Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hvor mye kompensasjon Novasol?

#1

Ine sa for siden:

Er på hytte i fjellheimen. Hytte fra 2007 med fliser på alle gulv med vannbåren varme. Vedovn i tillegg, ingen elektriske ovner.

Opplegget med vannbåren varme funker ikke/er meget ustabilt. Medfører kalde rom, kalde gulv og vanntemperatur under kroppstemperatur i alle springer. Det ene soverommet med dobbeltseng og gode madrasser er ubeboelig pga kulde, dermed må vi ligge i køyesenger med dårligere madrasser og det ubehaget medfører. Hytta er nest høyeste kategori, og vi har betalt 6000 for 4 netter. Det var 13c her da vi kom, novasol skriver det skal være minimum 15c når vi kommer. Hytteeier bor 200 med unna og er varslet, sier han skal kontakte rørlegger.

Lurer på hvor mye vi kan kreve i kompensasjon, og hvordan vi gjør det. Bør vi kontakte novasol nå, eller kan vi vente til etter oppholdet? Bør vi se hva hytter uten elektrisk oppvarming leies ut for i området, og legge oss på det nivået når det gjelder kompensasjon?

Lurer


#2

Chablis sa for siden:

Dere må ta kontakt helst første dagen om noe ikke fungerer, ellers får de ikke muligheten til å rette på det.


#3

oslo78 sa for siden:

Det er jo ingen vits i å sammenligne med uoppvarmede hytter, problemet er jo at rom er ubeboelige, og det er de jo ikke i hytter uten el. Der kan man jo som fyre for å få hytta varm, og det kan jo tydeligvis ikke dere.


#4

Fluke sa for siden:

Kontakt Novasol med det samme.


#5

Ine sa for siden:

Har varslet eier, men må vi kontakte novasol og?

Hytta har 2 vedovner, og vi sprengfyrer, men gulvene er jo kalde og det blir jo 13-14c på morgenen, og kalde bad og ganger. Må ta på utetøy om morgenen, og det var vi jo ikke forberedt på.


#6

Bloppy sa for siden:

Ja, dere bør absolutt kontakte de. Og si gjerne at dere har snakket med hytteeier. Men Novasol vil nok påstå at de ikke fikk sjans til å rette feilen om dere ikke sier fra til de også.


#7

Tjorven sa for siden:

Bloppy har rett og dere må si ifra med en gang.


#8

Tallulah sa for siden:

Æsj, så leit! De andre har rett, du må si ifra til Novasol med en gang.

I sommer hadde vi en del å klage på i sommerhuset vårt, og vi fikk 10% avslag. Du kan jo lese tråden min, og sammenlikne om du syns deres situasjon er verre. Varme er jo ganske essensielt når man er på en vinterhytte, og om man har blitt forespeilet en viss standard går det virkelig ut over feriefølelsen når man går rundt og fryser og irriterer seg.


#9

Ine sa for siden:

Ok, vi kom kl 19 i går, sa fra til eier i morges, må bli i morgen tidlig da, telefonen er stengt og det er jo ikke nødstilfelle heller.

Rørlegger er her, og da kom det vann med skum ut og lukt av kjemikalier!

Takk for svar, forresten.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.