Bayone sa for siden:
Guttungen får følgende melding når han går inn på strømmetjenester (Netflix, Viaplay osv.)
Noen som kan hjelpe?< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?
Forum for datasnakk.
Bayone sa for siden:
Guttungen får følgende melding når han går inn på strømmetjenester (Netflix, Viaplay osv.)
Noen som kan hjelpe?Bayone sa for siden:
Vi par prøvd:
-tømme cockies
-inkognitofaner
-oppdatert operativsystem
-http://
-https://
Fuja sa for siden:
Trykk på avansert, det skal stå noe som gå videre uansett e.l.
Det betyr bare at nettsidene ikke har sendt inn nye sertifikater til nettleseren.
Charlie sa for siden:
Fikk det samme fra lokal kino, nettopp. Prøvde en gang til, og gikk via en annen lenke.
Bayone sa for siden:
Har prøvd flere nettlesere, men samme feilmelding. Når vi trykker avansert kommer denne meldingen opp:
Bayone sa for siden:
Om vi trykker videre da så blir det videresendt til en side som heter smartdnsproxy.com
Agent Scully sa for siden:
Jeg kan ikke Mac. Men jeg opplevde noe lignende på min androidtelefon. Jeg hadde da skrudd /sperret noen av noen sertifikatene, som gjorde at autentisering ikke ble korrekt.
Kan guttungen ha gjort noe slikt?
Smartdnsproxy ser ut til å være en plugin man bruker for å omgå regionsperrene til streamingselskaper, så kanskje guttungen har prøvd dette for å få amerikansk netflix? Uninstall burde kunne fikse
Ellers skal virus/antivirusprogram og automatisk oppdatering av tid/dato være mulige feilkilder.
Bayone sa for siden:
Det dukket plutselig opp etter ferien. Han mener selv han ikke har gjort noe sånt, men vi endte med å gjenopprette Mac'en. Han hadde ikke noe inne der som kom til å forsvinne, alt er lagret i sky så da ble det enkleste utvei ;)
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.