Koronavirus og ferieplaner

~TM~ sa for siden:

Planlegger dere sommerens ferie som vanlig, eller tar dere hensyn til virusutbruddet?

Vi diskuterer hva vi skal gjøre. Reise til leiligheten på Karpathos som vanlig, eller satse på Norgesferie. På Karpathos er det lokale sykehuset så godt som nedlagt (en lege er innom noen timer daglig, og det fungerer primært som et legekontor) og pasienter flys over til Rhodos i krisesituasjoner, ellers er det båt dit som gjelder. Så lokal beredskap er vel så godt som fraværende. Karantenerisiko er jo kanskje også noe å ta med i beregningen, Italia bruker jo karantene nå.

Så vi sitter litt på gjerdet og tenker...

Timar sa for siden:

Vi har ikke kommet til sommeren enda, her er det påskeplanlegging som pågår. :knegg:

Men: Hvis du bestiller tur til Hellas nå, og UD endrer reiseråd til Hellas og fraråder folk å dra dit, så vil forsikringen din dekke avbestilling. Hvis du derimot ikke har lyst til å reise pga smittefare, uten at reiserådet er endret, så vil du ikke kunne avbestille.

Jeg tror nok at innen sommeren er her, så er det hipp som happ hvor man oppholder seg. Enten har smittefaren gått over, eller så har det spredt seg til alle land.

millact sa for siden:

Hvis du kjøper avbestillingsforsikring nå så går det vel fint å avbestille om du skulle ønske det.

Jeg bestilte en tur i går, til et naboland, kun flybilletter. De var ikke dyre, så i verste fall kan vi bare droppe å dra.

Foreløpig bestiller vi ikke noe mer, satser på noe i Norge eller Sverige, med bil og evt ferje.

Nenne sa for siden:

Akkurat i år har vi satt alt på vent. Jeg vet ikke om vi ville ha gjort det bare på grunn av virusfare, men vi skal pusse opp, bytte vinduer etc. og vet ikke hva det vil komme på, så akkurat i år er det greit å se an hva vi har råd til før vi bestemmer oss. Greit utgangspunkt i grunnen. Hadde dette vært året vi planla en stor, dyr tur som kanskje ville blitt avlyst når det nærmet seg, hadde vi hatt uflaks.

Candy Darling sa for siden:

Vi har en tur i slutten av april, der kan heldigvis alle hoteller avbestilles. I sommer drar vi nok uansett, så sant ikke UD anbefaler å ikke reise. Jeg er jo ikke redd for smitte for min egen del, bare karantener.

Toffskij sa for siden:

Vi har både påske- og sommerreiseplaner (togbaserte!) som er nokså spikret, så vi ligger på været og ser hva som skjer. Vi reiser vel om det ikke kommer offisielle advarsler mot å reise til de aktuelle områdene.

Lavender sa for siden:

Jeg har betalt sommerens flybilletter til Malaga og 50% av leien. Har utvidet reiseforsikring som dekker avbestilling hvis nødvendig.

C3PO sa for siden:

Billettene til New Zealand i juli er kjøpt for lengst. Jeg har tenkt å gjennomføre alle bookingene jeg har planlagt. Jeg regner med at ev. Coronavirus er i Norge lenge før det, og er overstått.

Niobe sa for siden:

Jeg får ikke reise utenfor Skandinavia, England og Tyskland før tidligst mai/juni, så i år er alle utenlandsplaner uansett satt på vent. Og med tanke på corona-situasjonen, så er det jo ikke usannsynlig at reisebegrensningen både blir forlenget og innstrammet.

Timar sa for siden:

Man kan selvsagt avbestille reisen, men for å få igjen pengene fra en avbestillingsforsikring så må avbestillingen skyldes gitte kriterier. Som feks. at UD fraråder å reise til området reisen er bestilt til.

Candy Darling sa for siden:

Rådet fra Forbrukerombudet er å kjøpe seg ut av det gjennom å bestille billetter og bookinger som kan avbestilles. Mange reisebyråer som f.eks. Ticket tilbyr også dummyforsikringer som dekker avbestilling uansett årsak.

Tallulah sa for siden:

Vi har kjøpt det meste av billetter og opphold for lenge siden, så med mindre det kommer råd om å ikke dra dit vi skal, så opprettholder vi planene som før. Ingenting kan avbestilles med mindre det er av årsaker en vanlig reiseforsikring dekker. Kanskje vi rett og slett får bedre plass dit vi skal? :silverlining:

millact sa for siden:

Det var slik forsikring jeg tenkte på.

