Sommerkaffe nr. 3

Mex sa for siden:

God morgen.
Siste jobb-uke før ferie. Starter uken med hjemmekontor.
Motivasjonen er ekstremt laber og det er egentlig ganske lite å gjøre, så det blir nok en ganske rolig uke.

star sa for siden:

Her er også siste uke før f. På plass på en mandag denne uka også, men da har jeg f når jeg går hjem torsdag.

Frøy sa for siden:

Jeg har to uker før F og jeg kjenner at de skal bli lange, men siden gevinsten i enden er så pass stor så skal jeg klare å holde ut. De fire ukene i Spania er så etterlengtet nå at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Syrinx sa for siden:

Tidleg opp og ut for å få tatt pelsbarnet med til veterinær for ormekur før vi reiser heim til Norge i morgon. Ei lita veke på firemannsrom har vore intenst når det har vore så kaldt og vått ute. Men, men. Enda godt vi ikkje har budd i telt.

Fintdethei! sa for siden:

Et par sjokoladebiter til kaffen første mandagsmorgen i F er en menneskerett. Anbefales! Mest sannsynlig pakker jeg meg og yngste i bilen senere for et par dagers stueforandring. Yngste har selvfølgelig blitt syk, men tror og håper formen er litt bedre i dag enn i går.

Kanina sa for siden:

Jeg har vært klar for F siden forrige F, og har nå begynt på andre uke med F. Jeg har lave skuldre og gir f i alt annet enn F nå. Vi leier et hus ved sjøen og koser oss i norsk sommervær. I går: sterk kuling og trær overende, i dag, sol og glitrende sjø.

tink sa for siden:

Stueforandring ja, jeg fikk en liten førsmak på ferien i helga. Så nå er jeg tilbake til siste innspurt før min egen ekte og velfortjente ferie som starter om ei uke.

Lurer på om det er innafor å ringe hjem for å vekke 16-åringen sånn at mor får oppdatering om inntak til VGS...

Tjorven sa for siden:

Nytt reisebrev fra Kina: Vi har kommet oss til NanJing. Foreløpig har vi ikke sett en eneste person her som ikke ser kinesisk ut. Så vi føler oss litt eksklusive som turister.

I dag hadde jeg bestemt at vi skulle dra til et park- og tempelområdene og drikke te i skyggen av trærne med vi tittet utover den store innsjøen. Det finnes nå et bilde av meg hvor jeg det ser ut som jeg gjør akkurat det. … men … det er en iste kjøpt på KFC. :dåne: Som lå rett ved siden av McDonald’s og BurgerKing. :sukk: De søte tehusene som fantes i kinesiske parker for 25 år siden er borte, og er erstattet med fast food - gjerne amerikanske kjeder. Lenge leve markedsliberalismen; eller noe sånn.

Blånn sa for siden:

God ettermiddag! Vi har fortsatt ikke landet ferieplaner, så fortsatt hjemme. Så da er jeg på Sats.

millact sa for siden:

Har fått lastet ned LO Favør app og sjekket opp i endel forsikringer for den kommende folkehøgskolestudenten, viktige saker. Så har jeg spist lunsj hos min mor sammen med mor til en barndomsvenninne. Hennes mor fylte 89 i sommer. I dag var det ikke så lett å prate med henne; hun hører litt dårlig og klarer ikke helt følge med mer merket jeg.

Nå har jeg planer om en liten skogstur tror jeg.

Fersken sa for siden:

Dagen har gått veldig fort, det viser seg at det ikke er noe i veien med evnen til konsentrasjon så lenge emnet man fordyper seg i er interessant nok. :humre:
Det er selvfølgelig ingen direkte kobling mot mine arbeidsoppgaver, men litt relevant er det i forhold til arbeidsplassen.

Skilpadda sa for siden:

Vi er i gang med Skottlandsferie; i går var vi i Aberdeen og drakk øl med gamle venner; drikke øl med skotter er ikke det lureste når man skal opp seks dagen etter, men det gikk da. :knegg:

I dag tok vi morgenflyet til Kirkwall, og nå har vi ruslet noen timer i riktig behagelig vær. Hyggelig liten by og pen katedral. I morgen skal vi hente leiebil og kjøre for å se på steinaldergreier.

