Hvor dro dere på bryllupsreise?

Blondie sa for siden:

Eller hvor skulle dere ønske dere dro?

Vi samler inspirasjon før neste år. Vi ser egentlig for oss en gresk øy, men vi vil gjerne ha mange tips!

tink sa for siden:

Vi reiste til Krakow palmehelgen 2009. Guttene var små og parkert hos besteforeldre. Vi prioriterte byvandring i gamlebyen og en tur til saltgruvene i tillegg til god tid, litt shopping og noen gode måltider på restaurant.

ingling sa for siden:

Vi dro ikke egentlig på bryllupsreise, men vi var på ferie rett før bryllupet, så vi teller den liksom som det. :humre: Da var vi i Italia, og reiste fra Roma til sørkysten, Capri og Napoli. Capri var utrolig koselig på den siden vi var på (den andre er snobbis), og området vi bodde i på fastlandet var også kjempefint med mange båttur-muligheter og denslags. Veldig romantisk! Minori bodde vi i.

Toffskij sa for siden:

Vi dro til Japan (og ønsket oss bidrag til reisekassa i bryllupsgaver). Det var bra!

Magica sa for siden:

Vi var på Guns N'Roses konsert i Dublin. :knegg:

Ellisiv sa for siden:

Det begynner å bli en stund siden gitt... :)

Vi reiste til Jersey, og hadde en flott tur!

Millen sa for siden:

All inklusive på Dominikanske Republikk. Usikker om jeg gjentatt det.

amo sa for siden:

Vi giftet oss i Sjømannskirken på GranCanaria og hadde bryllupsreise samtidig.

Wix sa for siden:

Safari i Kenya og badeferie i Zanzibar. Ønsket oss bidrag til reisekassa.

millact sa for siden:

Giftet meg i ambassaden i Stockholm og det var også bryllupsreisen. Hadde med baby på 3 mnd.

liefje sa for siden:

Vi dro på bryllupsreise til Italia (Romaområdet og Amalfikysten) etter en meget "vitenskapelig" prosess hvor vi først listet opp og rangerte ulike kriterier og deretter rangerte ulike destinasjoner på disse kriteriene i en slags matrise. Da regnet vi ut at det ble Italia som vant. Hahahaha. Det er faktisk sant. Ting som god mat og kort flyreise etter alt bryllupsstresset var viktigst for oss husker jeg. Har hele matrisen limt inn i albumet mitt. Et morsomt minne.

Vi fornyet også løftene på en fantastisk sydhavsstrand på Filippinene en god del år etterpå, bare med oss selv og sønnen til stede. Begge deler anbefales sterkt.

Timar sa for siden:

Venabygdsfjellet i to dager, med baby på slep. :humre:

Gri sa for siden:

Vi var ei veke på cruise i Middelhavet. Reiste frå Venezia, til Dubrovnik, Olympia, Athen og eit par greske øyer.

Floksa sa for siden:

Dyrskuen i Seljord

Neket sa for siden:

Vi spontangifta oss på utenlandsferie, så vi hadde verken bryllup eller bryllupsreise, men skulle jeg dratt nå ville jeg dratt på Safari og så en uke på Zanzibar. Har fortsatt håp om å få med mannen på det en gang, må bare vente til kidsa har flyttet ut så det blir litt billigere. :knegg:

Inagh sa for siden:

Vi var ei uke på Jersey, fikk reisen i gave fra svigerforeldrene mine.

GinaK sa for siden:

Vi skulle egentlig tatt fly til Nice, leid bil og kjørt nedover kysten mot til Valencia og hjem derifra, men fikk aldri surret oss til å gjøre det.
Vi giftet oss etter 10 år så gutta var 8 og 5.
Mannen til mamma døde brått og hun ramlet helt sammen etter det og ble veldig uselvstendig og passet aldri gutta
med overnatting etter det.
Så vi begynte heller å dra på storbyferie i sommerferien alle 4.

Mannens store drøm er safari men jeg er virkelig livredd kryp og slanger og sånt gufs så betaler ikke en krone for å få hysteriske anfall altså. :neglebit:

Karamell sa for siden:

Sicilia, hadde med oss baby ...

10 år: Nice og bodde på Le Negresco. www.hotel-negresco-nice.com/en

20 år: Dro ingen steder, spiste på Speilstaden.

Kunne tenkt meg å dra et veldig eksotisk sted om jeg skulle giftet meg nå, men den økonomien vi har nå. Har ingen forslag da, da det ikke er noe vits å drømme om å reise så langt av gårde, da vi aldri kommer til å gjøre det. :knegg:

Blondie sa for siden:

Forrige gang, for noenogtjue år siden, dro jeg til Island. Var gøy det, men selskapet viste seg å være feil. :knegg:

Pelle sa for siden:

Bali i 14 dager, før barn.

007 sa for siden:

Vi var så unge (20 år) og hadde blakket oss på bryllupet (brukte pengegave til å betale fotograf og viseverten, blant annet :knegg:), så vi dro aldri på bryllupsreise. Vi var en helg på hotell i Førde, men det har vel «sommerferien» det året.

Vi feiret sølvbryllup på Kalymnos, kun oss to. Rolig, vakkert og mye moskitos.

Spoon sa for siden:

Sicilia, Taormina

oslo78 sa for siden:

Interrail i 31 dager.

