Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

#1

Bayone sa for siden:

Vi har en diskusjon i heimen og er nysgjerrig på hva andre mener.

Hvor ærlig er du når butikken gjør feil som går i din favør? Sier du fra når du får igjen for mye penger? Når butikken gir deg en bedre vare ved en feil? Når du får mer enn det du har bestilt og betalt for? Kommer det an på beløpet/verdien?


#2

zinatara sa for siden:

Kommer litt an på. Jeg drar ikke tilbake til dagligvarebutikken dersom de har glemt å slå inn noe til 10 kroner. Sannsynligvis hadde jeg vel ikke en gang lagt merke til noe sånt, sier som oftest nei takk til kvitteringer. Men jeg sier fra dersom jeg får for mye igjen, eller jeg gjorde det når det fortsatt var vanlig å bruke kontanter og manuelle kasser.

For noen år siden opplevde jeg å få utlevert feil pakke på posten. Fra samme lekebutikk på nettet, så jeg oppdaget ikke det før jeg åpnet den og så en diger legoboks oppi, som nok var minst 5 ganger dyrere enn det jeg hadde bestilt. Da dro jeg tilbake med den.


#3

millact sa for siden:

Ja, jeg pleier å gi beskjed.


#4

Pøblis sa for siden:

Jeg sier også fra. Jeg synes det er skikkelig ekkelt hvis slik skjer - i hvertfall hvis det har noen verdi utover en hundring. Jeg tenker også på den som jobber i butikken som kan få pes for å ha rotet det til.


#5

Pebbles sa for siden:

Jeg sier alltid i fra om de slår inn for lite.


#6

Myria sa for siden:

Jeg sier alltid i fra hvis jeg oppdager det mens jeg fortsatt er i butikken, men jeg går ikke tilbake igjen om jeg oppdager det etterpå.


#7

Toffskij sa for siden:

Temmelig ærlig. Jeg sier fra hvis jeg merker det idet det skjer. Hvis jeg oppdager det i ettertid, kommer det an på verdien.


#8

polarjenta sa for siden:

Om jeg oppdager det sier jeg i fra.

Jeg gikk inn igjen og betalte et bursdagskort som jeg holdt i hånden, jeg hadde lagt alle varene på båndet og tenkte ikke på kortet. Da jeg kom ut i bilen så holdt jeg jo det enda i hånden og da gikk jeg inn og betalte det.


#9

veobra sa for siden:

Hvis jeg oppdager det dernogs da så sier jeg fra. Jwg går ikke tilbake for småbeløp. Det går begge veier. Jeg går ikke tilbake hvis jeg har betalt litt for mye heller. Den gang jeg betalte 1000 ekstra på rema gikk jeg tilbake. :knegg: Jeg sendte ikke i retur den gang en forholdsvis storbutikk sendte en dyrere vare ennbestilt


#10

zinatara sa for siden:

Jeg forventer også at dersom en nettbutikk gjør feil i min favør, så er det de som må evt. ordne opp dersom de gjør en feil og vil ha orden i det. Så lenge det ikke er noe veldig dyrt vil det gjerne lønne seg for dem å ikke begynne med kompliserte returer og ikke få meg til å føle at jeg ikke ønsker å handle derfra igjen. Og det er som oftest det de velger å gjøre. Vil de ha det tilbake forventer jeg å bli tilsendt returetiketter og ikke måtte legge ut for porto.


#11

Elise sa for siden:

Hvis det går feil inn på kassa sier jeg ikke alltid fra, men bestandig hvis en person gjør feil. Tenker at det er mye verre for en ansatt å være skyld i tap av penger enn feil i systemet. Hvis jeg merker noe mens jeg står i butikken ville jeg nok sagt fra uansett, men er ofte såpass bevisstløs at jeg ikke merker noe.


#12

Milfrid sa for siden:

Jeg gir alltid beskjed om jeg oppdager det, uavhengig av beløp. Jeg gikk en gang inn igjen og betalte en god morgen yoghurt som hadde blitt liggende igjen i handlevogna. Jeg gjør meg virkelig ikke til tyv for småpenger.


#13

zinatara sa for siden:

Jeg tenker at det er forskjell på at jeg glemmer noe i vogna og at den som sitter i kassa glemmer å slå inn noe. Det første vil jeg jo sannsynligvis legge merke til når jeg kommer ut og det er jeg som gjør en feil, men jeg merker det ikke om de slår inn 3 av noe istedetfor 4 når jeg er på helgehandel og så lenge jeg har lagt alt på båndet føler jeg at jeg har gjort mitt.


