Jeg har ikke fått logget inn på Vipps siden lørdag, og skjønner at det er en kjent feil som rammer ganske mange brukere. Det virker nesten som om Vipps holder det skjult så godt de kan - det står f.eks. ingen informasjon på forsiden deres på nettet. I stedet må man ringe inn, stå i telefonkø og så motta beskjed om at det ikke er noe de kan gjøre. :gal: Er det flere som er rammet - hvor omfattende er egentlig dette?
De sier det er en teknisk feil som har oppstått i forbindelse med en oppdatering etter noen EU-direktiver. Jeg fikk inntrykk av at de "jobber for å løse feilen", og at det ikke er noe man kan gjøre ..?
Jeg får logget inn via Bank-ID, og så sier appen at man må oppgi ny pinkode. Det er her det krasjer.
Jeg har en gammel iPhone, ja. På søndag fikk jeg plutselig beskjed om at betaling måtte godkjennes med pin-kode, noe som ikke er vanlig. Da starta det. :gal: Plent umulig å komme inn. Det var åpenbart på hjelpetelefonen at det arter seg likt for alle som er berørt. Tror dattera mi får til å bruke det, med samme telefonmodell.
Men godkjente du med pin-kode? Ser det står på vipps sine sider at det er endringer etter 14/9 vedr. at en må godkjenne betaling og sending hver gang med kode. Ville slettet app og installert på nytt?
Jeg kom aldri inn. Måtte plutselig oppgi pin-kode for å komme inn i stedet for å låse opp med fingeravtrykk, brukte den samme koden som jeg har hatt hele veien, men kom ikke inn i appen.
Ville ikke de ha sagt det på kundeservice hvis sletting kunne løse problemet?
Ja, det er pga. denne regelen at de har oppdatert appen - altså uten hell. Mulig det har rammet de brukerne som forsøkte å logge seg inn i en overgangsfase eller noe.
Denne tråden minnet meg om at jeg måtte vippse en venninne. Gikk inn, måtte lage ny pin-kode og logge inn med bankID og så funket alt greit. Så dumt at det har låst seg for deg.
Traff en i går med samme problem med fingeravtrykk. Jrg bruker ikke det PG hadde ingen problem. En tredje fikk ikke opp kjøp og betal, men fikk vippset privat til meg.
Da er jeg nok en av forholdsvis få som er rammet av dette kjente problemet. Det strander ved opprettelsen av ny pinkode hver gang, med stadig mer avanserte feilmeldinger.
Jeg har akkurat samme problemet, Bluen. Måtte oppdatere, og siden har det strandet ved bekreftelse av pin-kode. :mumle: Mannen oppdaterte i helgen, og da gikk det fint.
Det var dette som gjorde susen her også - det gjenstod noe betalingsgreier i OS. Jeg ville ikke oppgi noe kortnummer, men det var likevel tilstrekkelig oppdatering til at Vipps omsider er tilbake i drift.
Hadde samme problem. Oppdaterte operativsystem og da virket vipps. Jeg hadde visst ikke automatisk oppdatering på, så OS var ikke oppdatert siden mobilen var ny.... i mai 2016....
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.