Jeg må fylle på kjølevæske for tredje gang i år, og det er vel ikke helt normalt? Det kan jo være en lekkasje et sted, men det har ikke hjulpet å ha i et stoff som skal tette små lekkasjer. Jeg har lest at det går med mye kjølevæske hvis toppakningen er gåen, kan det være det?
Luftslangen til turboen har sprukket, men ifølge verkstedet er det ikke noe som trenger å fikses umiddelbart. Men det skulle vel ikke ha noe å si. Det er en varsellampe som lyser stadigvekk når jeg kjører, og som setter bilen i nødmodusen, men den slår seg av igjen etter ca 10 sekunder. Ifølge manualen betyr den bare at det er noe galt et sted, men ikke hva og hvor. Spørs om ikke den er moden for å skrotes snart.
Det er snakk om en 19 år gammel Opel Zafira.
Besteste bilen :love:
Jeg ville peilet olje. Og sett på fargen til olja. Kjølevæske kan visst vandre rundt. Har jeg hørt. Er olja grå er noe veldig galt.
Det er min smått gjerrige far som eier bilen, og han kommer nok ikke til å kjøpe ny før den tar kvelden, så jeg tenker jeg får bare kjøre til den plutselig ikke vil mer. Kjekt med litt spenning i hverdagen. :knegg:
Den fikk nye bremser og kaliper både framme og bak til den nette sum av 20 000 for et år siden, så det hadde vært fint om den holdt en stund til. Men det er ikke verdt å bruke enda mer penger på reparasjoner.