Hvor/hva skal du i påskeferien 2023?

Musemus sa for siden:

Jeg trenger tips. :highfive: Så hva skal dere andre?

(Gjerne tips om vårlige steder, vi bor i et snøhøl)

Ikkenoooo! :lykkelig:

Jeg elsker bypåske, med kaffe, sol og småsko (av og til på trass). Vi må alltid innom folkemuseet og løse krimgåten, selv om den er for barn.

Millen sa for siden:

Hjemme og bypåske her og iår. Folkemuseet og krimgåte hadde jeg jo helt glemt.

Musemus sa for siden:

Det er det beste med påsken, ja - ingen krav til gaver eller stress.

En Oslotur er fint, ja - og mye mer vårlig enn her. Men Oslohotell er så hinsides dyrt nå! Der er Gøteborg mye billigere, men langt å kjøre.

Lavender sa for siden:

Blir nok en tur til Trondheim for meg og eldste, yngste på konfirmasjonsleir fredag til tirsdag.

Hyacinth sa for siden:

Ingenting, dvs bypåske her også. Men sol? Vel. Statistikken tyder nok antakelig neppe på det.

Er det «alltid» sol i Oslo i påsken?

Myria sa for siden:

Vi skal være hjemme vi også. Påsken er avslapping, Folkemuseet, krim på TV, masse god mat, påskeeggjakt og uendelig med brettspill. :elsker:

Toffskij sa for siden:

Ingenting. Skal nok jobbe en del, men har da tenkt å bruke helligdagene til vegetering, i det minste.

Molly sa for siden:

Skal jobbe de tre hverdagene i påskeuken, også blir det hjemmepåske. Minstemann skal være hos faren sin. Jeg skulle egentlig være sammen med kjæresten min, men siden hunden min har løpetid og kjæresten har hannhund blir det nok ikke så mye tid sammen i påsken.

Luftslottet sa for siden:

Vi skal pusse opp før konfirmasjon i mai. :knegg:

My sa for siden:

Til svigers. Og gjøre minst mulig. Det frister med en rolig skitur hvis været er bra. Vet ikke om det er innafor (hofteoperert for 6 uker siden), men antar det er greit hvis det kjennes greit ut, og jeg unngår å gå steder hvor jeg risikerer fall. Da kan jeg ikke se at det skal være verre enn å gå en tur på bena. Kan gå sammen med svigermor.

Blondie sa for siden:

Hjemmepåske her også. Blir nok noen dagsturer til kysten eller en topptur hvis det er bart.

Skulle veldig gjerne hatt tilgang på hytte, men det har vi ikke og leie er for dyrt.

Neket sa for siden:

Det går mot hjemmepåske, vi har lyst til å reise bort men vi er så treige så alt er så dyrt. Jeg må uansett jobbe litt på hverdagene. Sjansen er stor for skiføre hjemme også da. Selvom jeg hadde foretrukket strandvær. :knegg:

løve70 sa for siden:

Vi skal oppsøke snøen :knegg: Satser på å tilbringe hele påsken på hytta. Forhåpentligvis litt sol og godt skiføre. Ellers krim, snop og vin :hjerter:

007 sa for siden:

Vi skal på fjellet. Jeg satser på fint vær, ski og mye afterski med gode venner.

Malama sa for siden:

Ingen konkrete planer.

Vi sover hjemme.

Muligens oppsøker vi snøen og går på ski, dagstur til fjellet i så fall. Håper på vår i hagen.

Tallulah sa for siden:

Nei, men det er gjerne litt. Varierende hvor varmt det er da.

Niobe sa for siden:

Vi skal på hytta. I snøen. :knegg: Men vi har hatt mange fine påskeferier på sørlandet tidligere. Dyreparken er fantastisk i mellomsesong.

