Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Musemus sa for siden:

.... eller lever noen fortsatt i håpet om utenlandsferie?
Hvorfor / hvorfor ikke?
Hva gjør at du for eksempel tør å satse på utenlandsferie, om grensene åpner?

millact sa for siden:

Ja, det er planen. Bor på Sørlandet og har mye å finne på her. Håper på en tur til Gaustadtoppen med et par venner et par netter. Kanskje vi leier en hytte og bor der. Vi har flybilletter til Polen, men drar ikke siden speiderleiren ikke ble noe av.

I tillegg blir det nok en tur til Rogaland og kanskje Setesdal på hytte? Det tar vi på sparket.

Malama sa for siden:

Ja, men det skulle vi trolig uansett. Lekte med tanken på legoland, men det står der neste år også

Tallulah sa for siden:

Ja, her blir det Norgesferie med hjemmet som base. Skulle grensene åpne vil vi uansett ikke dra lenger enn til Sverige. Vi skulle egentlig på tidenes ferie til Asia, så Norgesferie sto ikke på plakaten i år.

Blondie sa for siden:

Jeg skal ha ferie hjemme, det var planen hele tiden. Hadde det samme i fjor, budsjettet taler. Jeg håper på noen overnattinger i telt med kjæresten og hele hurven med unger og kanskje noe glamping uten barn.

For meg er det for usikkert å satse på utenlandsferie i år, men det er det jo lett å mene når det ikke ligger noen billetter i skuffen.

amo sa for siden:

Jeg håper Norge åpner såpass opp at man kan holde ferien innforbi grensene, om ikke så får vi se an hva vi gjør, mulig vi utsetter ferien.

Anne C sa for siden:

Jeg regner ikke med å få brukt flybillettene mine til Wien i sommer.

My sa for siden:

Om grensene åpner tør jeg å ha utenlandsferie fordi vi skal besøke venner, bo privat så vi ikke er avhengig av å ta sjansen på å bestille overnatting. De fleste måltider spiser vi også sammen hjemme hos dem, eller på hytta deres, så vi trenger ikke spise ute i det hele tatt hvis vi ikke vil. De vi besøker er også glad i tur og friluftsliv, så når vi er med dem går vi uansett mest på fjellturer i områder hvor det ikke er alt for mye andre folk. Ingen av oss liker fornøyelsesparker eller overfylte strender. Og vi har hatt korona og er beyond smittefare, etter all sannsynlighet.

Det er flybilletter da. Vi trenger at det er mulig å få kjøpt innen akseptabelt prisnivå ikke alt for lang tid i forveien. Rutefly til Zürich eller Basel. Også kommer det selvsagt an på vennene våre, om de tar sjansen på å få besøk av oss. Vi har forståelse for det hvis de helst ser at vi utsetter det til neste år, eller hvis de planlegger noe annet pga usikkerheten.

Hvis det ikke blir mulig tar vi gjerne en norgesferie. Har nok av folk vi ønsker å besøke, turer vi ønsker å gå, og steder vi ønsker å se.

star sa for siden:

Vi har alltid Norgesferie. Økonomien tillater ikke noe annet (vi betaler bare selve reisen).

Gerbera sa for siden:

Norgesferie i år som i fjor, og de andre årene før der. muligens en svipp over til Sverige, hvis grensene åpner. Det må vi i tilfelle se an.

007 sa for siden:

Vi har fremdeles flybilletter til Spania, og halve leien på leiligheten er betalt. Ut fra Spania sin åpningsplan kan det faktisk se ut som om byen «vår» kan få en tilnærmet normal sommer.
Jeg tviler likevel på at vi kommer til å reise. For det første er det ikke sikkert Spania åpner grensene. Og om de åpner kan vi risikere at de stenger ned igjen på kort varsel og vi blir sittende inne med portforbud.
En annen ting er Norge sine reiseråd. Gjelder reiseforsikring om vi trosser dem? Og hva om vi blir syk på ferien?
Vi kan heller ikke risikere karantene når vi kommer hjem. Mannen er kriseleder på sin organisasjon, og det tar seg dårlig ut om han trosser råd og reiser til et av verdens mest rammede land og i tillegg må i karantene etter hjemkomst.

