter både tema (krim, romaner, fakta... ) og i hver kategori alfabetisk. Dermed kan vi selge flere bøker av samme forfatter til samme kunde, eller tre bøker om stueplanter i stedet for en. Denne ryddingen må man gjøre innimellom underveis, også.

Apropos inntekt - vi har et av de beste loppisene i distriktet - sånn i all beskjedenhet, - vi tar inn 100 000 på en helg i netto. Mye penger for oss. Ingen her får inn 500 000, det er garantert. Sikkert geografiske forskjeller.


#11

apan sa for siden:

Ja, man kan også tilby en god pakkeordning. Vi har aluminiumsfolie.
Vi har kjøling. Hele vårt loppemarked er inne. Vi har kakene i kjølerommet som brukes av skolens AKS og kantine, tar ut noen få av gangen, fyller på, rydder så det ser innbydende ut. Jeg er klar over at dette er veldig avhengig av både størrelse og ressurser. Vi har jo en stor skole å ta av.

Jeg syntes faktisk det var kjempehyggelig å selge kakestykker til eldre mennesker som gledet seg til å komme hjem og spise dem. Masse skryt av kakene og man vet jo at det er gode priser ift å kjøpe kaker på bakeren.


#12

Malama sa for siden:

Men 100 000 er likevel mye penger, jeg synes vi hadde gjort det godt om vi fikk 30-35 000 i fortjeneste, da kunne jeg "forsvart det". Men deres er jo også vesentlig større enn hva vi kan satse på da.


#13

Charlie sa for siden:

For noen år tilbake da vi hadde "temaloppis", fikk vi netto 10 000 for en lørdag fra 10-14. Med bare barneklær, leker, barneutstyr av ulik art. Vi hadde da kafe og lodd på markedet, også. Dessverre kræsjet det med et annet barnearrangement i kommunen, så jeg tror vi kunne tjent mer en annen lørdag.

Mitt råd til dere som er få og ikke har gjort det før, er å lage noe lite og avgrenset så dere får erfaring med hva som kreves og hvilke oppgaver som skal løses. Det må være en hyggelig opplevelse, tross alt, for at folk skal orke. Så som jeg sa i den andre tråden, det er viktig at noen setter seg ned og definerer alle de små tingene som skal gjøres rent konkret, og så fordeler ut så alle gjør litt hver og at folk vet hva som er forventet av den Hva/hvor/når.

Da er det mye lettere å få folk til å si ja, også. Sånne generelle forespørsler: "vi trenger flere til å ta litt mer ansvar på cupen i juni", får man ikke respons på. Folk tør ikke ta sjansen. Men si "vi trenger to stykker hver dag i kafeen, vakta er fra 10-14", da kan du få frivillige.

En enda mindre arbeidskrevende greie er å arrangere baklukesalg. Du trenger en parkeringsplass, og helst tilgang til strøm og toalett (for eksempel skole, klubbhus el.l.) Folk betaler for å få ha bilen sin der, hvor de selger ut fra bilens bakluke. Det er vanlig her med 200 kr pr bil. Viktig å ha litt styr på oppmerking og hvor mye plass folk får ha, ha en anviser som viser folk hvor de parkerer, og avklar grenser mellom "naboer". De som ikke vil ha bilen inne på området, kan få sette opp bord/ klesstativ. Vanlig for en 200 kr her er ca 3x3 meter.

Det korpset tjener penger på er bilavgiftene, og så må man såklart ha kafe og loddsalg. Kafeen tjener alltid netto! :knegg: Man kan også ta penger for å gå på do, da må du ha noen som sitter der. F.eks. 10 kr. Da må de også gå av og til og sjekke at det ser ordentlig ut, er papir osv.

Dette blir det mindre netto av, men det er også mye mindre jobb. Markedsføring er kjempeviktig, ikke bare for å selge bilplasser, men også for å skaffe kunder. Kommer det ikke folk og handler, vil det oppleves som mislykket av de som står der. De må selge litt før de går i +. Er dere usikre på om dere får nok kunder til at folk tjener inn 200, ta heller litt mindre av bilene første året. Det er viktig at de syns de har inntektspotensiale for at de skal komme igjen. Husk at også de som selger handler i kafeen deres!!


#14

Malama sa for siden:

Greit med en avklaring på mulig fortjeneste, jeg tenker jo på sikt at vi kanskje kan utvide nok til å droppe det hersens papiret, men enn så lenge må vi nok begge deler. For vi et såpass små at jeg tørr ikke sikte på fullskala, for det må organiseres og bemannes.