Blondie sa for siden:

I dag har jeg vært på fire ulike byggvarehus, det merker jeg er minst tre for mange. :gal: Mye artig å se da, jeg får ta det som et sosiologisk eksperiment.

tink sa for siden:

God morgen, 4 dager igjen til F. Fredelige, på grensen til kjedelige dager her på kontoret. Skal prøve å huske å legge ferien litt tidligere neste år.

star sa for siden:

Kommet meg på jobb. Relativt stille.

polarjenta sa for siden:

Millact: Hvilke forsikringer er det du tenker folkehøyskoleeleven skal ha? Jeg har liksom tenkt at min ikke trenger noe mer enn det vi har allerede.

Fintdethei! sa for siden:

Endelig en dag med solgløtt. Ungdommen er fortsatt sjuk og slenger i sofaen. Jeg strakk på meg en liten kink i korsryggen i dag tidlig. Hurra for ferie!

Martis sa for siden:

Vi er en snartur i Sverige og leverer vovsen hos barnevakten. Min mor altså. Sol og fint her i dag.

millact sa for siden:

Polarjenta: Innbo samt reiseforsikring. Fikk beskjed av folkehøyskolen om å sjekke at den dekker reisemålet i utlandet samt varighet på turen.

Neket sa for siden:

Jeg er på kontoret, men det er sol så kanskje jeg må dra hjem snart :knegg:

polarjenta sa for siden:

Millact: Ok, det har vi styring på. Skal de være lenge på tur?

Tre uker, Tokyo.

Nenne sa for siden:

Vi er kommet til Ediinburgh og i dag har jeg feiret bursdag med afternonn tea på The Dome. Det regner en del i dag så vi tar en litt rolig dag.

Gratulerer, Nenne:ballonger:

Gratulerer her også, fineste Nenne. :kyss:

Tusen takk! :)

Frøy sa for siden:

Gratulerer med gårsdagen Nenne!

Her regner det og skal gjøre det hele neste uke ser jeg av meldingene, synes faktisk litt synd i de som har ferie nå.

millact sa for siden:

Frøy: Vi drar til din hood på lørdag, jada. Vi har bøker, satser på museum og butikker i Stavanger.

Gratulerer med gårsdagen, Nenne. :ballonger:
Regnfull dag her igjen. Yngste skal på tur, ellers lite planer her enn hvile, hvile litt mer også hvile litt til.

Blondie sa for siden:

Det regner akkurat litt mye i dag til at det blir en bra dag med to voksne og to nestenvoksne på camping. Tror vi må utforske områdene litt, holder nok ikke med bare brettspill.

star sa for siden:

Gratulerer med gårsdagen, Nenne!

Kommet meg på jobb. De har kraftig redusert antagelsen om regn fra i går til i dag. Men vått blir det nok.

Mex sa for siden:

Gratulerer med gårsdagen, Nenne! :fløyte:
Regnværsdag her også i dag.
Tredjesiste arbeidsdag før F. Dog lite motivasjon å oppdrive.

Vel overstått bursdag til Nenne! :flagg:

Holder stand på kontoret i 3 dager til. Har heldigvis funnet sånn passelig inspirerende puslearbeid som holder motet og moralen oppe de siste dagene.

007 sa for siden:

Veldig glad vi bestemte oss for 16 dager i Spania i år også, for jeg hadde vært muggen av alt regnet hjemme.

Det blir strand og bok i dag også, og fotball til kvelden. Drømmen er Spania og England i finalen. :heia:

Millen sa for siden:

Vi skal 1 uke til Rhodos litt senere i sommer og det tror jeg blir bra.

Blå sa for siden:

Det er helt utrolig hvordan været forandrer seg. I går var det nydelig. I dag høljer det ned. Jeg er glad for at vi klarte å utnytte gårsdagen.

Nesten to uker på fjellet i veldig varierende vær. Alt i alt nok gode dager til at vi har gått noen fine turer. Og absolutt masse strikketid.

Veldig norsk sommer får vi vel si

Tjorven sa for siden:

Nå sitter vi på hotellet, og så skal vi dra ut til flyplassen. 15 dager i Kina er over. Det har vært en fantastisk opplevelse, men ingen skal påstå at dette er et enkelt land å feriere i.

Vi avsluttet med et besøk i den forbudte by. Det er utrolig majestetisk og enormt. Vi ble helt bergtatt (og litt slitne av all sola). Og hadde nok et herremåltid av en middag - til den nette sum av 250 kroner. Totalt for 4 personer og inkludert 2 øl.

Men nå gleder vi oss litt til mer normal mat.

celebelen sa for siden:

God tur hjem, Tjorven!
Her er det bortekontor i regnvær, men likevel godt å være et annet sted enn hjemme.

Millen sa for siden:

God tur hjem, og takk for reisebrev, Tjorven. :)

Candy Darling sa for siden:

Vi reiser til Nord-Spania på lørdag, så det blir gøy å oppleve fotballfeberen der live!

