Høstferien 2020

Tjorven sa for siden:

Det er straks høstferie. Vi pleier ofte å reise bort på en liten tur. I fjor var vi noen dager i Gøteborg og året før der noen dager i London. Men i år blir det ikke som vanlig, og vi har ikke lagt en eneste plan.

Er det noen som skal gjøre noe ålreit i høstferien i år? De mest spenstige utenlandsreisene utgår, men det er jo interessante ting å gjøre i Norge også.

Eller lar dere det hele forbigå i stillhet i år?

Blå sa for siden:

Vi reiser på fjellet. Det fremstår som forholdsvis trygt. Særlig siden vi reiser til Østlandet i vestlandsk høstferie. Da er det nok ikke så mange der.

My sa for siden:

Vi har konfirmasjon siste helga i høstferien, regner med det holder for i år.

Jeg har ellers aldri brukt å ta ut noe særlig med ferie i høstferien, kanskje bare en dag, slik at jeg har fått langhelg, som vi har brukt å tilbringe sammen med min søster og familien på hytta deres. Det hadde nok blitt planen i år også tror jeg, hvis vi ikke skulle hatt konfirmasjon. I år tar jeg faktisk ut hele to feriedager, som jeg har spart fra sommerferien, i forkant av konfirmasjonen. Resten av uka skal jeg jobbe.

Myria sa for siden:

Vi reiser nordover til Mamma. Har ikke sett henne siden mars så det ser vi fram til.

millact sa for siden:

Planen er å besøke min eksmann i Rogaland. Mulig det blir på sykehuset, så vi får se. Må bare se hva det blir til og hvordan, frem og tilbake på dagen eller hva. Har ikke tenkt å legge oss inn på hotell der nå.

star sa for siden:

Jeg har ikke høstferie. Vi har ikke tradisjon om å gjøre noe i høstferien.

Chablis sa for siden:

Vi drar på hytta, det er hvertfall planen.

Svanen sa for siden:

En eller to dager til å leke tømmerhøgger i hagen. Fjerne en del busk og kratt. Minsten blir på sfo så vi faktisk får gjort noe sammen (skikkelig kjæreste tid... :knegg: ).
Resten på hytta.

Vi skulle egentlig en uke til Danmark, men avbestilte allerede i juli.

venla sa for siden:

Bruker bare at ta et par dager fri, og dra på hytta. Det blir det i år og.

vixen sa for siden:

Jeg skal på hytta. Mannen og kidsa skal besøke datter/søster i Tromsø og ha to netter på hotell sammen med henne.

C3PO sa for siden:

Minsten og jeg skal på Stolpejakten på Gaustablikk. Været ser ikke helt fantastisk ut, så det blir noen fuktige fjellturer.

Acino sa for siden:

Mannen jobber så planen er at jeg og ungene skal finne på litt ekstra. Har dårlig økonomi og ikke all verdens til nettverk. Tenker vi får koselige dager likevel. Skal feks ha en "kinodag" med film midt på lyse dagen, popcorn og ja sikkert pysj og teppe også. Bedre enn kino altså! 😂 Så går en dag til å lage middag sammen, en middag som tar lang tid men som jeg ønsker lære ungene. Om været blir ok blir det å gå turer også, både pokemon og geocacheturer. Planlagt at en dag kan vi gå lengre og mannen hente oss etter jobb. Overrasker da med at mannen har med grill og mat. Tror egentlig høstferien kommer til å gå fort!

frukt sa for siden:

Den forbigår nok i stillhet for mitt vedkommende. Har avtaler hver dag så det blir uansett ikke tid til å reise bort. Men det er helt greit. :ja:

Toffskij sa for siden:

Vi skal på en liten roadtrip Oslo–Røros–Trondheim–Rondane–Oslo.

frukt sa for siden:

Men jeg kunne veldig gjerne tatt en tur til en av DNT sine hytter. Altfor lenge siden sist.

Timar sa for siden:

Vi har vunnet trekningen om en av jobben sine hytter, så det blir noen dager på fjellet.

annemede sa for siden:

Busstur da eller?

Lavender sa for siden:

Det blir noen dager på fjellet. Jeg er på ufrivillig hjemmekontor og synes det er uholdbart at begge barna og mann er hjemme sammen med meg.