#14

Drømmedama sa for siden:

Jeg sier i fra, har ikke engang vurdert å la være.


#15

vixen sa for siden:

Jeg sier alltid ifra om jeg oppdager det der og da. Men det bør være en ganske stor feil før jeg hadde dratt tilbake. Ikke en melk for lite lizm. Helt ærlig så følger jeg for dårlig med på kvitteringer og slikt til at jeg oppdager det. Både den ene og den andre veien.


#16

mkj sa for siden:

Jeg er usikker på om jeg ville ha oppdaget det rett og slett. Men jeg gjør meg heller ikke til kjeltring for småpenger.


#17

Teflona sa for siden:

Sier fra om jeg oppdager det. Som oftest går det i butikkens favør, faktisk, ikke alltid jeg sier fra da, iallfall ikke om jeg ikke ser det i butikken. Varer som er billigere fordi man er Coop-medlem, må man følge med på.


#18

Einhyrningur sa for siden:

Vis jeg merker det gir jeg beskjed, men jeg drar ikke tilbake. Klart, hadde jeg fått en dobbelt så dyr vaskemaskin hadde jeg sikkert ringt. Jeg vil kunne sove med ren samvittighet.


#19

Carrera sa for siden:

Jeg sier selvfølgelig i fra når de gjør feil i min favør. På lik linje med at jeg sier i fra om det går i min disfavør. Når feilen oppdages på stedet...

Feil som åpenbarer seg etter jeg kommer hjem, det vurderes. Både på vinnig og tap for min del.

Det hører vel sjeldenhetene til at den aktuelle ansatte får noe pes for dette.

Glemmer aldri da jeg jobbet i butikk, og en kunde skulle betale ca 150 kr. Jeg fikk en 1000 lapp, og ga igjen på det.

Noterer meg at kunden ser noe himmelfallen ut, men tenker ikke mer på det. Registrerer også at kunden står på sidelinjen og teller gjennom pengene etter avsluttet handel, og jeg tenker at det var da ille til nøye du skulle være da...Jeg har da kontroll...

Så kommer kunden bort til meg, og sier "du, nå må jeg bare være ærlig her, for jeg vil ikke at du personlig skal komme i en klemme her...men jeg ga deg en 500 lapp"...

Altså hadde kunden FÅTT 500 av meg...:eek:

Jeg var jo skråsikker på at det var 1000, men hun var jo like skråsikker :P Noterte ned navn og telefon, for jeg var dønn sikker på at oppgjøret for dagen ville vise 500 i overskudd for butikken. Men neida...gikk i null den, etter at jeg fikk igjen de 500 kronene...

Denne kunden gjorde dette fordi hun trodde JEG ble holdt ansvarlig for tapet på 500 kroner. Noe jeg så absolutt ikke ville blitt. Hadde hun visst det, så hadde nok kanskje gått uten å si noe, 500 kr rikere...

Skremmende holdning. Man tenker at et FIRMA takler der, men så snart man tenker person, så blir saken en annen. I min verden er det samme sak.


#20

Appelsin sa for siden:

Jeg gir beskjed.
Har skjedd flere ganger, og jeg rekker ikke å tenke engang, før jeg har sagt noe a la "det kan umulig stemme".


#21

Bayone sa for siden:

Greia her er at 15-åringen i dag hentet pakke på posten, ringer meg og lurer på om jeg har bestilt to noe jeg ikke har gjort. De har altså sendt to av samme varen, har sjekket nettbanken og bare blitt trukket for en. Guttungen mener de har gjort feilen så da må de stå for den, men har vel innsett at vi må sende den ene tilbake ;) Samvittigheten vant nok denne gangen også, måtte bare få tenke litt på det.

Skal ta kontakt med dem i mrg. og be om returetikett.


#22

Maverick sa for siden:

Jeg sier selvfølgelig i fra.


#23

Carrera sa for siden:

Der hadde jeg stått på mitt, altså i tråd med deg, og returnert varen som var for mye. Ikke bare pga at jeg vet at svinn er svinn for en bedrift, ansett størrelse, men også for å lære 15 åringen litt moral. Både moral med at man ikke får noe gratis, og det å se at en bedrift også er avhengig av at ting skal gå opp.