Så ja, det blir nok Norgesferie i år. Jeg må bare bruke litt tid på å godta det. :sukk:

Chablis sa for siden:

At vi har har leid stort hus med alt av fasiliteter , trenger derfor ikke menge oss med masse ukjente folk.

Molly sa for siden:

Vi har bestilt en uke i Frankrike, men jeg tror ikke den turen blir noe av. Det blir sannsynligvis to uker på hytta i stedet.

Frk_Fryd sa for siden:

Vi er i ca samme situasjon som 007. Vi har booket flybilletter og hus i Spania i juli. Disse er ikke kansellert ennå, men jeg regner ikke med at vi kan reise. Jeg håper vi får refundert mesteparten av utleggene (alt er betalt).

Gaia sa for siden:

Jeg venter på at håndball-leiren jeg skal på blir avlyst. (Ikke har jeg lyst til å reise utenlands, sånn det ser ut nå, heller). Norgesferie blir bra, det er stort sett det vi har, med maks en uke i utlandet.

Simone sa for siden:

Eg har ikkje avbestilt ferien til Gran Canaria endå, men reknar det som 99% sikkert at det ikkje blir noko av. Så har leid ei rorbu i Lofoten også. Planen er å køyre opp i begynnelsen av juli. I tillegg har vi leid ei leiligheit på Sørlandet eit par dagar heilt i slutten av juli. Tenkte å ta ein tur i Dyreparken og forhåpentligvis bade litt i sjøen, i tilfelle det blir surt og kaldt i Lofoten. Treng litt følelse av sommer før eg begynner på jobb igjen!

Det er heilt uaktuelt for meg å betale inn det resterande beløpet eg skylder Ving (ca 80 000) for turen til Gran Canaria med betalingsfrist i begynnelsen av juni sålenge eg ikkje er sikker på at turen blir noko av. Eg har jo krav på å få det tilbake, men har høyrt rykter om at det har tatt mange veker for andre som har fått turen sin kansellert. I såfall vil vi ikkje ha råd til Lofoten-turen. Så eg kjem nok til å avbestille rett før betalingsfristen dersom det ikkje har skjedd ei voldsom positiv utvikling med normal-situasjon i Spania og endra reiseråd og karanteneregler her i Norge.

Pebbles sa for siden:

Jeg klarer ikke å la være å holde muligheten åpen.

Flybilletter er kjøpt og betalt og halvparten av AirBnb-leiligheten er betalt. Vi får nok ikke tilbake noe av det, så vi foretar oss ingenting nå. Jeg regner med at vi må bli hjemme. Men jeg har veldig lyst til å dra.

Elise sa for siden:

Vi hadde booket tur til New York i påsken, men det utgikk jo med høye kneløft. Vi er stort sett bare i Norge på sommeren, på camping. Satser på noen varme og lage dager der uten korona. Vi har også forberedt oss på at det er mulig vi bare må være hjemme, og har sett litt på basseng til hagen, men sånn som det ser ut akkurat nå håper jeg det vil være greit å campe.

Luftslottet sa for siden:

Vi hadde planlagt staycation i sommerferien i år, på grunn av valp. Utenlandsferier skulle vi tatt i april og mai, så da blir det ikke noe.

mkj sa for siden:

Vi skulle ha reist til nord-Italia, når det ikke ble noe av håpet vi på Lillehammer. Men det arrangementet blir også avlyst. Så blir nok et par uker på hytta. Det blir bra.

polarjenta sa for siden:

Planen var legoland og Sverige. Jeg har ikke gitt opp Sverige enda, men Legoland blir det ikke. Mest sannsynlig blir vi hjemme og bruker pengene vi sparer på å kjøpe sofa.:knegg:

millact sa for siden:

Ser Debatten nå, opptak. Handler om sommeren.

venla sa for siden:

Planen var bilferie i Norge i utgangspunktet. Så holder oss til den. Håper utendørsparker holder åpent så vi kan variere dagene.

Drømmedama sa for siden:

Interrail til Sør-Frankrike utgår. Dessverre. Vi har brukt opp en stor del av feriepengene allerede, har shoppet hagemøbler og oppgradert uteområdene våre. Vi blir hjemme og i sommerhuset en drøy times kjøring herfra.

veobra sa for siden:

Vi håper.å kunne reise i Skandinavia. Der kan vi besøke venner. Jeg frykter at hvis det åpner for å reise dit vi egentlig vil, sydeuropa, så vil prisene på flybilletter være for høye for oss.

