Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?

Taien sa for siden:

De snakker jo om at dette blir tiårets 17.mai etter pandemi og nedstengning.
Så har du/dere planer på 17.mai?

Selv blir det travlere enn ellers, da jeg er korpsmamma som også sitter i korps styret. Vi skal møte kl 7.00 på en skole i nærheten hvor korpset først spiller på flaggheising, og deretter har vi felles frokost så alle musikanter og vi i styret (pluss æresmedlemmer) får seg en god frokost før det braker løs.
Så blir vi busset ned til sentrum hvor vi går i barnetoget. Etterpå blir vi busset opp til guttas skole hvor korpset spiller på arrangementet der. Etterpå er det bort på den andre skolen og spille på arrangementet der.

Det blir forhåpentligvis en times pause hvor vi får innhalert hver sin burger hos mormoren til gutta, før vi skal ned til byen for å gå i folketoget med korpset igjen.
Etterpå (om vi ikke har falt i skrukk) blir det kaker og kaffe her hjemme hos oss før vi tar helt natta.

Blondie sa for siden:

Jeg skal gå i skoletoget, møte barna til en is etterpå, møte kjæresten, dra til svigerfar for mat, se på folketoget med barna og kjæresten og så avrunde med kvelds hos svigermor.

Det blir hektisk, men bare fint. Jeg har klart å komne unna alle vertinneoppgavene.

Fintdethei! sa for siden:

Ingen planer. Jeg antar vi kommer til å ta en tur til byen og lufte bunadene. Kjøpe en is, det er meldt fint vær. Grille på ettermiddagen. Ikke planlagt noen gjester eller noe.

Blånn sa for siden:

Frokost for ansatte kl. 7.30. «Flaggheis», taler osv. etter det. Lede skolen min i toget i Oslo sentrum og forhåpentligvis få alle tilbake til skolen. Dugnadsvakt for korpset på nærskolen vår. Borgertog. Middag hos mamma og pappa. Puste ut.

007 sa for siden:

Vi skal, for aller første gang på 28 år, være uten unger og opplegg på 17.-mai. Ungene har planer med svigerfamilie/venner/russegjengen, så vi foreldre drar til fjells. Planen er en tur på fjellski med stormkjøkken og pølser i sekken. Og hvert vårt flagg.

Anne C sa for siden:

Den eneste planen min er å dra på 17. maifrokost med 10. klasse på skolen min. Det ble avlyst med de jeg hadde i fjor. Ellers er det null planer.

Chablis sa for siden:

Vi skal spise en god frokost/brunsj sammen, før Chablisbarnet drar sammen med kjæresten på noe opplegg og vi tre andre i huset drar til svigerinne med familie. Isbuffet på kvelden for de som er hjemme.

millact sa for siden:

Se 13-åringen gå i skoletoget og til venner etter borgertoget på ettermiddagen.

Syrinx sa for siden:

Sikkert en tur bort på det lokale arrangementet rundt 14-15. Det meste av dagen har jeg egentlig tenkt å nyte i solveggen.

Pasta sa for siden:

Ingen konkrete planer, men har snakket om frokost med rundstykker, kokt egg og røkt ørret
Vi drar sikkert til byen for å se på folketoget på ettermiddagen.
Pølser, pølsebrød og is er innkjøpt.
Det blir bare oss fire.

Magica sa for siden:

Fullt program her, først barnetoget kl 10 (jeg er foreldrekontakt så jeg må gå også), så på skolen til vesla kl 1230, så borgertoget kl 16. Etterpå blir det avslapping og litt spekemat/ost/kjeks. Foreldrene mine er også her på besøk.

