100-årsjubileum med forviklinger

Bobbelur sa for siden:

Firmaet jeg jobber i er bare fem år gammelt, men familien har drevet innen bransjen i hundre år i år. Så de har bestemt at de har jubileum i år, og det skulle feires med flott jubileumsmiddag. I Tallinn. Alle ansatte var invitert med (med en egenandel å betale) og kunne ta med partner (mot en bittelitt større egenandel) og det var avreise torsdag morgen fra Evenes og retur søndag kveld. Og så kom uværet Ylva og Airbusen sirklet og sirklet og kunne ikke lande på grunn av all vinden og flyet fløy først til Rovaniemi for å fylle drivstoff og så tilbake til Tallinn for å skifte mannskap og tilslutt ble det kansellert på torsdag sen ettermiddag med ny tid fredag morgen klokken åtte. (puh! Trekke pusten.) Vi måtte busses inn til Harstad for hotellovernatting. Firmaet mitt var ikke de eneste da, våre snart femti ansatte og venner pluss 130 stykker til som skulle til Tallinn dro til Harstad. Et ukjent antall sydenturister måtte busses til Narvik for deres fly klarte heller ikke lande på flyplassen.

Det er klart, når jeg måtte stå opp grytidlig på torsdag fordi jeg ble hentet halv seks på morgenen, og hadde sittet på en flyplass i ti timer, da er jeg ikke helt opplagt. Men jeg fant ut at jeg skulle nytte en mulighet til en kaffekopp med en Tinder-kar, så jeg sendte melding og han var sporty nok til å si ja på kort varsel. :jupp: Han ble advart om at jeg ikke var helt i toppform, men det gjorde faktisk ingenting. Vi hadde det veldig hyggelig sammen, i hver vår sofa på en hyggelig kafe, i halvannen time før jeg måtte beklage og bare komme meg tilbake på hotellet. Før vi gikk hver til vårt fikk jeg en klem, og det merkelig var at jeg nesten fniste for meg selv da jeg gikk og tenkte "Jeg fikk en klem!"

Dagen etter var det opp så tidlig at vi ikke fikk frokost på hotellet. Bussen gikk halv syv, og flyet skulle gå åtte. Bare at det gjorde det ikke. Tiden gikk og flyet kom ikke. Ikke hadde det tatt av, og det ble utsettelser på utsettelser. Vi satt, stod og gikk rundt på flyplassen til klokken var sånn ca tre på ettermiddagen - da først kom vi oss avgårde. 28 timer forsinket. :dåne: Alt jeg hadde tenkt å få gjort var bare å sette en strek over. Vi sjekket inn på hotellet, samlet oss i lobbyen og gikk mer eller mindre samlet til sentrum for å se litt på julemarkedet og finne oss noe å spise.
To netter på rad med lite søvn medførte at jeg ikke orket sjekke ut nattelivet i byen, så det var tidlig i seng. Vel, relativt tidlig, men jeg sovnet ikke med en gang siden jeg endte opp med å melde masse med han kaffedaten fra kvelden før. :knegg:
Lørdagen kunne vi møte opp i lobbyen klokken ti og få litt guiding av en dame som "har bodd ett år i Norge og fire år i Bergen!" Og for en dame! For en guide! :hjerter: Veldig morsom og veldig hyggelig og ja - de av oss som gikk rundt med henne fikk med oss litt av hvert. Jeg måtte kjøpe meg en flaske Vana Tallinn og ta med hjem, bare fordi hun fikk oss til å smake på den da vi stoppet et sted for å ta kaffe og en liten snaps. Det var skikkelig godt! :nemlig:
Klokken tolv skulle vi møte resten av firmaet ved rådhuset, og der fikk vi utdelt quiz og i oppgave å lage en film der vi presenterte Tallinn på en morsom måte. Og vet dere - jeg brukte egentlig resten av dagen på det! Sånn er det når jeg havner på ei gruppe med datainkompetente mennesker... Jeg filmet med min mobil, jeg skravlet og jeg presenterte foran kamera også. Og det ble morsomt! Småbrisen Bobbelur som forklarer om Munn-til-munn kontra gaten Pikk, en gjeng som løper for livet ut av en pub, to bartendere som synger nasjonalsangen... Vakkert! :knegg:
Jubileumsmiddagen var hyggelig nok og god nok og holdt i byens beste restaurant. Ikke mange taler (helt greit) og hjem i akkurat passe tid. Vanskelig å få sove da når mannen på naborommet hadde med seg damebesøk og det var veldig lytt. Heldigvis sovnet jeg før de satte skikkelig i gang. :rofl: (Men ikke før jeg hadde meldt mye mer med han kaffedaten...)