Hvilke kategorier har man egentlig? Utenom kafé da, det er jo et must


#15

apan sa for siden:

Vi har klær, sport/fritid, bøker, møbler, leker, finlopper (det er boller, lysestaker, servise og slikt). Innenfor klær har vi også en avdeling med stoff og sengetøy og sånt, og duker. Tror det var alt.


#16

Pøblis sa for siden:

Vi har Kjøkken - fin- og grov, leker, klær, barn-,dame- og herre, sko og vesker, kunst og kulturr - hvor vi har alt fra kunst, bilder, rammer til pynteting, sesongvarer (jul- og påskepynt). Vi har lintøy (sengetøy, duker etc). Elektro, sport og fritid (barnevogner og -utstyr er fritid. Det samme er kjæledyrutstyr som akvarier, bur og senger og sånn.) Vi har VIP/antikviteter/retro og kuriosa også har vi en STOR avdeling med bøker, med alt fra sjeldne førsteutgaver til pocket og tegneserier, cd'er og vinylplater, fagbøker, kokebøker, barnebøker etc. Bokavdelingen alene hos oss selger vanligvis for rundt 100 000 i løpet av en helg.

Vi har både kafe (kaffe, brus, kaker, vafler, pølser) og grill (hamburgere).

Vi bruker mye tid på å sortere og henge opp ting. På den måten kan vi skulle mellom en barnegenser til kr. 20, og fin strikket ullgenser vi tar minst hundre for. Vi har ikke hauger med klær, men ting som er pent hent opp eller brettet sammen, og i barneavdelingen sorterer vi etter str.

Bokavdelingen er sortert etter sjamger og forfattere og altså i en hel rekke ulike avdelinger som jeg skriver over her.

vi har ikke auksjon, men prøver å sette rett pris på fine ting vi får inn - og vi alltid noe fint, slik som god kunst, flotte serviser og krystall, ulike samlerobjekter, antikviteter av ulikt slag etc.


#17

Charlie sa for siden:

Tenker dere bør se litt hva som finnes rundt dere. Det er ikke bra i et lite lokalmiljø om man tråkker inn i beda til andre organisasjoner. Her har Lions boksalg, de selger kun bøker. Tror det har gått litt trått, de siste årene, men det kan være mer aktuelt andre steder, kanskje. I hvert fall er bøker "rent" avfall, så man ikke sitter med restavfallsproblematikk.

Sykler og sportsutstyr er også noe man kan ha både vår og høst - henholdsvis sommer og vinterutstyr.

Noen steder er det kjolesalg. Voksne damer har typ mye pent som "har hengt på yttervegg" og blitt for lite, men de syns det er for fint til å gå på loppa. Gi tilbud om å donere til korpset så dere kan presentere kjolene fint. Bruk gjerne et sted det ligger til rette for det - kanskje har dere en garderobe på samfunnshuset med masse garderobeplass med hengere? Her bør det være tilgang til "prøverom" på en eller annen måte. Dere vil da få et kundeklientell av tenåringsjenter og voksne damer, og kan antakelig selge en del i kafesegmentet på at det er hyggelig å sitte ned og slarve. Jeg ville da solgt snitter, kaffe og kake, typ. Gå endelig rundt med fat og gi mulighet til å kjøpe mer.

På et kjolesalg hvor alt er tilrettelagt, kan dere ta mye mer pr plagg enn på et loppemarked.

Vil dere ta den helt ut, arrangerer dere først en motevisning hvor dere presenterer kjolene (eller en del av dem). Ikke bli overrasket om modellene kjøper kjolene de har på seg selv, etter å ha fått plystring på catwalken... :knegg: Da ville jeg lagt på inngangsbilletter - for eksempel 50 kr - og loddsalg. Selg for all del billetter på forhånd, sånn at dere har en føling med hvor mange som kan forventes å komme.

Ha alltid og uansett nok lodd! Har vært med på loddsalg hvor folk har sittet klare med hundrelappene, men hvor det gikk tomt for lodd. Det er bortkastet mulighet.


#18

Malama sa for siden:

Imponert over alt dere får inn, bøker som kan selge for 100 000????

Jeg mistenker at halvparten av fortjenesten vår ligger i kafeen og at 10 000 totalt sikkert er det meste vi kan håpe på, og da er det kanskje mindre jobb med et par pizzalotteri...


