I løpet av kort tid har jeg fått utrolig god service flere steder. Tenkte at vi kan ha en egen tråd hvor vi forteller våre gode historier. Type æres den som æres bør :) Det er så lett å snakke om dårlige opplevelser og så glemmer man de gode. Noen som vil skryte av god service?
Vet du, jeg opplever nesten aldri dårlig service jeg. Synes folk flest er veldig imøtekommende og blide. Så jeg vil bare melde om generell god service. :blid:
Jeg tenker mest på uventet god service. Jeg har noen jeg:
Poden ønsket seg Lego veiplater. Farmor ble sendt ut på oppdrag, men butikk etter butikk var utsolgt og i den siste butikken fikk hun beskjed om at de ikke fikk fra Lego før i 2008.
Jeg ringte Lego kundeservice for å høre om de visste om noen butikker i området som kunne tenkes å ha. De hadde ikke oversikt, men damen der synes det var så trist at Poden ikke fikk bygget sin Legoby så hun skulle se hva hun fant på lageret (i England der kundeservice er). Betaling skulle jeg ikke tanke på.
3 dager etter kommer DHL på døra med 15(!) plater Legovei!
Poden fikk en Test Tube Alien til bursdagen sin. Den skal passes godt på med søvn/våkentid og mat. Har den det bra slår hjertet og det blinker rødt. I går sluttet den å blinke og bare lyste rødt. Poden ble fra seg av bekymring - tårer i øynene, skjelvende lepper og stemme og var redd for å sove. Ville ikke at Alien skulle dø... Mor brukte flere timer på nett i går kveld for å finne ut hvor lang levetid en Alien har, og om den var død. Fant ikke ut så mye. I dag ringer mor til firmaet som distibuerer Test Tube Alien - de hadde ikke hørt om at den bare skal lyse uten å blinke og sa at med godt stell kan den leve i rundt 1/2 år. Podens Alien har levd i 255 år (= 25,5 dager). Damen jeg snakket med sender en ny Alien til Poden i dag. Vi får gjøre et nytt forsøk :)
Kjøpte brukt LO (Ikea) køyeseng. Den har gått ut av sortimentet til Ikea. Vel i gang med monteringen ser jeg at det mangler flere skruer. Lager oversikt over hva jeg mangler, stikker på Ikea og fyller ut skjema og får beskjed om at skruer skal komme i posten. Purret i dag (måneder etter), og jammen skal de ikke sende hele skruesettet til sengen! Ikke tror jeg det koster noe heller :)
Alveslottet - de hadde rotet med postnummeret mitt. Sendte pakken omigjen, tilbakeførte ti prosent av kjøpesummen til kontoen min. Alt sammen i løpet av fem dager, så hvis de ikke hadde sendt e-post, hadde jeg ikke oppdaget at de somlet med leveringen heller.
Enig med deg. Veldig koselig betjening der. Synd butikken ser ut som et takras. :lol: De kunne trenge meg. (Dekoratør).:D
(Det er butikken i andre.. innerst i hjørnet ikke sant?).
mph (miles per hour) på Byporten. Han danske som jobber der er Tidenes Butikkselger! Det er så til de grader at jeg faktisk synes det er skikkelig kjipt at de ikke fører dameklær, men det gjør jo at jeg snuser etter klær til gubben støtt og stadig. :knegg:
At jeg kunne glemme dem! Alveslottet er superhyggelige alltid, pakken pleier komme fram litt tidligere enn forespeilet, de er alltid behjelpelige og hyggelige ved henvendelser, og er flinke til å gi beskjed om det skulle være forsinkelser.
Ja, det er der. Men dt var ikke så verst ryddig når jeg var der. Men trang plass, da. Men de kunne sikkert hatt god hjelp av en derkoratør...kanskje du skal tilby deg? Mot litt klesrabatt, kanskje?:ja:
Mitt lokale trygdekontor er absolutt på toppen av lista!
Aldri noe problem å få snakke med både en og to rådgivere, de sjekker opp ting og ringer tilbake som avtalt.
En gang var det et skjema de ikke fant. Da jobba ene dama der overtid et godt stykke utover ettermiddagen for å lete.
Jeg hadde tjent litt penger på å levere morsmelk, og siden man ikke skal ha inntekt oppå foreldrepengene ringte jeg dem. Det var iiiingen problem, de pengene skulle de ignorere.