Skulle gjerne reist nordover til mamma og beste byen, men det er ikke tiden for å sjekke inn hos 70 og 80 åring med ymse helse.

celebelen sa for siden:

Jeg må jobbe mesteparten av uka, antakelig hele, som vanlig. Ville starter ferien med å få på regulering, så vi får se hva hun orker å gjøre på ettermiddagene.

:knegg:

Addison sa for siden:

Jeg jobber, mannen studerer, det samme gjør to av barna. Så det blir lediggang og svømmetreninger for minste, vanlig tralt (kanskje mindre kø og mas i trafikken?) på oss andre.

Nenne sa for siden:

Vi får Storesøster hjem på besøk noen dager, så de dagene har jeg en feriedag og litt avspasering/hjemmekontor. Vi skal ingen steder, men får besøk av nærmeste familie til bursdagsfeiring for minstemann. Skulle været bli superfint får vi vurdere spontanturer. Ellers blir det bare strikking og hjemmesitting tenker jeg.

mammaugla sa for siden:

Jeg har egentlig ikke tid til ferie, men nå skal ikke minstemann til besteforeldre og da kjenner jeg veldig på at det kommer til å bli 16 timer Fortnite i døgnet på ham. Ungene er hos X, men han har jo ikke tenkt på noe ekstra for minstemann. (De to eldste har aktiviteter)
Så nå driver jeg og lurer på om jeg må finne på noe.

jolie sa for siden:

Jeg skal ha fri i to dager. Da blir det hytta sammen med familie fra fredag/lørdag til tirsdag. Jobbing ons-fre før muligens hytta igjen. Kaaaanskje kidsa kan bli igjen hos den ørige familien - det hadde vært noe, det. :P

Pelen sa for siden:

Vi skulle egentlig til Florida, booket for et år siden.

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke noen feriedager i år, men det kan være at jeg tar noen dag og at vi er på hytten ved sjøen eller fikser hjemme. Jeg tror ikke vi drar til fjellet.

løve70 sa for siden:

Vi hadde ikke noen store planer for høstferien, men skulle hatt en langhelg med familietreff. Det utgår, da halvparten er fra Sverige :( Har hytte på fjellet, men arvingen gidder jo ikke bli med på det. Hun kom heller ikke på noe hun hadde lyst til.

Så jeg regner med at det blir jobb. Blir det bra vær tar jeg gjerne fri et par dager.

Drømmedama sa for siden:

Et par overnattinger på hytta i Rauland med fotturer og kortspill og sånt(uten nett moahahaha til barna), og så en hotellovernatting på vei hjem. Med badeland for barna og restaurantbesøk for alle og jeg skal handle litt og late som om jeg er på Reise. I en ganske kjedelig mellomstor by, men den får duge. Litt sånn lissom at vi er på ferie i utlandet - ferie. Vi reiser med de to yngste og to av deres venner.
Når vi kommer hjem får vi besøk av slektninger som blir hos oss noen dager.

annemede sa for siden:

Jeg/vi skal overnatte på hotell, ved sjøen.

Malama sa for siden:

Jeg jobber. Mannen jobber. Yngste i bhg de fleste dagene. Eldste enten her eller hos fetteren eller begge to hos mine foreldre, begravd i felles minecraft, muligens avbrutt av en tur for å fange pokemon

De 9 år gamle kusinene, min mellomste er den ene skal ha sy-kurs med min mor. Om og når de blir ferdige skal minstemor dit og være prøvedukke når mamma syr til henne ;)

veobra sa for siden:

Vi skal på hotel. Alt for dyrt, litt langt. Men tror det kan bli stas med tenåringen samme rom. Så vi bare kjører på. :knegg:

Benzo sa for siden:

Hytta.

Pøblis sa for siden:

Hytta til foreldrene mine sammen med søster og hundene mine.
Tar med fjellstøvler, regntøy, ull og strikketøy. Skulle egentlig hatt en uke ferie med lillesøs i slutten av november, til favorittøya, men den utsettes på ubestemt tid.

Hjertensfryd sa for siden:

Me skal faktisk ut til dei øy i nokre dagar. Blir kjekt å komme seg vekk nokre dagar.

Maverick sa for siden:

Så lenge vi holder oss symptomfrie skal min søster og jeg ta med våre barn og dra til mine foreldre i fjellbygda, og ha med antibac og munnbind og det som skal til for at vi ikke trekker med noe Oslosmitte til bygda.

