Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?

amo sa for siden:

Vi har vært på bobilferie. Først fem nydelige dager i uken etter skoleslutt, med tur til preikestolen. Så var det to uker Seljord,Hønefoss, Oslo. Ymse vær , men koselig selskap. Utfordringen har vært stresset med å få campingplass der vi har ønsket. Noen tok forhåndsbestilling, andre ikke. Minuset var at vi ikke kunne reise etter været, men der følget fikk plass. Helgen har vi vært på Voss, nydlig vær men måtte campe noen kilometer fra sentrum. Men vi har kost oss og fylt opp energilageret.

kamp sa for siden:

Min ferie har vert på sykehus, både somatikk og psykiatri. Satser på bedre neste år.

007 sa for siden:

Kort oppsummert: Kald, grå og fullstendig bortkastet.

Jeg kunne klart meg med 5 feriedager fordelt på de 5 shortsdagene vi har hatt.

polarjenta sa for siden:

Har vært hjemme, veldig bra vær, så har hatt en fin ferie. Skal et par dager på hotell til uka.

Blondie sa for siden:

Stort sett kjedelig, men jeg har for det meste vært hjemme.

ingling sa for siden:

Denne sommeren var det viktigste for meg å treffe moren min, som vi ikke hadde sett siden jul. Det øyeblikket ungene så henne for første gang på lenge var i grunnen feriens høydepunkt. :elsker: Ellers har vi hatt mange late dager, burde sikkert aktivisert barn mer (evig dårlig samvittighet), men de har vært med besteforeldre og på sjøen og på småturer, og masse med oss, og virker fornøyde. Jeg har lest bøker og sovet mye, og stemningen har vært god. Fornøyd!

apan sa for siden:

Fin Norgesferie med hyggelige opplevelser, mye spill og mye oss 5 i familien.
Det eneste jeg egentlig ikke har likt med denne ferien, har vært den evige greia med "tenk om noen blir forkjølet, vi kan ikke dra noe sted, kan vi dra dit og dit hvis barn X har sår hals etc" og et par avlysninger som følge av dette. Det har plaget meg mye, i alle fall i forkant. Kombinert med alt som måtte bestilles og planlegges pga situasjonen synes jeg det har blitt hakket for mye logistikk.

Men ellers er jeg fornøyd. Ikke lest en eneste bok, men leste vel bare 1 i fjor også så.

Knapt noe alenetid for meg og gubben trekker litt ned. Vi får sette vår lit til at vi får en kveld alene uten masse som skal fikses i oktober.

Elise sa for siden:

Vår sommer har stort sett vært lik alle andre somre de siste 7 årene. Camping, med avslapning, turer, god mat og kos. Litt mindre strand i år enn tidligere, faktisk har jeg ikke vært på selve stranda på campingplassen i år. Jeg har bare badet to ganger, den ene gangen var på jobb.

Høydepunktet i år var Tusenfryd, som i år også var fantastisk gøy. I år fikk vi også med mannen, siden det var antallsbegrensning i parken. Tidligere har vi reist så sent som mulig i min (lærer)ferie, for å unngå de verste dagene mtp antall mennesker.

Jeg har pløyd gjennom seks av bøkene om de syv søstre (Lucinda Riley), pluss 4-5 andre bøker. Det spiller liten rolle for meg om det er 15, 20 eller 25 grader når jeg ligger og leser i 8 timer i strekk, men jeg synes det er kjekt med oppholdsvær, sånn at ikke alle er inne i campingvogna til enhver tid, da føles det litt trangt.

Inagh sa for siden:

Jobbkollegaer i morgen 3.8.2020: «Hva gjorde du i sommerferien da, Inagh»

Inagh: «Jo du, jeg gikk opp fra level 35 til 38 i Pokemon Go.» :nemlig:

Og sånn gikk nu dagan.