Eia sa for siden:

Takk for reisebrev, Tjorven! Det har vært så fint å få følge dere her.

Her er det straks treningsøkt, før jeg skal via sommerfest på frivilligjobben til middag med hele kjernefamilien (eldste hjemme på perm fra militæret). :hjerter:

star sa for siden:

Slapp å bli våt. Nå dirrer jeg langflat i sofaen.

Neket sa for siden:

Så kult Tjorven! Jeg har vært i Kina en gang på ferie, og selvom vi var på gjennomorganisert rundreise var det ikke bare bare, så å gjøre det på egenhånd er imponerende. Har vært der et par ganger med jobb også, men da er det jo stort sett hotell - kontor - middag - hotell, så da skal det litt til å rote seg bort. :knegg:

God tur hjem, Tjorven!

Vært hos fysio, gått skogstur, vært på kafe og sett fotball.

Skilpadda sa for siden:

I dag har det regnet konstant (med varierende intensitet) hele dagen på Orknøyene, men vi har hatt en fin dag. Vi hadde en drøyt fire timers guidet biltur med veldig hyggelig guide som avsluttet med å ta oss med til en kollega av ham for å slå av en prat, fordi han trodde hun og jeg ville ha mye å snakke om - det stemte. :D Og nå er vi tilbake fra veldig god middag litt utenfor Kirkwall; superhyggelig og pratsom drosjesjåfør (som også kjente begge guidene fra tidligere på dagen).

I morgen skal vi ta ferge til øya Hoy og gå litt tur og se mer natur, ser heldigvis ut til at det skal bli oppholdsvær da.

Dali sa for siden:

Morn! Nest siste dag før f. Siden datteren har sommerjobb på samme campus som meg og har oppstart 0730, er det ingen bønn. Selv om jeg er trøtt etter å ikke klare å legge meg må jeg sprette opp og transportere henne hit til dagens start.

star sa for siden:

Så koselig med reisebrev.

Har kommet meg på jobb. Siste før f.

tink sa for siden:

Stor stas med reisebrev. Jeg benytter nest siste dag på jobb til å skrive ut diverse bookinger og billetter. Og innser at hotellrom med felles bad og toalett kanskje er litt ambisiøst for en familie med en tenåring og en nesten-tenåring...

polarjenta sa for siden:

Sykemeldingsdag så er det ferie fra i morgen. Nord-Norge ferie i år, skal et par dager til Tromsø neste uke, så til Bodø noen dager uka etter. Resten hjemme. Skal jo kjøre storebro til Trøndelag i august, så det blir jo bort noen dager da også,

Ingen planer i dag.

millact sa for siden:

Dagens plan: Lese ferdig boken jeg begynte på i natt om Christian Strand og adopsjonen.

Syrinx sa for siden:

Vi kom heim frå ferie i går. Slitne etter siste veka med regn og kaldt, og alle fire buande på samme rom. No skal vi straks til Valldalen for årets jordbæreventyr. Hente bær der, så heim og sylte.

Albertine sa for siden:

Jeg vil også ha jordbær fra Valldal! Men fire timer på veien er for mye i disse hektiske dager. :sukk:

Koselig å høre om dagene deres, både i Kina og rett her borte og alt midt i mellom. Her er det makrondag, og jeg har endelig begynt å få dreisen på de hersens skallene.

star sa for siden:

Da er det f. Gikk en time tidligere for det var stille.

God f, Star. :klem:

Toffskij sa for siden:

Her på Naxos regner det i hvert fall IKKE. Vi gjør ikke så veldig mye annet enn å bade, og turtallet er ikke særlig høyt.

Skilpadda sa for siden:

Orknøyene viste seg å ha flere soldager i ermet; det var meldt helgrått i dag, men ble nydelig vær etter hvert, som var fint, siden dagens plan var ferge til øya Hoy og en 8 km fottur. Vi fikk overskyet mens vi gikk oppoverbakke den første halvtimen, men så klarnet det opp og ble praktfullt etter som vi nærmet oss de dramatiske klippene ved Old Man of Hoy (look it up!). Spektakulær utsikt (bilder på IG) og en veldig fin dag.

Så fine bilder, Skilp!
Jeg har sett bilder derfra andre steder på internettet, men aldri fått med meg hvor det er.

Millen sa for siden:

God morgen, sol og fint vær i Oslo idag. Må nyte den idag da når den først titter frem, men først kaffe.
Ha en fin dag alle. :)

Tjorven sa for siden:

Jeg håper det kommer flere reisebrev i kaffebloggen. Det er stas å høre om tur til Orkenøyene.