Toffskij sa for siden:

Helt klart. Busstur med masse pensjonister. :nemlig:

IzziCreo sa for siden:

Hytta. Mannen jobber, men med hjemmekontor. Blir kos :hjerter:

nolo sa for siden:

Muligens besøke venninne på Sørlandet noen dager. Må se smittesituasjonen an.

007 sa for siden:

Vi har vurdert noen dager hos tante og onkel på Gjøvik, men jeg er litt usikker på om det er smart å farte fra vest til øst slik smitten er nå. Så mest sannsynlig blir det hyttecampen på fjellet.

Blondie sa for siden:

Jeg skal være hjemme, det er gjerne normalen med eller uten pandemi. Planen er skogsturer, litt jobbing og så har kjæresten og jeg teaterbilletter den ene dagen. Resten av tiden kommer jeg nok til å pusle i hagen eller i leiligheten.

Selma sa for siden:

Eldste kommer hjem på helgebesøk første helga i høstferien. Jeg skal ha et par fridager før høstferien, så jeg må nok jobbe høstferieuka. Yngste er ikke så ivrig på hyttetur med oss, så da er det greit å jobbe. Siste helga av ferien skal vi i konfirmasjon

shute sa for siden:

Barna skal på bondegårdsferie. Jeg skal på filmfestival. Tror begge deler blir bra, og det er omtrent det vi bruker å gjøre i høstferien.

celebelen sa for siden:

Vi kan sette opp en egen FP-turné! Bare ta med nok sprit og et par sykepleiere, så går det nok bra.

Elise sa for siden:

Vi pleier aldri å dra noe sted i høstferien, så det gjør vi ikke i år heller.

Planer er:
15-åringen skal på trafikalt grunnkurs flere av ettermiddagene
Rydde/sortere klesskapet mitt
Rundvask av kjøkken (ungene har ansvar for husvasken, og det blir av og til litt så som så)
Besøk eller kafetur med tidligere studievenner
Turer i skogen, hvis været tillater det
Trening på treningssenter
Lage gode middager
Se noen serier på Netflix
Studere

Burde sikkert ha studiene øverst, det er det jeg sikkert bør bruke mest tid på.

Og så skal jeg bytte jobb, så hvis jeg ikke klarer å rydde pulten min før ferien, må jeg nok gjøre det i ferien.

Nada sa for siden:

Barna blir med besteforeldre på fjellet på hytta.
Mannen og jeg jobber. :)

Lhi-My sa for siden:

Null planer og det er egentlig veldig fint. Været og humøret bestemmer.

Tallulah sa for siden:

Jeg knakk litt sammen i dag, for vi har alltid reist til utlandet for å besøke familie i høstferien. Det har jeg jo visst i månedsvis at vi ikke kan i år, men i dag så ble det veldig trist. Vi har vurdert å leie hytte, men været skal jo være dritt overalt, så i dag tok vi en sjefsavgjørelse med et par dager fri med hjemmeferie og dagsturer.

Pesten sa for siden:

Hjemme og jobbe

1600,- pr pers tur/retur for å komme til hytta :sukk: Meldt mellom 23-28 gr hele uka på Kreta.

mkj sa for siden:

Hadde tenkt hytta, men vi har en vgs-elev i karantene, så tenker det er best at bi holder oss hjemme hele gjengen. Om en drøy uke skal vi til bartebyen, det er viktig at vi får dratt så bestiller test til ungdommen i morgen. Karantenen går ut før den tid, men om hun tester positivt så holder vi oss hjemme. Synes det er greit å være sikker.

Embriksmamma sa for siden:

Halve familien skal på hytta, det skal definitivt ikke jeg - heldigvis ikke 17-åringen heller. Vi har planer om masse film og godis, mye søvn og litt hundetrening.
Han skal ha to kjøretimer og henge litt med venner også, kan ikke bare ha kvalitetstid med mor, liksom.

Krysser bare fingrene hardt for at ingen blir syke, er lei av snørr og testing.

polarjenta sa for siden:

Egentlig var planen at storebror skulle til Oslo på klassetur, jeg skulle til Oslo og feire 50årsdag med noen venninner, og lillebror skulle være hos besteforeldre. Alt det er avlyst så vi blir hjemme.

