Sitter mye på med andre som kjører i jobb og til kamper etc. Ofte synes jeg andre har det forferdelig varmt i bilen. Typ 23 grader og dunjakke. På jobb i dag var jeg forberedt, tok av jakke og ulljakke før en to timerstur. Likevel måtte jeg be om å skru ned til 20 grader. Jeg hadde blitt kvalm og fått hodepine hvis jeg ikke gjorde noe. Sjåføren? Satt i dunjakke! Jeg liker ikke å fryse, men har AC på 18 grader i bilen nå vinterstid.
Aldri mindre enn 22 grader.
Nå på vinteren har jeg så varmt jeg kan veldig lenge, altså 28-29, deretter ned til 25-26 og kanskje 22 på lange turer. Og ja, fullt påkledd.
Og selvsagt setevarme.
Jeg kjører elbil og sparer batteri så langt jeg kan, jeg har det kaldt og har på lue og votter/vanter når jeg kjører. Bruker bare varme når jeg må få av rutene eller spyle dem.
Jeg setter på maks hvis bilen har stått en stund og det er veldig kaldt, men orker sjelden å ha den på så lenge. Tror jeg stort sett ligger på 19-20 nå som det ikke er fjørti minusgrader, i hvert fall. Blir uvel hvis det er for varmt. Sitter uhyre sjelden med dunjakke da, og kaster av meg skjerf og luer. Har på litt setevarme, kunne tenkt meg rattvarme, men hansker hjelper.
Liker å ha det varmt og et ganske frustrert over at setevarmen min ikke virker. Nå kjører jeg fint lite,men skulle gjerne hatt varme under rumpa de gangene det er kaldt ute.
Med min bil så er det stort sett så korte turer at jeg ikke rekker å få opp varmen.
I mannen sin så har han på full guffe på sin side og jeg har på minimum på min side.
Gamle biler som blir sent varme og fordeler varmen dårlig.
Jeg blir fort bilsyk og det blir mye værre om det er for varmt.
Setevarmeren min har desverre sluttet å virke. :skuffet: Jeg har sikkert svidd den opp.
Bilen min er enten veldig varm eller veldig kald. Jeg velger varm.
:gammel bil:
Setter meg stort sett alltid inn i varm bil, så da blir det uten jakke, men ned setevarmere bare fordi det er innmari deilig, og ca 23 grader. Tar gjerne en utlufting med vinduet innimellom, men beholder setevarmere på når det er minusgrader ute.
Jeg er litt spent på hvordan det blir til sommeren da, med skinnseter. :fremdeles traumer fra fastlimte lår i barndommen:
Det vet jeg ikke, bilen har ikke innvendig temperaturmåler. På korte turer fra 5-10 minutter i kulden er setevarmer på hele tida og jeg har dunjakke, lue og votter. Varmen på fullt. På lengre turer foretrekker jeg å kjøre uten yttertøy, og setevarmer skrus av etter kort tid. Kan tenke meg temperaturen ligger rundt 20 grader. Har som regel hund, et riktig pelsdyr, i bilen på disse lengre turene, så jeg kan ikke ha det for varmt.
I Outlanderen: starter med 23-24 grader og skrur ned til 21,5-22 når jeg har fått opp varmen i bilen. I Pajeroen til mannen: starter som i min bil men skrur ned til 19 når bilen er blitt varm. Opplever stor forskjell fra bil til bil hvordan varmen fordeles og hvor varmt det føles.
Men en ting vet jeg, el-bil blir det ikke før den får batterikapasitet til å kunne kjøre varmeapparatet på full guffe vinterstid.
Starter med hemoridegrill på fullt og 20 grader, men skrur det ned etter kvart til nitten ca. Bilen står alltid med motorvarmer i, så det går kjapt å få han varm.
Jeg hater for varm bil. Jeg hater varm luft som blåser mot ansiktet mitt.
I den forrige bilen min sto alltid varmen på 18-19 og det var mer enn varmt nok for meg. I den nye elbilen står det på 22 og det er passe. Så en temostat er ikke alltid en termostat etter min mening.
Vinterstid 22-23, setevarmer på.
Kjører vi langt, har jeg gjerne på en strikkejakke, men sitter aldri med yttertøy i bil. Med unntak av korte turer, 5-10 min.
For en sjokkerende tråd! Mellom oktober og april slår eg ALDRI ned frå «Hi» som er max i min bil. Med setevarme og hanskar i tillegg. Eg hatar kalde bilar!
Jeg elsker setevarmer og rattvarmer og har masse varme, men det er i bensinbilen. Til vanlig kjører jeg el-bil, og der er det ingen setevarmer eller rattvarmer. Kjører derimot varmeanlegget på ganske høyt, siden jeg oftest kjører ganske kort og har nok batterikapasitet til det.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.