Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Har PostNord mista det helt? Bokstavelig talt?

#1

Timar sa for siden:

Jeg fikk nettopp en telefon fra en dame som sa at jeg hadde sendt en pakke feil. Hun hadde nemlig fått en pakke med et par sko i posten, men dette var ikke noe hun hadde kjøpt.

Det var jo hyggelig av henne å gi beskjed, men problemet er bare at jeg ikke har sendt noen sko.. Hun sendte meg bilde av adresselappen og der sto jeg ganske riktig oppført som avsender, med navn, adresse og telefonnummer.

Jeg skjønner at det kan gå litt galt med IT-systemer innimellom, men å bomme både på avsender og mottaker er da godt gjort? :dåne:


#2

Luftslottet sa for siden:

De har akkurat sendt meg 1) bulkete lampe og 2) somlet bort den aller siste lampa som var igjen i butikken, så jeg ikke får lampa jeg ønsket meg i det hele tatt. :hylgrine: Alt uten å si fra, såklart.

Så ja, de har boksravelig talt mista det.


#3

Maverick sa for siden:

De har da vel aldri hatt det.


#4

Floksa sa for siden:

PostNord har vel aldri hatt noe de kunne mistet.
Jeg kunne holdt lange foredrag om dem. Men kan oppsummere med da de satte igjen fjøsinnredning på pall i en klesbutikk og mente vi kunne hente den der. Og det uten å fortelle oss at den var der. Det hastet å få tak i det for byggingen sto på vent.....
Mens delene altså sto på lager i klesbutikken :gal:


#5

millact sa for siden:

Enig, elendig selskap!

En kollega gikk dit. Skjønner ikke hva hen tenkte.


#6

Chablis sa for siden:

Kun hatt problem en gang med de, får mye pakker gjennom postnord , men altså lite problem.


#7

Neket sa for siden:

De skal egentlig levere flisene mine, men ser ikke ut som de er spesiellt interessert i å gjøre det. :sukk: Får bare sms på leveringsdagen om at de ikke kommer, uten mer info. :gaah: Snart krise, de skal begynne flisleggingen til uka.


#8

nokon sa for siden:

Det var det eg og skulle seie!

Eg er så lei tull med PostNord at eg vurderer å boikotte nettbutikker som ikkje oppgir speditør.


#9

Snippa sa for siden:

Vi har endelig sagt opp avtalen med post nord på jobb. Tror samtlige ansatte fikk automatisk lavere blodtrykk.


#10

Dansma sa for siden:

Jeg klikker på PostNord! :gaah:

Bestilte en pakke som ble sendt fra Oslo....det tok vinter og vår. Tre uker etter at det var blitt sendt får jeg beskjed om at pakken er blitt feilsortert og returneres til terminal for utkjøring. Og nå fem uker etter at jeg fikk meldingen om at pakken er på vei - så får jeg automatisk beskjed om at butikken har fått varene i retur :forbanna:

Nå gidder jeg ikke PostNord mer...


#11

liefje sa for siden:

Jeg har boikottet nettbutikker som sender med PostNord såkalt "helt hjem". Det funker ALDRI. For PostNord som hentes på leveringssted, ser det ut til å fungere. Men Posten/Bring er uendelig mye bedre.


#12

Syrinx sa for siden:

Hvor gjør Postnord av alle pakkene som forsvinner/"forsvinner"? Det lurer jeg litt på.


#13

Fintdethei! sa for siden:

Men så uheldig dere har vært? Jeg har -bank i bordet- aldri hatt problemer med PostNord.


#14

Syrinx sa for siden:

En mobiltelefon jeg kjøpte kunne spores helt til den nådde utkjøringssentral eller noe sånt, etter det har ingen sett den. Ikke offisielt iallfall. For ikke lenge siden ble en annen pakke jeg bestilte registrert som mottatt hos PostNord, deretter null bevegelse i flere uker. Etter kontakt med nettbutikken ble det plutselig orden på det.


#15

Timar sa for siden:

De sendes tydeligvis til helt tilfeldige personer, med en annen helt tilfeldig person som avsender. Ikke rart det oppleves som om de har forsvunnet i løse luften!