Señora sa for siden:

Jeg skal jobbe, mini sover stort sett til jeg er hjemme fra jobb :knegg:

Kjæresten min jobber turnus og er borte hele høstferien.

løve70 sa for siden:

Åh....Jeg har ikke engang orket å sjekke. Blir bare trist :(

liefje sa for siden:

Vi pleier å dra bort til en eller annen storby hvor det fortsatt er sommerlig, men det utgår i år. Vi blir rett og slett hjemme. Jeg kommer nok til å savne det mer at vi ikke kommer oss til varmere strøk i vinter, men det er jo et luksusproblem, så jeg skal prøve ikke å klage.

Minerva sa for siden:

Vi skulle reist til Toscana. Sett Firenze og Pisa. Avreise på lørdag. :hylgrine:

Nå blir det først en konfirmasjon, og så antagelig en tur på fjellet i leid hytte.

Anne C sa for siden:

Vi pleier aldri å gjøre noe i høstferien. Jeg og 14 åringen planlegger å trene inne og se på Disney+ siden det er meldt bare kjedelig vær.

Feiren går nok til å sove, forhåentligvis bli kvitt migrenen som jeg har hatt hengende over meg i to uker, rette litt prøver og kanskje få ryddet litt her og der.

Blånn sa for siden:

Jeg skal avspasere hele uka, men har ikke noen planer. Minsten har konf.kurs onsdag til lørdag, så da må vi være i byen. Om det blir ok vær tar jeg nok med meg hengekøya en tur i skogen.

Miromurr sa for siden:

Her er høstferien bare torsdag-fredag. Har kartlagt utleiehytter med badestamp i nærheten med tanke på å ta ungene med på langhelg, men fikk en legetime seint torsdag ettermiddag, så er usikker på om vi gidder. Ungene synes helt sikkert det er topp med hjemmeferie, gaming og tur på badeland som erstattning.

Stompa sa for siden:

Vi har tre dager i uke 41 (har aldri full uke), og blir hjemme som vanlig er. Jeg skal nok jobbe (vurdere tekster). Men Frøkna kommer hjem neste uke, så det blir litt høstferiefølelse likevel.

Unicorn sa for siden:

Jeg og lillebror tar ferien hos pappa, og vi gleder oss masse!

Bean sa for siden:

Vi reiser ofte bort i høstferien. I år hadde vi billetter til Chiacgo for å besøke min gamle vertsfamilie fra den gang jeg var utvekslingsstudent på high school. Nå ble det jo ikke sånn i år.

Istedet har jeg vært så heldig å få låne ei firmahytte på jobben torsdag-søndag så da tar vi turen ned til Stavern. Yngste reiser til besteforeldrene noen dager i forveien så henter vi henne på vei til hytta. Vi voksne skal jobbe til og med onsdag. Storebror har booket inn en kjøretime i løpet av uka, men jeg regner han skal sløve foran PCen mestparten av tiden før han blir med på hyttetur.

Syrinx sa for siden:

Vi planlegger å dra en tur sørover til lillebroren min og kjæresten. De bor i Rygge. Siden de ikke har plass til oss i leiligheten så blir det å leie en hytte eller noe på airbnb.
Har ikke bestilt ennå, venter til siste liten, siden man vet såpass lite om morgendagen nå for tiden.

Input sa for siden:

Jeg tror vi skal på svigershytta. Er litt usikker, siden mannen må jobbe en del. Men jeg mener han like godt kan ha hyttekontor som hjemmekontor. :nemlig:

Strå sa for siden:

Opprinnelig plan: Helten og jeg tar begge ut en uke ferie hvor vi pakker, gir bort, selger og slikt sammen. I tillegg får vi tatt oss av Mutter'n og gått masse tur med og uten henne.

Hva det blir: Helten og Broder'n ferierer på MIN hytte og overlater Mutter'n og pakking til meg. Det er svært god grunn til at det blir slik så jeg er ikke sur eller noe slikt.

Fersken sa for siden:

Det er ikke høstferie før om en uke. Hadde egentlig tenkt å reise en tur til mamma og ta hjemmekontor der, men flybillettene er så voldsomt dyre og jeg orker ikke kjøre opp nå med ustabilt vær på fjelloverganger og slikt.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.