Myria sa for siden:

Det blir en rolig morgen med felles frokost før 17. mai-tog og arrangement i skolegården. Kl 17 får vi middagsgjester og det blir grillmat og kaker.

zinatara sa for siden:

Regner med jeg skal følge lillesøster til skolen, hun vil gå i tog og være sammen med vennene sine. De to mellomste skal nok være hjemme og mannen må muligens på jobben. Etterpå skal nok foreldrene mine komme og vi må finne på noe godt å spise. Blir veldig avslappet. Har min siste 17.mai komite i år, men skal gjøre min innsats ved å forberede den 16.mai. Så da blir det en avslappende ettermiddag og kveld. Meldt fint vær er det også.

liefje sa for siden:

Vi drar til byen om morgenen for å sprade i bunad og få med oss litt av folkemengden og toget før vi har invitert masser av venner til champanelunsj hos oss fra kl 13. Vi blir 16 stk så det blir en del forberedelser og dilldall for å få alt i orden, men det klarer vi. Jeg gleeeeder meg.

star sa for siden:

Sosialt hos X i noen timer. Med eller uten x. :knegg:
Ikke tog på noen.

Fersken sa for siden:

Marsjere, spille, spille litt mere og marsjere.
På kvelden skal jeg puste lettet ut og vurdere om resten av det kjekke et korps driver med kan veie opp for det marerittet som 17. mai er for meg.

Syrinx sa for siden:

Da jeg bodde i Oslo spilte jeg i konsertkorps. Det var helt suverent.

vixen sa for siden:

I år skal jeg feire uten mann og barn. Drar til Oslo i morgen og skal feire 17. mai som jeg gjorde før barn. Champagnefrokost hos en kompis og vi blir 13. stk. Ingen barn, men masse god mat og mange flasker musserende. Bunaden er pakket og kompisen lover at jeg både skal få stryke damask og pusse sølv i morgen kveld. :humre: Han har til og med bestilt morgenlevering til onsdag så jeg skal bare flyte med. Redd det blir full overtenning og for mye vin for tidlig. Jeg skal nemlig være i Oslo en stor uke før resten av familien kommer etter onsdag før Kristi himmelfart. Gleder meg altså sånn! Litt hjemmekontor og mye venner og byliv.

Elise sa for siden:

Marsjere og spise god mat. Se på båt for tog, som er ny tradisjon fra koronaen., som var så fint at det beholdes. :jupp:

Vi har ikke noe særlig ekstra med korpset i år, så jeg har mange timer fri midt på dagen. Det blir kjekt med en ordentlig 17.mai,. :heia: I fjor var vi i karantene, det regnet, og alt var litt kjipt.

Floksa sa for siden:

Oppmøte halv ni for å ta imot korpset (er leder). Deretter går det slag i slag med spilling ig tog til ca 13:30. så går vi til svigermor sin by-leilighet og spiser pølser og is til vi nesten sprekker. Ser litt på tv og har beina høyt før ny spilling klokka 16. ferdige ca kl 18:00.
I år er vi heldige og har hjelp i fjøset. Normalt kombinerer vi dette med 2t fjøs morgen og kveld :knegg:
I år skal vi se litt på tv om kvelden. Muligens med litt øl.

Shun sa for siden:

Jeg skulker slitsomme folkemengder og stikker til skogs (har flagg som stikker opp fra sekken, tradisjonen tro).
Lager noe god mat når jeg kommer hjem, og har en flaske crémant på kjøl.

Full dag fra morgen av.

Lhi-My sa for siden:

Vi skal pynte oss i bunader (sydd av meg) hele gjengen og delta i feiringen i bygda vår. Først tog der alle som klarer å gå deltar, uansett alder. Deretter spiser vi kaker og rundstykker på samfunnshuset. Alle husstander tar med litt mat eller kake og dette settes på store fellesbord der alle kan forsyne seg. Kjempesosialt og trivelig! Det er diverse underholdning fra skolebarn og andre.

Etter dette drar vi hjem en stund for å lufte bikkjer, før vi kjører til fjells og spiser koldtbord på en fjellstue sammen med noen venner. Tenåringene våre feirer med oss hele dagen, helt frivillig og det er jeg glad for. Vi kommer hjem utpå kvelden og to av tenåringene skal tilbake til hybelen med buss utpå kvelden.

