Det kan virke som at Vy ikke henger helt med på digitaliseringsreisen alle andre har måttet forholde seg til de siste årene.
Kan det virkelig stemme at kundekortet kun kan brukes hvis du fysisk dukker opp på en betjent stasjon og kjøper billettene der? Det er jo helt steinalder ...
Flyskamfølelsen forsvant som dugg for solen, effektivt fortrengt av "Er det mulig Vy-følelsen :rolleyes:"
Slik jeg leser teksten, skal det vises fram ved kjøp hvis du kjøper billett på betjent stasjon, og ved kontroll på toget. Men det viser seg vel fort hvis man prøver å kjøpe billett på nett, og ser om det kommer noe felt for å registrere at man har kundekort?
Jo, men kundekortet koster 750 kr (550 hvis man er medlem av Turistforeningen) for 365 dager og gir 20 % rabatt på ordinær pris i denne perioden. Men det er jo ikke noe sted å legge inn kundekortet på nett eller i appen når man bestiller billetter. Slik at for å benytte kundekortet må man altså handle av en ekte person på stasjonen. Det er jo veldig tungvint!
De har heller ingen funksjon for å legge inn ID på billett kjøpt via ruter, så man kan benytte seg av underholdningsappen. Helt dustete. Bane Nor klarer det helt fint.