Jeg og min mann har begge våre abonnementer på samme regning, og grunnet diverse årsaker fikk vi ikke betalt den forrige regningen og mobilene ble plutselig sperret. Greit det, vi betalte regningen med en gang (på fredag) og ventet på at mobilene skulle åpnes igjen. Men det rare er at begge telefonene ikke bare var sperret for utgående anrop og sms, men også INNKOMMENDE? Det går verken an å ringe eller sende sms til noen av dem? Det har jeg aldri vært ute for før, er det vanlig?
Uansett, min mann ringte Tele2 i dag for å høre sånn cirka hvor lang tid det ville ta før telefonene var åpne igjen, og da sa damen at det skulle de være i løpet av en halvtime etter at regningen var registrert. Nå har det gått flere dager (de har vel åpent i helgen også, men bankene registrerer vel kanskje ikke innbetalinger da, så det er jo forståelig).
Hun var skikkelig sur og nedlatende, og hun spurte hvilken regning dette gjaldt. Mannen sa det gjaldt den aller siste, og hun ville ha beløpet. Han husket ikke helt (var ikke hjemme og hadde ikke regningen med seg på jobb, akkurat) og sa "rundt 1700,- kroner". Nei, det nyttet ikke, hun måtte ha NØYAKTIG beløp. :eek: Til slutt var hun så sur at mannen bare måtte legge på, han orket ikke å krangle.
Har de ikke dette på data da?? Jeg synes det høres ut som hun skapte seg skikkelig, men jeg vet jo ikke hvilke rutiner de har.
Har noen av dere fått sperret abonnementet deres, dere som har Tele2? Sperrer de altså for både innkommende og utgående anrop, og tar det lang tid før telefonen virker igjen? :holder på å daue uten telefon:
Vi fikk sperret internett hos Tele2 ved en feil, og selv om det faktisk ikke var vår feil, så tok det tre dager å få tilbake nettet, fordi det måtte gå igjennom deres rutiner for stengninger først... :dåne:
Har kke Tele2, kun Telenor på hjemmetlf og NetCom på jobben
Men den siste går rett til jobben, ser den ikke ...og glad for det
Forøvrig, dersom dere betalte denne regningen fredag før kl.12 eller kl.13, litt avhengig av hvilket banksyste,Nordea bruker feks ikke BBS, tar litt lenger tid.
Avregningsretur henter bedrifter store som Tele2 hver dag.
Gjerne o ganger daglig.Avregningsretur får de dagen etter at din regning er betalt.Sikkert som banken.Jeg setter opp slikt hos bedrifter
Dere kan si til de neste gang dere snakker med de at de kan sjekke kundereskontroen deres
Der ligger alle utgående fakturaer og inngående betalinger.
Uansett hvilket regnskapssystem de bruker, alle har det.
Der kan de se dato,forfall,etc etc og avregningsretur.
Betalte dere fredag hente de den i dag!!
Hvis ikke er det noe feil fra banken eller dere hartastet feil kontonummer.
Ja det var det jeg syntes var så merkelig, at dama faktisk ikke kunne hjelpe oss med mindre VI visste nøyaktig regningsbeløp, herregud de har vel for fanken sånt liggende i systemet deres? :dåne:
Regningen er betalt, ser det på kontoen. Så mannen skal ringe igjen i morgen og snakke med EN ANNEN person enn denne dama.
Bare si det jeg har skrevet, da blir det stille i andre enden
Da vi skulle betale siste barnehageregning fant vi den ikke her.helt borte.
fikk ikke lov å velge uten KID,selvom barnehagen hadde skrevet under at de godtok giroer uten KID i sin avtale med BBS. (ma ser det i egen nettbank)
Jeg betalte og dagen eter ringte jeg det firmaet som sender ut regninger og sa at den var betalt med feil KID, men når de henter avregnigen fra banken med min betaling kan de endre KID'en jeg hadde lagt inn til den korrekte før avregningen blir oppdatert på kundereskontroen min.
Det ble helt stille litt ..og så sa hun, - ja det er kjempefint, alt iorden.