#19

Pøblis sa for siden:

En annen organisasjon jeg er med i , har hatt flere damesko-, veske- og bijouteri-loppiser. Vi pleier å dra inn noen titusen på det også.


#20

Pøblis sa for siden:

Vi får inn MASSE bøker. Men vi holder også til i en MYE større kommune enn det du gjør. :ja:


#21

Tallulah sa for siden:

Auksjon er veldig gøy, men også et sjansespill. Av og til plukkes alt for mye ut til aksjon, og loppiset blir kjedeligere fordi det er vanskeligere å gjøre kupp. Ausjon fordrer også at man har god kunnskap hos dem som kjøper, hvis ikke akkurat de rette folka er der, så kan man ende med å selge veldig gode ting til veldig lav pris. Skal dere har aksjon ha den på søndag, slik at ryktet om gode ting kan løpe. Sett fra alt, slik at folk kan få sett på det, og bruk tiden godt på å google for å finne riktig utropspris. Ikke begynn for høyt, det er tross alt loppis.

Sjekk sølvprisen, slik at dere kan selge innkomne sølvting til omtrent den prisen.

Også avhenger det jo av hvilke ressurser man har til rådighet. Har man lagringsplass for eksempel, så er det lettere å ta unna fine ting som ikke blir solgt, og legge dem på Finn eller spare til neste år. Man kan også planlegge bedre over tid med henting av lopper og sortering. Kan man ikke det, så må alt gjøres strammere på kortere tid.

Inngå avtale med neste loppis i nærheten at de kan komme og hente fine ting som er igjen til slutt. Inngå avtale med organisasjoner som ønsker klær, tekstiler, sportsutstyr etc. med barnehjem rundt om verden, slik at de kan hente overskudd som kan være interessant for dem.

Sorter godt, og lag morsomme presentasjoner. Dekk på et lekkert bord, f.eks. Fiks til jul i et hjørne.


#22

Malama sa for siden:

Definitivt

Vi har ikke kundepotensiale til å selge så mye bøker heller. :-)

Jeg bare tror muligens en del folk i kommunen/bygda kunne tenke seg å kanskje støtte på en annen måte enn overpriset dopapir. Gjenbruk er da mer i vinden. Klart, alle trenger dopapir. Men det er vesentlig billigere å kjøpe på obs. Så kjøpet er ikke av ønske om papir. Men støtte.


#23

apan sa for siden:

I barnehagen der lillebror går har vi et julemarked som jo er en helt annen målestokk. Der har vi salg av hjemmelagde kaker og produkter, en loppemarkeddel kun for leker og barneklær, en liten kafe, filmvisning med popcornservering som man betaler for og en fiskedam for barna. De får inn en god del penger på det også. Man kunne tenkt seg noe i den retning, kanskje uten hjemmelagde produkter, men utvidet med 1-2 loppisavdelinger til og lagt på litt enkle barneaktiviteter?


#24

Malama sa for siden:

Tråkke i bedet til andre organisasjoner er en greie ja. Så å sondere markedet er greit

Men det jeg vet om er et loppesalg (skal følge sterkere med hvem og hva i år) og så er det ulike pushe-på-folk-salg. Fisk, papir, kaker. Og loddsalg av ulike typer. Og kapring av pant.

Men jeg skal bli fast leser av info-annonse-siden i lokalavisa jeg :)


#25

Neket sa for siden:

Jeg har ikke erfaring med loppemarked, men korpset her har loppeinnsamling hele året. Det er gull altså. De følger skoleruta, men ellers holder de åpent hver torsdag kveld fra 6-9 eller noe sånt, de har et lager de bruker til å lagre loppene - og der kan man levere året rundt. Veldig praktisk. Jeg tror (men er ikke helt sikker) at de får låne lageret gratis av en lokal bedrift.


#26

celebelen sa for siden:

Vi er nesten like mange musikanter som Pøblis (hvis vi regner med alle aldre), men har nok noe mindre omsetning. Vi oppbevarer loppene i en låve, men det er ikke helt ideelt, så vi er på leting etter noe bedre.

Auksjon er gøy, og kan gi en del inntekter, men det er lurt å ha litt tid til å sette priser. (Også er det lite strategisk når brannalarmen går en halvtime før auksjonen, slik at man må tømme hele skolen for folk... :sukk: )


#27

Malama sa for siden:

Jeg innså på vei til bhg at om vi noen gang gjennomfører dette må vi ha mer enn barneklær og leker og sånn, vi må også få ut den store andelen av bygda som ikke har (hjemmeboende) unger


#28

celebelen sa for siden:

Nå er vel loppesesongen i gang igjen, vi har marked til helgen. Noen som har kommet over noen gode tips siden sist tråden var aktiv?