Jeg er hjemme igjen. I dag har jeg drukket kaffe, spist brødskive og lest avis. Det var utrolig deilig etter en veldig lang hjemreise. Flyturen Beijing - Paris blir litt lenger når man ikke kan fly over russisk territorie.

I dag tror jeg at jeg vil være turist i egen by. Kanskje klinke til med en tur i Vigelandsparken?

Blondie sa for siden:

Jeg har ikke noe reisebrev å bidra med i år heller, vi veksler mellom å være hjemme og å plaske litt ved kysten.

Men! Lillegutten min fyller 23 år i dag. :fløyte:

Hurra for Lillegutten, Blondie:ballonger:

Hurra for lillegutt :ballonger:

Hurra for lillegutten!

Sitter på et venterom hvor jeg "kjenner" halvparten av de andre som sitter her. Så gjemmer meg bak håret. :sparke:

Gratulerer med lillegutten, Blondie :fløyte:

Her venter vi på solen som er lovet. Foreløpig leder skodda med 1-0.

tink sa for siden:

Har vært i blodbanken som en siste innspurt før FERIEN som starter om 3 timer og 59 minutter. Ikke at jeg driver med nedtelling... :blånn:

Pelle sa for siden:

Reisebrev er gøy! Både fra innland og utland og hytter og knauser. Min ferie begynner i dag. Starter i helgen med den årlige telt/campingturen med 5 familier, der tilogmed "barna" på 22 kommer på dagsbesøk og de på sommerjobb toger til og fra for å få med seg en dag eller to. Blir min 13. eller 14. gang. Gleder meg innmari.

Så gøy, Pelle.

God ferie, Pelle!

Yngste har omsider fått innlogging til nettbank til å virke, neste steg er bankID. Satser på vi er i mål før august i alle fall.

Tjorven sa for siden:

Man trenger ikke reise så langt for å oppleve noe. I dag har jeg sittet på en benk i Vigelandsparken og tittet på turister. Jeg synes people watching er skikkelig gøy.

him sa for siden:

Elsker people watching :hjerter: Gjør det alt for sjeldent

Eia sa for siden:

Åh, jeg elsker å sitte på kafé eller benk i byen og titte på folk! :hjerter:

Tror jeg må legge inn en slik ettermiddag snart. :jupp:

Syrinx sa for siden:

Eg sit oppi ei fjellside og samlar energi til siste høgdemetrane. Bomma på råsa, så det vart litt tyngre enn tenkt. (Tungt hadde det blitt uansett da, med mi elendige form.)

Men snart oppe. Då skal eg fyre i ovnen så eg får laga delikatessemåltid. Biff frå lokal bonde, nypotet frå Valldalen og nokre kantarellar eg plukka på vegen opp hit. I morgon blir det pannekaker og blåbær som eg også har plukka i dag til frukost. Er eg tøff nok blir det eit bad også, men det spørs.

Appelsin sa for siden:

Hvilket fjell, Syrinx? :hjerter:

Jeg har jobbet i hagen i dag, og bakt foccacia. Vært på 11 fjelltopper siden mandag, så i dag hviler føttene.
Siste feriedag før en uke til i august. Men gleder meg igrunn til jobb på mandag. Jeg liker heldigvis jobben min.

Pelle sa for siden:

Syrinx; da smaker alt helt fortryllende. Høres nydelig ut, både tur og mat.

Nenne sa for siden:

Takk for alle gratulasjoner!

Vi er på siste feriedag og avslutter Skottlandferien i Aberdeen. I kveld har vi vært på bar i en «omskolert» kirke og drukket de beste drinkene jeg har smakt! Wow! Jeg ante ikke at cocktails kunne være SÅ gode.

007 sa for siden:

Skyet, men varmt, her på solkysten i dag. Jeg tror kroppene våre har godt av en dag uten soling og bading, så i dag blir det rusling og kanskje litt shopping i Malaga.

Tjorven sa for siden:

Da er knerten avlevert på leir. Eller han er ikke egentlig på leir. Han skal gjøre kjøkkentjeneste på en CISV-barneleir. Det er frivillig arbeid, men det er en nyttig erfaring og sikkert ganske stas. Han gjør i hvert fall noe annet enn å sitte foran skjermen i to uker.

Det er nydelig vær i Oslo i dag også. Jeg får legge en plan for hva det skal brukes til.