Niobe sa for siden:

Selv Ticket Garanti har ganske åpenbare begrensninger. Jeg hadde ikke tatt det for gitt at virusfrykt hadde gitt pengene tilbake, «lignende» er nokså uspesifikt.

Chablis sa for siden:

Vi har bestilt og betalt , om det ikke kommer fraråding på å reise dit, så drar vi.

Sissel sa for siden:

Vi har bestilt flybilletter til Kypros i sommervia tui, og har foreløpig bare betalt depositum. Hotellet er bestilt med avbestillingsmulighet.

polarjenta sa for siden:

Vi skal til Oslo, Billund og Halmstad, og regner med at det går fint.

Candy Darling sa for siden:

Uroligheter på reisedestinasjonen er jo atskillig mer vagt og omfatter langt mer enn de vanlige reiseforsikringene, som baserer seg på offisielle råd, i hvert fall. Og kravet til dokumentasjon må nødvendigvis bli lavere når det omhandler ting som «sykdom hos personer du har planlagt å besøke»?

Myria sa for siden:

Vi bestilte ferie (til Frankrike) før utbruddet og reiser om det ikke er direkte frarådet. Jeg er ikke bekymret.

Niobe sa for siden:

Joda, det er bedre vilkår enn vanlig avbestillingsforsikring, men den er jo ikke «idiotsikker» likevel.

Candy Darling sa for siden:

Jeg er nok ikke helt representativ, men jeg tror jeg skulle klart å idiotsikre at jeg kom innenfor den listen, altså. :knegg:

Einhyrningur sa for siden:

Vi er alltid på norgesferie, så vi gjør som vi pleier.

Niobe sa for siden:

Jo, men her var det vel spesifikt coronafrykt vi snakker om? Jeg hadde ikke tatt for gitt at det ble dekket av Ticket Garanti.

Drømmedama sa for siden:

Æsj, dette er veldig vanskelig synes jeg. Jeg er egentlig ikke veldig redd for å bli syk, men jeg begynner å bli litt redd for karantene. Og Lillesøs har diabetes 1 og det stresser meg også litt. Derfor drøyer vi fremdeles med å bestille ferie til Provence i sommer. Planen var å interraile, leie sommerhus og noen hoteller underveis.

Candy Darling sa for siden:

Poenget er at hvis det ikke er mer corona rundt omkring enn at du klarer å finne en slektning eller noen i området du skal besøke som er syke, uroligheter eller «lignende» så er det a) ikke rare epidemien eller b) man er langt mer protestantisk enn meg. :knegg:

Ah. Jeg besøker helst bare områder fri for slektninger. :nemlig:

frukt sa for siden:

Jeg har ikke råd til ferie, men om jeg hadde hatt så hadde jeg nok planlagt norgesferie. Etter mange år utenlands trives jeg uansett godt med det.
Barna skal jo til England, men billetter er ikke bestilt enda så vi får se om det blir noe av.

Mex sa for siden:

Vi har planlagt Thailandtur i sommer. Fly er bestilt og betalt. Hus booket og 50% betalt

My sa for siden:

Vi bestiller og planlegger som vanlig. Vi skal besøke venner i Sveits i juli. Mulig en tur til Italia først. Satser på at det har brent ut til da.

007 sa for siden:

Vi har bestilt flybilletter til Malaga og betalt depositum i leiligheten. Vi reiser så sant ikke UD avbefaler reiser til området, i så fall får vi penger igjen på reiseforsikringen.

Neket sa for siden:

Vi har ikke bestilt enda (vi er dårligst på å bli enige), så jeg håper prisene går ned. Neida.

Vi vurderer Junaiten, og Trump har jo sagt at det går helt fint. :hehehe: Vil tro vi drar på ferie så lenge ikke de ofisielle reiserådene sier noe annet.

liefje sa for siden:

Vi har billetter i skuffen til to ukers ferie til Mexico ifm. påsken. Vi reiser så sant det ikke blir frarådet. Sommerferien har jeg ikke kommet til enda.