Vi tester ut betalt markedsføring (= promotering av opprettet arrangement) på facebook. Det er en god del som har sagt at de skal komme, eller er interessert, så jeg håper det skal gi fler besøkende.


#29

Harriet Vane sa for siden:

La meg se, det nærmer seg loppis her også og det er mange ting å lære av og lære bort.

BETALING
Vi hadde vippsplakater hengende overalt, flere mobile kortautomater/izettle og noen pengeskrin. Vipps er mest brukt og mest praktisk, uten tvil. Izettle og oppsett av Vipps-butikk sparer mye tid. de fleste kafévarer kan legges inn på forhånd og de som står i kafe slipper stressende hoderegning. La noen gå rundt og ta i mot betaling og la andre hjelpe, rydde og passe på.

KLÆR.
I fjor var jeg en av to sjefer på klær. Vi hadde ganske mange folk på klær, slik at det var ryddig hele tiden. Vi sorterte i barn, herre og dame og i underkategorier (bukser, jakker, kjoler). Vi har brukt mye tid på å skaffe ulike typer stativer, for det hjelper voldsomt på salget å kunne presentere tøyet fint. Vi flyttet også på noen av varegruppene for å ha mer plass til tøyet og rundt tøyet.

SKO
Vi hadde bord med ulike priser. Og vi kunne senke prisene på de ulike bordene etterhvert. 200,- bord, 100,- bord , 50,- bord osv.
De lekreste skattene, (vi hadde bla. noen Jimmy Choos) ble flyttet til finnips sammen med andre virkelige lekkerbiskener.

TEKSTIL
Her er det blitt diskusjon. Skal en hardangerduk eller en gardin koste mye fordi den kostet mye før eller har vært arbeidskrevende å lage? Etter noen reale diskusjoner ble det skåret gjennom og prisene satt gjennomgående lavt. For det første er det MYE tekstiler, for det andre er det mest inntekter å hente på et godt salgsvolum og mest stemning å hente på at folk føler de gjør et kupp. Dette gjelder alt, egentlig.

BØKER, CD'er og DVD.
Også her er det viktig å plukke ut skattene og ha de for seg selv, og ellers selge rimelig og masse. Hva boken har kostet eller om du syntes filmen var god er irrelevant. Start tidlig med posesalg. det er svært demotiverende for loppisfolk å bære tunge bøker ned i en dyr kontainer etter at de først har hentet de tunge bøkene på et loft, deretter båret dem til sortering, videre opp til skolen og så til utsalg. :stuart: Få det vekk!


#30

Bloppy sa for siden:

Korpset vårt har mottak av lopper så og si hele året. Folk vet hvor de skal ringe. :knegg: Men så klart intensivert de siste ukene før. Da i korpsets øvelsestid, og det er frivillig dugnad. Noen av «loppegeneralene» er alltid tilstede. Vi har eget lager til loppene. Tidligere kunne vi holde på i ukesvis med forberedelser på stedet loppisen skulle være, nå er det konsentrert til den faktiske helgen. Så alt må organiseres fredag kveld. Det gikk overraskende bra, selv om mange trodde det skulle bli kaos.

Vi prøver å sortere så godt som mulig på forhånd, og merke alle eskene. Vi ber også om at lopper som skal leveres skal være sortert. Det er litt så som så med gjennomføringen. Vi har lært at det er lov til å si nei til noe som regelrett er søppel. Defekte sykler, brune-og hvitevarer tar for eksempel ikke i mot.

Vi har alliert oss med noen som kommer og henter det som ikke blir solgt umiddelbart etter stenging søndag. Da fyller vi en diger lastebil med ting og tang som kjøres ned til et barnehjem i tja... er det Litauen tro? Da sorterer vi restene mens vi kaster. Det er ikke alt som er gangbart dit heller.

Enkelte ting velger vi å ta vare på til neste loppis også.

Og enkelte ting sjekker vi marked for på feks Finn, og setter en pris på. Det meste andre prissettes der og da. Med visse føringer fra erfarne loppisforeldre. :jupp:

I kafé’n selger vi brus, kaffe, saft, vafler og pølser. :rema1000: Vi ligger stort sett på rundt 100 000 i fortjeneste.

Velorganisert loppis er gull. Og presentasjon, presentasjon og presentasjon!

Betaling kontant, vipps og med kort.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.