Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Rystet

#1

Bobbelur sa for siden:

Jeg har vært hos frisøren.
Ikke fornøyd:
Ser på skiltet utenfor at de har drop-in i denne frisørsalongen, så jeg går dit og spør om de har tid. Ei svensk dame som snakker en smule utydelig spør om det er det samme hvem som klipper. Jeg har ikke vært der før, så for meg er det jo det, men jeg får ikke spurt om de rekker å bli ferdig til parkeringen min går ut tre kvarter senere. Dumt, jeg vet. Jeg burde ha spurt selv om jeg måtte ha gått etter henne...

Så jeg blir plassert i en stol og venter på en annen frisør - som er opptatt i mobilen. Tar tid, og så kommer hun. Ikke hører hun skikkelig etter på hva jeg sier når jeg forklarer hvordan jeg vil ha det (lengde på luggen), småfniser unnskyldende for hver setning hun sier og er i det hele tatt ikke... vel. Det er noen som jeg lurer på hva de har drevet med - mager kropp, dratt og slitt i ansiktet, diger fleecegenser på seg og en stemme som høres ut som halsen har svelget nok whisky for tre liv. Så starten på det hele var ikke optimal.
Hun starter klippen mens sjefa (svenskedamen) er ferdig med sin klipp og tar seg en tur ut. Så ringer mobilen hennes igjen - og hun går og tar den - OG BLIR BORTE!
Så der sitter jeg og venter da. Og rekker å tenke at dersom hun ikke kommer tilbake innen ti minutter så kommer jeg til å reise meg og gå - selv om jeg ser ut som et nek på hodet.
Sjefa kommer tilbake - og spør om hun skal overta, siden hun andre vil bli opptatt i telefonen en stund. What to do? Jeg må jo bli klippet, og hvem vet hvor lenge den andre frisøren blir opptatt.

Så jeg blir ferdig klippet, men det er uten fasong på klippen egentlig, og det er altfor kort i forhold til hva jeg vil ha. Og jeg er rett og slett rystet over at en frisør som er ansatt bare blir borte fra en kunde slik, jeg er rystet over arbeidsgiveren som ser ut til å godta slik oppførsel, og jeg er rystet over at jeg faktisk gikk dit for å bli klippet.

Joa, det kan være en god grunn til at hun måtte ta den telefonen. Jeg ville gjerne ha fått beskjed om det før hun satte i gang da, slik at jeg kunne velge om det var ok for meg eller ikke. Og det kan være vanskelig å avslutte samtaler med slike som bare ikke vil avslutte - jeg har erfart det selv også. Da har jeg sagt i fra at 'jeg er på jobb - vi tar dette senere' og lagt på.
Jeg er fremdeles rystet.


#2

-ea- sa for siden:

I alle dager?!


#3

Matilda sa for siden:

Det går da ikke an!


#4

Flubby sa for siden:

Du må klage! Du skal gå ned til frisøren, og forklare at etter klippen var du så rystet at du ikke visste hva du skulle si, men at nå har du fått summet deg, og at du er ytterst misfornøyd med både klippen og måten du som kunde ble behandlet på, og forlange pengene tilbake :nemlig:


#5

kisha sa for siden:

Jeg er enig med Flubby.
Dette hørtes utrolig merkelig ut.


#6

tink sa for siden:

Enig med Flubby. Jeg blir også helt satt ut av sånne hendelser, bare vakler ut på gata og føler at alt er feil.


#7

Bobbelur sa for siden:

Jeg gidder ikke bruke energi på å klage. Håret vokser ut igjen, og til helgen skal vi innom mellomstebror for å se på deres nye nurk (valp). Kona hans er frisør og jeg satser på at hun kan trøste meg med å stæsje det på en kul måte.
I mellomtiden har jeg fikset fargen på håret og håper jeg ikke ser altfor sliten ut med kort-kort hår.
Selv om det ikke var helt slik jeg hadde tenkt meg det, så har jeg hatt lyst til å prøve kort-kort hår. Bare at jeg skulle gjerne følt meg litt mer... energisk og typete først.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i bloggen, så kan du gjøre det her.