Syrinx sa for siden:

Uke 1: varmt og herlig på hytte i Drøbak
Resten av ferien + avspasering: hjemme, kaldt og krevende for meg som er utbrent og tom for energi

I og for seg greit nok å være hjemme mange uker, men alle planer har gått til h fordi jeg ikke greier noe som helst.

Robyn sa for siden:

Min ferie begynner i morgen.

Magica sa for siden:

Tur 1: Helg på camping i Surnadal - flott - både været og alt, to netter i Trondheim, bra! Litt dårlig vær i Trondheim men fint likevel.

Tur 2: Nordfjordeid (supert, hotell med basseng, laks i elva osv), Lærdal (lavvo, to netter, varierende vær men fint, sov litt dårlig. Campingplass der foreldre mine har vogna si: maurbefengt hytte og ikke så bra vær vi hadde håpt på.

millact sa for siden:

Synes årets sommer har vært flott. Mye bra vær. Vi hadde noen dager på Rjukan/Gaustatoppen. Har også vært i Rogaland. Truffet venner og familie, spist med venninne på restaurant, sett mye serier sammen alle tre osv. Yngste har vært på seiltur med speideren. Eldste vært på kafe med venner, hatt jentekvelder og slike ting. Vi planlegger en hengekøyeovernatting med venner før skolestart.

Alle tre er veldig fornøyde med årets sommer. Vi har brukt langt mindre penger enn normalt også. Ikke utenkelig at det blir Norge neste sommer også.

Tjorven sa for siden:

Jeg har en uke ferie igjen, men tror ikke egentlig at jeg går den store feriefølelsen i år. Den ble veldig ulik slik vi pleier (og ønsker) å tilbringe feriene våre. På den andre side; jeg fryktet at det skulle bli mye verre.

Praktisk sett kan jeg ikke klage. Vi var en uke hos svigerfar i Vesterålen, og mannen og jeg fikk et par dager i Lofoten uten barn. Til Nord-Norge å være hadde vi fint vær, men skikkelig varmt var det jo ikke. Så var vi hjemme noen dager før vi tok noen dager i København. Det var faktisk veldig ålreit. Så var vi hjemme litt igjen og i morgen drar vi på hytta til moren min (som vi har fått låne uten at de er der). Vi er litt usikre på hva vi skal gjøre der, for det er verken bademuligheter eller turterreng i nærheten. Men det blir sikkert fint. Snuppa skal ha med en venninne, og det hjelper nok på.

Det er ganske sannsynlig at jeg tar en tur til Kreta når skolen starter igjen. Jeg disponerer et hus der, og sjefen min har sagt at det ikke er den store forskjellen om jeg sitter på hjemmekontor i suburbia eller på Kreta. Jeg tror litt sol og sommer ville gjort meg særdeles godt. Men det avhenger av reiserådene. Det er godt mulig de endres.

polarjenta sa for siden:

Dere var nok her litt for tidlig, Tjorven, de siste par ukene har vi hatt det varmt.

Geitrams sa for siden:

Vi har vært hjemme, tok en firedagers ferie i landsdelen vår. Været var ymse, men siste uka nå har det jo vært helt nydelig. Dessverre har jeg jo vært inne på jobb det meste av tida. Ordentlig ferie tar vi neste år eller året etter.

My sa for siden:

Jeg er fornøyd. Vi har holdt oss i Sør-Norge, og været kunne sånn sett vært bedre. Men vi var ikke avhengig av varme for de ferieplanene vi hadde, så det gikk likevel fint. Noe sommervarme har vi da også hatt, når sant skal sies har vi vært brukbart heldige med været.

Kort oppsummert: En solid rundtur, mye familie og venner, noe byferie med sightseeing og shopping, noe bygdeferie med fjell, natur og aktiviteter, litt bading både her og der, inne og ute, i både saltvann, ferskvann og klorvann. Jeg savnet i grunnen ikke utenlandsferie (vi har absolutt ikke det hvert år), men savnet de vi hadde tenkt til å feriere sammen med, som bor i det utlandet vi hadde planlagt å besøke. Satser på å treffe dem neste år.

