Det er noe herk å få den med, og alle rammevesker er laget for herreutgaver av sykkel med høy stang, hvilket jeg ikke har. Jeg har heller ikke korv, og tenkte ikke å ha sykkelvesker til enhver tid. Jeg kan jo snurre den rundt ramma på en eller annen måte, hvis det går å plugge den fast i rammelåsen mens denne er ulåst (har ikke sjekket), men da vil metallringen gnage på lakken i sykkelramma. Jeg har tenkt på en styreveske, men er usikker på om det funker. Det er litt kjedelig å alltid ha den i ryggsekken.
Hvordan får du med en tilsvarende lås på sykkelen?
Jeg har tilsvarende og surrer den bare rundt ramma, den kan plugges fast i rammelåsen selv om den er ulåst. Min er for kort da, så det er vanskelig å feste sykkelen noen steder. Jeg er på utkikk etter en som er lengre. Den er jo litt tung, så ser for meg at dette er den beste løsningen. Om du skal sykle til samme sted hver dag, ser jeg mange som har slike kjettinger surret fast i sykkelstativet hele tiden....
Kjettingen er ikke så godt egnet til daglig frakt. En mindre bøyle eller to for å løse ramme/hjul foran og bak er bedre. Og så liten at en skjærebrenner skader for mye til at den brukes. Med de veier 2 kg stykket.
Det hadde vært det ideelle, også glemte jeg å skrive at jeg har settepinne med demping. Da utgår omtrent alle setevesker siden de har en borrelås rundt setepinnen akkurat over der de to rørene går ut og inn av hverandre.
Jeg har tilsvarende lås i sykkelveske.
Har to sykkelvesker som alltid er på, for liker ikke å ha sekk på når jeg sykler. Der har jeg også litt sykkelverktøy, ny slange og pumpe.
I tilfelle noen andre lurer en gang; jeg endte opp med å kjøpe denne i str. M (1 liter).
Den er akkurat stor nok, legg å legge inn låsen men ikke så stor at det blir mye tomrom. Den passer akkurat innimellom de to nederste stengene på sykkelen, men er veldig lett å tilpasse til omtrent alle sykler, vil jeg tro. Stroppene kan flyttes rundt hele omkretsen. Jeg er kjempefornøyd.