(Det er ikke rett rundt hjørnet, at vi skal ha ny bil, men greit å begynne å myse litt. Særlig når det ser ut til at alle er laget for tobarnsfamilier. :sur: )
For å presisere: Dette er ikke et fullt baksete, det er et armlene man kan sitte på.
Er der jeg også. Med en s max som ikke oppfører seg max, men som har plass til hele gjengen.
Vi skal nok beholde den noen år. Men ungene skal vi beholde hjemme lengre enn den bilen så neste bil må også ha plass til dem. Yngste skal vel sitte i bilstol de neste 8+ årene også. De to eldste vokser jo ut av det ettrhvert. Muligens innen neste bil. Minst en av dem
Enig. Vår er satt opp som 6-seter da, altså bare to seter på andre rad, og da to bakerst igjen. Det går an å sitte en (kort) voksen i det bakerst, men da bør man ha mulighet til å strekke bena frem mellom de to setene på rad to.
Budsjettvarianten må være Nissan Evalia. Den ser ut til å ha tre fulle seter i 2.seterad. Har ikke verken prøvekjørt eller prøvesittet, men det står på listen over things to do. Prisen er godt under halvparten av den rimeligste X'en. For oss er det fullstendig uaktuelt å kjøpe bil til minimum 800.000,-. Evalia'en vinner på ingen måte noen designpris da. Den ser jo ut som en varebil... Men jeg klarer fortsatt ikke å forsvare underkanten av en halv mill for å unngå det :knegg:
Vi har Jaguar Ipace. Jeg synes den ser ut som en vanlig stor bil bak, men vi har ikke tre unger. Men det hender det sitter tre baki. Har ikke tenkt på om de er fullverdige.
Men jeg har lest at Audi Etron har større plass i baksetet.
Mannen er kjempefornøyd, den har meget gode kjøreegenskaper og går jo som ei kule! Man må nok lade oftere enn de første kjøperne forventet, da. Men jeg som kjører mest Egolf300 lader nok oftere. For meg er den uvant bred å kjøre, men det er jo en vanesak.
Man trenger ikke noe takhøyde egentlig. Vi prøvelånt en X for litt siden, og fikk den fint inn i vår standard Igland garasje. Vi klarte fint å åpne bakdørene på den også.
Det er en bil jeg virkelig kunne tenkt meg, men enn så lenge så får vi klare oss med S'en. Den er ganske romslig i baksetet den også, men den har ikke 3 fulle seter.
Jeg kjenner at jeg hadde synes det var skummelt å kjøpe en svinedyr Tesla privat. En ting er Audi, de kommer til å levere service i overskuelig fremtid, men hvis Tesla går konkurs - og det er ikke utenkelig - hvem fikser bilen da? Og hvem vil kjøpe en 5 år gammel Tesla?
Kan Skoda Superb hybrid være et alternativ? Fossilt ja, men hvis den kan kjøre 20 km på ren el kan kanskje mye av hverdagskjøringen gjøres elektrisk. Den har stor plass i baksetene til barn over 170 cm. Tror tre barn på 190 cm kan sitte godt også.
Vi kikket på Tesla X 6-seterversjon. Dessverre var garasjen vår for liten til at vingedørene kunne åpnes der. Har derfor forhåndsbestilt Tesla Y. Den skal ikke ha tulledører - men skal ha plass til 7 voksne. www.tesla.com/no_no/modely
Det er ikke annonsert 6-seterversjon av Tesla Y ennå, men vi regner egentlig med at det vil dukke opp. (Vi vil ikke ha midtsetet/sete 7 - som du påpeker er ikke det et fullverdig sete.) Produksjon for Europa starter ikke før i 2021/22, så det er kanskje ikke svaret om du trenger bil asap. :)
Vi har 7 seter og den eneste ulempen er at vi ikke kan få inn ski ettersom vår bil er en av de første X-ene og seterad 2 da ikke kunne legges ned. Men ellers er det flott med 3 seter på rad 2. Eller vi får inn slalomski om vi legger dem på tvers på gulvet foran rad 2.
Det skjønner jeg godt. Jeg ville bare korrigere innlegget der det stod at det ikke var tre fullverdige bakseter i X.
Jeg tror også at det er lurt å tenke litt fremover som du skriver. Hvor ofte er det faktisk dere kjører langt med alle fem i bilen? Kanskje det er godt nok med to gode seter. Da har dere mye mer å velge mellom. Om dere en sjelden gang skal kjøre Norge rundt så kan det nok lønne seg å byttelåne/leie bil med noen akkurat da (ja, jeg vet, det sitter ofte langt inne).
Etter hvert så har det jo blitt jeg som sitter bak også, fordi eldstemann lærekjører mye. :p Så jeg skal vel overleve å sitte på et sånt armlenesete. Og lærekjøring skal vi jo drive med i 6 år til eller noe. :knegg:
Men den har foreløpig ikke skiboks/stativ på Mustang Mach-E. Det jobbes med en skistativ-løsning som kan festes på hengerfestet. De skal også skal finne ut hvor mye vekt glasstaket tåler, med tanke på å få på plass en koppholder-løsning til skiene.
Der ser man Lykken, det var ikke så mange ser. Hengerfestet skal bare ta 750 kg, men det hadde angivelig blitt snakket om i USA at det muligens kommer å høyes. Vi har registrert oss så ser vi hva set ender opp med. Vi hadde registrer oss på både Jaguaren og Audien også, men hopper av dem. Vi må ha hengerfeste til opp mot 1500 kg. Vi står i kø på Tesla Y også.
Selv om kommentaren er at de er imponert over plassen i baksetet, så går det på HØYDEN viser det seg, og man har ikke forsøkt å få inn tre så langt jeg forstår.
De er rett og solett tilnærmet umulig å få en bil med plass til tre unger uten om en stor (og tilsvarende dyr) telsa?
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.