Simone sa for siden:

Firenze!
Impulsbestilte litt for dyre billetter for eit par veker sidan då det snødde som f*** i Bergen :mumle:
Det var før eg fant ut at vi får 20 000 i restskatt :mumle: :mumle:

Floksa sa for siden:

Slentre gatelangs i California

:lykkelig:

Skilpadda sa for siden:

Studentdatteren kommer hjem fra Trondheim på påskeferie, og vi skal bare være hjemme i Oslo og slappe av. :)

veobra sa for siden:

Vi blir nok hjemme. Bypåske er det beste. Jeg satser på sol, asfalt, kaffe og strikketøy. Vi forsøker noen turer, muligens dagsturer.

Serafin sa for siden:

Så lite som mulig, på mest mulig tid. :knegg:

Neida. Joda.

Vi skal i bursdag langfredag. Også har jeg planer om å pløye gjennom neste bolk på pensum, når jeg ikke bruker timesvis på å få Lillesøster på skolen.

Og jeg har en drøm om at vi kan sette opp gjerde ute og få lagd hunde-lufte-plass, men sånn som det ser ut her ute nå, så tror jeg det er det små sjanser for.

Håper på litt sol, og mange gåturer nede i fjæra. Det er lov å håpe. :knegg:

Taien sa for siden:

Her blir det favoritten: By påske!
Satser på litt sol (halve påsken pleier å være bra...enten første halvdel eller andre), innvielse av grillsesongen, krim på tv ok kos med gutta.

Tjorven sa for siden:

Jeg har vært i Gøteborg på jobb noen dager nå, og har fått skikkelig lyst til å reise tilbake på ferie i påska. Gøteborg er en skikkelig fin by! Og så kan man ta tog dit!

Strå sa for siden:

Krimgåte? Hvorfor vet ikke jeg om det? Hvorfor har ikke jeg vært på Folkemuseet på 10 år? Det vil jeg dra med Helten på så vi ikke bare driver og pakker ut og sorterer resten av flyttelasset fra 2020.

Shun sa for siden:

Hjemme- og bypåske, med litt større sy- og ferdigstillelsesprosjekter på planen. :lykkelig:

ingling sa for siden:

Vi skal til huset vårt på Sunnmøre, og ta livet med den største ro. Gleder meg masse, da vi var der i fjor var jeg for syk til å finne roen skikkelig, så nå blir det bøker og påskekos og småturer. I tillegg er vi i ferd med å overta huset så bare vi eier det, så da skal vi plotte litt oppussing og denslags også. :nemlig:

Eia sa for siden:

Vandre fra Almería til Granada på Camino Santiago del Mozárabe med min beste venninne. :lykkelig:

Tallulah sa for siden:

I år er påskekrimmen skrevet av Gro Dahle. norskfolkemuseum.no/paske-pa-norsk-folkemuseum

Den er av litt varierende kvalitet (og grad av skummelhet), men vi har det alltid gøy. I år tror jeg vi skal ta med et barn som alibi. :knegg:

Niobe sa for siden:

Det har hvert fall vært veldig fint i påsken de to siste årene!

Anne C sa for siden:

Jeg skal tre dager til Wien med 20 åringen vår, og jeg gleder meg så utrolig. Er veldig glad for at han vil dra på tur med mammaen sin. Jeg hadde ikke dratt med min mamma når jeg var 20 år for si det sånn. Men vi har tross alt noe bedre forhold.

Elise sa for siden:

Hjemmepåske. :hjerter: Rydde kjeller, se tv, gå tur, sortere klær i klesskapet, osv.

Strå sa for siden:

Barna våre er voksne, så de funker ikke som alibi, men vi har et barnebarn på fire, kanskje det kan gå.

venla sa for siden:

Drar på fjellet der det er enda mer snø enn hjemme. Har fastplass på camping med slalåmheis og skiløyper. Så håper på sol på platting og godt skiføre.