#24

Gaia sa for siden:

Hvis jeg oppdager det, så sier jeg i fra. Jeg tenker at det handler om en grunnleggende ærlighet, og at jeg ikke bevisst skal profittere på andres feil. Jeg har (flere ganger) opplevd at butikkansatte har takket meg, når jeg har gjort dem oppmerksom på større feil. Og jeg vet at noen butikker, som sliter med større svinn i kassabeholdningen, holder de ansatte ansvarlige for innholdet i sine kasser.

Da jeg var student jobbet jeg et sted hvor differ på mer enn 200 kroner ble trukket fra lønnen vår. Jeg har egentlig aldri tenkt over om det egentlig var lov, og i etterkant tror jeg de manglet rettslig grunnlag for trekket, men det var likevel nok til at svinnet ble MYE mindre enn det var i en periode. (Kassa mi stemte stort sett alltid +/- noen kroner innimellom, så jeg syns ordningen var uproblematisk).


#25

Blondie sa for siden:

Sier definitivt fra, jeg blir helt frynsete av sånt.


#26

Kaija sa for siden:

Sier fra. «Rett skal være rett» sitter i ryggmargen.
På feil ved nettkjøp ville jeg kontaktet butikken og bedt om returforpakning. Jeg hadde ikke kostet returen selv.


#27

Strå sa for siden:

Om jeg oppdager at noe er feil så sier jeg fra vanligvis og i hvert fall hvis det går i min favør. Tyv vil jeg ikke bki.


#28

Nenne sa for siden:

Jeg gidder ikke gjøre meg til kjeltring for knapper og glansbilder (Ref. filmen Indecent proposal har alle en pris, så med mindre feilen i min favør er 100 millioner eller mer er jeg altså ikke villig til å begå fantestreker. ;) )

Ja, jeg sier fra når jeg får for mye penger.

Jeg spør hvorfor jeg har fått noe annet enn jeg skulle ha, også når det er en bedre vare.

Ja, jeg sier fra når jeg har fått mer enn jeg skulle ha, men hvis noe må sendes i retur sender jeg det bare om avsenderen betaler returportoen selv.

Hvis beløpet er veldig lite er det ikke sikkert jeg ville ha lagt merke til det, men det jeg ser og oppdager sier jeg fra om, uansett. Ofte er forskjellen at prisen er en annen i kassa enn det som stod på lappen i hylla. Da sier jeg fra sånn at de kan kode om. Hvis prisfeilen er i min favør da, hender det jo ofte at jeg får varen til den lavere prisen allikevel.


#29

polarjenta sa for siden:

Nå kom jeg på at jeg en gang kom hjem med mer penger i pengeboka enn det jeg hadde når jeg dro ut. Jeg hadde vært på shopping og en eller annen plass hadde de gitt meg mer tilbake enn jeg skulle ha. Jeg ante ikke hvor, og jeg hadde handlet på mange butikker. Da lot jeg det være med det, jeg dro ikke tilbake til hver eneste butikk for å sjekke om de hadde for lite penger i kassa.


#30

Kaija sa for siden:

Litt sånn Bakermester Harepus: Kaker som er stjålet smaker surt, men kaker du har kjøpt ærlig og redelig smaker søtt.

Og så kjenner jeg litt på at det var kjekt å si fra, og være et skikkelig menneske denne gangen også. Pusser glorien litt.


#31

Malama sa for siden:

I det tilfellet som var case her så hadde jeg selvsagt sendt en mail og sagt fra og forventet returetikett.

Sånn i det daglige, jeg har gått inn igjen og betalt noe lillemor hadde holdt, hun satt i vogn og jeg glemte det i kassa. Jeg har sagt fra om at "det var tre av den" om jeg ser at de slår inn to, men i og med at jeg har 1-2-3 unger med meg på butikken og den yngste er opptatt av å klare å klatre opp og "ta mot varene" så er det ikke å følge med på at de slår inn rett som er fokuset mitt... Kvitteringen er så som så om jeg tar med, og studerer den ikke med mindre jeg stusser på summen. Og jeg hadde nok ikke dradd hjem om jeg kom hjem og oppdaget at jeg hadde fått 2 agurker for prisen av 1. Dog er det lite trolig at jeg hadde oppdaget at bare en var slått inn. Det har vel ikek skjedd enda, så mulig jeg hadde dradd tilbake, vet ikke. 5 ganger så dyr lego hadde jeg dog sagt fra om ja, det hadde jeg jo oppdaget.