Neket sa for siden:

Ja, det ser sånn ut gitt. Meget upraktisk at foreldrene mine solgte sommerhytta i fjor siden ingen tok seg tid til å reise dit. :leppe:

Tipper det blir en slags Road trip til der sola er. :vetikke: Hvis ting endrer seg veldig drar vi til familie i utlandet, men vi regner det som høyst usannsynlig. Vi hadde vage planer om Road trip i junaiten, de pengene har vi allerede brukt opp på seng og sofa, så håper ikke det blir mulig. :knegg:

Magica sa for siden:

Samme her, til Portugal.

Ru sa for siden:

Staycation, hyttetur (hytte på Voss og i Hallingdal), tur til Drøbak til svigers og sørover for å besøke Fersken-familien. :elsker:

ingling sa for siden:

Vi har avbestilt Londontur i pinsen og feriehus i Danmark i juli og går for en eller annen kombinasjon av hjemmeferie og tur til Vest- eller Nordvestlandet. Det er det vi som oftest har uansett, Danmark kan vi dra til neste år.

Robyn sa for siden:

Vi har flybilletter til USA i august men har ingen forhåpninger om å få reist dit.
Det som er mye kjipere er at vi har hytte ved sjøen i Sverige og det ser ut som om det kan spøke for turer dit også.

Fersken sa for siden:

Foreløpig er planen en tur nordover for å besøke Ru-familien :hjerter: og enda videre nordover til sommerhuset (hos mamma).

Blå sa for siden:

Vi har strengt tatt flybilletter til Spania fremdeles, men regner ikke med å få brukt dem.

Det blir mest hjemmeferie med to uker på fjellet på to leide/lånt hytte. Jeg får uansett mindre ferie enn jeg hadde planlagt siden jeg ikke opparbeider meg så mye avspasering som jeg hadde regnet med.

Che sa for siden:

Vi blir nok i Norge. Litt på hytta, litt hos svigermor og litt rundt om kring. Jeg vil til Bergen.

Karamell sa for siden:

Staycation og ellers Norge. Hvor vet vi ikke helt enda, men i alle fall Bergen (som hvert år). Heldigvis hadde vi ikke booket sommerferie enda.

Fløyel sa for siden:

Ja, for 1. gang på 16 år har vi ikke booket ferie. Vi skulle ta det på sparket... Så vi kjører evt dit det er sol. Jeg håper på en tur til familie i Lofoten, men den er veldig usikker ettersom vedkommende jobber i helsesektoren med svært utsatte pasienter, så det spørs om de får ta i mot besøk. Og jeg vil ikke være den som drar med smitte nordover.

Jeg har et lite håp om å få reise til Florida i november, men kjøper ingen billetter før alt er klarert.

Strå sa for siden:

Det er alltid skitt når noe man har planlagt og gledet seg til går åt skogen. Så en klem til dere som får endret planene deres. :klem:

Helten og jeg har ikke planlagt annet enn rydding, pakking og andre forberedelser til flytting, samt turer i nærområdet. Og å bli besteforeldre til en ny tass. De planene holder seg ser det ut til.

Mex sa for siden:

Vi har planlagt Thailandtur i år, men den kommer vi til å avlyse nå snart. Jeg hadde håpet det kom noen generelle reiseråd for sommeren nå snart. Grensekontrollen er jo forlenget til august.
Det blir en tur til mamma på Vestlandet og så får vi bare se an andre muligheter.

Nenne sa for siden:

Vi hadde planlagt hjemmeferie i år på grunn av oppussing, med mulighet for en spontantur om vi fant billige billetter. Så nå blir detspontane turer i nærområdet i stedet.

Pasta sa for siden:

Vi skulle egentlig bare til Stockholm på familiebesøk, men jeg har følelsen av at det ikke blir mulig.
Så da kjører vi etter været, hvis det blir mulig å forflytte seg i Norge.
Hvis vi blir stedsfast, og det blir en typisk tåke-og-regn-sommer, da kommer jeg til å miste vettet for alvor!