Det skal vi ordne ja ...Ikke tenk mer på det.
:)
Vi har fått våre telefoner stengt. Kjempe festlig.. Prøvde å forklare det med at sønnen vår var syk og lå på sykehuset. Den hadde de hørt før sa de?!
De stengte dem uten varsel..
Alt ble stengt.. Det kan jo Gud forby koste penger å bli ringt til eller få en sms vettu :nemlig:
Håper det ordner seg raskt. Gubben har et par ganger fortalt de i andre enden hvordan de kan finne ut av ting da de har bestemt seg for å være vrang.
Da de skjønte at min mann kunne systemet veldig godt ble de stille og gjorde som han sa- Digger slikt.. de regner ikke med at kundene vet slike ting..
Herlighet, her kommer historiene på løpende bånd. Hvorfor oppfører de seg slik? Er det et krav om å oppføre seg jævlig og inneha minst mulig service-innstilling for å få jobb slike steder?
Takk for tips, Angelique!!
Mannen har ringt dem, men nå ville de plutselig ikke snakke med ham siden regningen står i MITT navn av en eller annen grunn. Trodde ikke det gjorde noe når vi tross alt er gift?? Jeg suger på sånne telefoner, har hatt telefonskrekk i hele mitt liv, men jeg må vel ringe jævlene nå.
Jeg mener, hans abonnement er jo også oppført på samme regning, så hvorfor MÅ de på død og liv snakke med meg? :gaaah:
Så det er ikke noen "rettslig" grunn til at de må snakke med meg, det er bare for å være vanskelige? Hva slags rutiner er vanlige her? Når man er gift og vi DELER samme regning, men den står hovedsakelig i mitt navn, trodde jeg ikke det skulle være noe problem om de snakket med min mann? Himmel og hav.
Vi har et lån i mannens navn, og de nekter meg plent å gjøre noe med det lånet. T.o.m. spørre om å få tilsendt en giro, for å betale ekstra :gaah:
Det spørs helt på hvem du snakker med.. :nemlig:
Litt moro var det når jeg satt med regningen foran meg, og kunne se hele fakturaen, men hun kunne ikke bekrefte hva som stod på den så jeg kunne dobbelt sjekke at den ekstra giroen var gått igjennom :hehehe:
De vil t.o.m. ikke sende en blankett som gjør meg til medeier av lånet, for jeg hadde ikke inntekt. Da kunne jeg jo ikke være medeier.. :herregud:
Sørvis er oppskrytt.
Heh skulle tro de LIKTE å gjøre ting vanskelig for folk. Om de har regler som sier at de MÅ snakke med den som regningen står på så er det jo forsåvidt greit, men når mannen ringte i går var det jo plutselig helt greit, selv om dama var sur og vanskelig og ikke ville særlig innstilt på å hjelpe. Men hun spurte ikke etter meg, siden mannen min sa vi var gift. Dessuten står jo mannens abonnement også i min regning og da må det for faen være greit. Jaja.
Jeg tror jeg skal sende en sint men saklig mail. Det har jeg gjort mange ganger før (ikke til Tele2 da), og har bla. fått makulert en regning på 3500,- kroner og annet. Jeg er bedre til å formulere meg skriftlig enn å snakke i telefonen, når det gjelder slike saker.
Jeg fikk min, mammas og mannens telefon stengt i sommer, og det samme dag som betalingsfristen på purringa gikk ut, jeg hadde nemlig glemt å legge den inn så når jeg fikk purring la jeg den inn med betaling den dagen det var frist. Tlf ble stengt, jeg oppdaga det ikke, men mamma ringte fra pappas tlf passe fortvilet og lurte på hva som hadde skjedd. Jeg kunne med andre ord ta i mot innkommende tlf. Jeg har telenor og det var en utrolig enkel sak å løse, jeg ringte kundeservise, og fikk åpnet tlf ved hjelp av tlfsvareren, bare å trykke på taster. Regningen trengte ikke å være betalt før den ble åpnet. Så sånn sett er jeg fornøyd med telenor. Nå har jeg imidlertid regningen på avtalegiro sånn at den blir betalt automatisk sånn at jeg slipper å tenke noe på den.
