Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Problem med Teams

#1

Gerbera sa for siden:

Eldste på 14, sliter med Teams om dagen. Hun får koblet seg på hvis hun blir kontaktet, men får ikke lyd. Eller, hun hører de andre, men får ikke sagt noe selv.

Hun får heller ikke til å kontakte andre selv.

Det er likedan om hun bruker egen pc, min mac, eller ipad.

Kan det være feil på brukerprofil? Hva må jeg se etter?


#2

Elise sa for siden:

Har hun mic-symbolet på skjermen, uten strek over? Eller er det strek over? Beklager hvis dette er en selvfølge at dere har sjekket allerede, men vet aldri... På samme sted som man kan legge på, se chat eller deltakerliste, eller skru av og på kameraet.

Hvordan prøver hun å kontakte andre? I et team, chat, eller via anrop?

Teams er ganske nytt for meg og, så jeg burde sikkert ikke prøve på noe konsulentvirksomhet... :knegg:


#3

Teflona sa for siden:

Regner med at hun har slått av og på PC, logget seg på Office365feide og deretter åpnet Teams? Pleier å hjelpe her, iallfall.


#4

Teflona sa for siden:

Glem det, ser hun har samme problem uansett enhet. :knegg:



#6

Elise sa for siden:

Jeg ser at jeg i elevlista mi kan krysse av for "demp deltaker" (altså på lista over deltakere i teamet, ikke på deltakerlista i et videomøte). Mulig det setter mic av som default for eleven?


#7

Mei sa for siden:

Min mic er default av. Jeg må skru den på før hver samtale/i hvert møte.


#8

Gerbera sa for siden:

Tusen takk for alle tips, jeg sjekker ut så fort hun står opp, her var det mye nyttig!

Jeg har prøvd å titte, men jeg kan jo ikke hjelpe henne når jeg ikke vet hva jeg ser etter :knegg:


#9

Trulte sa for siden:

Ja, jeg må alltid aktivt slå på mic selv.


#10

Gerbera sa for siden:

Tusen takk for alle svar!

Hun har kontroll på mic. Problemet er at de andre hører bare skurring fra henne, og en pipelyd som blir høyere og høyere. Og bildet hennes er opp ned (altså bildet som de andre ser).

Vi får prøve litt forskjellig i dag, så får vi se hva vi finner ut av!


#11

sindrome sa for siden:

Forsøk med et headset med mikrofon, det har løst noen problemer her i huset.


#12

Gerbera sa for siden:

Ok, bra innspill, det har vi ikke testet. Vi har bare airpods, fungerer det?


#13

millact sa for siden:

Det må aldri jeg. Min er alltid på når jeg logger inn.



#15

Charlie sa for siden:

Man kan ta en lydsjekk på seg selv, har nettopp lært det :kry:

Gå på bildet av deg selv, Innstillinger - og Enheter i venstremenyen. Nå kan du sjekke hvilken lydenhet du bruker, og det er også en knapp hvor det står Utfør et testanrop eller noe sånt. Da kommer det en stemme som sier hva du skal gjøre, så kan du lese inn en melding og så kjører den meldingen for deg, slik at du kan høre om du hører deg selv.


#16

Gerbera sa for siden:

Da fant jeg ut at man kunne laste ned en skrivebordsapp, hun har koblet seg til via nettleser tidligere. Når vi fikk lastet ned den appen, fikk hun tilgang til enhetene i innstillinger også, så etter lunsj skal vi teste Charlie sin lydsjekk :D

Herlighet, alt man ikke vet :knegg:

Satser på at det hjelper for hennes del, hvis ikke vet vi at det fungerer på min ipad nå, så får hun bruke den i møtene.

Tusen takk for all hjelp, da skal jeg konsentrere meg om bacheloroppgaven igjen! :riktig:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.