Blondie sa for siden:

Jeg maler, kjapper på for å bli ferdig i tide til å nyte litt sol.

star sa for siden:

Nydelig vær og guttungen skal ut å gjøre bruk av båtførerbeviset sitt. Jeg rydder og vasker som om jeg drar på ferie. Virrer som en hodeløs høne så har ikke bestemt meg enda.

Blondie sa for siden:

Jeg ble ferdig med å male, men nå har det skyer over. :mumle:

Millen sa for siden:

Lurer på om det blir bulder og brak idag. Hodet mitt sier det, og det er klamt og lummert.

millact sa for siden:

Vi er på vei vestover og har stoppet på outlet. 19-åringen skal få kjøre herfra og inn til Ryfylke. Bra vær og varmt.

Eia sa for siden:

Jeg lurer på om jeg klarer å sykle frem og tilbake til venninne i kveld uten å bli våt ... :fat chance:

Dali sa for siden:

Vi er også på vei vestover i sol. En uke hos mor venter.

Syrinx sa for siden:

No har eg hatt kveld, natt og morgon på verdas finaste stad. Det er berre eit lokalt, lite fjell her på Sunnmøre, Appelsin. Men vakkert, vakkert, vakkert. Gler meg til å kome ned igjen så eg kan legge ut skrytebilete på insta. :knegg:

star sa for siden:

Har endelig spylt terrassen.

Skilpadda sa for siden:

Nenne, hvilken bar? Vi skal være i Aberdeen neste helg.

I dag har vi kjørt vår siste Orknøy-tur, levert tilbake leiebilen og deretter hengt i Kirkwall; shoppet litt, spist suppelunsj, besøkt museet og sittet på det hyggelige biblioteket til de stengte. Nå er vi de eneste gjestene i hotellbaren med hver vår Kindle. Middag om et par timer, og så ferge til Lerwick på Shetland kvart på midnatt. Veldig fornøyd med oppholdet her!

Dali sa for siden:

Første dag i ferien i bil, andre dag flytting av gammel onkel til omsorgsbolig. Og det er de to dagene det blir pent vær mens vi er her. Jaja. Fint at onkel får det trygt framover iallefall.

Fintdethei! sa for siden:

Nyter en stille formiddag med frokost og kaffe på terrassen. Lurer på om jeg rekker en liten fjelltur før det skal brake løs med torden og mye regn?

Blånn sa for siden:

God morgen! Vi er i bilen på vei til Flåm. Derfra skal vi ta Flåmsbanen før vi ender på Finse. Vi skal går tur ned til Aurlandsdalen. Fink med oss eldste og yngste. Mellomste gadd ikke være med.

Millen sa for siden:

For en regntung dag dette er.
Vi har å iallefall fått gjort litt husarbeid, og ellers står ferie pakking på agendaen. Det går trått, men ingen hast.
God tur Blånn!

Martis sa for siden:

Dag 2 i huset til oldemor, det er regn og 12 grader, men det skal bli bedre i morra. Veldig artig å være på tur med begge søsknene mine og tantebarna. Nevøene har de siste par dagene badet i tre ulike hotspots og det er fortsatt noen igjen å besøke. I dag blir nok bading i et vanlig basseng.

Eia sa for siden:

Hjemmeferie, og akkurat sagt hadet til eldste igjen. Han kommer på perm igjen om to uker, da. Ellers har jeg gjort litt husarbeid, lest ut sommerbok nr. 2 og utsatt gåturen i det lengste. Men nå skal jeg ut en tur, regn eller ei (opphold akkurat nå). :jupp:

Syrinx sa for siden:

Har pakka for camping&crémant og så kjem det pinadø regn. Det var ikkje det dei meldte då vi planla ei natt i naturen. Men turen skal gjennomførast.

ingling sa for siden:

Det regner ikke her inne, Syrinx, ikke foreløpig i hvert fall. :humre: Har sittet ute og kost meg hele dagen, nå skyet det såpass over at jeg måtte kle på meg litt. Perfekt rolig feriedag!

star sa for siden:

Ut på tur. Grått og vått.

007 sa for siden:

Rimelig hot in the city her vi sitter og jazzer oss opp til EM-finale. I Spania, på pub fullstappet av halvgale og halvfulle engelskmenn. V drikker iskald Magners, og prøver å holde følge. (Men hakke sjans. :knegg:)

millact sa for siden:

Tipper det blir en gøy natt, 007!

Syrinx sa for siden:

Her vart det ganske vindfullt og noko regn, ingling. Men eg har med gapahuktelt så vi har hatt det lunt og fint og natta blir nok fin.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i bloggen, så kan du gjøre det her.