Luftslottet sa for siden:

Tidenes dyreste sommer. :knegg:

Har kjøpt valp og drivhus og pusset opp snart tre rom, hvorav to av dem kjøkken og bad.

Vi har ikke reist mer enn to timer fra huset vårt, noen av oss, siden 12. mars.

Bluen sa for siden:

Dyrt, en del kø og mye kaldt og vått i ferien - med noen hederlige unntaksdager. Jeg har i grunnen fått bekreftet at jeg ikke er noe sommermenneske, men det hadde jo likevel vært hyggelig om ikke 2/3 av ferien bød på 12 grader og regn. :knegg:

I Trondheim registrerte jeg at de hadde 20 grader og sol både i dagene før og i dagene etter at vi hadde vært der i 11 grader og regn i tre døgn. Jeg er ikke bedre enn at sånt gjør meg litt sur. :sparke:

My sa for siden:

Vi har i alle fall hatt det de siste tre dagene Bluen, men nå regner det igjen.

Stompa sa for siden:

Beste på mange år! Vi har vært hjemme, og været har vært fantastisk. Passe varmt (stort sett 18-22 grader), og bare noen få dager med regn. Kunne ikke vært bedre. :elsker:

Røverdatter sa for siden:

Jeg har kost meg masse med venner og familie, så min ferie har vært super. Turer, øvekjøring, litt sjø, litt fjell, god mat, hageprosjekter og mange fine dager. Det har vært helt OK vær, men litt mer sol og varme kunne det gjerne vært. Jeg kjeder meg uansett aldri og familien min liker å suse litt rundt med våre egne greier. Storesøster er den eneste som sårt savner å reise bort, men hun har uansett jobbet masse.

Che sa for siden:

Tja, annerledes, men mer variert. Har blitt mye bilkjøring, men flotte dager som ble toppet av tre dager i Rondane og Dovre.

Anne C sa for siden:

Ok dekker vel ferien.

annemede sa for siden:

Nyredigert.
Ikke den beste sommeren, men ikke den verste heller.
Noen fine øyeblikk, båttur, fiske, bading, trening og litt turer.

Milfrid sa for siden:

Stort dett tre uker med møkkavær, men jeg har hatt det fint og er godt fornøyd. Jeg har fått pus, ny bil og kjæreste, poden har fått en haug med laks. Joda, sommeren har vært fin. Og i morgen begynner jeg på jobb igjen.

apan sa for siden:

De to eldste har vært mye med venner fordi det alltid har vært venner hjemme. Det har vært veldig kjekt. Vi har også fått gjort mye i hagen, noe i huset og vi har brukt en del av feriepengene på robotklipper samt spyttet inn litt i boliglånet. Så det har vært en klar fordel.

Drømmedama sa for siden:

Hadde en strålende start med sydenvarme en uke i sommerhuset, masse besøk og 24 grader i vannet. Resten av sommeren har vært helt grei, tror jeg har en annen opplevelse av været enn andre, jeg synes det har vært helt ok. Vi har kost oss hjemme i hagen og i nærområdet, med en liten tur til Oslo som eneste utflukten. Ble likevel en dyr sommer, men så verdt det. Vi brukte nemlig masse penger i vår(i full koronapanikk) på hagen og uteområdet vårt, og det har vi virkelig hatt stor glede av hver dag i hele sommer.

Blå sa for siden:

Vi har hatt to uker på fjellet og en uke hjemme i forkant og etterkant. Jeg kunne gjerne hatt litt mer sol, men synes at jeg har hatt en helt strålende ferie. God tid til å slappe av og være med familien.

liefje sa for siden:

