Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Er det mange som er rammet av Vipps-feil?

#1

Bluen sa for siden:

Jeg har ikke fått logget inn på Vipps siden lørdag, og skjønner at det er en kjent feil som rammer ganske mange brukere. Det virker nesten som om Vipps holder det skjult så godt de kan - det står f.eks. ingen informasjon på forsiden deres på nettet. I stedet må man ringe inn, stå i telefonkø og så motta beskjed om at det ikke er noe de kan gjøre. :gal: Er det flere som er rammet - hvor omfattende er egentlig dette?



#3

Bluen sa for siden:

De sier det er en teknisk feil som har oppstått i forbindelse med en oppdatering etter noen EU-direktiver. Jeg fikk inntrykk av at de "jobber for å løse feilen", og at det ikke er noe man kan gjøre ..?

Jeg får logget inn via Bank-ID, og så sier appen at man må oppgi ny pinkode. Det er her det krasjer.


#4

Elisabet sa for siden:

Har du prøvd å slette appen og laste den opp på nytt? Har ikke vært rammet av feilen. Har Android. Kan det bare være feil med apple sin versjon bare?


#5

Mex sa for siden:

Hmm.. jeg har brukt vipps uten problemer på søndag ihvertfall.


#6

Bluen sa for siden:

Jeg har en gammel iPhone, ja. På søndag fikk jeg plutselig beskjed om at betaling måtte godkjennes med pin-kode, noe som ikke er vanlig. Da starta det. :gal: Plent umulig å komme inn. Det var åpenbart på hjelpetelefonen at det arter seg likt for alle som er berørt. Tror dattera mi får til å bruke det, med samme telefonmodell.


#7

Elisabet sa for siden:

Men godkjente du med pin-kode? Ser det står på vipps sine sider at det er endringer etter 14/9 vedr. at en må godkjenne betaling og sending hver gang med kode. Ville slettet app og installert på nytt?


#8

Bluen sa for siden:

Jeg kom aldri inn. Måtte plutselig oppgi pin-kode for å komme inn i stedet for å låse opp med fingeravtrykk, brukte den samme koden som jeg har hatt hele veien, men kom ikke inn i appen.

Ville ikke de ha sagt det på kundeservice hvis sletting kunne løse problemet?


#9

løve70 sa for siden:

Samme her.


#10

Bluen sa for siden:

Ja, det er pga. denne regelen at de har oppdatert appen - altså uten hell. Mulig det har rammet de brukerne som forsøkte å logge seg inn i en overgangsfase eller noe.


#11

Pelen sa for siden:

Jeg var nødt å logge inn på nytt med bankid i løpet av helgen, men etter det tror jeg at det har fungert som det skal (har ikke vippset noe etterpå).


#12

Bluen sa for siden:

Det hjalp ikke å slette og reinstallere appen. :mumle: SÅ typisk! Jeg bruker Vipps daglig og blir helt handikappa uten.


#13

Minerva sa for siden:

Denne tråden minnet meg om at jeg måtte vippse en venninne. Gikk inn, måtte lage ny pin-kode og logge inn med bankID og så funket alt greit. Så dumt at det har låst seg for deg.


#14

mkj sa for siden:

Traff en i går med samme problem med fingeravtrykk. Jrg bruker ikke det PG hadde ingen problem. En tredje fikk ikke opp kjøp og betal, men fikk vippset privat til meg.


#15

My sa for siden:

Gikk fint for meg å vippse i går i alle fall.


#16

LilleLeo sa for siden:

Jeg vippset også i går uten problemer.


#17

star sa for siden:

Både jeg og eldste slet på lørdag.
Hos meg kom jeg rett og slett ikke inn. Godkjente hverken fingeravtrykk eller kode.
Nå funker det.


#18

Kirsebær sa for siden:

Ingen problem verken å logge inn, vippse eller motta vipps. Verken før eller etter oppdateringer.


#19

Taien sa for siden:

Jeg vippset i går kveld...null problem. Kom inn med fingeravtrykk og alt var som vanlig.


#20

Bluen sa for siden:

Da er jeg nok en av forholdsvis få som er rammet av dette kjente problemet. Det strander ved opprettelsen av ny pinkode hver gang, med stadig mer avanserte feilmeldinger.


#21

apan sa for siden:

Jeg har heller ikke vært inne siden helgen og får ikke opprettet ny pinkode.


#22

Stompa sa for siden:

Jeg har ny telefon og gikk inn på Vipps akkurat nå for første gang. Måtte logge inn med bank-ID, og det funker uten problemer etter det. Har android.


#23

frukt sa for siden:

Har ikke vippset noen denne uken, men kan logge inn med fingeravtrykk uten problemer.


#24

Candy Darling sa for siden:

Jeg har akkurat samme problemet, Bluen. Måtte oppdatere, og siden har det strandet ved bekreftelse av pin-kode. :mumle: Mannen oppdaterte i helgen, og da gikk det fint.


#25

Candy Darling sa for siden:

Nå oppdaterte jeg selve OS, og da fikk jeg logget inn på Vipps!


#26

Cauchy sa for siden:

Takk! Det fungerte for meg også.


#27

Gaia sa for siden:

Jeg har oppdatert det som kan oppdateres på telefonen (OS og Vipps) og kommer inn, etter å ha slitt i helgen.


#28

apan sa for siden:

Da skal jeg også forsøke OS.


#29

Bluen sa for siden:

Det var dette som gjorde susen her også - det gjenstod noe betalingsgreier i OS. Jeg ville ikke oppgi noe kortnummer, men det var likevel tilstrekkelig oppdatering til at Vipps omsider er tilbake i drift.


#30

millact sa for siden:

Nei, vippset for litt siden, i går og sikkert flere ganger også.


#31

Anikka sa for siden:

Jeg har samme problem som deg, Bluen, og det hjalp ikke å reinstallere hverken appen eller OS. Utrolig hvor avhengig man er blitt av Vipps, gitt...


#32

Svanen sa for siden:

Hadde samme problem. Oppdaterte operativsystem og da virket vipps. Jeg hadde visst ikke automatisk oppdatering på, så OS var ikke oppdatert siden mobilen var ny.... i mai 2016....


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.