Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Kansellert fly - refusjon

#1

amo sa for siden:

Flyet vårt frå Nairobi med avgang 2355 i kveld ble kansellert pga. teknisk problem. Masse styr, er innlosjert på Hilton og ny flight 2355 i morgen. Må fly om Amsterdam istedenfor Paris og er ikke i Bergen før kl 1800 mandag kveld. Jeg kommer meg ikke på jobb på mandag, og må vel søke erstatning en eller annen plass. Men er det hos klm eller er detvreiseforsikring, eller en kombinasjon? Vi skulle landet i Bergen søndag kl 1200, men lander nå mandag kl 18.00. Noen som er god på dette?



#3

amo sa for siden:

Tusen takk. Der fikk jeg mange svar. Mn sånn som tapt arbeidsfortjeneste,eksra parkering tror dere det inngår i de 600? :0


#4

Nenne sa for siden:

De 600 er standardkompensasjon som ikke må dokumenteres og de pengene får du uansett. Så kan du få dekket direkte utgifter også.


#5

millact sa for siden:

Hvordan gjøres det?

Vi var fem som var på jobbreise i november til Nederland. Flyet hjem ble kansellert pga vær. Fikk til slutt ny avgang dagen etter vi skulle reist hjem.

Vi har fått refundert ubrukt billett (fløy hjem med SAS og ikke KLM) og jobben dekket den ekstra natten på hotell.


#6

Nenne sa for siden:

Sjekk nettsiden til KLM, det skal være lett å kreve.


#7

Ellisiv sa for siden:

Man får ikke kompensasjon hvis forsinkelsen skyldes forhold utenfor flyselskapets kontroll. Selvsagt, syns nå jeg. Faktiske utgifter dekkes, så hvis dere har kvitteringer på mat etc, bør dere kunne få refundert dette.


#8

Palmen sa for siden:

Dette skjedde meg i sommer.
Du får dekket standard kompensasjon som avhenger av distanse eller reisetid. Det er de 600 euro, de får du uansett. I tillegg får du dekket alle kostnader, inntil det de anser som rimelighetens grenser (står på nettsiden) - hotell, mat og transport ink parkering. Her må du sende claim til flyselskapet og kunne legge ved kvitteringer.

Kjipt å høre - håper dere kommer dere smooth hjem etter revidert plan


#9

amo sa for siden:

Gikk greit å få de 600 euro`ene for meg, verre for de fem andre. Tabben vi gjorde var at vi sendte kravet hver for oss og vi skulle sendt det samlet. De fem andre fikk etter mye om og men.


#10

liefje sa for siden:

Husk å ta vare på alle kvitteringer. Du får den standardkompensasjonen pluss dekning av faktiske utlegg (dvs. ikke tapt arbeidsfortjeneste). Man søker refusjon hos flyselskap eller reiseforsikring (eller begge, men da oppgir man såklart at man har søkt refusjon hos begge slik at de kan gjøre opp seg imellom). Det er mitt inntrykk at - i alle fall noen - reiseforsikring gir bedre dekning enn flyselskapene, altså at de dekker flere kostnader, men det varierer, så bare ta en telefon. Så lenge du tar vare på kvitteringer for alle utlegg, er det ingen hast. Mener vår forsikring sa at man hadde et år på å melde inn krav.


#11

millact sa for siden:

Har alle kvitteringer. Vi bruker Berg-Hansen på jobb, så billetten er bestilt via dem.

Skal sjekke nettsiden til KLM og se om jeg kommer videre. Greit å ta med seg 600 euro om man kan det.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.