Søndag... var avreisedag og dermed ble det mest en ventedag. Utsjekk var klokken tolv, men jeg sjekket ut rett etter frokost, satt bagasjen på venterom hos hotellet og dro på kjøpesenter med kona til en kollega. Vi var veldig enige om at vi passet til å gå på shopping sammen, for vi bare gikk og tittet og handlet omtrent ikkeno'. Tilbake på hotellet ble det venting og venting før vi kom oss på flyplassen og på flyet (som gikk som satt opp!) og hjem til masse snø.
Og endelig hjemme kunne jeg legge meg i min seng i et kaldt rom - og jeg sov mye bedre enn jeg hadde gjort siden jeg dro hjemmefra! Fin tur, tar den gjerne om igjen, men da uten program fra jobben og helst uten storm samtidig.

Og han kaffedaten? Han kom på besøk i går, og var her i tre timer før han kjørte hjem igjen. Vi treffes igjen til uka når jeg skal på samling. Fin fyr som jeg liker veldig godt. :jupp:

gnuri sa for siden:

Så moro å lese om både Tallinturen og kaffedaten :hjerter:
Tallin står forøvrig på lista over plasser jeg har lyst til å dra til.

Tallulah sa for siden:

Nå trodde jeg et øyeblikk at kaffedaten var i Tallin og syns detvsr veldig sprekt å invitere han med hjem til Norge! :latter: Men så hyggelig, med både date og tur, til tross for forviklinger.

Pamina sa for siden:

Det er i det minste en tur du aldri vil glemme, :knegg: men kjipt med så mye forsinkelse.

Spennende med kaffedaten - håper det blir et skikkelig koselig kapittel i livet ditt.

Hondacrv sa for siden:

Hahaha, for en historie! Og så koselig med tinderen da!

Bobbelur sa for siden:

Det er helt klart en tur jeg aldri vil glemme, av mane grunner.

Jeg tenkte dele med dere en passe brisen (etter en øl!!) Bobbelur som skal forklare om gate i Tallinn. :knegg:

[yt]XYyikNlNCMo[/yt]

Bobbelur sa for siden:

Det er altså en flott by og anbefales å dra til. Jeg kan godt tenke meg en tur til dit.

Kaffedaten ja - han ser ut til å kunne bli et veldig koselig kapittel. Så langt er vi veldig enige om det aller, aller meste. Så får tiden vise om jeg liker forelskelsen eller mannen i seg selv. :jupp:

Nessie sa for siden:

:knegg:
Det ble iallefall en god historie ut av det! :D

-ea- sa for siden:

Hahaha! til filmen og hurra for kaffedaten.
Av alle "store" flyplasser i landet (flyplasser som kan ta ned store fly) så må Evenes være den kjedeligste å bli forsinket på.

Dali sa for siden:

Haha den guiden hadde vi og da vi var der før noen år siden. Vår tur ble preget av at jeg hadde bihulebetennelse. Men artig læll. Og mann med kolleger og koner lagde film de også.

Bobbelur sa for siden:

Evenes er en drit kjedelig flyplass å være stuck på/i. Ikke noe spennende taxfree, ingen spenstig restaurant, ikke noe spennende i det hele tatt. Fordelen med å være stuck der er at man blir kjent med personalet og kan fleipe med dem, og vi blir kjent med hverandre. Jeg traff til og med en forhendævrende samboer og kona hans der! :dåne: Heldig at hun kjente meg igjen, for jeg kjente ikke henne igjen. Og ante ikke at han var der heller. :knegg:

...og hyggelig at dere "likte" filmen. Jeg tenker at jeg legger ut hele dersom jeg finner en videoredigeringsprogram et sted. :jupp:

Dali - sant den guiden var fantastisk?? :hjerter:

Susse sa for siden:

Hehe, nå knegget jeg så høyt av minsten lurte på hva som var moro på datan ;)

Hjelpes for en reise, men en tur du neppe glemmer med det første! Herlig video :)

Spennende med daten !

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i bloggen, så kan du gjøre det her.