Toffskij sa for siden:

Jeg er fortsatt i fornektelsesfasen. :trasser:

Men det blir kanskje helst til at vi prøver å leie en hytte ved sjøen et sted. Hmpf.

Serafin sa for siden:

Vi har jo biletter til Spania tidlig i juli. Det utgår nok, selv om vi ev skulle bodd i huset til mamma og pappa.
Pappa har dog ikke helt innsett realitetene enda. :knegg: Storebror er jo mer realistisk enn han der faktisk.

Lavender sa for siden:

Har billetter til Spania i August, 50% av Airbnb boligen er betalt. Kommer det reiseråd som fraråder så blir vi hjemme. Forsikringer dekker alt.

Vi ser på hytter i Norge, men det er dyrt, utplukket og ingen værgaranti. Håper mer på at danskene tar oss imot, selv med + 54% i valuta, hyttene koster det halve og har bedre standard.

Jeg synes det er uærlig å bestille ny ferie når vi allerede har en tur.

frukt sa for siden:

Jeg har egentlig ikke råd til ferie, men jeg håper at det blir mulig å reise til England så vi kan besøke svigers. Men jeg tviler på at det blir mulig å reise utenlands i år.

Lyppa sa for siden:

Vi holder oss nok i nord-Norge i sommer. Satser på mange teltturer og en hyttetur eller to. Skal farte endel både i Troms og i Finnmark hvis smitten ikke blomstrer opp i stor skala.
Ellers lengter jeg etter varmere strøk etter flere år med norgesferie, så jeg skal fikse egen sparekonto til det formålet slik at jeg kan spare mens vi venter på tryggere forhold. Liker å ha flere sparekontoer til forskjellige ting :D

GinaK sa for siden:

Vi snuste litt på bilferie gjennom Tyskland, Nederland og Belgia men det utgår.
Har surfet litt på Tromsø og Lofoten. Vi får se og det spørs litt på hva flybillettene kommer på når Norge åpner igjen. Har en svigerfar som er dement og som trenger å bli fulgt opp tett daglig.

GinaK sa for siden:

Det har jeg også. Synes det er motiverende. En konto til ferie, en til gutta og en til bare meg. :D

-ea- sa for siden:

Har lyst å se Øst-Finnmark, men det er for langt å kjøre hvis grensene til Finland fortsatt er stengt. Blir kanskje nordre Nordland heller da.

Isolde sa for siden:

Blir nok hjemme og hytten ved sjøen. Vi har snakket om Atlanterhavsveien og Geiranger. Siden det er roligere med andre turister der i år.

løve70 sa for siden:

Har leilighet i Spania og flybilletter i juli. Er det mulig å reise gjør vi nok det. Mest sannsynlig blir det nok til at vi må prøve å finne på noe innenlands :(

Normy sa for siden:

Skulle til Italia i juli, men det har vi slått helt fra oss.
Jeg håper det blir mulig å reise rundt i Norge, og bo på hotell underveis.

OlleVia sa for siden:

Det blir Norges ferie. Hadde i utgangspunktet ikke lagt noe planer, men nå kjenner jeg det er helt fint å ha en litt rimeligere ferie.

Tenker å kjøre fra øst til Vestlandet, men via Sørlandet. Det er mange år siden jeg har kjørt den veien. Blir litt stopp på veien.

Om grensene åpner, dvs Sverige så drar ungene en tur dit til pappaen. Nå er jo akkurat Sverige rimelig uklart da, men vi får se.

Chanett sa for siden:

Har jeg forstått det rett at det blir karantene etter utenlandsreise ut august?

gajamor sa for siden:

Planen var Irland, og jeg skulle igang med å booke ferjer og airBnB akkurat da alt stengte ned. Så nå har vi brukt store deler av feriebudsjettet på hagen, som forberedelse på hjemmeferie.

Håper å kunne trekke nordvest-over hvis det blir alt for varmt her. Men er usikker på hvor lurt det kommer til å bli.

millact sa for siden:

Er det bestemt at det varer så lenge?

Chanett sa for siden:

Jeg fikk med meg forsterket grensekontroll så lenge og antok at karantene var en del av pakken. Men siden ingen hadde nevnt det her måtte jeg sjekke om jeg hadde tenkt feil.

millact sa for siden:

Jeg fikk også med meg det, men koplet det ikke med karantene, men det er vel ikke utenkelig?