Selma sa for siden:

Jeg skulle gjerne blitt med Floksa på påskeferie, ser jeg :nikker:

Etter en vinter med veldig mye jobbing (ny jobb) ser jeg frem til fri hele påsken og 8-9 dager på hytta på fjellet. Skiturer, påskekrim, strikking, god mat, hele familien samlet og forhåpentligvis en god dose sol. Gleder meg veldig!

polarjenta sa for siden:

Være hjemme og gjøre minst mulig. Jeg kan jo håpe på såpass ok vær at jeg kan gå noen turer.

amo sa for siden:

Jeg har kjøpt påskepysjer til oss. :knegg:
Mamma i palmehelgen, minste blir igjen, jeg jobber mandag og halve tirsdag. Mann jobber tirsdag til fredag. Reiser til mamma og henter, mellombror kommer hjem, og mellombror reiser videre til mamma. Så selve påskehelgen blir vi hjemme og koser oss.

GinaK sa for siden:

Ikkenoe. Skal være hjemme, jobbe som vanlig. Er deilig når det er stille i gata. Håper på sol og varme så vi kan sitte ute på terrassen og sløve.

millact sa for siden:

En helg på hytte hos vrnn

Syrinx sa for siden:

Skulle ønske: Oslo

Realitet: Heimepåske. Håpar på godt vér og eit liv i solveggen. Snø blir ikkje aktivt oppsøkt. Hvis eg orkar kjem eg til å initiere vin og/eller bobler med ei venninne eller fem ein dag.
Vi skal sikkert innover i bygda til foreldra mine ein dagstur eller to.

Og ja! Laurdagen i palmehelga skal eg vere kafégjest hos Albertine i Volda.

C3PO sa for siden:

Jeg skal være hjemme i Oslo og arrangere parkrun på Ekebergsletta. Hvis Stolpejakten har startet, tar jeg nok noen turer.

Nenne sa for siden:

Vi skal til Sveits og besøke studentdattera og annen familie og venner. Så drar vi sammen en sving til Paris derfra også.

Pøblis sa for siden:

Litt hjemme for å pakke til flytting, kanskje en tur til køben og kanskje Trysil noen dager

Novla sa for siden:

Ideelt sett vil jeg bruke påsken til hva_som_helst som ikke involverer skitur og denslags, så jeg går for rosénipping på fortauskafé på den franske Rivieraen. :glis:

star sa for siden:

Bare være hjemme, som vanlig.

Martis sa for siden:

Fjellet første del og så hjemme påskedagene og da ta noen byturer og slikt.

Appelsin sa for siden:

Jeg har alt jeg trenger hjemme, for eksempel snøfritt fjell, sjø og strand fem minutters gange nedi høgget, hage til eggejakt, og by til bybesøk.
Været vil vel vise seg :humre: , men gleder meg til å ha fri med barna fem dager :hjerter:

Kula sa for siden:

Vi skal på hytta i år, og gleder oss masse til det. Vi bor ved sjøen, og drar til fjells.

Lhi-My sa for siden:

Jeg skal jobbe. Påska burde ikke vært plassert så tett opp mot 17. mai og bunadssesong. Det er rett og slett ikke tid til noen ferie på den tida av året. Blir det fint vær, kan det hende jeg setter meg i solveggen med noe håndsøm, men ellers blir nok tida brukt på verkstedet mitt. Jammen bra jeg har verdens fineste jobb!

Drømmedama sa for siden:

Vi har bygget hytte på fjellet og skal feire vår første påske der. Hytta er planlagt for mange, vi blir 15 på det meste i påskehelgen så får testet den ut skikkelig. Jeg blir litt svett med tanke på måltidsplanlegging, men det går nok bra. Gleder oss stort.

Sissel sa for siden:

Vi har leid en hytte i Søgne utenfor Kristiansand. Rett ved sjøen, så det blir forhåpentligvis turer med primus, og god mat og vin på kveldene. Sol skal vi ha. :)

Galathea sa for siden:

Blir to overnattinger i leid hytte på "nærfjellet", bestilte i går så var heldige som fant noe så seint. Ellers hjemme, blir turer i fjæra om fint vær, hagearbeid og feire et par bursdager i storfamilien. Spise godis, lese bøker, rydde litt, blir deilig.

Unicorn sa for siden:

Jeg og 11-åringen skulle egentlig til barndomshjemmet mitt på påskefjellet, men så oppdaget han at det er lan her, så da blir det en rolig hjemmepåske. Håper å se sol.