Strå sa for siden:

Vi giftet oss i september 1987 og dro helgen etter til Danmark et sted jeg ikke husker hva heter. Vi leide hus, påspanderte oss å spise ute et par ganger. Tiden brukte vi på å bade, gå turer, kose oss og grille. Turen var koselig husker jeg.

Myria sa for siden:

Vi dro til Paris. Det var perfekt for oss som elsker storbyferier.

Malama sa for siden:

Vi dro til Malta

My sa for siden:

Vi har aldri giftet oss, men vi lagde eldste på tur i Italia (Liguriakysten, Cinque Terre og Toscana), hvis det teller. :filer:

Anne C sa for siden:

Vi var på Mauritius, i 2000. Neste år har vi sølvbryllup, da har jeg lyst til å reise bort.

Skilpadda sa for siden:

Vi dro aldri på bryllupsreise; vi hadde ikke egentlig råd den gangen, og vi snakket vagt om det et par ganger senere (for eksempel Mauritius, kanskje), men fikk ikke somlet oss til det. Vurderte en reise for å feire sølvbryllupet, men så ble det en sånn kjedelig pandemi det året. :knegg: Kanskje vi skulle finne på noe til neste sommer, da er det 30 år.

Luftslottet sa for siden:

Vi dro til Praha, fordi vi tilfeldigvis kom over en leilighet som passet oss godt via venners venner.

ingling sa for siden:

Amalfikysten var det vi også var, ja. :jupp: Glemte navnet tidligere i dag.

Jeg har for så vidt vært gift to ganger, første gang dro vi til Danmark sammen med mine foreldre. :humre: Det var fordi vi skulle dit og feire bryllup med eksens familie, så det var mer ferie enn bryllupsreise, men det var nå rett etterpå, da.

Tjorven sa for siden:

Vi giftet oss i New York, så vi kombinerte bryllup og bryllupsreise. Jeg husker det som livets aller triveligste dager. :elsker:

apan sa for siden:

Vi var noen dager i Riga, hadde en baby på 8 måneder hjemme så det begrenset seg. Det var likevel en fin tur!
Dersom jeg skulle gifte meg igjen noen gang, noe jeg ikke har tenkt, kunne jeg tenke meg Italia eller Hellas.

Novla sa for siden:

Vi giftet oss i London, så det var helt innlysende at vi skulle ta Eurostar til Paris og rusle rundt der på bryllupsreise. :elsker:

Musemus sa for siden:

Vi skulle på 16 dagers bryllupsreise til Portugal, men jeg var gravid og så syk, at vi måtte avbestille turen. Endte opp på biltur til Stockholm.
(Er fortsatt litt sur for at jeg ikke fikk reist til Portugal den gangen, men er aldri for sent, da)

Robyn sa for siden:

Jeg drømmer om bryllupsreise til Maldivene, hytte på stylter i havet.

Sist giftet jeg meg på Lanzarote, var der i tre uker med baby på 11 måneder. Hadde en natt alene på suite på luksus-hotell, resterende på charter-hotellet. Anbefales ikke. :knegg:

Strå sa for siden:

Santorini i mai eller august, det hadde jeg valgt nå. Det er en liten, men koselig øy med mye rart jeg ikke en gang husker lenger. Vi var der i 2001 og koste oss glugg i hjel.

Eller York i juli/august eller november. Der er det gåavstand til vanvittig mye, inklusive diverse museer. I november har de åpnet Yulemarked. Det er også stas. Å gå hånd i hånd på murene rundt den indre byen er verdt turen i seg selv.

gnuri sa for siden:

Vi giftet oss i sjømannskirken på Mallorca. Hadde med barna våre, og sendte de hjem etter en uke. Så hadde vi en uke på et fantastisk hotell på Mallorca alene etterpå.

Blondie sa for siden:

Mange fine tips her! Vi reiser sommeren 2025, så vi skal se litt på ulike muligheter. Må si gresk øy eller Italia frister.

Galathea sa for siden:

Vi var ei uke i Lofoten, var gravid så torde ikke dra til eksotisk utland, men Lofoten med hvite strender og midnattssol viste seg å være eksotisk og romantisk så det holder!

C3PO sa for siden:

Australia: Melbourne for verdenskongressen for science fiction, så Adelaide, Fitzroy Island (Barriererevet) og Sydney.

Strå sa for siden:

Oi, nå ble jeg nesten misunnelg. Så utrolig tøft å få være med på. Nå tror jeg nesten vi må planlegge en sånn verdens SF-konferanse vi også.

Arran sa for siden:

Første gang: Italia med Roma og Sardinia.

Andre gang: Lisboa og Azorene.

Taien sa for siden:

Vi reiste og besøkte broren min og svigerinnen min i USA. I Houston. Av dem fikk vi all expenses paid weekendtur til San Antonio og bodde på et gammelt viktoriansk bed and breakfast. Det var en helt fantastisk ferietur som vi aldri glemmer!

C3PO sa for siden:

Det var en fantastisk tur, og på Melbourne-delen av turen fikk vi feiret ekstra med venner fra SF-miljøet.

Jenna sa for siden:

Giftet oss i 2008. Planla aldri noen bryllupsreise da, men var på Mauritius 1,5 år etter. Det teller vel som bryllupsreisen vår, tenker jeg.

~TM~ sa for siden:

Vi fikk tur til Karpathos av foreldrene mine i bryllupsgave.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.