Da det ble noe rot med sykepengene pga manglende opplysninger fra arbeidsgiver ba de meg om å ta med mine rosa lapper, og så overførte de pengene til kontoen min mens jeg satt der på kontoret.
:ja:Alveslottet definitivt! Alltid kjapp levering derfra. Kjøpte nylig to par tøfler derfra, men fikk dessverre en av feil type (fort gjort - begge var sorte og hvite). Sendte en mail på mandag og fikk kjapt et svar tilbake om at de ville sende de rette tøflene samt frankert retur konvolutt. Dette kom i posten i dag sammen med et lite silkesjal som "plaster på såret".
Ellers er jo haugenbok.no et supert sted å kjøpe bøker. Man får de fraktfritt (ved kjøp over kr. 198) tilsendt utrolig kjapt. Bestilte bøker på en fredag ettermiddag og hadde de i posten på lørdag. Faktura med god betalingsfrist - uten ekstra kostnader.
Må "slå et slag" for passkontoret på Stovner politistasjon også. Jeg var der på fredag for å få nytt pass til Poden. Vi gikk inn av dørene kl 11.35 og gikk ut igjen kl. 11.45 - bare det i seg selv er jo utrolig. "Sjokket" kom dagen etterpå da det nye passet allerede lå i postkassa vår :tullerdu:.
Bor dere i nærheten av Manglerud Pastill og Go\jenta?
Jeg får også god service der.
I dag ringte jeg Exit på Vinterbro senter for å høre om de hadde flere regndresser på tilbud igjen, de hadde noen få i den str. jeg skulle ha, og holdt av et sett for meg. Det kaller jeg god service.
Det er ikke det at det ikke er ryddig. De har bare ALTFOR mye der og altfor dårlig disponert plass/system. Jeg hadde fått helt spader av å jobbe der.. :lol:
Ja jeg har tenkt tanken faktisk. Men de trenger MASSIV hjelp. Ny innredning ol. Det er virkelig helt håpløst der. :rolleyes:
Samboer og jeg hadde sjauet og jobbet en hel lørdag med diverse i leiligheten, og snuppa var hos mormor, så om kvelden så orket ingen å lage mat, så vi tenkte å skeie ut med junk for en sjelden gangs skyld.
Samboer kjørte til Burger King på Ullevål og kom tilbake med noen papirposer. Stor var skuffelsen da disse bare inneholdt pommes frites og drikke. Burgerne var ikke med.
Samboer var enormt irritert, og var lite motivert for å dra tilbake. Jeg ringte derfor opp til Burger King på Ullevål og forklarte situasjonen. Jenta jeg snakket med la seg langflat og beklaget enormt, så jeg klarte ikke å bruke sinnastemmen, men forklarte at vi var sultne og slitne.
Vi fikk velge mellom å få burgere tilsendt med taxi eller å få pengene tilbake. Jeg valgte selvsagt taxi-burgere. De kom rykende varme en liten stund etterpå, i posen var det også flere ekstra burgere, ny pommes frites og drikke.
I tillegg til ny mat fikk vi pengene tilbake samt gavekort på 2 menyer og ett hyggelig brev! Så det synes jeg var bra service :ja:Jeg hadde blitt happy for taxi-sendte burgere alene.
Jeg har også fått veldig god service på Alveslottet. Etter at jeg hadde bestilt et produkt hos dem ringte de meg og beklaget at fargen jeg hadde bestilt dessverre var utgått. De måtte sende meg produktet i en annen farge. Dette var helt greit for meg, da forskjellen ikke var stor. Da pakken kom i posten et par dager senere hadde de i tillegg sendt med to ekstra produkter, som faktisk hadde en verdi på over 300 kr.
Her om dagen forsov vi oss og rakk ikke bussen til barnehagen. Det går ikke så ofte busser den veien, så poden og jeg kostet på oss en taxitur. Under kjøreturen nevnte jeg tilfeldigvis hvor jeg jobbet. Da vi kom fram til barnehagen tilbød taxisjåføren seg å vente mens jeg var inne i barnehagen, også kjørte han meg gratis til jobben etterpå. Han skulle riktignok i samme retning, men det er taxiholdeplass rett ved siden av barnehagen og han kunne fint ha fått med seg en betalende kunde. Jeg kom meg på jobb på 15 minutter i stedet for tre kvarter (20 minutters gange pluss venting på buss og busstur).
Jeg kan trygt si at denne taxisjåføren reddet dagen min.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.