Definitivt en annerledessommer, men mye bedre enn fryktet. Begynte med 10 dager først i Bergen for å besøke familie og så kjøring derfra rundt kysten til Oslo. En del dårlig vær, oppgitthet over dårlige hoteller og matopplevelser, men gjorde det beste ut av det. Så hadde vi fine dager i Oslo hvor vi tok tak og gjorde ting vi ellers ikke gjør; Oppdaget nye gater, spennende restauranter og opplevelser og følte virkelig at vi bor i en fin by. Toppet det hele med fantastiske dager i Møre og Romsdal. Hadde lagt sjelen min i å forberede ferien mye bedre enn da vi kjørte rundt kysten; Hadde funnet det beste av hoteller, restauranter og opplevelser og fikk igjen troen på Norge som ferieland. Nå ser det ut som om godværet setter inn her hjemme, så jeg håper dette gir meg den etterlengtede varmen slik at jeg ikke går inn i høsten med et savn.

løve70 sa for siden:

I følge min ellers så sindige mor, var det visst bra for omgivelsene at jeg ikke hadde tilbrakt ferien hjemme (så ille har visst været vært de siste ukene).....

Bluen sa for siden:

Ja, lurer på, om jeg leste at Rogaland satte nedbørsrekord i juli.

løve70 sa for siden:

Ja, skulle ikke forundre meg :(

Matilda sa for siden:

Begivenhetsløs, men fin. Vi har vært ei overnatting i Fredrikstad og et par dagsturer til Oslo, ellers har vi vært hjemme og gravd bed. Jeg liker å være hjemme med mye tid i hagen, men det har vært litt for mange regnværsdager. Fikk et par fine dager nå på tampen, det drar jo opp totalinntrykket litt. Ellers har det vært MYE gaming og MYE krangling på ungene, så jeg skulle nok gjerne ha finni på noe mer, men med hageprosjekt og helseissues har det blitt litt dårlig. Jeg savner både flere opplevelser og kontakt med folk (de få vi kjenner er jo bare ute og reiser), men alt i alt har sommeren vært fin, den. Masse tid til å gjøre ingenting, og det har jeg aldri tid til ellers i året.

Lavender sa for siden:

Vi fikk en fantastisk uke på Hitra med 25 varmegrader, familiebesøk og fersk fisk med hjem. Vi kjørte e-golf og fikk testet ladere med 125 mil reisevei. Litt venting på Berkåk ellers helt fint.

My sa for siden:

Vi brukte også en del på uteplassen, og det er jeg veldig glad for. Kjøpte utesofa og satte opp terrassetak over en del av terrassen, og det ble et skikkelig koselig hjørne. Senest i går kveld satt ungene der med tepper, kveldsmat, kakao og lys, mens regnet plasket ned utenfor.

him sa for siden:

Business as usual. Vi er ofte på Norgesferie.

LilleT sa for siden:

Vi var på ferie i Rondane og på Vestlandet i 12 dager. Det var kun én dag det ikke regnet, men ferien var veldig fin likevel. Ellers har vi hatt fine dager hjemme og på hytta til foreldrene mine. Har vel ikke opplevd mange dagene med sol etter juni, men så lenge det ikke regner absolutt hele tiden, takler jeg det greit.

Myria sa for siden:

Vi har hatt fire uker ferie sammen. Vi har vært hjemme, men har tatt dagsturer hit og dit og det har vært fint. Mannen og barna har sovet i hengekøye ute et par netter. Hyggelig for de og hyggelig for meg hjemme alene. :D Mange fine brettspillkvelder har det blitt også. Vi skulle egentlig vært på utenlandsferie og både vi og barna er litt skuffet for at det ikke ble noe av i år, selv om alle er inneforstått med at det er bare sånn det er og at det ikke er synd på oss. Været har vært ok, men ikke topp. Ferien har sånn i det store og det hele vært veldig fin og avslappende. :jupp:

Bluen sa for siden:

Ah, der var også også - og delvis samtidig etter temperaturangivelsen din å dømme. :jupp: (Statuen av Vebjørn Rodal på Berkåk var for øvrig helt ubetalelig. :knegg: Likna ikke på en flekk.)

