Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

Erfaringer med fiber fra Telia?

#1

~TM~ sa for siden:

Vi vurderer å bytte fra altibox til Telia.

Erfaringer?


#2

frukt sa for siden:

Nei, jeg har trådløst bredbånd, men jeg kan si at kundeservicen er fryktelig dårlig.


#3

Milfrid sa for siden:

Jeg byttet og har kansellert i sinne etter at selgeren lovet mer en han kan holde, og salgsavdelingen holder fast med hva som er inkludert i følge dem selv om jeg har sms det selger lover større programpakke. :snill: Fant også ut at de har vesentlig dårligere kundeservice (åpningstider) og kontaktmåter enn Altibox. Så da betaler jeg heller mer for bedre og mer ærlig tjeneste. Jeg blir ekstremt gretten av «ring oss innen klokken 19 i dag eller betalt gebyr» når de ikke har åpent og man derfor ikke kan ringe dem. Eller kontakte dem på annen måte. :snill:


#4

Milfrid sa for siden:

Underskriver på denne. IA chat og telefon med laaaang svartid og null mulighet for å velge tilbakeringing. Og som sagt dårligere åpningstider. Går noe ned etter 16 på en lørdag må du vente til mandag med å kunne snakke med noen. Samme om det skjer på en helligdag. Pent forklart med «våre ansatte må ha fri de også». Som om turnus ikke er en greie og man aldri opplever at man trenger hjelp i helger og på helligdager.

Men det forklarer jo hvorfor de kan være så billige da.


#5

Katinka sa for siden:

De har vært på oss, men vi googla oss fram til at så dårlig kundeservice ønsker vi oss ikke. Har Altibox, stødig nett og god kundebehandling.


#6

Myria sa for siden:

Vi har Telia og er fornøyde, også med kundeservice. Generelt synes jeg kundeservice er mye mer personavhengig enn selskapsavhengig (det gjelder i grunnen alle, ikke bare Telia). En gang vi ringte gjorde de ingenting og mente feilen lå hos oss. Da vi ringte tilbake to timer senere og snakket med noen andre var problemet fikset på to minutter. Jeg er enig i at det er upraktisk at kundeservice er stengt mellom 16 lørdag og 08 mandag, men det er neppe så mye bedre andre steder. Jeg ser at flere andre leverandører, inkludert Altibox, også skårer svært dårlig på kundeservice. Ikke så lett å vite hva man skal velge egentlig.


#7

frukt sa for siden:

Det er personavhengig, ja, men det er ventetiden jeg er mest misfornøyd med. Jeg har hatt mye problemer med bredbåndet, og jeg aner ikke hvor mange timer som har gått med på å vente på svar. En gang ventet jeg en time, men linjen ble brutt like etter at de svarte, og så måtte jeg vente i 45 min til.


#8

Lhi-My sa for siden:

Aldri mer noen som helst Telia-basert tjeneste her i huset.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.