#32

Malama sa for siden:

Pussing av glorie kan være greit det :)


#33

Billa sa for siden:

Jeg håndterer store mengder kontanter i min jobb, og det er kjempekjedelig når det er uoverensstemmelser i oppgjøret. Ikke noe jeg holder hver enkelt ansvarlig for, men det tar fokus fra andre ting jeg hellet vil drive på med.

Feil som går i kunders favør blir jeg glad og overrasket hvis de sier fra om, feil som går i kunders disfavør er utrolig kjipt - og når vi oppdager det gjør vi det vi kan for å fikse. I min bransje sitter vi jo på kontaktinfo m.m. som gir mulighet til å betale tilbake/bytte.

Jeg sier alltid fra selv.


#34

Che sa for siden:

Jeg sier ifra. Jeg er dog dronningen av sløvhet når det kommer til å følge med på kvitteringer, så det fordrer at jeg enten oppdager det eller har en formening hva sluttsummen skal være og reagerer av den grunn.

Jeg er fortsatt forundret over venneparet mitt som hadde handlet flere møbler i forbindelse med innflytting i nytt hus og de var SÅ fornøyd med at den butikkansatte hadde glemt å slå inn en vare til over 1000 kroner.


#35

Teofelia sa for siden:

Av ren nysgjerrighet, Billa: hva gjør dere hvis dere oppdager feil i favør av kunde, hvis beløpet er av litt størrelse. Kontakter dere kunden og ber om at feilen rettes opp? Jeg tenker type: «i dag betalte du bare 100 for en vare til 1000. Kunne du tenke deg å betale restbeløpet?» Som du sier: dere har jo gode kundedata og har vel mulighet til å se hvor slike feil har oppstått, og kan i teorien ta kontakt. I motsetning til Rema eller H&M.

#36

veobra sa for siden:

Jeg hadde sagt fra, også for å lære 15-åringen at man ikke er unntatt å gjøre opp for seg selv om det er andre som gjør feil.

Jeg har opplevd det samme med Kolonial. De hadde levert en pose for mye. Jeg sendte mail og spurte hva jeg skulle gjøre og de ba meg beholde varene. Antakelig var det rimeligere for dem enn om de skulle sende noen for å hente.


#37

Snippa sa for siden:

Jeg sier også fra hvis jeg oppdager det der og da -også småsummer. Jeg gidder ikke dra tilbake til butikken hvis jeg oppdager at de har glemt å slå inn noe når jeg kommer hjem, heller ikke hvis det antagelig er min feil.
Jeg har mange ganger fått feil, for mye, varer i tillegg til det jeg har bestilt osv. Da tar jeg selvsagt kontakt med bedriften jeg har bestilt fra, og spør hvordan de ønsker å løse det. Som oftest vil de ikke ha varene i retur (men vi snakker da som regel om småting som en pakke sokker, en tights osv.).


#38

Candy Darling sa for siden:

Jeg sier fra hvis jeg oppdager det der og da. I etterkant sier jeg fra hvis det er av en verdi som jeg ville sagt fra hvis det gikk i min disfavør. Så altså ikke for en yoghurt, hvis jeg allerede var hjemme.

Nå er det ganske hypotetisk, siden jeg er omtrent like bevisst som en padde når det gjelder sånt. Begge veier.


#39

Charlie sa for siden:

I prinsippet sier jeg fra, i praksis følger jeg ikke så nøye med på en vanlig handletur - medmindre jeg har kjøpt noe spesielt fordi det var «pris». Hadde nylig et spørsmål om hva rabatten var, fordi rabatt% ikke sto på kvitteringen.

Bruker nesten alltid kort, så tror det er medvirkende til at det sjeldnere blir feil. Har merket meg at særlig yngre har store problemer med selv enkle regnestykker for veksel.


#40

Tallulah sa for siden:

Jeg sier i fra om jeg oppdager det i butikken. Har jeg kommet hjem kommer det litt an på verdi, begge veier.

