Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Pakketur med SAS og streik - Erfaringer?

#1

Timar sa for siden:

I år skulle vi på fiks ferdig charterreise. Komplett med all inclusive og bamseklubb. Dessverre så greide jeg å booke tur den dagen der er SAS som flyr. Hvis ikke partene blir enige i dag, er det lite sannsynlig at det blir tur.

Dere andre som skulle flydd med SAS på pakketur. Hva slags tilbud har dere fått som erstatning? Og hvor lang tid har det tatt å få et nytt reiseforslag?


#2

Neket sa for siden:

Ingen erstatning, bare pengene tilbake og litt rabatt hvis man bestiller ny reise innen 14 dager. Dette var Ving.

Vi fikk ikke tilbud om annen reise, måtte fikse selv. Så nå skal vi til sunny beach, gitt. Full av fordommer, men det var det eneste som var igjen som ikke var med sas og/eller kostet en formue. :knegg: Blir sol og varmt i det minste. Nå har vi bestilt med Apollo, det er Norwegian som flyr.


#3

Timar sa for siden:

Takk for svar, Neket.

Det betyr at vi med pakkereise får dårligere kompensasjon enn de som bare har bestilt fly. For de får vel igjen pengene + en saftig erstatning og eventuelle utgifter dekket..

Det hjelper ikke så veldig å få igjen pengene når tilsvarende reiser nå koster mye mer enn den turen jeg hadde bestilt.:mad:


#4

Neket sa for siden:

Nei, det er kjipt. :klemme: Men på den andre siden, hvis vi hadde bestilt hotell og fly separat hadde vi ikke hatt krav på pengene tilbake for hotellet.

En tilsvarende ferie som vi hadde bestilt kostet 30000 mer nå enn da vi bestilte. :sukk: Derav sunny beach.


#5

Timar sa for siden:

Hvem.flyr dere med til Sunny Beach?


#6

Neket sa for siden:

Norwegian, bestilt gjennom Apollo.


#7

apan sa for siden:

Så kjedelig, Timar. Vi er på et hyggelig sted ved Chania nå. De har fått flere avbestillinger pga streiken og kan ha noe ledig. Si fra om det er aktuelt.


#8

Timar sa for siden:

Veldig aktuell om jeg klarer å finne fly dit. Kan du sende link?


#9

apan sa for siden:

Har sendt pm.


#10

annemede sa for siden:

Nå har jeg fått kansellert en tur med BA, i august! Usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Det har blitt satt opp nytt fly - 50 min senere, så hvorfor er jeg ikke bare overført til det flyet liksom?


#11

Anikka sa for siden:

Kjedelig, Timar!

Vi hadde kun fly via Ving. Er lovet penger tilbake innen 7 dager. Har også søkt kompensasjon hos SAS, ser ikke hvorfor vi ikke skal være berettiget til det, men vet ikke om det går. Vi tapte mye penger på airbnb-leiligheten.


#12

Neket sa for siden:

Vi fikk pengene tilbake på onsdag (skulle reist på tirsdag), så Ving var hvertfall kjappe. Kjipt at dere taper på Airbnb, Anikka. :klemme:


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.