Herremannen har Vipps og han og mange av vennene hans har hatt utfordringer i det siste med Vipps. Jeg vet derfor ikke om dette har noe med unge lovende Vipps-brukere å gjøre. Man må logge inn med BankID, men man kommer ikke videre. Man får opp nedenstående bilde. Herremannen har ikke fått noen kode på hverken sms eller mail (og det har ikke jeg heller, kontoen hans står på meg, men den er delt med ham).
Noen som også har fått dette og vet hvordan man kommer seg videre?
Jeg fant telefonnummer til Vipps-kundesupport og dette var visst noe nytt som de hadde begynt med for alle fra 15 år. Jeg trodde at Herremannen hadde BankID, men det trodde de ikke at han hadde. Vi får logge inn i banken i kveld og se.
Er han fylt 16? Det skjedde noe "hos oss" da 16-årsdagen kom, så da måtte det skaffes BankID. Fikk god info på kundetelefonen hos banken vår, pg da ordnet Vipps'en seg.
Ja, -ea-, han ble 16 for noen dager siden. :nikker: Det er bare rart at hun på Vipps mente at han da ikke hadde bankID for det har vi fikset mener jeg. Men kanskje vi ikke gjorde det hele veien uten bare skaffet kode (som han var nødt å hente på posten med passet sitt). Han har fått kodekort i posten og den har vi brukt før vi la inn at han skulle få kode via sms for å logge inn i banken.
Hmmm, må sjekke når jeg kommer hjem og så får jeg be ham om å logge seg inn i banken.
Da tipper jeg at dette er grunnen.
Vi fikset BankID ved å søke fra tenåringens nettbank, og så måtte jeg og far godkjenne hver for oss (vi har samme bank alle tre).
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.