Jeg fant en nettbutikk.. Jeg leser alltid på betingelsene, og der fant jeg dette:
"Bestillinger over XX kroner leveres fraktfritt. XXX fraskriver seg ansvaret for forsendelser som forsvinner i postgangen."
Det var altså en fast sum du skulle betale for porto om det var under en viss sum. Men er det ikke slik at nettbutikker skal dekke opp for pakker som forsvinner? Jeg vet at pakker forsvinner sjelden, men likevel..
:confused:
Antakelig så betaler de en liten sum av fraktkostnadene slik at pakken er forsikret gjennom Posten. Som oftest har man et valg selv som kunde i forhold til hvor mye man vil betale i frakt. Med eller uten forsikring.
Det har man ikke her hvertfall.. Det er kun denne ene faste summen. Også slenge på et " vi dekker ikke pakker som blir borte"- greie, synes jeg suger..
Du tror ikke det er inkl. i fraktkostnadene da? Bare at de ikke har skrevet det? For det er vel ganske normalt at Posten dekker bortkomne pakker om de er sendt med sporing eller som bedriftspakke? Vet ikke jeg altså - det suger jo ja om det ikke er tilfelle. Da kan de jo i verste fall bare si at de har sendt, uten å gjøre det.
[quote=sjuggerpløm;686008]Du tror ikke det er inkl. i fraktkostnadene da? Bare at de ikke har skrevet det? For det er vel ganske normalt at Posten dekker bortkomne pakker om de er sendt med sporing eller som bedriftspakke? Vet ikke jeg altså - det suger jo ja om det ikke er tilfelle. Da kan de jo i verste fall bare si at de har sendt, uten å gjøre det.[/quote]
Og du som kunde kan jo si at du ikke har mottatt selv om du har det.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.