Neket sa for siden:

Ligge i hengekøya i hagen til 2.45, grillings med mamma og pappa klokka tre. :knegg: Tar en repeat av Corona-17. mai, syns det var ganske deilig. Eldste skal jobbe, minste skal på piknik.

IOA sa for siden:

Starter på skolen kl 06.45. Da er det morgenparade og frokost med korpset. Så avmarsj til skoletoget, og gjennomføre det. Når skoletoget er ferdig, er korpset ferdige (i dobbelt betydning). Så da skal vi hjem og slappe av.

løve70 sa for siden:

Vi skal stort sett tilbringe dagen på reise hjem fra langhelg. Så spise sammen med arvingen og moren min på kvelden

Milfrid sa for siden:

Ungene kommer hit på frokost. De skal på lunsj hos farmor og farfar etterpå, og da drar jeg og kjæresten, som har datteren, til sentrum for å se på folketog og liv og sånn. Han ser henne i barnetoget først.

My sa for siden:

I alle fall yngstejenta her (9.-trinn) skal gå i skoletoget kl 10. Hun er svært opprømt over den spitter nye bunaden hun fikk til konfirmasjon nå i helga, i likhet med sine venninner, og de gleder seg til å gå i tog og vise seg fram for hverandre og hele byen. :danse2: Det blir ikke umenneskelig tidlig, skolen hennes går relativt langt bak i toget, og de skal møte opp direkte til avmarsj, ikke i noen skolegård med flaggheising, taler og halloi lenger, slik som da de gikk på barneskolen. Tvillingbroren kan ikke gå i tog pga operert ankel og krykker, og er ganske fornøyd med det. :knegg: Storesøster på vgs er usikker. Skolen hennes er satt opp i skoletoget, men om hun går eller ikke kommer vel an på hva vennene (som Kirsebærkidden) skal. Yngstejenta skal nok også gå i borgertoget kl 13, sammen med sirkusgjengen sin. Så vi andre henger vel også rundt i byen for å se på dette. Svigerforeldrene mine er her, og blir med, og vi møter sikkert svoger og svigerinne og lille ungen deres :hjerter: på ett eller annet tidspunkt. Og når vi ikke gidder å henge i byen lenger drar vi hjem til oss (med eller uten ungdommer, regner med noen skal være med venner i litt ymse retninger) og griller. Og slenger her hjemme resten av dagen. Det er meldt fint vær, og jeg gleder meg skikkelig! :flagg:

Matilda sa for siden:

Det er storebrors trinn som arrangerer opplegg på skolen i år, og jeg er plassert i arrangementskomiteen, har allerede vært gjennom fire-fem møter med formålsløs diskusjon og tre-fire chattetråder lange som uår, så jeg er fed-up og gruer meg. Skal bare overleve arrangement og opprydning og komme meg hjem til grillmat etterpå. Da blir det bare oss, vi pleier å feire med familie, men de har lagt andre planer. Sikkert like greit, vi er vel for slitne til å være vertskap etterpå.

Vanligvis liker jeg 17. mai veldig godt, men i år har det altså vært så mye styr med folk som vil gjøre ting større og bedre og Nytt™ og dermed lager mye mer jobb enn nødvendig, så i år savner jeg pandemi-17.mai. Får ikke fred neste år heller, da er det mellombror sitt trinn som arrangerer. :knegg: I det minste er det en litt mer laid-back foreldregruppe på hans trinn …

Malama sa for siden:

Korps-leder her også, men her driver ikke korpset med noe morgen - spilling. Jeg savner det sånn objektivt sett, men det er ikke aktuelt å innføre. Det eksisterer ikke vilje i foreldregruppa til så mye som å ordne noe spiselig en gang i mnd (altså ca en gang hver i løpet av året) så frokost 17. Mai er utopisk. Og det hører sammen med morgen - spill.
Og jeg liker jo dagen sånn den er.

