Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Imponert over oppfølging av produsent når det ikke virket!

#1

kamp sa for siden:

Jeg er imponert over oppfølging til Apple når man først har problemer med et produkt. (Eller rettere sagt her var det operativ systemet).

iPhone min ble oppdatert til iOS 15.1 (fikk den med det systemet) og da sluttet det å komme lyd når jeg fikk meldinger på låst skjerm, kun vidt skjermen var åpen. Men andre dingser gir fra seg lyd 😅

Kontaktet de og var gjennom mye feilsøking men fant ingen forklaringer. Så kom jula og det var jevnlig kontakt for å prøve å finne ut hvor er feilen.

På et tidspunkt oppdaterte telefonen seg til iOS 15.2.
Men fortsatt ingen lyd. 😞

Jeg startet hos «vanlig» kundeservice men ble raskt satt over til senior. Deretter til ingeniør avd. Der fikk jeg et saks nr (og en fast person å forholde meg til) slik at det hele tiden ble skrevet ned hva jeg hadde gjort og ikke.

De har sendt noen nå de siste dagene fordi de har diskutert dette her internt mellom seg (og med utviklerne..) fordi det var nytt for de så dette måtte de finne ut av.

Fikk mail på fredag om vi kunne snakkes lørdag på er tidspunkt, bekreftet dette men så tullet epilepsi det til så jeg sov på det tidspunktet men fikk ny mail om det passet i dag.

Nå ringte de opp igjen. Og nå fikk vi det fikset. Det er egentlig ingen helt logisk forklaring på hvorfor det virker nå, men løsningen ble å skru av alt av enheter som kommunisere med hverandre. Så skru på en og en for å se om noen «stjeler» lyden fra den andre. Men plutselig så var alt skrudd på og det kommer lyd «alle veier». Så verken jeg eller Alex som jeg snakket med forstår helt hva som har skjedd nå men han sa at det muligens er noe miskommunikasjon mellom enheter. Og om vi nå heller ikke hadde funnet ut av det så hadde det blitt tatt enda videre.

Uansett ting virker, og Alex skal også kontakte meg om noen uker for å følge meg opp for å sjekke at det virker 😉

Så selv om det var litt irriterende å ikke ha lyd på mobilen noen uker så er jeg fornøyd med hjelpen (eller klokken laget alltid lyd så jeg fikk med meg alt selv om mobilen var stille da…) og jeg syns også det er bra st de faktisk tar saken så seriøst!

Og ikke minst at de vil følge meg opp videre, samt at jeg kan bare kontakte han igjen om jeg skal se st samme greia skjer igjen (men satser på å slippe det der)


#2

Ine sa for siden:

Så flott!


#3

Floksa sa for siden:

Kundeservice hos Apple er fantastisk når man først får hjulene til å snurre.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.