#16

Syrinx sa for siden:

Litt gøy konsept, da. Forundringspakker på høyeste nivå.


#17

celebelen sa for siden:

Jeg synes Postnord har blitt bedre på noen områder de siste årene (bank i bordet), men jeg har hatt mange dårlige opplevelser med dem. Det er en grunn til at jeg ikke bruker dem når jeg sender varer fra nettbutikken, kan vi si.

Tror forresten gamlejobben til mannen fortsatt savner en halvpall med utstyr som skulle leveres på et kjøpesenter for noen år siden. Jeg skjønner at småpakker kan bli borte, men en halvpall?


#18

shute sa for siden:

En kollega av meg fikk en pakke på dørmatta si i Oslo, adressert til noen i Bergen. Hun ringte og informerte om det, Helthjem/PostNord forklarte at det ikke kunne stemme, for de leverte ikke til hennes adresse. Etter en flere mailer og telefoner fikk hun beskjed om at hun bare kunne kaste pakken, for de leverte nemlig ikke til hennes adresse og kunne derfor heller ikke ta den i retur...


#19

Bokormen sa for siden:

Nå har vi fått (uventet) hjemlevering hvor vi egentlig har valgt nærbutikken som utleveringssted. Det er vel og bra det, men vi har stort, felles postkassestativ rett ved en gangvei hvor mange sykler og går. Ergo er det veldig lett å plukke med seg pakker som henger utenpå kassa i en slik liten krok. Heldigvis har det gått bra så langt.


#20

Lavender sa for siden:

En flott ullkåpe fra Danmark ble sendt Zalandos returlager i Tyskland og kom aldri til rette.

Et par UGGs kom til mottagers utleveringssted, men forsvant, mens mottager fikk purringer på henting.

På begge har jeg dokumentene på sending og har kunnet bevise at de har gjort feil. Allikevel har det tatt 6 mnd å få oppgjør.


#21

Neket sa for siden:

Tar det tilbake, sutra litt på chat til postnord med beskjed om Håndtverker-krise. Tre timer etterpå kom det budbil med flisene mine. Fornøyd ass. :what:


#22

millact sa for siden:

Kom nettopp inn døren med pakke fra Postnord.


#23

Blondie sa for siden:

Julebord? :knegg:


#24

Syrinx sa for siden:

Med pakkeleken. :jupp:


#25

Input sa for siden:

Enig i dette. "Helt hjem" er virkelig totalt krise, det er helt ufattelig for meg at folk bruker den tjenesten.


#26

Fintdethei! sa for siden:

Har ingen dårlige erfaringer med Helt hjem, heller. Både jeg og eldste har brukt de mye. Kanskje det er varierende i ulike deler av landet?


#27

Tallulah sa for siden:

Ja, helthjem funker brillefint hos meg, både til og fra. Mye bedre enn de andre PostNord-tjenestene.


#28

Input sa for siden:

Vet ikke? Jeg bor i Oslo, og Helt hjem var like dritt da jeg bodde midt i sentrum som nå som jeg bor i utkanten.


#29

Chablis sa for siden:

Fungerer helt supert her også, hadde problemer i starten , men har sendt og fått minst 50 pakker etterpå uten problem.


#30

Milfrid sa for siden:

Hemmelig nisse gone bad. :julemania:


#31

Timar sa for siden:

Jeg har til nå utelukkende hatt gode erfaringer med helthjem.

Men, i tilfellet i startinnlegget må jeg noe beskjemmet innrømme at det er helthjem som har rota, og ikke PostNord.

Ut fra opprinnelig hentekode er nå original avsender og mottaker identifisert. Jeg har aldri sendt noe til hun som står som mottaker av pakken, men vi har begge brukt helthjem tidligere. Det er likevel helt ubegripelig for meg hvordan de har klart å putte både feil avsender og mottaker på pakken.

Dette har resultert i en god del ekstrajobb for hun som fikk pakken, både med å hente den, ringe meg, ringe helthjem og å få sendt den avgårde igjen. Jeg skjønner godt at ikke alle gidder dette, eller orker, så det er ikke rart om pakker oppleves å forsvinne i løse luften. Aka rett i søpla hos noen som ikke vil ha pakken..