Ungene skal møte kl 11, toget går 1130, jeg går bak korpset i tilfelle noen mistet noter eller skal knytte skolisser etc. Førsteklasse, med minstemor, går bak korpset. Full kontroll på ungene.
Mannen er leder i fau, og fau er 17. Mai kommite, så han får ta seg av å levere kaka jeg skal bake i dag, han skal vel heise flagg og i alle fall være på skolen og orge. Etter toget og klassisk underholdning i plana er det is og kake og pølse og lodd.
Vi er der til vi er så slitne at vi drar hjem, trolig egenelig til alt er ryddet for det er da mannen er ferdig, jeg satser på at han plasserer bilen på parkeringa tidlig på morgenen sånn at vi kan kjøre hjem. Eller så må vi skrape sammen energi nok til å gå. (det er bare snakk om en drøy km, eller, to forresten dersom snarveien fortsatt er stengt pga er digert hull og en gravemaskin)

Mine foreldre kommer og ser toget og underholdningen, så stikker de til naboskolen og ser de andre barnebarna der.

Siden toget på tanteungenes skole starter etter at vårt er i mål (noen musikanter går i begge), er vi heller ikke ferdig til lik tid, og har med årene droppet felles middag etterpå, så vi drar nok bare hjem selv og faller sammen på sofaen. Grille noe kanskje, middagen er fakrisk ikke i boks, og hvile bena.

Jeg vet sånn ca hva jeg skal, men har altså ikke strøket bunadsskjorter, pusset sølv, ordnet kake eller skaffet middagen enda. Ingenting, ingenting er klart.

Røverdatter sa for siden:

Litt trist å ikke være i korpsstyret lenger. Jeg digger stemningen rundt korpset på 17. mai. Det reddet korona-17–maiene våre også.

Men vi skal da henge i likevel. Oppmøte i skolegården klokken 8 for taler, sang og høytidelig start på dagen, og vinke avgårde lillesøster som går med skolen sin inn til byen for barnetog. Det er siste gangen vi møter i skolegården på morgenen, så det blir litt vemodig etter 14 år med barn på den skolen. Så skynder vi oss til byen, finner en god plass og venter en evighet på barnetoget. Etter det drar vi hjem noen timer, antakelig en tur innom oldemor, før borgertoget på ettermiddagen. I kveldingen har vi koldtbord med noen vennepar. Siden alle vennene våre har voksne barn, så har lillesøster invitert ei venninne.

Merker at en epoke snart er over ift 17. mai med og uten barn. Storesøster feirer ikke med oss i år. Hun har flyttet til en annen del av landet.

Trixie sa for siden:

For første gang gruer jeg meg.
Men, levere barn i tog. Opp til byen å vente på tog, eksen og jeg spiser frokost sammen i byen. Hjem. Ungene skal være med venner resten av dagen. Kjæresten kommer så vi skal på 2 besøk.

Tjorven sa for siden:

Da har vi visst bestilt bord på et matmarked i Oslo sentrum kl 13 på 17. mai. Det blir sikkert kaos, men da kommer vi oss ut og får litt av stemningen som vi har savnet i to år.

Ingen unger i toget i år. Knertens skole skal ikke gå (i år?), og snuppa går på videregående. Egentlig ganske fornøyd med å slippe henteproblemene på Rådhusplassen.

Jeg er VELDIG spent på om bunaden fremdeles passer etter to koronaår. Men jeg har kjoler som kan fungere.

Señora sa for siden:

Det blir en tur til byen å se barnetoget kl 10, så blir det å finne poden på 16 som går i toget, en tur hjem og lage 17. mailunsj (koldtbord) der foreldrene mine og gutta mine kommer og spiser. Deretter er min 17. mai ferdig. Foreldrene mine vil til byen til folketoget, vi står over og satser på å nyte bobler på terrassen utover ettermiddagen.

Blondie sa for siden:

Går ikke de videregående skolene i Oslo, Tjorven? Jeg skal gå som lærer, men det er frivillig for elevene.