Isprinsessen sa for siden:

Det er slutt på rådet om å begrense fritidsreiser?

millact sa for siden:

Nei, det gjelder fortsatt tror jeg.

Chanett sa for siden:

Aha. Jeg leste det nok før presiseringen kom. Da er det bare å vente.

Med karantene etter utenlandsreise vil det jo begrense seg selv.

GinaK sa for siden:

Nå blir det jo åpnet litt fra neste uke og evt info om ytterligere åpning om en uke.
Mener at det er ny info om videre åpning 15.juni?

vixen sa for siden:

Vi bruker å være i norge på sommeren,men vi bruker å.være et par uker i oslo. Spørs om det utgår. Men vi har hytte og skal nok få en trivelig sommer uansett. Håper ferien ikke blir sju grader og regn bare.

Martis sa for siden:

Vi har ikke avbestilt turen til Kreta, men vi drar ikke så langt i år. Jeg håper Sverige blir mulig, vi har mye familie der og det er ofte fint vær. Ellers blir det Norgesferie, en tur til nord-Norge og svigerfamilien og kanskje leie noe ved havet i sør Norge, og håpe på fint vær.

Syrinx sa for siden:

De to planlagte ukene på Samos har jeg forent meg med at utgår. Har ingen plan b, men skjønner at det blir Norge.

Jeg ser med skrekk og gru på det hvis det blir regn- og skoddesommer på Sunnmøre, for da det tungt her. Hvis det er ok å reise litt rundt i landet så kan vi sikkert alltids pakke teltet (det enorme med mange soverom som vi aldri kom oss til å kaste) og ta en road trip sørover et sted.

Anne C sa for siden:

Vi har egentlig ikke noen plan for sommerferien nå som Østerrike og Italia utgår.

Engasjert sa for siden:

I år var planen Norges-ferie også før koronaen kom, og jeg gleder meg til å vise ungene nord-Norge før de flytter hjemmefra!

Det er ikke ideelt at vi skal flytte oss fra sted til sted, for så å ende opp hos svigermor på nesten 91 den siste uka, så vi må vurdere hvordan det skal løses. Mulig vi leier noe, men det er ikke flust med utleiemuligheter i den lille bygda i Finnmark. Jeg har sagt at den avgjørelsen må mannen min og hans søsken ta.

Jeg håper bare det blir en strålende sommer i nord i slutten av juli i år :) Fjellene i Lofoten og kysten av Finnmark gjør seg så utrolig mye bedre i sol enn i tåke. Og min hjembygds Istindan må jeg bare få sett i midnattssol.

Skikkelig entusiastisk for å skulle nordover i år, kjenner jeg!

Musemus sa for siden:

Vi har en 4 ukers tur til varmen, og jeg tror vi reiser hvis grensene åpner.
Vi har ingen plan b her hjemme, men det som er skummelt hvis vi reiser, er om det blir plutselig lock-down og vi er stuck nedi der. Nå er det jo ingen krise så lenge det er varmt, men kjipt å bli syk nedi der, liksom.

Vi var i Tyrkia under kupp-forsøket, og da ble det faktisk forbud mot å gå ut. Men vi var langt unna Istanbul og Ankara, og vi merket null og niks til det. Tyrkerne levde helt som før...

Gri sa for siden:

Vi har flybillettar til Kreta. Vi avventer og ser kva råd som gjeld i juli (og om flyet går). Kjem vi oss for ha vi leigebil og eiga leiligheit.

C3PO sa for siden:

Billettene til New Zealand får jeg nok ikke avbestilt før mye nærmere juli, ville jeg tro. Kanskje blir dette året da jeg får endelig gått fra hytte til hytte? Eller i hvert fall noen gode fotturer. Det var det jeg skulle i New Zealand.

Blånn sa for siden:

Jeg er glad for at jeg syntes prisforslaget var litt drøyt da jeg undersøkte priser i august. Da var tanken å gå Kilimanjaro, safari og Zanzibar. Så vi har ingen konkrete planer. Det blir Norgesferie. Jeg tipper det blir tur til svigers på Sunnmøre. Foreldrene mine har hytte på Hedmarksvidda hvor vi også kan være. Og så har vi jo hele Oslomarka som nærmeste nabo.