LilleT sa for siden:

Tipper det blir halve tiden i Oslo og halve hjemme.

nolo sa for siden:

Så kule påskeplaner. :love:

Min kjære og jeg skal til fjells og nyte det gode hytteliv i stort sett tosomhet.

apan sa for siden:

Mannen og jeg og de to yngste skal til hytta til mamma og pappa ved kysten i Sverige noen dager. Jeg gleder meg til mindre snø og mer vår. Håper å se sol og kunne være ute og gå fine småturer - og slappe masse av.

Storebror skal på fjellet med mine foreldre noen dager.

Ellers har jeg ambisjoner om ikke å jobbe i påske og gleder meg til det. Folkemuseet kunne vært hyggelig å få til, ellers må også lillesøster og jeg gjøre en innsats for å skaffe henne litt nytt ute- og sportsutstyr, hun har vokst helt ekstremt.

meisje sa for siden:

Vi skal være hjemme og ha bypåske. Og får masse besøk fra utlandet.

Fersken sa for siden:

Stort sett bypåske med noen avstikkere.

Milfrid sa for siden:

Jobbe mandag og tirsdag, torsdag låner vi hytta til søsteren min på fjellet.

Charlie sa for siden:

Har invitert en gjeng til lunsj, og det blir superhyggelig. God miks av noen vi omgås, noen vi ikke har vært sammen med på kjempelenge (år!), par og single. Lette litt i vennelista på Facebook for å finne noen og trekke fram fra gamle dager.

Ellers blir det sikkert litt tur, påskekrim, kino og et museum eller galleri hvis vi tar den helt ut! :knegg: Skal også til veterinær og trekke noen tenner. Så der er påskebudsjettet.

Blå sa for siden:

Vi skal være på fjellet de første dagene i påsken. Og hjemme med bypåske i selve påskedagene. Håper på å få leid ut hytten de dagene. Vi får se.

Maverick sa for siden:

En hel del tyder på at jeg skal jobbe. Elsker Oslo i påsken, det er bonus!

Hyacinth sa for siden:

Det eneste jeg synes er kjedelig med norsk bypåske er skjærtorsdag og langfredag. I utlandet er mye åpent, men i Norge er det meste stengt. Så stengt at jeg ofte glemmer å finne ut om noe i det hele tatt er åpent.

Er det noen som har en formening om hva som pleier å være åpent disse dagene?

Fjols sa for siden:

Vi skal ligge over en natt i en naboby, litt større enn vår. Skal ha en dag i slalombakken og litt shopping.

Hyacinth sa for siden:

Ergo er bypåske som regel halv- eller heldagsturer i naturen for oss.

Pesten sa for siden:

Hjemme. Drar til Svalbard 2 helger etter påske. Håper å få sjøsatt båt, ordnet noe regnskap siden jeg er verge og fikse noe til niesen vår sin konfirmasjon. Arbeidsledig blir jeg ikke.

Palmen sa for siden:

Island med familien

Blondie sa for siden:

Jeg synes nedstengt by nesten er det aller bedre med påske, ingenting vi gjøre. Vi håper på motorsykkelvær.

liefje sa for siden:

Vi skal ut og reise uken før påske og blir hjemme i påsken. Har ikke planlagt noe, men kanskje invitere noen på en påsksbrusj eller middag en av dagene i alle fall. Ellers bare rusle rundt i Oslo og håpe på at våren er kommet. God mat og påskepynt blir det også.

Bean sa for siden:

Jeg skal jobbe frem til onsdag, men så drar vi en tur til Danmark. Minste skal spille en turnering og resten av familien skal være heiagjeng.

Fersken sa for siden:

Plantasjen. :knegg:

Amfi Vågen/Mathallen er åpent

Det samme er mange spiseplasser og kafeer også.