I våres hadde jeg en episode hvor en utenlandsk butikk skulle sende meg en vare som aldri kom fram. De fikk meg til å sjekke postkontoret og alt mulig sånt, selv etter at jeg forklarte at de ikke hadde noen mulighet til å finne pakken uten sporingsnummer, som de ikke hadde sendt den med. Det var en veldig billig ting, og de endte opp med å sende meg en ny. Den kom heller ikke fram, og jeg kontaktet dem på nytt. Det viste seg at de av en eller annen grunn bare skrev fornavn på pakken, og fornavnet mitt er veldig vanlig, og det er flere med samme navn på samme adresse. Jeg greide til slutt å spore opp begge pakkene, og vurderte mye til og fra om jeg skulle returnere den ene varen. Jeg endte opp med å ikke gjøre det. Ikke super-bevisst, og hadde det f.eks. vært en liten bedrift hadde jeg garantert gjort det. Dette var en stor bedrift, og en veldig billig vare. Og det ville kostet meg ganske mye tid å få den returnert.


#41

rine sa for siden:

Sier fra hvis jeg oppdager det i butikken. Kan dog ikke komme på at det har skjedd så ofte at jeg har oppdaget feil, verken i min favør eller butikkens. Jeg er svimete, og ikke flink til å følge med på kassalapp eller hva som blir slått inn. Hvis noen hadde slått inn 199 for tingen jeg trodde kostet 299, er det godt mulig jeg ville trodd at jeg selv hadde lest feil, altså. :knegg: Men joda, hovedregel er at jeg sier fra, tenker som andre her inne at det er kjipt hvis ekspeditøren får trøbbel.
En gang jeg uten å ville det hadde stjålet en pakke dopapir som lå under barnevognen, gikk jeg ikke tilbake siden jeg oppdaget det da jeg kom hjem. :flau: Reiste ikke tilbake til sentrum dagen etter bare for å gjøre opp for meg, men følte meg som en tyv, ja, selv om det var en honest mistake.


#42

him sa for siden:

Jeg er ekstremt dårlig på tall og kan selv skrive feil mellom 100 og 1000 uten å "se" det (har også en del skrivefeil som jeg ikke ser, legger ikke merke til andre sine skrivefeil heller - under at jeg har klart meg, både på FP og i livet generelt). Så punkt en er jo: Oppdager jeg det?

Hvis jeg oppdager det der og da sier jeg ifra. Det skal være store summer nærmere 1000 vil jeg tro for at jeg skal ordne det hvis jeg oppdager det senere. (Rent hypotetisk da. Kan ikke huske at dette har skjedd meg, men husker at flere har rettet på meg for skrivefeil i tall, så ..)


#43

Strå sa for siden:

Jeg husker forresten en gang for så lenge siden at tierne var av papir. Jeg handlet noe på den lokale bensinstasjonen, betalte og fikk tilbake vannvittig mye penger. I mine egne tanker, som jeg ofte er tok jeg dem i mot og gikk ut. Vel ute begynte jeg å tenke og gikk inn igjen og sa at her er det noe feil. Fyren bak disken tok pengene og telte over igjen og sa at neida dette stemte. Ja sa jeg, hvis jeg hadde gitt deg en tusenlapp, men du fikk en tier. Gjett om han blei glad.


#44

Skilpadda sa for siden:

Jeg sier fra hvis jeg oppdager det. (Men jeg ber så å si aldri om kvittering på alminnelig småhandel, så det kan selvsagt godt skje feil uten at jeg oppdager det.) Skulle jeg oppdage det etter at jeg kom hjem, så ville jeg gå tilbake og si fra dersom beløpet var over en viss størrelse (jeg har ikke bestemt meg på forhånd hvor stor "viss" er i denne sammenhengen, men ville nok ta en ad hoc-vurdering :knegg: ).

Hvis jeg får tilsendt mer enn jeg har bestilt, sier jeg fra, men sender det bare tilbake dersom firmaet betaler returen. Jeg kan godt ta jobben med å gå på posten med pakken, men jeg betaler ikke for feil som de har gjort.


#45

Billa sa for siden:

Sa fra i dag på benser'n når gutta bak disken knota med ny kasse og glemte å slå inn en av to kaffe.


#46

Billa sa for siden:

Normalt kontakter vi ikke direkte, men legger kanskje inn en beskjed til neste gang kunden er innom. Det gjelder jo loggført reseptmedisin. Annet tar vi som tap - og det skjer jo av og til.


