Slitsom, lang uke snart over

Bobbelur sa for siden:

Å starte en uke med jobbsamtale/-intervju klokken åtte mandag morgen fordi det er eneste tidspunktet jeg kan før påske sier vel sitt om hvordan uken har vært? Jeg må vel sende en søknad på den jobben i løpet av helga...

Jeg har, etter den samtalen, tatt i mot takstmann, holdt hundekurs, tatt tog og fly og buss og ankommet barndomsheimen passe sliten. Spist litt, sovet litt og så deltatt i begravelsen av Mor. Kusina mi og meg leste hilsningene på bukettene som kom (mange!), og jeg holdt meg helt til den aller, aller siste. Det var en bukett fra sykehjemmet der hun døde, og pleierne der har vært aldeles fantastiske. At de sender bukett til Mors båre - det tok knekken på selvkontrollen min. Og en del andre av slekta. Mamma leste sitt blogginnlegg "Det blei så stille", lillebror leste Frans av Assissis bønn. Han sleit, det var tyngre enn han hadde trodd. Vi sleit alle sammen. Siste salmen kjente jeg igjen fra alle de gangen jeg hadde vært med Mor og Far i kirken, og det tok også tak i følelsene.
Men det var fint. Veldig, veldig fint. Masse smil og latter, og det tror jeg var akkurat slik Mor ville hatt det. :nikker:

Dagen etter (onsdag) er det å sette seg på fly sørover igjen. Forsinkelser tidlig på dagen gjør at vi kommer oss for seint avgårde, og flyet til Oslo venter ikke på oss i Bodø. Vi blir ca 2,5 timer forsinket videre... Så jeg kommer hjem til Vestfold halv åtte, lager middag til meg selv og kaster den i meg før jeg begynner å se på hva som må gjøres hjemme.
For det er fotografering på torsdag kl 14.00. :jupp:
Og det er ikke ryddet noe som helst mens jeg har vært borte. Jeg kommer meg i seng kvart på to, og fem timer etter står jeg opp, spiser og så fortsetter jeg. Rydding og rydding og rydding. Styling og stæsjing og...

Resultatet synes jeg blir veldig bra til slutt.

Dette er hovedsoverommet. Det var ikke dette inntrykket som presenterte seg da jeg startet, så at det ble så bra som det ble er jeg veldig fornøyd med.

Yttergangen. Nytt laminat, Expedit liggende, blomster og lys. Det ser veldig hyggelig og innbydende ut - noe helt annet enn det jeg har bodd med i fem år!

Det er flere bilder i bloggen min her om det er av interesse.

Da fotografen dro så var klokka straks visningstid på en leilighet her i nærheten. Så jeg dro på meg skoene og gikk dit. Godt med luft og annen bevegelse enn det jeg hadde fått i løpet av dagen. Leiligheten var fin nok, og det var selveier. Men sameiet hadde laget noen regler som sa maks ett husdyr pr leilighet. Så jeg gikk hjem igjen, og ikke så lenge etter kom eksen hjem fra overtidsjobbing. Jeg forlangte fantastisk middag. Når jeg ikke vil lage den selv så må det bli restaurant. Biff på Big Horn - og jeg var lykkelig! En liten øl og biff! :lykkelig:

I dag har det vært vikarjobb, og jeg har vært svimmel mens jeg har vært på jobb. Det har vært en slitsom og lang uke. Jeg har hatt masse å huske på, mange følelser å bearbeide og mye å ta tak i på mange plan. Morgendagen blir lit hektisk den også, men på en annen måte. Jeg skal besøke instruktørkollega som jeg gikk utdanningen sammen med (mulig avløsingsjobb i hundepensjonatet) og så skal jeg på overnattingsdate hos Den Deilige. Det blir flott! Og jeg fortjener det så! Jeg tror jeg muligens skal bevilge en flaske Cava til oss også... :hehey:

Slettet bruker sa for siden:

Puh, dette var hektisk! Men når det avsluttes med overnattingsdate bør det jo bli bra da. :)

-ea- sa for siden:

Jeg tok en titt på bloggen din i går, og huset ser fantastisk bra ut.

Bobbelur sa for siden:

Huset ble knallbra. Bildene i salgsoppgaven ble supre. Jeg håper det drar folk til visningen så det suser etter!

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i bloggen, så kan du gjøre det her.