Myria sa for siden:

Vi har billetter til Frankrike i sommer. Vi avventer og ser hva som skjer, om flyet blir kansellert og hvordan rådene blir for sommerferien, men jeg regner ikke med det blir noe av. Aner ikke hva vi skal gjøre ellers. Det blir sikkert hjemmeferie med dagsturer/utflukter, forhåpentligvis er det parker og annet åpent i Norge om ikke annet.

Mikkeline sa for siden:

Vi skulle på cruise i Karibien og feriere litt i USA før og etter. Det er avbestilt og erstattet med hyttene våre i Hallingdal og Stavanger. Annerledes, men tror det blir hyggelig likevel ;)

IzziCreo sa for siden:

Norgesferie. Vi hadde løse planer om Legoland og enda løsere planer om bilferie i England, men det er uaktuelt selv om grenser skulle åpne. Høye skuldre og fare for å bli syke i utlandet er ikke god feriefølelse for oss. Ferie skal være avslappende.

Vi har to hytter og bor i Oslo, så vi får finfin ferie selv om ikke vi kan reise utenlands.

Eldste har booket en uke på Airbnb i København i begynnelsen av juli, men tror ikke det blir aktuelt.

Noba sa for siden:

Vi hadde ikke planlagt noe ferie i år fordi jeg har ønsket meg tur til Island neste år istedenfor feiring av runddag. Mulig vi ser på om det får an å få leid en hytte ved sjøen en uke, men like mulig vi bare blir hjemme i 4 uker og tar noen utflukter etter innfallsmetoden. Om det blir mulig vil jeg gjerne besøke mine gamle foreldre.

Maverick sa for siden:

For første gang på mange år hadde jeg plan om å ta ferie, og reise utenlands. :knegg:

Jaja. Jeg kommer antageligvis til å ha en del fritid om ikke annet, og om grensene åpnes kommer jeg til å sette meg på mc-en og stikke av utenfor landegrensene.

GydaG sa for siden:

Her har mannen og unga flybilletter med Norwegian til Andøya, og jeg skal kjøre strekningen med bikkja. Men nå er vi ikke sikre på hvordan det går med Norwegian, og svigermor har diabetes og sannelig om jeg vet hvordan dette blir egentlig.
Men om det blir hjemmeferie har vi garantert ett byggeprosjekt eller to vi kan kose oss med. Mulig det blir bygget pizzaovn i hagen. :D

Tjorven sa for siden:

Ungene har billetter til Kanariøyene i høstferien, og det håper vi kanskje lar seg gjennomføre. Og hvis Kreta åpner, så tar jeg en uke dit i høst en gang. Der disponerer jeg et hus med wifi, så jeg håper at jeg kan få lov til å kalle det «hjemmekontor».

Sommerferien blir hovedsakelig i Norge. Hvis det blir lov, så tar vi en tur til Stockholm eller Gøteborg.

Selma sa for siden:

Vi skal overta svigers hytte på Helgelandskysten, så vi kommer nok til å være der et par uker. En passe miks av fiksing, ordning og feriesysler. Den planlagte uka i Kroatia kan vi nok se langt etter

Fjols sa for siden:

Veldig greit å bo i Lofoten, så vi tar Lofotenferie i år.:D

My sa for siden:

Høres ut som din hjembygd er ca min mormors hjembygd. Hennes kjære Istindan hang på et maleri på veggen i stua hennes i alle år, der hun bodde etter at hun giftet seg, 150 mil lenger sør. Den nydelige dialekta hadde hun med seg resten av livet. :hjerter:

Elisabet sa for siden:

Vi holder oss i Norge. Kanskje Sverige en tur om de åpner grensa igjen. Med unger får vi leie ei hytte et sted eller sette campingvogna et sted, og uten unger så blir det motorsykkel tur med hytte eller telt overnatting i Norge.

emm sa for siden:

Vi har alt betalt for både Sverige og Spaniaferie, det blir vel ingen av delene, ikke vet jeg hva vi får tilbake heller. Blir det ikke noe tar vi småturer hjemmefra, ikke noe norgesferie med hytte/ hotell osv.