Tallulah sa for siden:

Tja. Våt? Vi har hatt fine dager altså, og fått feriert. Det var viktig for meg at ikke ferien bare ble en videreføring av koronatid, men at vi faktisk gjorde noe utenom det vanlige, og besøkte steder vi aldri hadde vært før. Som Horten. :knegg:

Vi har hatt fjell, fjord, by og land, mye kunstopplevelser, endel familie, og jeg er egentlig ganske fornøyd. Jeg er ikke av typen som graver meg ned i plage over det som kunne vært, så jeg er ganske pragmatisk anlagt.

Niobe sa for siden:

Norgesferie er akkurat så oppskrytt som det ante meg. :knegg: Men det må sies at norgesferie er langt lettere og bedre når man ikke er rullestolbruker. Det fordrer liksom at man kan være i aktivitet. Vi har gått mye turer. Det er jo fint. Men det er mye det jeg gjør ellers også.

Fløyel sa for siden:

Fullstendig avslappende. Været får man ikke gjort noe med. Men vi har hatt 3 uker dingleferie i nærmiljøet, spist middag ute, vært på lokale museer og "storby"-tur i Oslo.
Det mest risikoutsatte vi har gjort er togtur fra Lillestrøm til Oslo.

Har hatt en fin ferie.

nolo sa for siden:

Jeg elsker å ha fri, og kunne gjøre mye eller lite som det passer meg, så sommerferie er bra uansett. :jupp: I år dro vi rett etter skolen sluttet, og hadde nydelige soldager på fjellet, på Østlandet og Sørlandet. Helt vidunderlig. Så var det hjemme i Bergen med gråvær i to uker, før vi for til fjells igjen, og hadde fire dager med sol og vind. Jeg elsker høyfjellet, og vil vinne i Lotto og kjøpe hytte. :jupp: Været kunne absolutt vært bedre her vest, men innenlandsferie har vært fint.

Milfrid sa for siden:

Mener vi hadde en dag med sol eller noe sånn. :knegg:

Jeg har storkost meg okke som. Og NÅ skinner sola (og for en time siden regnet det, og om en time regner det sikkert igjen...).

Millen sa for siden:

Kald og våt.

Bergensis sa for siden:

Me var på reis i to og ei halv veke. Me kosa oss masse, til tross for kaldt og varierande vær. Men sjølv om eg har hatt fri i fire veker, så føler eg på ingen måte at ferien har gitt meg energi og pågangsmot til ein ny haust og ny vinter. Eg føler meg snytt, skuffa og matt. Eg vil tru det er post ferie-blues eller noko. Turen til sol og varme i oktober blir nok også avlyst.Dessverre er eg sånn skrudd sammen at ferie = sol og varme. Me hadde ein del fint vær i mai/juni. Og eg har håp for august, ein indian summer hadde vore midt i blinken!

Gaia sa for siden:

Våt, kald og avslappende, tenker jeg oppsummerer årets sommerferie. Vi har heldigvis hatt noen veldig fine dager innimellom, og fått oss noen gode turer, men jeg savnet sol og varme. Det var uansett godt med fri!

Avatar sa for siden:

Når du sier det; tror jeg gikk forbi dere i går og skjønner nå hva dere drev med. :knegg:

amylin sa for siden:

Tja, vått, kaldere enn vanlig sommerferier, lokalt og ellers lite spennende.

gajamor sa for siden:

Har det vært ferie? Har ikke jobbet så mye, men utenom det har jeg ikke akkurat kjent på noen feriefølelse. Har ikke vært noe sted, og har egentlig ikke fått gjort en skit.

polarjenta sa for siden:

Jeg har kun vært hjemme og føler absolutt at jeg har hatt ferie ja.

Nenne sa for siden:

Vi har prøvd å gjøre det beste ut av det, men dette har vært en veldig forglemmelig ferie. Det er surt å få så lite igjen for dyrebare feriedager. :sukk:

Timar sa for siden:

Vi har vært på ferietur i vel to uker, og har opplevd en helt ny landsdel og fått besøkt venner som bor langt unna, så jeg syns ferien har vært super.