I Oslo i år er det 130 skoler som skal gå. Det er visst ny rekord
Tror nok det er mest vanlig at det er barneskolen som går,mulig de som har 1-10 på samme skole. Tror ikke videregående går her i byen, nei. Men nå har ikke jeg barn på vgs ennå.

Neket sa for siden:

Jeg trodde jeg var ferdig med grytidlig 17-mai-opplegg, men jaggu har minste bestemt seg for å delta på skolens frokost (klokken KVART OVER SEKS!!!) fordi de har fått beskjed om at alle som kommer får strøket en anmerkning. :gal: :knegg: Hun kan jo klare seg selv, men det er jo hyggelig hvis jeg kjører henne. Vi får se om jeg gidder. Men neste år, DA skal jeg sove lenge. :knegg:

celebelen sa for siden:

Jeg vet faktisk ikke. Det er første år (uten korona) som Ville ikke skal gå med korpset. Her er det bare barneskolene som går i tog, så det er ikke noe opplegg for ungdomsskolen. Og siden vi har hatt konfirmasjon og mye annet, har vi ikke orket å invitere masse familie slik vi har pleid.

apan sa for siden:

Det er noen få videregående som går fast i Oslo, og så får noen andre tilbud om å gå når de har jubileum. Totalt sett er det uhyre få vgs i toget i Oslo.

Vi skal på flaggheis kl 8 og deretter blir det frokost hjemme for mannen, meg og de to yngste. Rundstykker, eggerøre, røkelaks, reker etc. Storebror skal ha noen venner på en frokost og de overtar etter oss. Lillesøster skal så gå med korpset og lillebror med klassen for aller første gang. De går sent, så da er det heldigvis ikke så tidlig start, men antagelig blir det mye venting på oss i byen. Møter foreldrene mine bare for å se toget. Etterpå plukker vi opp lillebror (korpset får buss) og kanskje vi tar en is i byen før vi kjapt drar hjemom, så klart for borgertog og leker på skolen. Vi kommer nok hjem i halv sju-tiden og da er dagen definitivt over. Da er det reprise av toget på tv og den faste tradisjonen med Grandiosa i sofaen.

Blå sa for siden:

Storesøster har flyttet hjemmefra og lillesøster har sitt eget opplegg.

Mannen og jeg drar til byen og ser på hovedprosesjonen. Bunaden har jeg stresstestet i konfirmasjon i helgen, så den passer. Så drar vi hjem og går en tur på fjellet. Ny tradisjon etter at vi fikk store barn.

God middag på kvelden.

Vi orket ikke å organisere noe sosialt. Trette begge to og det er arbeidsdag dagen etter.

Divine sa for siden:

Vi er ikke utpregede 17. mai-mennesker, så mannen, nittenåringen og jeg skal spise en god frokost, gå en tur i marka og deretter grille og spise sjokoladekake. Ikke noen sosiale sammenkomster, ikke noe bunad eller annen pønt. Takk og lov.

Fjols sa for siden:

Passe på at vi ikke får frostskader, det er meldt 2 grader og sludd.

Men, sånn ellers, så blir det tog, så middag og kaker hos svigers.

Myria sa for siden:

Haha, da lurer jeg på om du bor i min hjemby. :D Mamma, som feirer med oss på østlandet i år, satt i går og kikket på hvordan været ville vært om hun var hjemme og det var visst nettopp 2 grader og sludd. Barndomsminnene strømmer på. :knegg:

Pappalille sa for siden:

Jeg har sagt at jeg skal til Oslo sentrum og se toget siden datteren bærer fanen til skolen i år, men jeg er kvalm fordi jeg gruer meg sånn. Ikke har vi bestilt noe bord, så mat i byen kan vi se langt etter, og jeg ser for meg et kømareritt. Bah.

veobra sa for siden:

Vi skal til Oslo sentrum og se barnetoget. Dessuten spise med familie, det gjør vi hjemme i ro og fred. Det får bli en pølse fra kiosk med kø for de som blir sultne underveis.