Engasjert sa for siden:

Jeg snakker dessverre ikke Målselvdialekt, men en kvasiblanding av mye ulikt. Men kjærligheten til det fjellet delte hun med meg. Det er rart hvordan et fjell kan bety så mye, bare fordi jeg har sett det i hele oppveksten.

My sa for siden:

"Kvasiblanding av mye ulikt" er samme dialekt som jeg har. :knegg: Ja, hun vokste opp i nabodalen ett hakk lenger sør da. Og snakket "Bardodaling" hele livet, selv om hun levde mesteparten av det på Hamar.

Guttemammis sa for siden:

Sjansen er vel ganske stor for at vi alle ikke har så mange andre muligheter enn norgesferie.
Vi satser på kun Norge uansett. Nå blir vi litt tvunget til det, og det er jo egentlig litt bra også, for jeg vil helst bare til utlandet. :lol:

Charlie sa for siden:

Vi hadde halvveis planer om roadtrip gjennom DK, og er det åpent drar vi uten kvaler av noen art. Null stress.

annemede sa for siden:

Vi skal male hus i sommer. :D

Musemus sa for siden:

Reiser dere om det blir 14 dagers karantene, da?

Vi har 4 ukers ferie og 4 uker er vi egentlig borte. Det vil si at de 14 dagene må dekkes opp med ulønna permisjon. Jeg skulle uansett søkt om det på grunn barn uten SFO, men for mannen blir det jo trasig. Vi har råd til det, men det blir isåfall en dyr ferie....

Malama sa for siden:

Jeg får ikke to uker ulønnet perm etter ferien, det er nøye tilpasset med vikarer når vi er borte og forventet at jeg gjør noen vikaroppdrag når jeg er tilbake. Ikke aktuelt med ulønnet perm, men jeg kunne sikkert fått innvilget h hjemmekontor.

Men nei. Jeg drar ikke utenlands for så hjem i 14 dagers karantene. Vi burde dessutrn overnattet på vei hjem.

Nei. Vi holder oss nok innenlands i år.

annemede sa for siden:

Jeg tenker at dersom jeg måtte utenlands, ville jeg tatt det i begynnelsen av ferien, slik at sistedel av ferie evt kunme blitt brukt i karantene.

Molly sa for siden:

Nei, vi reiser ikke til Frankrike hvis vi må ha 14 dagers karantene etterpå.

Pøblis sa for siden:

Vi har et lite sommerhus ved en fjord på Sørlandet og pleier å feriere der - så alt blir som det pleier.

millact sa for siden:

Han er vel ikke garantert å få det innvilget?

Nei, absolutt ikke.

millact sa for siden:

Satser på en strålende Sørlandssommer, da. Tenker vi skal ta utflukter på Sørlandet.

:skratte:

Bloppy sa for siden:

Vi har restaurert vår gedigne 2 etasjers veranda. Jobben er utført av en snekker og det er brukt spesialbestilte materialer. Gammelt og digert hus fører ofte med seg endel utgifter. Vi burde få et firma til å male to av veggene også. Så det er vel greit at det blir litt rimeligere ferie akkurat i år.

Vi har campingvogn ved kysten, bare vi får hentet den fra Sverige. Så det blir nok en kombo av camping, hjemme og noen småturer med bil og hotell/hytte.

Stompa sa for siden:

Jeg skal som vanlig ha hageferie, har ikke råd til annet. Det må vel kunne regnes som norgesferie. :jupp:

noen sa for siden:

Vi avbestilt billettene til Australia i sommer for ca. en måned siden, og i går fikk jeg melding fra forsikringsselskapet om at de har ferdigbehandlet og betaler ut erstatning nå.

Vi er veldig vant til Norgesferie, så får vi se hva det blir denne gangen. I ren optimisme har jeg bestilt en leilighet ved Lindesnes til en uke i juli. Den kan avbestilles kostnadsfritt fram til uken før.

Og det blir helt sikkert noen uker på hytta på fjellet. 13-åringen var skeptisk, men nå har jeg lagt mobilt bredbånd på forhandlingsbordet, og da er hun med. :knegg:

Bokormen sa for siden:

Her har nok en slektning ordnet seg flyreise sydover til feriehuset i Spania. Jeg trodde grensene var stengt? :confused: Altså, dette er ikke sommerferie, dette er nå.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.