Jeg har også fått litt alenetid hjemme og tatt med ungene til besteforeldre, så sånn sett er ikke ferien så annerledes enn andre år. Det er vel den ene uka med garantert sol og varme vi ikke fikk i år da, men det ser ut til at Østlandet tar seg av den saken denne uka! :)

Strå sa for siden:

Årets tre midt-på-sommeren-uker skulle brukes til å begynne å pakke og rydde. Resultatet ble en pakket bananeske og en pakket flytteeske og ikke noe plukket ut til kasting eller videreformidling. I steden har det blitt mye tid med Mutter'n og Mellomste og barnebarna, samt en deilig, men alt for kort uke i Nordhuset. Egentlig helt fint må jeg si.

gajamor sa for siden:

Jeg har hatt hyggelige hjemmeferier før, så det er ikke det som greia. Det har vært en kompleks greie med uavklart start på ferien, flere ulike planer som gikk i dass, og dårlig psykisk helse på flere i huset som har gjort at vanlige lavterskelaktiviteter som turer i nærmiljøet og oppussingsplaner har måttet bli lagt på is.

Anne C sa for siden:

Jeg må oppgradere litt, den har vært helt fin.

Billa sa for siden:

Fri fra jobb, men ikke ferie.

Einhyrningur sa for siden:

Vi har alltid norgesferie, men i år har den vært ekstra våt. Og dyr.

Pasta sa for siden:

Den har vært helt ok, men jeg liker å bruke sommeren til andre ting enn det jeg vanligvis gjør! Det har jeg ikke fått gjort i år.
Været har jevnt over vært ganske greit, men ikke helt på topp. Jeg savner særlig varme kvelder der man kan sitte ute og lese uten ullsokker og pledd.

Simone sa for siden:

Vi hadde ei veke i Lofoten før det blei så voldsomt masse folk der, og det var heilt topp! Var heldig med været også, sjølv om det aldri blei meir enn 16-17 grader.
Etterpå hadde vi ei veke på Sørlandet som eg eigentlig trudde skulle bli høgdepunktet værmessing. Det var liksom der eg skulle på sommerfølelsen heilt på tampen før eg begynte på jobb igjen. Men der fekk vi stortsett regn, dessverre! Kun 1.5 av sju dagar med sol. Så det var litt skuff.
Dersom været hadde infridd på Sørlandet trur eg faktisk at eg hadde vore fornøgd med årets sommerferie, til tross for at det blei noko heilt anna enn det vi opprinnelig hadde planlagt. Men no blei det litt nedtur på slutten, så eg føler meg ikkje klar for å starte på jobb og haust igjen.

Divine sa for siden:

Jeg synes norgesferien har vært helt grei. Jeg følte at det var "lov* å ikke ha en storslagen ferie i år, så jeg syntes det var helt greit å være to uker hos mamma og noen dager på hyttetur. Vi gjorde ikke så mange store sprell, og hadde ingen overnattinger på hotell eller camping eller noe som helst slik, men jeg føler det var en fin lavterskelferie. Været var dårlig med unntak av de to dagene vi faktisk TRENGTE fint vær (Skogshorn og gå Myrdal–Flåm), men jeg er ikke så opptatt av at det MÅ være sol og varmt. Heller motsatt.

Ferien kunne vært bedre om jeg hadde vært roligere mentalt, og derfor hatt mer energi, men læll. Jeg tror nok absolutt jeg skal ha flere norgesferier framover.

Bluen sa for siden:

... for ikke å snakke om kvelder der man kan sitte ute i det hele tatt, uten å bli fullstendig oppspist av enten mygg, knott eller klegg. :gal: Jeg satt ute i tre kvarter i kveldssola sammen med mamma, og endte med ca. 30 myggstikk bakpå leggene. Jeg hadde visst glemt at når sola skinner foran på kroppen, er det skygge bak. :koko:

Unicorn sa for siden:

Først hadde vi besøk av mamma i 14 dager, blant annet den uken det var sommer. Deretter har vi vært 4 uker hos pappa på østlandet. Gjort minimalt, og gruffet over været. Jeg lå rett ut nesten hele juli for å komme meg etter en skikkelig knekk, og det gjorde meg virkelig godt.