#32

liefje sa for siden:

Når det gjelder helt hjem, er min opplevelse at pakkene aldri kommer. Jeg får melding om at de er levert «på min dørmatte», men der (og ellers i eller rundt inngangen), er det ingenting. Når jeg etterlyser pakken, selv minutter etter den skal ha blitt levert, insisterer de på riktig leveringssted. Bor i bygård i Oslo rett innenfor ring 2. Har hatt samme opplevelse 4 ganger. Har alltid fått varen til slutt (leverandør sender igjen på annen måte), men veldig irriterende.


#33

millact sa for siden:

Helthjem har jeg bare god erfaring med; sendt og mottatt mye i det siste. Bor i enebolig med egen postkasse; mulig det har noe å si?


#34

Tallulah sa for siden:

Vi bor i tredje etasje i ei blokk sentralt i Oslo, og har også utelukkende gode erfaringer med Helthjem, så jeg tror det er mer tilfeldig enn som så.

Helthjem er en tjeneste fra PostNord.


#35

Timar sa for siden:

Aaah. Jeg har brukt helthjem siden de het megtildeg, men da har de blitt kjøpt opp på veien.

PostNord fraskrev seg alt ansvar for pakken da jeg ga den beskjed om feilen, og mente JEG burde kontakte Helthjem. Det kan vel hende jeg svarte at det ikke var MITT ansvar..


#36

Maverick sa for siden:

Ahhh, er Helthjem en postnord-greie? Hahahahha! Det er så dårlig at jeg blir helt fnisete. De sender (på default, er jeg sikker) ut melding om at budet har vært hos deg men fant ikke merking på dør eller postkasse, og jeg svarer hver gang at "det er jo bare fjas, kjære dere, og hvert eneste postbud, pizzabud og regningsbud klarer helt fint å finne meg, det er bare DERE SOM JUGER!" (bare litt mer diplomatisk).

HVER eneste gang.

(Jeg har merket postkasse, dørskilt, husnummer, og så videre, og navigeringssystemer treffer huset mitt med null feilmargin.)


#37

Tallulah sa for siden:

Nei, jeg tror det har vært en PostNord-tjeneste hele veien.


#38

Timar sa for siden:

Nå måtte jeg google litt. PostNord er statseid av Sverige og Danmark. Helthjem er eid av tre mediekonsernet, Schibsted, Amedia og Polaris. Så jeg klarer ikke å se noe eierskap inne i bildet, men helthjem kjøper antagelig tjenester av PostNord?


#39

Tallulah sa for siden:

Hm, nå ble jeg usikker! Jeg mente jeg fant ut at det var det samme. Jeg må google litt. Mulig de bruker PostNord som leverandør?


#40

frukt sa for siden:

Tror ikke jeg har noe særlig til problemer med PostNord. En pakke forsvant i fjor, men det var uproblematisk å få erstatning.


#41

liefje sa for siden:

Sånn jeg har forstått det, bruker PostNord avisbudene som leverandør når det er HeltHjem-pakker. I alle fall her i sentrum av Oslo.


#42

Chablis sa for siden:

Nei, det stemmer ikke. Kan være de er kjøpt opp nå.


#43

Chablis sa for siden:

Da har det nok blitt brukt en gammel kode, hørt det er flere som har opplevd det.


#44

celebelen sa for siden:

Jeg ble kontaktet av Helt Hjem da de startet opp, og da skulle de bruke PostNord til levering. Det var en av grunnene til at jeg ikke ville bruke dem som leverandør.


#45

Tallulah sa for siden:

Ah, da bruker de vel PostNord mellom destinasjonene.


#46

millact sa for siden:

Enig med deg. Det går da med avisbudet?


#47

Trois sa for siden:

Tror dette er veldig avhengig av hvor i landet man bor. Vi er en stor familie som bestiller masse, og ofte benytter oss av HeltHjem, alle pakker har blitt levert til tiden. Lurer på om det er avisbudet som leverer her, men ikke sikker.


#48

Tallulah sa for siden:

Ja, men det går jo ikke med avisbudet helt fram til destinasjon. :knegg:


#49

Adrienne sa for siden:

Helt hjem er Schibsted sin måte å erstatte tapt avisdistribusjon med å la avisbudene hente og levere pakker. De har noen hull i logistikkjeden som ikke er helt sikre, for å si det mildt.


