På jobb har vi officepakken - og dermed sharepoint tilgjengelig der. I tillegg har vi kvalitetssystemet vår i en ekstern sharepointløsning (som nok tar mye plass)
Hvordan er det å få kvalitetssystem over fra ekstern sharepoint og over i skyløsning? Vil "vinninga gå over i spinninga" Er dette noe man man sånn halvgrei kompetanse vil klare å få til, eller det stor og dyrt å få det flyttet?
Sharepoint er jo en skyløsning. Ekstern eller ikke. Jeg er ikke helt stø på hva et kvalitetssystem er men det er vel ikke mange konsulenttimene som skal til for å flytte noe fra et sharepoint til et annet?
Vi har et tilsvarende case, en custom made sharepointløsning "on prem" og skyløsning sharepoint til O365. Å flytte en on prem løsning til skyen krever omskrivning siden skyløsningen er bygget på en annen teknologi enn on prem og det er ikke bare å flytte.
Det er det jeg mistenker. Har ikke oversikt over hva det koster å ha det slik vi har det nå. Systemet er egentlig alt for omfattende for vårt bruk - men om prisen for oppbygging er betalt, så er jo saken grei...