Jeg fikk nettopp en telefon fra en dame som sa at jeg hadde sendt en pakke feil. Hun hadde nemlig fått en pakke med et par sko i posten, men dette var ikke noe hun hadde kjøpt.
Det var jo hyggelig av henne å gi beskjed, men problemet er bare at jeg ikke har sendt noen sko.. Hun sendte meg bilde av adresselappen og der sto jeg ganske riktig oppført som avsender, med navn, adresse og telefonnummer.
Jeg skjønner at det kan gå litt galt med IT-systemer innimellom, men å bomme både på avsender og mottaker er da godt gjort? :dåne:
De har akkurat sendt meg 1) bulkete lampe og 2) somlet bort den aller siste lampa som var igjen i butikken, så jeg ikke får lampa jeg ønsket meg i det hele tatt. :hylgrine: Alt uten å si fra, såklart.
PostNord har vel aldri hatt noe de kunne mistet.
Jeg kunne holdt lange foredrag om dem. Men kan oppsummere med da de satte igjen fjøsinnredning på pall i en klesbutikk og mente vi kunne hente den der. Og det uten å fortelle oss at den var der. Det hastet å få tak i det for byggingen sto på vent.....
Mens delene altså sto på lager i klesbutikken :gal:
De skal egentlig levere flisene mine, men ser ikke ut som de er spesiellt interessert i å gjøre det. :sukk: Får bare sms på leveringsdagen om at de ikke kommer, uten mer info. :gaah: Snart krise, de skal begynne flisleggingen til uka.
Bestilte en pakke som ble sendt fra Oslo....det tok vinter og vår. Tre uker etter at det var blitt sendt får jeg beskjed om at pakken er blitt feilsortert og returneres til terminal for utkjøring. Og nå fem uker etter at jeg fikk meldingen om at pakken er på vei - så får jeg automatisk beskjed om at butikken har fått varene i retur :forbanna:
Jeg har boikottet nettbutikker som sender med PostNord såkalt "helt hjem". Det funker ALDRI. For PostNord som hentes på leveringssted, ser det ut til å fungere. Men Posten/Bring er uendelig mye bedre.
En mobiltelefon jeg kjøpte kunne spores helt til den nådde utkjøringssentral eller noe sånt, etter det har ingen sett den. Ikke offisielt iallfall. For ikke lenge siden ble en annen pakke jeg bestilte registrert som mottatt hos PostNord, deretter null bevegelse i flere uker. Etter kontakt med nettbutikken ble det plutselig orden på det.
De sendes tydeligvis til helt tilfeldige personer, med en annen helt tilfeldig person som avsender. Ikke rart det oppleves som om de har forsvunnet i løse luften!
Jeg synes Postnord har blitt bedre på noen områder de siste årene (bank i bordet), men jeg har hatt mange dårlige opplevelser med dem. Det er en grunn til at jeg ikke bruker dem når jeg sender varer fra nettbutikken, kan vi si.
Tror forresten gamlejobben til mannen fortsatt savner en halvpall med utstyr som skulle leveres på et kjøpesenter for noen år siden. Jeg skjønner at småpakker kan bli borte, men en halvpall?
En kollega av meg fikk en pakke på dørmatta si i Oslo, adressert til noen i Bergen. Hun ringte og informerte om det, Helthjem/PostNord forklarte at det ikke kunne stemme, for de leverte ikke til hennes adresse. Etter en flere mailer og telefoner fikk hun beskjed om at hun bare kunne kaste pakken, for de leverte nemlig ikke til hennes adresse og kunne derfor heller ikke ta den i retur...
Nå har vi fått (uventet) hjemlevering hvor vi egentlig har valgt nærbutikken som utleveringssted. Det er vel og bra det, men vi har stort, felles postkassestativ rett ved en gangvei hvor mange sykler og går. Ergo er det veldig lett å plukke med seg pakker som henger utenpå kassa i en slik liten krok. Heldigvis har det gått bra så langt.
Tar det tilbake, sutra litt på chat til postnord med beskjed om Håndtverker-krise. Tre timer etterpå kom det budbil med flisene mine. Fornøyd ass. :what:
Jeg har til nå utelukkende hatt gode erfaringer med helthjem.
Men, i tilfellet i startinnlegget må jeg noe beskjemmet innrømme at det er helthjem som har rota, og ikke PostNord.