Elise sa for siden:

McDonald's. :knegg:

Takk for tips! :haha:

Strå sa for siden:

Da kan det se ut til at vi tar en tur til Folkemuseet, pakker ut noe esker, får besøk av en fetter og avslutter med Rogers Waters konsert på hans aller første pensjoneringskonsert.

tink sa for siden:

Bypåske hjemme, med dagsturer til fjells og i naturen. En og annen middag med familie/venner og noe bålpannekos i hagen håper jeg også vi får til.

gnuri sa for siden:

Vi har invitert familie og gode venner på middag flere dager i påskeuka. Hyggelig og sosialt. Skal være hjemme.

IOA sa for siden:

Jeg jobber mandag, tirsdag og onsdag. Planene i påsken er å henge med slekta (som kommer på besøk litt herfra og derfra), lese bok, strikke, sove og ikke minst snuske på min helt ferske niese (som kanskje blir født i dag!).

Bloppy sa for siden:

Vi reiser opp i de svenske fjell og skoger. Håper temperaturen holder seg på minussiden så lenge som mulig så det blir gode forhold for snøscooterkjøring. Vi vil nyte siste rest av snøen. Denne vinteren har det vært eventyrlige forhold der. :elsker:

Divine sa for siden:

Vi skal ingenting. Vi jobber alle arbeidsdager i den stille uke, og skal ellers bare være hjemme.

Albertine sa for siden:

Jaaaa! :lykkelig:

Vi skal være hjemme, lage skikkelig påskestemning både for hjemkomne unger og kafégjester og se om vi får til å slappe av litt. Sannsynligvis ikke. :knegg:

Strå sa for siden:

Det høres fristende ut. Sol er vel passende følge til dette. Kos deg masse snille du.

Syrinx sa for siden:

Åh, det var snilt sagt. Tusen takk. :hjerter:

Pøblis sa for siden:

Vi skal på roadtrip til Danmark med elbilen. Bo på sstrandhotell og besøke sønn og kjæreste i København og til Louisiana og gå på restaurant og bare kose oss i tre dager. :lykkelig: Mannen og jeg har ikke være på sånn tur på lenge, lenge. :elsker:

etter det er det hjem igjen, kanskje noen dager i Trysil og kanskje jeg skal synge litt med noen korvenner på en eller flere av helligdagene.

Taien sa for siden:

Nå blir det to netters hyttetur med omgangsvennene vre og deres sønn som er guttas kompis. Vi reiser i morgen. Jeg gleder meg.

Input sa for siden:

Du må vel ikke gjøre noe bare bare fordi butikker og kaféer er åpne heller?

Tilde sa for siden:

Vi skal være i huset vi har etter farmor og farfar🐣
Bruker det som hytte.
Ungene kommer innom noen dager, og mulig svigers tar seg et par dager her🐣
Gleder meg til late feriedager, mye spilling (kort og brettspill), og påskekrim🐣

Chablis sa for siden:

Vi skal til Tyskland.

Blondie sa for siden:

Det blir ofte noen prosjekter av det, hvis alt er tilgjengelig. Vedlikehold av bil og bolig.

Acino sa for siden:

Mannen skal jobbe mandag og tirsdag. Resten av påska håper jeg blir mest familietid og kos, litt sånn helg pluss. Vi skal altså være hjemme, gå turer, spise god mat, spille brettspill osv. Mannen skal holde quiz en kveld, online, det gleder jeg meg til selv om jeg dessverre ikke har noen å være på lag med (jeg stiller alene da), tror vi blir 8 lag iallfall.

Stompa sa for siden:

Jeg skal være hjemme, så da må det vel kalles bypåske siden jeg bor i en by. :nemlig: Det blir en kombinasjon av jobbing, gå tur, begravelse for pappa. Mulig vi drar ut grillen og griller pølser på terrassen hvis det blir ok vær. Det har det ikke vært de siste to påskene, men i år ser det relativt lovende ut.

Ungene kommer også. Det vil si, Frøkna kom på fredag, Herremannen kommer i morra ettermiddag.

Retz sa for siden:

Jeg skal jobbe mandag, tirsdag og onsdag, etter det er det litt usikkert om jeg drar oppover til hytta eller slår meg til ro med bypåske.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.