Floksa sa for siden:

Vi drar til Hamburg på søndag. Satser på at det går fint. Mest redd for å bli satt i karantene.
Sommerferien er planlagt å skje med campingvogn i Norge. Så det går vel helst godt.

ingling sa for siden:

Jeg skal til London med eldste i mai, det er bestilt for lenge siden. Går det ikke så går det ikke, vi har helt vanlig reiseforsikring og det er ikke noe å gjøre med nå. Utover det har vi superspeed-billetter i juli og et sommerhus som vi kan avbestille til en gang uti juni eller noe, så ingen av planene våre bør bli så veldig forpurret.

løve70 sa for siden:

Vi har allerede kjøpt billetter til Malaga (har leilighet der). Kan ikke se for meg at vi ikke reiser, men får nå se det an.

m^2 sa for siden:

Vi har bestilt 3 uker i malaysia og indonesia for en stund tilbake, men har både flybilletter og hoteller med fulle avbestillingsmuligheter (littebitt utlegg for flyet eneste) så ligger på været og venter. Det er ikke akkurat stedet å dra slik det ser ut nå, men ting kan endre seg.

I verste fall blir det 3 uker i hagen - ikke så ille det heller, tross alt.

millact sa for siden:

Innen sommeren er det nok ferdig i Asia. Har to kolleger som er i Indonesia mm. nå på jobbreise. Vil tro de kanskje mellomlander i Singapore. Får holde litt avstand til dem når de kommer på jobb til uken.

Acsa sa for siden:

Sommerferie er alt bestilt og betalt, og jeg kjenner at jeg er ikke mer redd for å bli smitta i Nord-England enn i Norge. Og det er lenge til slutten av juli.

Men påsketur som ikke er helt avklart, den blir det nok ikke noe av.

Wix sa for siden:

Vi har bryllupsreiseplaner til Kenya/Tanzania i slutten av mai og planlegger å dra såfremt det blir frarådet. Men har litt karantene-angst. Skal også til London i midten av april.

MegaMie sa for siden:

Vi skal på interrail i sommer og holder på de planene.

mkj sa for siden:

Vi skal fly til Milano, hatt ikke bestilt fly/hotell ennå, tror vi avventer litt.

Anne C sa for siden:

Vi har flybilletter til Wien, men alt av hoteller og steder i Italia som vi skal til kan avbestilles uten utlegg. Jeg satser på at vi får reist ett eller annet sted med Wien som utgangspunkt.

Strå sa for siden:

Våre planer for både påsken og sommeren er hagearbeid, pakking, sortering, Finnannonser, kildesortering og kanskje flytting i juli/august. Altså påvirker ikke koronaviruset ferieplanene på noen som helst måte.

veobra sa for siden:

Vi har ikke planlagt. Jeg håper dette er over til sommeren kommer.

Dette kan føre til vanskelige tider for mange, ser jeg, jeg tenker økonomisk bla innen reiseliv. Mange merker det jo allerede.

Carpe Diem sa for siden:

Vi har bestilt og betalt tur til Taoermina, Italia. Blir spennende å se om vi kommer oss dit... Tiden vil vise. :D

star sa for siden:

Vi ferierer i Norge og planlegger som vanlig.

Tjorven sa for siden:

Etter planen skal jeg være i Roma om 14 dager. Planen vår er å reise med mindre det frarådes. Kanskje kan vi se Colosseum uten horder av turister?

tinkadott sa for siden:

Vi er på vei hjem fra karibien. Vært inne i paris i dag på vei hjem. Sett kanskje 8 stykker med munnbind, ellers alt som normalt. Sommerferien er bestilt og betalt, Albania. Regner med vi drar.

Molly sa for siden:

Vi skal til Tallinn i påskeferien og Nice i sommerferien. Alt er bestilt og betalt, sommerferien kan avbestilles inntil noen dager før avreise mot et gebyr. Vi reiser med mindre UDs reiseråd tilsier at vi bør bli hjemme, og da dekker vel reiseforsikringen utgiftene regner jeg med.

Bloppy sa for siden:

Vi avventer litt med bestilling gitt. Vi er ikke redde for å bli syke, for ingen av oss er i faresonen for å bli skikkelig syke av viruset. Men vi har et lite tidsvindu vi kan reise i. Og vi kan ikke risikere karantene i utlandet pga gårdsdrift. Så da får vi satse på campingferie i Stavern og heller ta noen småturer derfra.

Anikka sa for siden:

Vi avventer litt til ting er mer avklart. Vurderte Nord-Italia eller Kroatia, men ingen krise om det blir lokal ferie heller.