Selma sa for siden:

Bunadene henger klare. Vi skal spise frokost hos et vennepar før vi går til byen og ser folketoget. Yngste skal ha venninnegjengen hos oss på frokost. På ettermiddagen kommer svigermor på middag og kake. Eldste feirer med studievenninner på studiestedet sitt

Strå sa for siden:

Jeg skal gjøre som jeg pleier, altså ikke noe mer enn å besøke Mutter'n. Jeg vet ikke hvordan det er med korps her i området, men det vet jeg nok mer om i morgen en gang. Avkommet er utflyttet og har sine egne greier å holde på med. Jeg skal ta på en kjole og sette opp flagg, så det er da litt.

nolo sa for siden:

I år er det ingen korpsplikter, og det er både litt vemodig og ganske bra. Vi tar en slakk formiddag, før datter og jeg ser på det lokale toget og spiser kake på skolen. Senere blir det rømmegrøt og diverse til kvelds med datter, yngste sønn og kjæreste.

venla sa for siden:

Sender barna i toget og ser på når de skal gå. Eldste går i flaggborg i år, og det synes hun var stas. Yngste har ikke gått i "ekte" 17.maitog med skolen før, så hun gleder seg og. Det er tog i bydelen, så vi slipper å dra til sentrum. Passer meg fint!

Prøver å finne noen vi kan invitere oss hjem til på middag etterpå.

polarjenta sa for siden:

Det eneste jeg vet er at vi skal til broren min og spise middag. Mulig jeg tar meg en tur ned i idrettshallen for kake og sånn. Jeg tipper ungene ikke har noe ønske om å vekkes så tidlig, men jeg skal spørre dem om det.

Meldt regn, regn og mer regn i morgen.

Malama sa for siden:

Bunaden passer, det vet jeg, den ble tilpasset til meg for to uke siden :)

Jeg har "ny" bunad i år, har arvet mamma sin. Men jeg lånte den i fjor også, så det føles ikke helt nytt. Men nå er den tilpasset jeg. Og offisielt min, selv om det ikke føles helt sånn enda

My sa for siden:

Ja, bunaden brukte jeg på lørdag, så den vet jeg passer. mye kaker spiste jeg tross alt ikke i helga. :knegg:

ingling sa for siden:

Det er noe uklart, i utgangspunktet skal vi med hvert vårt barn til deres respektive skoler, men jeg er syk og usikker på hva jeg orker, og med et barn med autismediagnose og et med sosial angst er det uvisst hva barna orker når det kommer til stykket også. 17. mai er en sånn dag hvor jeg kjenner mye på annerledesheten vår og manglende nettverk å feire sammen med. :trist: Men vi skal uansett ha nok av is i hus og antakelig grille, så noe skal vi få ut av dagen.

Jålebeinet sa for siden:

Jeg skal jobbe, dvs jeg skal delta på et videomøte mellom 13 og 16. Blir å logge seg på med bunaden på. Etterpå skal jeg til noen venner og grille. Mann og yngste barn tar turen ned til sentrum for å se på barnetoget.

veobra sa for siden:

Det er heldigvis meldt fint vær. Jeg får skylde på varmen når bunaden henger igjen i skapet fordi den ikke passer. :mumle:

My sa for siden:

Her er det meldt 14 grader og sol, så mer perfekt bunadvær enn det er det vel vanskelig å få.

Fjols sa for siden:

Heheh, barndomsminner med ullundertøy, allværsjakke, lue og votter som en del
av 17.mai-habitten.:knegg:

GinaK sa for siden:

Vi skal ned i byen og treffe stedatter med familie og se mannens barnebarn gå i toget.
Så surrer vi litt rundt og kjøper en is og kanskje et glass vin til meg... , tar trikken hjem og drar til min mor rundt kl.15. Og tar med svigermor. Skal lage en gryte i kveld + bløtkake og ha med.
Eldste skal på frokost og party hjemme hos en kompis (har tatt fri 18.) og minsten skal til kompis og grille.

veobra sa for siden:

Jeg ønsket med kape til min bunad. Det finnes bare i lang variant og det trenger jeg ikke her sørpå. Jeg har sett bilder fra 17. mai der bunaden er fra og da forstår jeg behovet for langt kappe. Nysnø og vind.