#50

millact sa for siden:

Nei, det gjør det jo ikke.


#51

Teflona sa for siden:

:knegg: Skulle akkurat inn og skrive noe i samme gate!


#52

Mirasol sa for siden:

Jeg er totalforvirret, for jeg fikk torsdag melding om at en pakke var sendt med helthjem og fikk en sporingslink fra dem. Sporingen derfra funket helt fint, men skjedde ingenting fra fredag og til i dag morges. Da fikk jeg en melding fra Posten om at sendingen var levert i postkassen min. Vanligvis når jeg får noe via helthjem så kommer det grytidlig på morgenen når andre får avisene, men i dag kom det altså sammen med posten kl 11.45 (hadde sjekket postkassa kl 8).

Har forøvrig ikke hatt problemer med verken PostNord eller helthjem bortsett fra dette.


#53

celebelen sa for siden:

Kanskje de bruker Posten når de har for mye å gjøre/for få folk? Jeg vet at andre transportører gjør det, for jeg har fått pakker levert av Bring selv om de var sendt med DHL. Da sa sjåføren at DHL brukte Bring hvis de selv hadde for mye.


#54

Isprinsessen sa for siden:

Posten er ikke hakket bedre. Pakken min har stått på terminalen i over ett døgn. Frustrerende når det er 3 km fra postkontoret. Forventet levering var tirsdag og planer lagt deretter.


#55

Embriksmamma sa for siden:

Savner en Helt hjem-pakke som har ligget i Tromsø siden den 17. Både selger og jeg har purret.

Aldri hatt noen problemer med dem før men dette er irriterende så det holder.


#56

Lavender sa for siden:

Jeg chattet med Helt Hjem, de hadde et problem i nord. Så at pakken min lå seks dager i Harstad uten bevegelse syntes han var helt normalt. Han presiserte at det var bare fem døgn, og 20 timer da. Tok ti dager i alt.


#57

Chablis sa for siden:

Posten sliter jeg mye med, i tillegg brukes det ekstremt mye lenger tid med posten enn helt hjem.


#58

Agent Scully sa for siden:

Dere skulle hørt meg den gang jeg valgte en nettbutikk fordi de brukte Bring, og så endte jeg opp med PostNord gitt. Og butikken sa at, nei, min vare var jo på fjernlageret i Sverige og da ble det PostNord, det var heeelt utenfor deres kontroll ...

Det verste er egentlig den åpenbare personlighetssplitten de har: Fra "Du skal hente pakke til din ektefelle? Har du med stemplet, datert og underskrevet fullmakt med 3 uavhengige orginale id-dokumenter og en fullstendig dna-profil?" Til: "Ey, vi slang den på en trapp. Din trapp, eller en annens trapp - er det så nøye?"


#59

Embriksmamma sa for siden:

Min pakke har nå brukt 16 dager totalt og 14 av disse har den ligget i Tromsø uten bevegelse. :rolleyes:


#60

Fuja sa for siden:

Helt hjem kommer nok med avisbudet her. Får pakkene levert før jeg drar på jobb, men SMS om levert sending kommer 30-40 min senere. Fullt mulig for hvem som helst å bare plukke den med seg. Men hittil har det gått bra.


#61

Myrsnipa sa for siden:

Bergans-returen min fra 27.juli, inneholdende varer for mange tusen kroner, er enda ikke kommet frem til Bergans. Status på Postnord sine sider: På lager i Oslo.... :gaah:


#62

Fersken sa for siden:

Det må være tilfeldigheter, men en retur jeg hadde til Zalando lå en uke på terminal i Oslo fant jeg ut da jeg la til pakken i PostNord-appen. Skannet koden på returlappen (som jeg hadde lagret). Det hadde da gått 2 uker siden jeg sendte pakken fra meg. 5 minutter etter så fikk jeg mail fra Zalando at returen var mottatt.


#63

liefje sa for siden:

Noen ganger har jeg sett at varer ligger lenge på terminal fordi de venter på at en hel container eller noe sånt med returer skal bli full før de sender videre. Det fikk jeg vite en gang jeg ringte fordi jeg så at en retur ble liggende lenge. Dette var Posten.