Litt mer tricky er det med Londonturen jeg har bestilt sammen med min mor på mange og åtti år i april. Det er litt mer uggent, og jeg vet ikke helt hva vi gjør. Hun er ikke i kanonform i utgangspunktet.

Anne C sa for siden:

Hadde det ikke vært for at vi kjøpte flybilletter for flere uker siden, så hadde jeg nok ikke kjøpt nå. Vi drar med mindre UD sier at vi ikke bør dra.

millact sa for siden:

Har flybilletter til Polen til yngste og meg. Eldste skal på stor speiderleir. Foreløpig blir det leir. Vi får se hva som skjer.

Noe mer planlegges ikke. Vi lurer på Norgesferie sammen alle tre.

Bergensis sa for siden:

Me avventar bestilling av sommarferie. Ikkje av frykt for å bli sjuk, men av frykt for å bli sett i karantene. Me har bestilt tur til Spania i april i samband med idrettsarrangement. Det er reell risiko for at det blir avlyst. Usikker på om me reiser likevel.

Appelsin sa for siden:

Jeg bestilte to uker i Hellas for flere uker siden, og tenker at jeg ikke betaler restbeløpet før jeg absolutt må da, ihvert fall. Har kjøpt avbestillingsforsikring også.

Retz sa for siden:

Min sommerferie i år blir tre dager i Oslo. Skal vel være gjennomførbart. :D

Millen sa for siden:

Vi avventer.

Erica sa for siden:

Vi har bestilt flybilletter til Usa, tipper reiseforsikringen vår ikke dekker om det skulle være utbrudd, men velger å ta det med fatning. Billettene kostet 21 000 kr, vi har råd til å miste de pengene.

Lykken sa for siden:

Vi skal på skiferie i alpene i Frankrike i påsken og håper jo at dette ikke må avlyses. Sommerferie har vi ikke bestemt ennå, utypisk til oss å være, men kanskje passende i år.

Billa sa for siden:

Jeg sitter og tenker sommerferie nå, og får litt Titanic-vibber av meg selv. Surfer rundt på reisesider og ferietilbydere - mens jeg holder vissheten om at Coronaviruset kommer til å gjøre endringer i min hverdag, på en armlengdes avstand.

Tipper ignorans hos oss alle kommer til å gjøre at denne virusrunden blir mer alvorlig om omfattende enn den behøvde å vært. Vi er så vant til å gjennomføre planer og gjøre som vi vil, at dette viruset kommer til å spre seg unødvendig raskt også i vår del av verden. Coronasmittede tenker jo helt likt som resten av oss andre...

Bean sa for siden:

Bestilt tur til Malta med stopp i Tyskland på veien. Holder på den planen inntil videre. Hotell i Tyskland og huset i Malta har avbestilling om det skulle bli problemer.

mkj sa for siden:

Veldig i stuss. Datteren har billetter, hun reiser med landslag og skal konkurrere rett ved Milano. Jeg og lillebror skal være med som turister. Det er jo høyst usikkert alt, om det blir noe mesterskap eller hva som skjer. Det er billetter nedover for noen hundrelapper, så tror jeg kjøper dem, og bestiller hotell med mulighet for avbestilling.

P.K. sa for siden:

Vi har både billetter og hotell til noen reiser senere i år. Den ene ganske snart. Vi avventer og ser hvordan det utvikler seg. Det er vel godt mulig at vi akkurat nå ikke en gang ser toppen av isfjellet.

Pesten sa for siden:

Avventer litt. Hadde tenkt oss på hytta på Kreta. Blir en rar sommer hvis ikke vi får sommeren på fast plass.

Appelsin sa for siden:

Fniser litt av Pesten som også ville ha noe å bidra med i tråden :fnise:

Pesten sa for siden:

:digger:

Hyacinth sa for siden:

:rofl:

Kanskje jeg skal skifte nick til Pandemien eller noe?