Malama sa for siden:

Min cape er lang, i ull, og mamma har foret den med vindtett stoff (for originalt er den bare det laget med ull) så derved er den goooood når den trengs Og tidvis gjør den det ja.

I år er et meldt sol og passe temp, så vi får se om jeg tar ull under skjorta og dropper cape, eller tar cape som jeg deretter må bære på siste del av dagen. Det er ikke så varmt når et er 5 grader på morgenen, men i sola på 17 grader på ettermiddagen er nok cape for varmt ja.

My sa for siden:

Til min bunad hører det jakke. Ganske kort, går ned til der stakken er påsydd, og med vide ermer. I svart ullstoff. Veldig god å ha, men er usikker på om jeg vil trenge den i år. Tar den sikkert på når jeg går ut, fordi det trolig vil være kaldt på morgenen. Blir det for varmt når jeg er nede i byen kan jeg alltids legge den inn på jobb.

Lavender sa for siden:

Flaggheising og nasjonalsang med naboene kl 08. Middag ved sjøsiden i Oslo på ettermiddagen. Passe tenåringer, og være sjåfør.

Taien sa for siden:

Dere som skal se tog i Stavanger får heie litt ekstra når Tasta Skolekorps går forbi...:knegg:

IOA sa for siden:

I dag håper jeg alle heier litt ekstra på skolekorpsene. Det har vært to tøffe år med pandemi, med frafall og manglende marsjtrening. Men i dag er vi klare igjen!

Pøblis sa for siden:

Vi har ikke korpsbarn for første gang på 12 år. Er på vei inn i bunaden, skal på flaggheising med gamlekorpset, så hjem og lage litt god frokost og se litt 17. mai på TV. Skal spise pølselunsj med barnebarnet og har ingen flere planer enn det. Mulig vi spaserer til nabolagsrestauranten og tar et glass vin i ettermiddag.

Ungen skal på jobb hele dagen.

Taien sa for siden:

Gratulerer med dagen alle sammen!!

millact sa for siden:

Gratulerer med dagen! Våknet alt for tidlig.

vixen sa for siden:

Gratulerer med dagen! Bor midt på Carl Berner for anledningen og uvant med såpass med støy. Bordet er pyntet, sanghefter på stolene og vin på kjøl. Hipp hipp hurra!

Samme her! Våknet til strålende sol og lyden av trommemarsj. :danse2: :flagg:

Gratulerer med dagen! :flagg:

Våknet til strålende sol og det blir nok en nydelig dag. Mannen og våre to speidere er ute og heiser flagg i området og etterpå blir det frokost før barnetoget (som er sent i år). Jeg har fremdeles litt middagsforberedelser å gjøre, men ellers er alt klart. Håper alle får en strålende dag! :fløyte:

Appelsin sa for siden:

Gratulerer med dagen!

Jeg er uten barn i år, men har dugnadsoppdrag på skolen i ettermiddag. Tenker nyte fridagen fram til da, med håndarbeid og nrk, og så en fjelltur i kveld.
Har flagg i hagen, og twist i stua!

Obelix sa for siden:

Gratulerer med dagen alle :flagg: I år traff livet med høy hastighet da broren min døde i går
Planen gikk fra bytur og sikkert feiring av tidenes 17. mai, til å være hjemme og se det hele på tv. Foreldrene mine kommer en gang utpå dagen til grining og grilling. Oppi alt det triste tror jeg allikevel vi skal klare å ha en så fin dag som mulig

Fintdethei! sa for siden:

:klem: Obelix. Så utrolig trist. Kondolerer.