Ut fra opprinnelig hentekode er nå original avsender og mottaker identifisert. Jeg har aldri sendt noe til hun som står som mottaker av pakken, men vi har begge brukt helthjem tidligere. Det er likevel helt ubegripelig for meg hvordan de har klart å putte både feil avsender og mottaker på pakken.
Dette har resultert i en god del ekstrajobb for hun som fikk pakken, både med å hente den, ringe meg, ringe helthjem og å få sendt den avgårde igjen. Jeg skjønner godt at ikke alle gidder dette, eller orker, så det er ikke rart om pakker oppleves å forsvinne i løse luften. Aka rett i søpla hos noen som ikke vil ha pakken..
Når det gjelder helt hjem, er min opplevelse at pakkene aldri kommer. Jeg får melding om at de er levert «på min dørmatte», men der (og ellers i eller rundt inngangen), er det ingenting. Når jeg etterlyser pakken, selv minutter etter den skal ha blitt levert, insisterer de på riktig leveringssted. Bor i bygård i Oslo rett innenfor ring 2. Har hatt samme opplevelse 4 ganger. Har alltid fått varen til slutt (leverandør sender igjen på annen måte), men veldig irriterende.
Aaah. Jeg har brukt helthjem siden de het megtildeg, men da har de blitt kjøpt opp på veien.
PostNord fraskrev seg alt ansvar for pakken da jeg ga den beskjed om feilen, og mente JEG burde kontakte Helthjem. Det kan vel hende jeg svarte at det ikke var MITT ansvar..
Ahhh, er Helthjem en postnord-greie? Hahahahha! Det er så dårlig at jeg blir helt fnisete. De sender (på default, er jeg sikker) ut melding om at budet har vært hos deg men fant ikke merking på dør eller postkasse, og jeg svarer hver gang at "det er jo bare fjas, kjære dere, og hvert eneste postbud, pizzabud og regningsbud klarer helt fint å finne meg, det er bare DERE SOM JUGER!" (bare litt mer diplomatisk).
HVER eneste gang.
(Jeg har merket postkasse, dørskilt, husnummer, og så videre, og navigeringssystemer treffer huset mitt med null feilmargin.)
Nå måtte jeg google litt. PostNord er statseid av Sverige og Danmark. Helthjem er eid av tre mediekonsernet, Schibsted, Amedia og Polaris. Så jeg klarer ikke å se noe eierskap inne i bildet, men helthjem kjøper antagelig tjenester av PostNord?
Jeg ble kontaktet av Helt Hjem da de startet opp, og da skulle de bruke PostNord til levering. Det var en av grunnene til at jeg ikke ville bruke dem som leverandør.
Tror dette er veldig avhengig av hvor i landet man bor. Vi er en stor familie som bestiller masse, og ofte benytter oss av HeltHjem, alle pakker har blitt levert til tiden. Lurer på om det er avisbudet som leverer her, men ikke sikker.
Helt hjem er Schibsted sin måte å erstatte tapt avisdistribusjon med å la avisbudene hente og levere pakker. De har noen hull i logistikkjeden som ikke er helt sikre, for å si det mildt.
Jeg er totalforvirret, for jeg fikk torsdag melding om at en pakke var sendt med helthjem og fikk en sporingslink fra dem. Sporingen derfra funket helt fint, men skjedde ingenting fra fredag og til i dag morges. Da fikk jeg en melding fra Posten om at sendingen var levert i postkassen min. Vanligvis når jeg får noe via helthjem så kommer det grytidlig på morgenen når andre får avisene, men i dag kom det altså sammen med posten kl 11.45 (hadde sjekket postkassa kl 8).
Har forøvrig ikke hatt problemer med verken PostNord eller helthjem bortsett fra dette.
Kanskje de bruker Posten når de har for mye å gjøre/for få folk? Jeg vet at andre transportører gjør det, for jeg har fått pakker levert av Bring selv om de var sendt med DHL. Da sa sjåføren at DHL brukte Bring hvis de selv hadde for mye.
Posten er ikke hakket bedre. Pakken min har stått på terminalen i over ett døgn. Frustrerende når det er 3 km fra postkontoret. Forventet levering var tirsdag og planer lagt deretter.
Jeg chattet med Helt Hjem, de hadde et problem i nord. Så at pakken min lå seks dager i Harstad uten bevegelse syntes han var helt normalt. Han presiserte at det var bare fem døgn, og 20 timer da. Tok ti dager i alt.
Dere skulle hørt meg den gang jeg valgte en nettbutikk fordi de brukte Bring, og så endte jeg opp med PostNord gitt. Og butikken sa at, nei, min vare var jo på fjernlageret i Sverige og da ble det PostNord, det var heeelt utenfor deres kontroll ...