Charlie sa for siden:

Har ikke lagt spesifikke planer, men det har mer med kroner enn corona å gjøre. Corona bekymrer ikke oss, tvert i mot ser vi positivt på muligheten som kan åpne seg for billigferie. En silverlining av avlyst OL i Tokyo, elns.. :fnis:

veobra sa for siden:

Vi bestiller ferie. Jeg orker ikke planlegge for hjemmeferie. Går pengene i vasken tåler vi det. Vi har normal reiseforsikring så jeg satser på at dette løser seg. Er detkrise til sommeren kommer vi ingen steder med de pengene uansett. Ikke kan de brukes spontant her på opplevelser eller reiser heller hvis det er kritisk. Da blir det investering eller mat, liksom. :knegg:

Elise sa for siden:

Vi har en ferietur coming up som jeg begynner å bli litt engstelig for. Til sommeren regner jeg med at det enten har gått over, eller at det befinner seg smitte "overalt" sånn at det ikke spiller noen rolle hvor man er eller drar. Men det er bare en mnd til vi skal ut på tur, og det er litt for nærme, så jeg er redd det bare har eskalert til den tid. :vetikke:

Madicken sa for siden:

Vi er i samme situasjon. :vetikke: jeg heller.

Stompa sa for siden:

Herremannen reiser til Wien på skoletur på søndag. Skolen driver og risikovurderer turen på nytt, men foreløpig regner jeg med at den går som planlagt.

Lavender sa for siden:

Jeg er ikke så lysten på arbeidsreise til Venezia i slutten av denne måneden. Det er ikke frarådet av UD, det er en stor messe og blir neppe avlyst så lenge arrangør må ta regningen.

Neket sa for siden:

En kollega kom tilbake fra Sør-Korea, og jeg syns jo det er litt rart at han ble satt på et venterom med en haug andre som hadde vært i utsatte områder mens han ventet på prøvetaking. Sånn for å garantere maks spredning. :hehehe:

Hos oss er all reise som ikke er business critical kansellert. Italia er no-go samme hvor kritisk det måtte være.

Obelix sa for siden:

Hvor var det? Dersom det er indikasjon for testing skal de isoleres ja. Samme med husstandsmedlemmer til prøvesvar foreligger

liefje sa for siden:

Det høres jo helt idiotisk ut. Eller var dette en prøve hvor han ikke hadde symptomer og ikke hadde vært i nærkontakt med noen som hadde påvist smitte? Kanskje de gjør det annerledes da. Høres rart ut uansett.

Neket sa for siden:

Han hadde ikke symptomer nei, var bare fordi han hadde vært i Korea. Aner ikke hvor det var. Sikkert privat, siden han måtte testes før han fikk komme på jobb. :vetikke:

Nenne sa for siden:

I vår kommune er alle utenlandsturer stoppet.

Billa sa for siden:

Min arbeidsgiver har kansellert alle samlinger, kurs og utenlandsturer for ansatte frem til påske.

Candy Darling sa for siden:

Vi jobber som vanlig, men med hjemmekontor hvis vi har symptomer, og ikke reise til risikoområdene.

millact sa for siden:

Dagens styremøte i Oslo ble gjort om til Skypemøte hørte jeg.

Geitrams sa for siden:

På mannens jobb (stort internasjonalt firma) er alle jobbreiser kansellert inntil videre.
Angående sommerferien så har vi så og si bestemt oss for å gjøre det vi har utsatt til fordel for ferie i mange år, nemlig bygge ny veranda. Passer bra i disse usikre tider.

m^2 sa for siden:

Med de tiltakene som innføres i italia nå tror jeg ikke jeg hadde reist til roma som ferietur hvertfall.

"
Tiltakene vil gjelde for hele regionen Lombardia, samt blant annet Parma, Piacenza, Modena, Venezia, Novara og Vercelli. Totalt 14 provinser i tillegg til regionen Lombardia er innenfor «sikkerhetssonen». Det bor rundt 10 millioner mennesker i regionen. I resten av landet innføres forebyggende tiltak.

– Det er ikke noe absolutt forbud mot å ferdes, men det blir redusert mobilitet, sier Conte på pressekonferansen ifølge avisen Corriere della Sera.

Tiltakene vil gjelde frem til 3. april. For fly- og togtrafikken vil bli begrenset til de som har «en god grunn til å reise»."

Blondie sa for siden:

Jeg fniste litt i skjegget når min arbeidsgiver, fylkeskommunen, uttalte at det er bråstopp for alle skoleturer til utlandet. I praksis har vi ikke fått lov til det på fem år, så det er ikke helt sylferskt. (men selvsagt smart i situasjonen som er nå).

Jeg selv har ikke ferieplaner i overskuelig fremtid, det er jo en fordel akkurat nå faktisk.

