Velkommen, Gjest.

< Tilbake til oversikten | Hvem kan lese?

PostNord

#1

Kanina sa for siden:

PostNord skal levere en pakke til meg. Men det er ikke så lett. Nå har de tilsynelatende kjørt mellom Oslo og Langhus 2 ganger. Eller, den er på vei til Langhus for andre gang, i alle fall. Er det noen flere steder den skal, mon tro? Regner de alle disse frem-og-tilbaketurene med i klimaregnskapet sitt?
Er det fordi jeg ikke kunne love dem at jeg skulle være hjemme i et tidsrom på 12 timer for å ta imot pakken, og dermed måtte se meg nødt til å endre utleveringsmåte? Dro de virkelig likevel hjem til meg med pakken (en dag senere enn lovet), for så å komme på at "nei, det var sant, den skulle jo til Rema borti gata her, da må vi jo kjøre den tilbake til Langhus, før vi kan kjøre den til Rema"?
Håper virkelig det er sporingssystemet deres det er noe galt med, og at de ikke driver på med slik skyttetrafikk-logistikk.


#2

Neket sa for siden:

Postnord er ganske random har jeg inntrykk av, pakkene får stadig vekk en liten rundreise. Og Rema borti gata kan fort vise seg å være rema et helt annet sted, 30 km unna for eksempel. :vetikke:

Slår ikke Amazon-pakken min som tok en omvei via Australia på vei fra England da. :knegg:


#3

Luftslottet sa for siden:

Dette er ganske i tråd med de PostNord-leveringene vi har hatt, jaffal. :stuart:


#4

Adrienne sa for siden:

PostNord har en merkelig optimalisert logistikk. Det er ikke enkeltindividet som har førsteprioritet, for å si det forsiktig.


#5

Isa sa for siden:

Hadde også en lignende opplevelse her for noen uker siden. Da skulle den forsåvidt til pakkeboks, men gikk i loop mellom Langhus, utleveringssted, ute til levering. Det ordnet seg ikke før jeg tok kontakt med kundeservice og viste til historikken. De sa at pakken var på vei og at de ikke kunne gjøre noe, men det løste seg opp ihvertfall.


#6

safran sa for siden:

Jeg hadde samme problem for ikke så lenge siden. Ble forklart etter mye om og men at de har lagt om til automatisk sortering. Det fungerer visst ikke helt. :rolleyes:


#7

Kanina sa for siden:

Herreminhatt.

Og ikke kunne jeg velge levring til pakkeboks, for det må man velge på kjøptstidspunktet..?? Men jeg fikk jo ikke engang velge logistikkleverandør! Hadde aldri aldri valgt PostNord, for å si det forsiktig.


#8

My sa for siden:

PostNord ass :gal:

Men meldinger får man da, for hvert steg. På SMS, e-post OG app. Pakken er lastet opp. Pakken er på vei. Pakken er forsinket. Pakken er lastet opp på nytt. Pakken er på vei. Pakken ventes levert kl 14. Pakken er forsinket. :gal: (og når man endelig har fått den jæ... pakken, og fått bekreftelse i tre kanaler på at pakken er hentet ut, får man nok en melding, med oppfordring til å rapportere hvordan opplevelsen var :gal: ).


#9

Floksa sa for siden:

Høres ut som PostNord. Her drev de å leverte pakkene dine til tilfeldige naboer slik at de slapp å kjøre ut (mens naboen gjerne måtte ta en 1-2km omvei). Evt la dem igjen på en butikk og lot butikken ta ansvar for å sende mottaker en sms om hvor pakka med hjemlevering kunne hentes.

Hører du Kim?!!?! Vi kommer ALDRI til å glemme deg.


#10

Tjorven sa for siden:

PostNord ser ut til å måtte frem og tilbake til Langhus et par ganger. Det er visst regelen. :nemlig:


#11

Marla Singer sa for siden:

Haha, jeg hadde samme opplevelse nå nettopp. Plutselig klarte de faktisk å levere den, i tillegg til å bare logge masse rart. Får håpe den kommer frem.


#12

Blondie sa for siden:

De har en fiffig bedriftsfilosofi, det skal de ha! :gal:


#13

Benzo sa for siden:

Det skjer hver gang her…ikke nok med det. De prøver seg gjerne med at de har ringt på og at ingen var hjemme. Forklaringsproblemet kommer når vi oppgir at vi har kamera på ringeklokka. :knegg:
Skal aldri bestille noe med kjøring fra dem igjen.


#14

frukt sa for siden:

Jeg har bare gode erfaringer med de. Men jeg er kanskje unntaket. :knegg:


#15

polarjenta sa for siden:

Da er jeg unntaket sammen med deg, for jeg har også bare gode erfaringer med dem.:dulte::jupp:


#16

Kanina sa for siden:

Nå har pakken kommet til Langhus igjen! Spent på om den kommer frem på neste forsøk.


#17

celebelen sa for siden:

Jeg synes PostNord har blitt litt bedre de siste årene. Antakelig har det sammenheng med at de har hatt faste og flinke sjåfører på ruta. Nåværende sjåfør har begynt å ringe meg litt før han kommer, og sende sms om jeg ikke svarer. Hvis jeg ikke er hjemme, avtaler vi at han legger igjen pakka så den ikke er synlig fra veien.

Jeg har opplevd MYE rart fra ulike fraktselskaper, så når jeg sender til kunder bruker jeg Posten/Bring. Ikke feilfritt, men (bank i bordet!) veldig sjelden det går galt med ting jeg sender.


#18

Kanina sa for siden:

Hadde de vært så fleksible som det du beskriver, hadde det jo vært topp! Men hos oss kan man ikke legge igjen pakke på dørmatta (eller i buskene, vi bor i blokk) - alt blir stjålet, selv bambus-sokkene jeg hadde bestilt. Så nå må selv (Nesten) Helt Hjem levere pakkene mine til utleveringssted.
Pakkeboksen til PostNord står i samme kvartal som oss, så det hadde jo vært ganske enkelt å låse den inn der, om de likevel var forbi her, men de har jo ikke et slikt system.


#19

frukt sa for siden:

Jeg får nesten aldri pakker i postkassen lengre. Enten henter jeg de på Posten eller i pakkeboks. Også PostNord.


#20

Kanina sa for siden:

Pakken ble (igjen) sendt fra Langhus kl 8 i dag morges. På vei til Rema, står det nå. Fasinerende hvor lang tid det tar å kjøre fra Langhus til Oslo. Eller kanskje de har tatt pakken i en skreppe og går til fots.


Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.