Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Forsvunnet pakke - hva er god service

#1

Apple sa for siden:

Min sønn bestilte seg et deksel på nett til ca 750 kr. Han fikk dette, men det passet dessverre ikke, så vi valgte å sende i retur. I pakken lå det et sånt standard angrerettskjema, men ingen informasjon utover det. Vi valgte da å sende i retur til den eneste adressen som stod oppgitt på pakken. Vi måtte betale 140 kr i frakt.

Tiden gikk og vi hørte ikke noe mer før jeg kontaktet dem og etterlyste i starten av sept. Da ba de om kvittering for retur og jeg sendte kopi på denne. De/ vi var usikre på hvor jeg hadde sendt pakken, men vi fant ut at det var til leverandør. Jeg sa at det var eneste adresse oppgitt og de sa de skulle følge opp. Pakken var bekreftet avsendt av meg, men levert ut igjen til et annet sted (vi fikk ny hentelapp der vi ble bedt om å hente ca 5 mil fra oss, men hentet ikke) kunne de se på sporingen, men det var noe rart her, som de ikke skjønte, men skulle sjekke ut.

En ny måned gikk og jeg purret. Da sa de at de hadde forsøkt å spore den, men den var nok dessverre borte.

Det har gjennom alle år jeg har netthandlet skjedd noen få ganger at nettbutikk ikke har mottatt retur, men da har jeg fremvist kvittering og så har de tatt det på seg og refundert pengene. De jeg har handlet hos nå sier nå at jeg ikke får pengen tilbake fordi de ikke har mottatt retur.

Jeg kan jo forstå at det ikke er deres feil om bring har mistet den, men jeg synes det er dårlig kundebehandling likevel. Jeg har ventet tre måneder på dette, purret gjentatte ganger, de bekrefter at de ser jeg har returnert den og at den vandrer rundt i systemet en plass og jeg har i tillegg betalt 140 i retur. Jeg har sendt en tydelig mail på at jeg synes dette er dårlig og at det er en 15 år gammel gutt som gjør sin første netthandel som da må ta lærdom av å aldri handle hos dem mer. Vi står i de totalt 900 kr dette har blitt, men synes som sagt det er dårlig av et stort firma. (De mener jeg burde kontaktet dem før jeg returnerte, men det sto det ingen informasjon om)

Har jeg noen mulighet for å klage videre fomelt? (jeg regner egentlig pengene for tapt, men er bare irritert av hele greia)
Synes dere dette det er dårlig service, eller er det bare vi som har vært heldige tidligere?


#2

annemede sa for siden:

Leverandør bør ha forsikring på gods.


#3

liefje sa for siden:

Hvis dere har sendt i retur uten å bruke returseddel fra leverandør, er det vel posten dere må kontakte for å få erstatning. Er det ikke en slags forsikring på registrerte pakker?

Forøvrig enig med at det hadde vært bedre service om leverandør hadde gitt dere pengene. For dem er kostnaden ved en ikke-mottatt gjenstand mye lavere enn det dere har betalt.


#4

liefje sa for siden:

Fant dette hos posten:

Det er herfra: www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar

Og her er lenke til Postloven som det henvises til: lovdata.no/dokument/NL/lov/2015-09-04-91#KAPITTEL_3


#5

Stompa sa for siden:

Det vanlige nå er vel at du inn på nettsiden til den du kjøpte fra for å finne info om retur - registrere den, skrive ut returskjema osv. Hvis du ikke gjorde det, og de har et sånt system, kan det hende du har en dårlig sak.


#6

Apple sa for siden:

Ja, skjønner det. Det sto ikke noe om dette på angreskjema. Andre nettsteder har tydelig info om dette. Vi lette, men fant ikke noe. Så godt mulig de juridisk har rett. Men synes likevel det er dårlig.



Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.