Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

[Er dette greit?] Regler for betaling av mobiltenester

#1

nokon sa for siden:

Dette er eigentleg ein batatell, men det føyer seg inn i ei veldig lang rekk av ting eg irriterer meg over, når det gjeld PostNord.

Er det ok å plutselig begynne å ta betalt for sms med hentemelding? Eg var tilfeldigvis inne på "Min side" for å sjekke at eg hadde skrudd ned datakvoten etter ferien, før 1. august. Då såg eg at eg hadde ei betaling til ei "informasjonstjeneste" på 3 kr. ganger åtte gonger. Det viser seg at det er PostNord som tar betalt for å sende sms om pakke på veg, moglegheit for å velje nytt leveringssted, hentemelding, purring på hentemelding ...

Har dei lov til å fakturere slike tenester utan at ein samtykker til det?


#2

Anda sa for siden:

Da bør man nok ha akseptert det som en betaltjeneste på forhånd, før bestillingen er ferdig.


#3

celebelen sa for siden:

Har du lastet ned appen til PostNord? Der må man ta vekk krysset for sms, for å slippe å betale. (Generelt et møkkafirma, men det er jo en annen sak).


#4

nokon sa for siden:

Ah, då er det min der eg har samtykka.

Jaaaa! :gaah: Etter at dei rota bort pakke for tredje gong på eit år, har eg begynt å sende Mail til firma og spørje om eg kan velje Posten i staden for, viss det kjem tydelig fram at dei bruker PostNord.


#5

Tallulah sa for siden:

Jeg fikk melding om pakke via PostNord i dag, og med denne tråden friskt i minne leste jeg de oppdaterte vilkårene før jeg trykket godta. Det tok meg fire klikk før jeg fikk opp prisene på tjenestene. :himle: Og man må skru av betalingstjenesten, ikke på. Men nå har jeg skrudd av SMS om at pakke er på vei, som er det som koster 3 kroner pr melding.

Jeg er like lite begeistret for PostNord som deg, og søsteren min som bor i Stockholm har det enda verre. Der er det bare PostNord nå. Og de roter bort (eller stjeler) pakker over en lav sko, så hun tør ikke lenger bestille garn fra Pickles hjem til seg f.eks, men jeg går og kjøper også henter hun når hun er her neste gang.


#6

Sonja Sockersöt sa for siden:

Hvor skrur man av og på? Finner ikke noe slikt i appen.


#7

Tallulah sa for siden:

Nei, du må logge inn på hjemmesidene.


#8

polarjenta sa for siden:

Post nord i Sverige har ikke kontroll i det hele tatt. Passet til sønnen min ble sendt rekommandert til en ambassade i Stockholm, det ante de ikke hvor var, og det ble masse styr fordi det jo handlet om å få visum til ferietur. Men helt plutselig dukket det opp en hentelapp(4-5 dager før de skulle reise) med pass og visum. Stor glede. Etter noen dager kom en mail fra posten Norge (som hadde kontakten med post nord i Sverige), med beskjed om at de anså pakken som tapt og at han derfor fikk erstatning. Man skulle tro at de burde ha mer kontroll på noe som sendes rekommandert.


#9

Agent Scully sa for siden:

Hvor da? Jeg finner bare "min side" for bedrifter, aka avsendere.

Jeg kaller det bare postmord.


#10

Agent Scully sa for siden:

Altså: jeg måtte skrive: my.postnord.no :sjokk:
Jeg fant INGEN brukbar link fra portalen til postnord for å komme inn på min profil. Alle "min side" referanse gjelder avsendere.

Jeg syns dette er rævva.


#11

Tallulah sa for siden:

Jeg vet, det er HELT dustete og sleipt.


#12

Minerva sa for siden:

Høl i huet! :bidrar:


#13

liefje sa for siden:

Eneste som er bra med postnord er at hentestedet er 50 meter fra inngangsdøren min (20 minutter å gå til vanlig postkontor).


#14

nokon sa for siden:

Det hjelper ikkje det, når pakkane ikkje kjem til hentestaden.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.