him sa for siden:
Dette er fordi jeg mener at vi ikke har fått det som vi var lovet, noen som vet hvor vi skal henvende oss? Regner med vi må klage?
< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.
him sa for siden:
Dette er fordi jeg mener at vi ikke har fått det som vi var lovet, noen som vet hvor vi skal henvende oss? Regner med vi må klage?
Carrera sa for siden:
Forliksrådet?
Er usikker altså, men vi endte der da vi ikke var villige til å betale full pris for noe under bygginga av huset.
Vi klagde først til de det gjaldt, men fikk ikke medhold. Diskusjonene med dem pågikk over en viss tid, og i mellomtiden kom purringene, og til slutt inkassovarselet. Vi sto på vårt, og betalte ikke, og da gikk saken automatisk til forliksrådet. (hvor vi vant frem :glis: )
Det er godt mulig man må ta den lange veien slik vi gjorde. Jeg aner egentlig ikke.
Bergensis sa for siden:
Sånn føler eg det kvart kvartal det kjem brev frå Lånekassen....
Dragen sa for siden:
Forbrukerrådet?
[url]www.forbrukerportalen.no[/url]
Skremmern sa for siden:
Jepp. :knegg:
Pastill sa for siden:
Jeg ville betalt og tatt saken etterpå. Utrolig kjedelig med purringer ol.
turi sa for siden:
Forbrukerrådet, vi fikk ny vaskemaskin!!
Nenne sa for siden:
Det første jeg ville gjort var å klage skriftlig og gi beskjed om at dere ikke er inneforstått med prisen som står på fakturaen. Da kan de ikke drive å purre på den når det er disputt om den.
him sa for siden:
Tusen takk, alle sammen. Jeg har aldri opplevd dette før. Jeg kjøper vanligvis både tjenester og produkter "over disk", der er det jo ofte helt greie retningslinjer når man kan returnere en vare eller hva man er forventet å få. Dette er en interiørarkitekt vi leide inn, alt er avtalt muntelig (hvordan har jeg greid å være så stupid er vanskelig å fatte i ettertid.:dåne:Må bare dåne litt over hvor teit jeg har vært)
Maz sa for siden:
Først bør du klage på hva du har kjøpt. En muntlig avtale er jo også bindende men vilkårene er jo ofte ikke så klare.
Jeg ville i så fall ha gjort dette skriftlig og forklart hvorfor du mener dere ikke har motatt det dere har fått regning på og forklar dette tydelig. Mulig det ender opp med inkasso og eventuelt i forliksrådet, men dere har jo da gjort noe annet enn bare å ikke betale.
Carrera sa for siden:
Det er noe som heter at man ikke skal betale en håndverker eller andre, før man er fornøyd...da har de fått pengene sine, og kan kjøre knallhardt i saken, selv om de ikke har en god sak. Holder man derimot igjen pengene, så er det betaler som sitter med triumfkortet.
Purregebyrer og evt inkassogebyrer, blir regnet med i et evt forlik, eller hvis krever taper hele saken, så er det han som får alle omkostninger. Skulle man få betalingsanmerkning mens saken pågår, så forsvinner denne så snart saken er løst.
Mitzya sa for siden:
Legg den i nei-bunken.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.