Ja, jeg hadde vanlig Telenor-abonnement før, og da den ble sperret for noen år siden pga. manglende betaling (jeg var litt skjødesløs i mine "yngre" dager), var det bare å åpne telefonen ved å ringe kundeservice og trykke på noen taster, slik du skriver. Dessuten var den kun sperret for utgående, ikke innkommende. Jeg skal absolutt skifte abonnement når dette utgår, jeg orker ikke ha noe med med Tele2 å gjøre.
Telefonen vår hos tele2 ble stengt etter 3 mnd uten å ha betalt regningen. Hadde rett og slett glemt helt ut avtalegiroen vi hadde i annen konto vi brukte. Så dermed ble telefonen stengt og det dumeste er at dem stenger også sender en innkassovarsel i posten etter det. Så jeg fikk aldri noe regning i posten og kunne gjøre opp for meg før det ble stengt.
Men at dem ventet så lenge før dem stengte telefonen er jo bra da. Men det gikk forsatt an å ringe til meg og sende sms til meg. Men jeg fikk ikke ringe ut før etter jeg hadde betalt. Det gikk ca 5 virkedager ette rjeg betalte dem åpnet telefonen.
Hadde jeg ikke betalt regningen etter innkassovarsel så hadde dem stengt telefonen både inn og utringingen. Fikk jeg ihvertfall beskjed om.
Hmm vi har ikke fått noe inkassovarsel. Nei jeg får høre med dem, de kan jo ha gjort en feil de og. Men de må da for pokker kunne være litt serviceinnstilte. De MÅ ikke på død og liv være vanskelige.
5 virkedager ja. Det synes jeg er helt sykt.
Innkassovarsel kom tror jeg nesten 15 dager dem hadde åpnet telefonen. Så jeg ble temmelig sur kan man si. Hva var vitsen med å sende en innkassovarsel for noe som er betalt! Skikkelig dårlig.
Også tar de seg godt betalt.. Vi måtte ut med 250 per telefon.. :sur:
Så totalt 750 kr for å åpne alle telefonene, de hadde stengt uten å få et varsel på. Jeg vil også bytte :nemlig:
Nå er mobilene åpne! Mannen ringte da han kom hjem fra jobb, og dama ville bare få bekreftelse fra meg om at det var ok at hun snakket med mannen, så fikset de det. Lett som bare det. Det er tydeligvis forskjell på hvem man møter på når man ringer. :rolleyes:
Kjedelig at det ble så vanskelig! Jeg har hatt Tele2 i mange år, og alltid fått veldig god kunderservice, til og med den gangen telefonen min ble sperret uten grunn..
Eneste jeg opplevde, var da vi flyttet og sa opp fasttelefon (hadde tele2 der også). Sa opp abb. den dagen vi vasket etter oss. Tre mnd senere kommer det regning på abbonementet for tre mnd, ikke noe bruk.
En telefon til kunderservice, hun jeg snakket med hadde ikke avsluttet og sperret fasttelefon.. Huset sto ubebodd i noen måneder, derfor ble det heller ikke oppdaget. Men de så på telefonutskrift at jeg hadde ringt kundeservice den dagen, snakket med sjefen, og slettet hele fakturaen, og ba om unnskyldning for bryderiet.
Vi fikk faktisk sperret hustelefonen som vi hadde gjennom tele2 en gang. Regningen hadde falt ut av nettbanken etter at den var lagt til forfall :himle:
Iallefall, jeg ringte de og forklarte saken, samt jeg betalte regningen mens jeg snakket med de. Da åpnet de telefonen med det samme, siden de kunne se at vi aldri tidligere hadde vært seint ute med betalingen. Så med oss var de faktisk veldig greie.
Helt sikker ja. Jeg sjekker hver eneste regning nøye i og med at jeg får regning for mammas telefon i tillegg til meg og mannen. Og jeg har iallefall betalt 2 regninger etter dette og det har ikke vært noe ekstragebyr på noen av de 2 iallefall.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.