Det verste er egentlig den åpenbare personlighetssplitten de har: Fra "Du skal hente pakke til din ektefelle? Har du med stemplet, datert og underskrevet fullmakt med 3 uavhengige orginale id-dokumenter og en fullstendig dna-profil?" Til: "Ey, vi slang den på en trapp. Din trapp, eller en annens trapp - er det så nøye?"
Helt hjem kommer nok med avisbudet her. Får pakkene levert før jeg drar på jobb, men SMS om levert sending kommer 30-40 min senere. Fullt mulig for hvem som helst å bare plukke den med seg. Men hittil har det gått bra.
Bergans-returen min fra 27.juli, inneholdende varer for mange tusen kroner, er enda ikke kommet frem til Bergans. Status på Postnord sine sider: På lager i Oslo.... :gaah:
Det må være tilfeldigheter, men en retur jeg hadde til Zalando lå en uke på terminal i Oslo fant jeg ut da jeg la til pakken i PostNord-appen. Skannet koden på returlappen (som jeg hadde lagret). Det hadde da gått 2 uker siden jeg sendte pakken fra meg. 5 minutter etter så fikk jeg mail fra Zalando at returen var mottatt.
Noen ganger har jeg sett at varer ligger lenge på terminal fordi de venter på at en hel container eller noe sånt med returer skal bli full før de sender videre. Det fikk jeg vite en gang jeg ringte fordi jeg så at en retur ble liggende lenge. Dette var Posten.
Jeg sendte en pakke med helt hjem. Den ble scannet inn på terminal, og nå, 14 dager senere, er den tydeligvis fortsatt der. Jeg har prøvd å etterlyse den, men de svarer bare at den har blitt feilekspedert over i PostNord sitt system. Der er det visstnok håpløst å få svar, selv for de som er insystemer, så jeg venter fortsatt på tilbakemeldingen de lovte meg når de fikk svar fra PostNord.
Jeg er litt spent på en pakke jeg venter på. I appen sto det at den skulle komme til butikk 3.Desember og ble sendt fra nærmeste terminal samme dag. Er fortsatt ikke kommet til butikken. Må jeg bare regne med at den er tapt? Eller bør jeg dra innom butikken og sjekke om de har glemt å scanne den? Regner med det er kaos der for øyeblikket.
Jeg kontaktet nettbutikken jeg hadde handlet hos da min pakke forsvant. Jeg hadde jo fått melding fra PostNord om at pakken var forsvunnet da. Men jeg kontakter egentlig alltid avsender hvis en pakke lar vente på seg. Tenker det er opp til de å finne ut av det.
Helt hjem har fungert bra her, bank i bordet. Post Nord har jeg ymse erfaringer med, men vært nokså stabile de siste årene, men husker ennå den gangen jeg måtte kontakte en av direktørene for å få pakken min (de fant den ikke på lageret og da var det ikke vits å bry seg mer om den, men de forslo å sende den tilbake til butikken..Jeg fikk den ekspress-sendt til slutt.)
Vi kan høyne med at Bring også lyver og roter. Siden vi fortsatt har karantene, har vi bestilt hjemlevering av et kjøp. SMS kl 8 idag med forsøkt levert, men ingen tilstede. Jeg satt på kjøkkenet og drakk te. Deretter levert på nærmeste utleveringssted, et sted vi ikke kan hente varen selv. Foreløpig sier bring, at vi sjekker påstanden din. Butikken sier, klag hos bring. Vi har tenkt å få pengene tilbake, men jeg tror ikke sjåføren kommer til å innrømme sin feil.
Ja, dei har mista det. Dei leverte ei pakke på ein butikk ein halvtime fra oss, i staden for ein av dei to butikkane som ligg fem minutt unna. Eg trur berre den skal gå i retur. Det står at eg kan ordne opp inne på appen og endre leveringssted, men det får eg ikkje til.
Og e-postadressa deira sender min e-post i retur. Nek.
I tillegg har de sendt ekstraregning for et liten pakke jeg sente med digitalt frimerke før jul, de skårer høyt på upopulær skalaen idag. Spent på om min ivrige klager klarer å få pengene igjen, han er iherdig på sånt.
Jeg fikk også ekstraregning på en pakke jeg sendte enda jeg veide den før jeg sendte. Hvem har bevisbyrden i slike tilfeller? Jeg bare betalte, men det irriterer meg fortsatt.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.