Så oppsummert; jeg har fått tid med mine foreldre, og ungene med sine besteforeldre. Og jeg tror ungene er fornøyde, har ikke hørt noe annet.

Pasta sa for siden:

Hehe, godt poeng! Vi var på telttur i helgen, og ble minnet på om hvorfor det ikke er lurt å plassere teltet en vindstille plass midt i granskogen. :knegg: :eek:

Matilda sa for siden:

Jeg er veldig glad vi kjøpte Mosquito Magnet tidligere i sommer. Sjukt dyr, både i innkjøp og i drift, men det er betraktelig mindre mygg, og det går an å sitte ute igjen. (Jeg er litt usikker på hvor miljøvennlig det er, men sånn som eldstemann hovner opp av myggstikk, kjenner jeg at det får heller gå. Vi har ikke utrydda den helt, det er rikelig med mygg igjen til pippen hos mine foreldre 500 meter bort.) Neste år skal vi sette den opp tidligere.

ingling sa for siden:

Vi har noen mindre "myggjagere", det hjelper veldig på når vi er ute på kveldstid. Nå er ikke vi det mest plagede stedet i området, men det har vært en del, og da hjelper de godt.

Gri sa for siden:

For lite fint ver, men mange fine folk.

Er sakner sol og varme altså, det må eg innrømme, men lid elles inga nød. Vi har elles fått gjort ein del av prosjekta ute heime, men veret har sinka oss ein del.

Charlie sa for siden:

:heia:

Har kombinert PG med Sjekkut-innsjekkinger og Stolpejakt. Så har gått mye tur. Bikkja er snart utslitt. :fnis:

Har stort sett vært hjemme, men har kjørt andre steder for å gå tur. Har tatt opp strikking igjen, og har blitt hagegartner, litt blomster og litt grønnsaker (potetene kan snart tas, tomatene er grønne, maisen ble aldri mer enn knehøy, så det blir vel minimais. :knegg: )

Låner en hytte noen netter neste uke. Kidsa har hver fått være med kommunens ungdomsopplegg til en park. Altså, «fornøyelsespark». Ikke roser.

polarjenta sa for siden:

Men det skulle vi ikke, storebror(som omtrent aldri er syk) ble syk.

Millen sa for siden:

Ferien er over, og den var kald, våt og kjedelig. Av 3 uker ferie hadde vi 4 dager med opphold. Jeg er klar for skolestart og hverdag.

Chablis sa for siden:

Kjedelig.

polarjenta sa for siden:

Vi satser på en helg i løpet av høsten.:jupp:

noen sa for siden:

Vi voksne syntes ferien ble bra, mens arvingene mente den ble litt stille. Vi hadde én uke på samme sted på Sørlandet før vi kjørte videre, og for oss som pleier å flytte en del på oss i ferien, var det litt uvant/kjedelig. Den egentlig planen var Australia, så for et par tenåringer blir en liten plass på Sørlandet litt kjipt i forhold. :knegg:

Jeg har forelsket meg i Stavangerområdet/Rogaland (har vært der noen ganger før, men fikk sett mye mer nå), og kunne tenke meg et par uker der neste år. Vakkert, trivelige folk, mye å oppleve.

Været var skiftende, men vi er vant til Norges-/Skandinavia-ferie, så det gikk helt greit.

Siste helgen hadde vi veldig koselig FP-overnattingsbesøk og var plutselig turister i egen by, noe som ble en skikkelig trivelig slutt på ferien. :hjerter:

Med tanke på smittesituasjonen i andre land, synes jeg vi har vært heldige som har kunnet ha borteferie. Det skal jeg ta med meg inn i høsten som antakeligvis blir strammere og mer koronapreget igjen.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.