#47

liefje sa for siden:

Var ute og spist med venninner. Vi drakk tre flasker champagne. På regningen stod det tre glass. Vi sa selvfølgelig fra, champagnen kostet jo egentlig mer enn maten og de ble utrolig glade. Sa også fra her forleden da jeg plutselig fikk en bok jeg hadde fått erstattet siden den først ikke kom. Plutselig hadde jeg to. Da var dette ikke nødvendig å returnere, kunne bare beholde begge. Imidlertid har det hendt at jeg ikke har sagt fra også. Et eksempel var på et hotell som tok en sinnsykt høy sum for å hente fra/bringe til flyplassen. Type nesten 10 ganger mer enn hva en taxi ville kostet. Vi betalte da de hentet oss, men så glemte de returen på sluttregningen. Det tok vi som en bonus.


#48

Candy Darling sa for siden:

Ja, jeg har nok også en litt fleksibel moral, hvis jeg f.eks. har fått utrolig dårlig service på en dyr middag og de har glemt å slå inn kaffen, så tar jeg det som motsatt tips. :knegg:


#49

Bayone sa for siden:

Varen returnert etter avtale med butikken pr. chat på kundeservice. I dag ringte de og sa de hadde greid å returnere pengene når varen kom i retur. Så da sender de betalingsoppfordring i mail :rolleyes: Alt styret koster nok mer enn varen gjorde.


#50

Teofelia sa for siden:

Det syns jeg er ganske slett kundeservice, faktisk. Med mindre vi snakker tusenvis av kroner her, så burde de tatt den sløvheten på sin egen kappe, syns jeg. (Egentlig er jeg litt overrasket over at de ville at du skulle returnere den feilsendte varen i utgangspunktet. Igjen altså, hvis det ikke var noe veldig dyrt.)

Og er det i det hele tatt mulig å være så rotete? Hva slags butikk er det egentlig?


#51

Tjorven sa for siden:

Jeg tror jeg er mindre ærlig enn de fleste her. Jeg sier ifra hvis jeg oppdager det der og da og da begge veier, men jeg strekker meg ikke veldig langt for å gjøre opp for ting jeg ikke har fått betalt hvis jeg først har kommet meg hjem.

Tilsvarende Candy på restaurant så tenker jeg at glemt kaffe eller tilsvarende er noe de har valgt å gi oss hvis servicen har vært dårlig eller noe annet har gått litt galt. Restauranter pleier jo å være relativt rundhåndet med sånt hvis man først gjør dem oppmerksom på småfeil.


#52

tink sa for siden:

Det kommer litt an på om jeg får det med meg, prisen på varen/feilen og omstendighetene rundt.

Kjøpte en del sekker betong hos en byggevarehandel for litt siden. Oppdaget da vi tømte bilen at vi hadde telt feil, og fått med oss 6 sekker for lite. Kjørte tilbake og fikk heldigvis hentet de ut igjen. Måtte ta en sjekk med meg selv og konkluderte med at jeg nok ville levert tilbake tilsvarende antall for mye. Litt usikker på om det var en sekk for mye/i manko.


#53

Neket sa for siden:

Jeg liker å tro at jeg alltid hadde sagt fra, men i sommer glemte de å legge til parkering (av type grisedyr) på en hotellregning, og jeg må innrømme at vi ikke sa fra (vi oppdaget det ikke før vi kom hjem). Vi hadde absolutt sagt fra hvis det var motsatt, så det er jo ikke helt innafor.


#54

Magica sa for siden:

Nå sitter jeg her med litt dårlig samvittighet, jeg bestilte en apple-tv (liten og dyr) og en liten varmeovn (større og billig), og fikk TO varmeovner, men orket ikke gjøre noe med det... jeg er egentlig en veldig ærlig person altså. Dette var på netonnet eller lignende.


#55

Tallulah sa for siden:

Er det ikke omtrent det alle sier da?


#56

Tjorven sa for siden:

Eh ... jo kanskje i hva de faktisk gjør, men jeg får ikke et snev av dårlig samvittighet.


#57

him sa for siden:

Jeg tror det T mener er at du er enige med alle i tråden? (Jeg er i alle fall der. Jeg er ærlig når det "bare" koster penger, men så snart det blir jobbigt så orker jeg ikke å gjøre så mye)

#58

polarjenta sa for siden:

Det får ikke jeg heller.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.