Lyppa sa for siden:

Så trist å høre, Obelix. Sender gode tanker til deg og dine.
Her blir det familiebesøk. Vi skal spise grillmat og kake, og bunaden er prøvd. Den er faktisk for stor i år. 2 grader og snø i lufta. Blir nok trivelig!

Pasta sa for siden:

Kondolerer, Obelix. :klemme:

Anne C sa for siden:

Kondolerer Obelix :hjerter:

Så langt i dag har jeg vært på 17. maifrokost med masse hyggelige 10. klassinger på jobb. Resten av dagen skal tilbringes på terrassen og i drivhuset.

:klemme:Kondolerer Obelix.

star sa for siden:

Kondolerer, Obelix. :klemme:

Charlie sa for siden:

Det var leit, Obelix. :klemme: Varme tanker til dere!

Har hatt gjester til 17. maifrokost, tatt bilde av barna i toget og spist etter toget hos en venn - mat og kake. Nå skal barna oppom skolen hvor det er leker, og siden drar de til venner. Har fri resten, og bunaden er avskrelt.

Så utrolig vondt, Obelix! :klemme:

Vi har gått i barnetoget, vært på skolen på arrangementet og spist burger hos mamsen. Nå er det skifte av sko og klar for folketog.

ingling sa for siden:

:klemme: Obelix, så fælt.

Her ble fasit tog og skoleplass for yngste, ikke for eldste dessverre. :trist: Men minste storkoste seg, og sang og danset på scenen med klassen sin. :elsker: Det er sikkert vanskelig å forstå for mange hvor stort det er, men med de utfordringene hun har er det til å bli veldig rørt av. Jeg trosset litt for mange smerter for å bli med, men det var verdt det. Nå er det rolig hjemmedag på alle sammen resten av dagen.

Kondolerer, Obelix. :hjerter:

Obelix sa for siden:

Takk dere :hjerte: Vi har hatt en fin dag tross alt. Håper alle har hatt en fin dag i solen

Robyn sa for siden:

Så trist, Obelix. :klemme: Så godt å høre at dere klarte å få en fin dag tross det vonde.

Jeg og kjæresten startet dagen med champagnefrokost uten champagne. :knegg: (Glemte hele champagnen :hehehe: )
Vi reiste ned til Oslo og så på barnetoget, spiste en softis og tok en øl. Tok toget hjem igjen og gikk på restaurant og spiste middag med pappa og samboeren samt yngstemann.

Nå er stakken av og resten av kvelden nytes i horisontalen på sofaen.

Taien sa for siden:

Nå er horisontalen inntatt her også. Vonde bein har fått hvile, og jeg er så glad for en fin dag. Og for en gjeng jeg har feiret med i dag! Det samholdet og den humoren og fellesskapet i korpset og styret er noe jeg aldri har opplevd før. Helt magisk!

Millen sa for siden:

Hørte akkurat på NRK nyheter at det har ikke vært så myefolki Oslo på 17.mai siden maidagene i 1945.

Vi var i byen, for skolen vår gikk tidlig i toget! Så nå har alle 3 gått i byen foran Kongen. Eldste for noen år siden. Skolen pleier å gå vært 5 år, men iår er vi 100 år og da blir det ekstra mye feiring!
Skolen lar tom barna starte senere imorgen!

Så vondt Obelix, godt dere har kunnet være sammen. :klemme:

Vi har kost oss i byen med å hilse til mange kjente både i og utenfor toget. Stor stas.

amo sa for siden:

Kondolerer Obelix. :klem:
Her kom mamma på søndag, mann på jobb i går kl. 0800 og hjem i morgen 0800. Mellombror kom, lillesøs i golag, vennepar med avleggeren kom på champagnefrukost før tog og skole. Bunaden passet. :heia: Ettermiddag hos vennepar sammen med mamma og de tre minste. Deilig, mat, kaker og prosecco. Mann innom, og bena på bordet kl. 19.00.

Apple sa for siden:

Så trist, kondolerer Obelix.

Så trist, Obelix. Kondolerer. :klemme:

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.