Stompa sa for siden:

Mens fylkeskommunen min har 20 elever på vei til Wien as we speak. :himle: Disse er med i et nettbasert tilbud i tysk 3 og fra hele fylket, så de sikrer i tillegg at eventuell smitte de har med seg hjem blir spredd godt utover.

Candy Darling sa for siden:

Jeg skal i utgangspunktet til Israel i slutten av april, og ser at de nå vurderer restriksjoner for blant annet personer fra Norge. :knegg: Det kan jo fort bli vi som er faregruppen, ja.

liefje sa for siden:

Sønnen min skal også på skoletur til utlandet (Tyskland) neste uke. Så langt går den som planlagt. Jeg avventer til de virkelig er på vei før jeg tror det.

Polyanna sa for siden:

Vi har en tur som er delvis bestilt og betalt, til Italia i juli. Vi avventer og ser, jeg tenker at mye kan endre seg til da. Men det blir en kronglete kabal, fordi vi i uke to av den ferien blant annet skulle besøke en venn med feriehus på Sardinia, og blir avhengige av hvordan deres land håndterer karantene og restriksjoner (han er italiensk, men bor i Moskva). Han skulle i utgangspunktet være i Milano i hele mars, men ombestemte seg i siste liten og jobber fra Kypros i stedet. Ellers hadde han vel blitt stuck der. Rart hvor fort dette utvikler seg, det er bare et par uker siden han foreslo at vi kunne møtes i Milano i mars en gang, og jeg vurderte det til jeg sjekket hvordan været er i mars i Milano...

My sa for siden:

Jeg tenker at hvis dette utbruddet har roet seg innen sommeren så bør vi egentlig dra til Italia alle sammen, for å støtte opp om turistnæringen der, så ikke alt kollapser.

Pelen sa for siden:

Jeg har to private reiser før sommerferien. En til Frankfurt og så videre til Luxemburg der jeg skal bo hos venninne. Den andre til Madrid og videre med buss eller tog til Pilgrimsled i den nordre delen av Spania, kanskje ikke det optimale stedet å bli syk på. Ingen av dem er noe annet bestilt enn fly. Vi får bare så hvordan det går.

My sa for siden:

Pilegrimsled innebærer enkel overnatting i sovesal med flere andre? Eller? :skeptisk:

Pelen sa for siden:

I utgangspunktet ja, men det finnes andre steder å overnatte på også. Sist så varierte vi litt, det var utrolig luksuriøst å bo på 2,5 stjerners hotell en natt og få sengetøy og frottehåndkle. :humre: Denne gangen skal jeg vandre alene og det er nødvendigvis ikke like enkelt å finne noe til meg alene da. Jeg kan alltid booke rom i forveien, men da mister man litt av sjarmen med å gå dit man kommer og å møte andre mennesker underveis.

Jeg tror at jeg kommer å utsette, enten til september eller til mai/juni 2021, men foreløpig er det ikke noen hast med å vurdere det.

Anne C sa for siden:

Jeg håper vi får dratt til Italia som er planen vår. Flybillettene er til Østerrike, så vi får se.

Toffskij sa for siden:

Det spøker for påskeferien til Russland, ser jeg – nå har de pålagt alle som kommer til Moskva fra de verst rammede landene å gå i to ukers karantene, og Norge står på lista over disse landene.

Siritk sa for siden:

Guttungen skal på Cisv-leir i Sverige med unger fra hele verden i juni/juli. Håper de klarer å gjennomføre det, men ikke for enhver pris. Har skjønt at deg gjøres fortløpende risikoanalyser.

Matilda sa for siden:

Jeg kjenner det er like greit vi ikke har de mest eksotiske reiseplanene i år. Vi voksne har billetter til London i påsken, og gjør vel en vurdering når vi nærmer oss på om det er verdt det. Foreløpig regner vi jo med å kunne dra. I sommerferien har vi planlagt ei uke i Göteborg-området. Vi har ikke bestilt overnatting ennå, men regner med det skal la seg gjøre også.

Mannens jobbreiser utover våren er avlyst alle sammen, og akkurat det passer meg i grunnen helt greit.

Ruslebiffen sa for siden:

Vi skal på familiebesøk i USA i påsken, og vurderer fortløpende om vi drar eller ikke.

millact sa for siden:

Samme gjøres med en stor speiderleir i Polen i sommer, over 20 000 deltakere fra hele verden. Men mye kan skje innen den tid.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.