Vi kommer til å leie ut hytta vår.
Vi er bare usikre på hvordan.
Hva ville du har gjort?
Leid ut via booking byrå, eller gjort det selv?
Byrået det er snakk om her, tar 31% av utleieprisen.
De møter gjesten(e), sørger for alt det administrative (avbooking/ombooking etc), de tar seg av annonsering, de har vaktmestertjeneste om noe skulle gå galt, og de har ekstra forsikring om noe skulle gå veldig galt.
De håndterer også utvasken, dette kommer som et tillegg på prisen, og er ikke inkludert i de 31%.
Å gjøre det selv betyr å håndtere all kundekontakten selv, ordne avtale med vaskefirma for utvask, ordne noe form for mulig utleie av sengetøy. Vi å selv annonsere via Finn eller airbnb eller lignende.
Vi vil ikke ha kapasitet til å ta imot gjestene. Her blir det koselås/kodeboks som gjelder.
Vi bruker byrå, det eneste reelle alternativet dersom man ikke bor like i nærheten. Ting går istykker og man må sjekke utvask og tilstand mellom leietakere.
Regn ut hvor mye tid dere ville brukt på å organisere med booking og stikke innom for å sjekke om alt er ok, med feks to utleieperioder i måneden. Gang med timeslønn og antall personer + kostnader med kjøring.
Hvis det er et stykke til hytta og dere regner med å få leid ut ofte, ville jeg valgt byrå.
Jeg ville valgt "Annet" siden det er eneste alternativet der hytta mi er. Skal den leies ut må jeg avtale med et par som bor i bygda. De har hatt den jobben før, i f.m. utleie ene onkelen min drev med en stund. Leietakerne var jevnt over godt fornøyde i følge onkel.
Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.