Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Reklamasjon når butikken har gått konkurs

#1

Mei sa for siden:

Må si jeg er litt irritert på Storkene nå. Jeg kontaktet dem for en tid tilbake på grunn av et hull i sømmen på trekket til OTH vogna som ikke er et år gammel enda. Etter litt frem og tilbake fikk jeg beskjed om å komme meg til Fru Lyng for å få en dokumentasjon på skaden, og sende til dem. Når jeg så spør hvilken adresse jeg skal sende til får jeg beskjed om at butikken deres er konkurs :gaah:

Hva gjør jeg nå? De foreslo å reklamere via en annen forhandler, men vil fks Fru Lyng gjøre dette for meg sånn uten videre?


#2

Jålebeinet sa for siden:

Har butikken gått konkurs så må du nok rette ditt krav til bobestyrer. Som privatperson vil du nok havne bakerst i køen (om det er snakk om erstatning).

Om fru Lyng "gidder" å hjelpe deg ovenfor produsenten kan vel bare de svare på. Det vil lønne seg for deg å gå på formiddagen på en hverdag (størst sjanse for å IKKE treffe på en lørdagshjelp) og være "hel og pen" i tøyet.


#3

allium sa for siden:

Det er vel egentlig produsenten som skal ha kravet uansett. Hvis butikken eksisterer, tar man det gjennom den, men når den er konkurs, må du gå direkte på produsenten.


#4

Mei sa for siden:

OTH er ikke de letteste å ha med å gjøre når man er misfornøyd har jeg hørt.

Ack. Håper de har en adresse i Norge jeg kan henvende meg til slik at jeg slipper å være saklig og pågående på engelsk.


#5

Pastill sa for siden:

Disser du lørdagshjelpene der? :snurt:

:x-lørdagshjelp på FruLyng:


#6

Mei sa for siden:

Hadde du giddet å hjelpe meg når du jobbet der da? Eventuelt noen inside-tips? :blafre:


#7

Pastill sa for siden:

Men ang reperasjonen. Dette kan jo en (inkompetent) x-lørdagshjelp kanskje noe om..
Tror det enkleste vil være å ta det med til feks OsloCity. I underetg der er det et sånt "nøkkelsliperi" som også fikser sko ol. Hva med å høre hva de skal ha for å fikse det?
Er enig i at det ikke skal skje (har ikke hørt om det før faktisk), men tror kanskje bryet å klage via Fru Lyng koster mer enn å fikse det selv..

Tror neppe Fru Lyng gidder for å være ærlig. Bedre å ta kontakt direkte med leverandøren i sverige da. Maile over et bilde av skaden og kvitteringen.


#8

Mei sa for siden:

Jeg vil ikke sy det. Det er en svakhet i trekket, jeg vil ha nytt :trasser:

Jeg har jo bekreftelse fra Fru Lyng på skaden også. Leverandør i Sverige ja, det skal jeg klare.


#9

Pastill sa for siden:

Tror hun heter Helena hun som er sjef for OTH skandinavia. Adressen er sikkert her. [url]www.onetreehill.nl[/url]


#10

Jålebeinet sa for siden:

Egentlig ikke, har vært lørdagshjelp selv og var like kompetent som de som var fast ansatt. Men sjansen er større for at man ikke får det hjelpen man trenger på en lørdag enn på en hverdag.


#11

Pastill sa for siden:

Skal være litt enig. Man får ikke ringt leverandører og sånt.. pluss at det kan være mye mennesker.. men det er det eneste. :blunke:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.