#64

Gerbera sa for siden:

Jeg sendte en pakke med helt hjem. Den ble scannet inn på terminal, og nå, 14 dager senere, er den tydeligvis fortsatt der. Jeg har prøvd å etterlyse den, men de svarer bare at den har blitt feilekspedert over i PostNord sitt system. Der er det visstnok håpløst å få svar, selv for de som er insystemer, så jeg venter fortsatt på tilbakemeldingen de lovte meg når de fikk svar fra PostNord.


#65

zinatara sa for siden:

Jeg er litt spent på en pakke jeg venter på. I appen sto det at den skulle komme til butikk 3.Desember og ble sendt fra nærmeste terminal samme dag. Er fortsatt ikke kommet til butikken. Må jeg bare regne med at den er tapt? Eller bør jeg dra innom butikken og sjekke om de har glemt å scanne den? Regner med det er kaos der for øyeblikket.


#66

celebelen sa for siden:

Er det ikke noen ny status når du sporer den? Prøv å kontakte PostNord og be dem undersøke, det kan være like greit om de sjekker med butikken.


#67

zinatara sa for siden:

Nei, står bare på vei til utleveringsstedet 3 desember. Har sendt postnord en melding, men ikke fått svar ennå.


#68

Nenne sa for siden:

Pakken min er bare vekk. Avsender har sletta fakturaen og det var det.


#69

frukt sa for siden:

Jeg kontaktet nettbutikken jeg hadde handlet hos da min pakke forsvant. Jeg hadde jo fått melding fra PostNord om at pakken var forsvunnet da. Men jeg kontakter egentlig alltid avsender hvis en pakke lar vente på seg. Tenker det er opp til de å finne ut av det.


#70

dharma sa for siden:

Jeg dro innom butikken og de fant min, så det kan være verdt å prøve.:)


#71

Teflona sa for siden:

Helt hjem har fungert bra her, bank i bordet. Post Nord har jeg ymse erfaringer med, men vært nokså stabile de siste årene, men husker ennå den gangen jeg måtte kontakte en av direktørene for å få pakken min (de fant den ikke på lageret og da var det ikke vits å bry seg mer om den, men de forslo å sende den tilbake til butikken..Jeg fikk den ekspress-sendt til slutt.)


#72

meisje sa for siden:

Vi kan høyne med at Bring også lyver og roter. Siden vi fortsatt har karantene, har vi bestilt hjemlevering av et kjøp. SMS kl 8 idag med forsøkt levert, men ingen tilstede. Jeg satt på kjøkkenet og drakk te. Deretter levert på nærmeste utleveringssted, et sted vi ikke kan hente varen selv. Foreløpig sier bring, at vi sjekker påstanden din. Butikken sier, klag hos bring. Vi har tenkt å få pengene tilbake, men jeg tror ikke sjåføren kommer til å innrømme sin feil.


#73

Hondacrv sa for siden:

Ja, dei har mista det. Dei leverte ei pakke på ein butikk ein halvtime fra oss, i staden for ein av dei to butikkane som ligg fem minutt unna. Eg trur berre den skal gå i retur. Det står at eg kan ordne opp inne på appen og endre leveringssted, men det får eg ikkje til.
Og e-postadressa deira sender min e-post i retur. Nek.


#74

-ea- sa for siden:

Det der har skjedd meg også hos Bring, meisje.


#75

Input sa for siden:

Bring har løyet om slikt i mange år. Intet nytt under solen der.


#76

meisje sa for siden:

I tillegg har de sendt ekstraregning for et liten pakke jeg sente med digitalt frimerke før jul, de skårer høyt på upopulær skalaen idag. Spent på om min ivrige klager klarer å få pengene igjen, han er iherdig på sånt.


#77

Chablis sa for siden:

Det har de gjort i mange år.


#78

Timar sa for siden:

Jeg fikk også ekstraregning på en pakke jeg sendte enda jeg veide den før jeg sendte. Hvem har bevisbyrden i slike tilfeller? Jeg bare betalte, men det irriterer meg fortsatt.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.