Vi driver og skal kjøpe en sofa. Nå har vi funnet en dansk nettbutikk som har norsk avdeling, som er ca 20% lavere i pris enn den lokale møbelbutikken.
Iogmed at sofaer, spesielt hjørnesofaer er svinedyre er det mye å spare. Leveringstiden er også 4 uker mot 8 uker, så da spør man seg selv, er det for godt til å være sant ?
Vi har funnet en sofa og prøvesittet i en vanlig butikk. Pristilbudet kommer jo på Mail fra dem, og er såpass høyt at vi bestemte oss for å sjekke litt rundt.
Det skulle være 6-8 ukers leveringstid. Etter 9 uker fikk vi en telefon med utsatt leveranse fra fabrikk til midt av august, etterfulgt av mail der det står forsendelse fra fabrikk slutt av august. Jeg tror vi skal være heldige om vi har den i hus til høstferien.
Nå har du jo kjøpt, men til spørsmål om nett vs fysisk butikk. Den fysiske butikken har utgifter på at du skal kunne komme innom og prøve, kjenne på stoff og snakke med fagfolk. Det koster penger, og veldig ofte får de ikke engang igjen for det, fordi mange gjør som deg (og meg); benytter seg av prøving og eksperthjelp, og bestiller billig på nett fra andre. Vil vi ha levende butikker vi kan besøke må vi også betale for det.
Ellers: all sympati med frustrasjon over treig sofa! Jeg har en historie med Skeidar på det samme og får høyt blodtrykk bare jeg tenker på det, 20 år senere.