Sommerkaffe nr. 5

star sa for siden:

Da har jeg akkurat kommet inn døra og ligger langflat i sofaen. Rakk det før meldt regn. Blitt noen timer på reise.
Kommer garantert til å sovne.

Appelsin sa for siden:

Håper du sover godt, star!
Jeg er på kontoret og strever med å samle tankene om jobb etter en veldig fin helg. Og hvor skal jeg gå på fjellet etter jobb, er det største spørsmålet :knegg:

him sa for siden:

God morgen! Regn i Trondheim - nesten litt rart etter alt finværet vi har hatt (jeg er på jobb, så har det fin-fint med regn :humre: )

Millen sa for siden:

God formiddag! Vært oppe lenge, sliter med søvn om dagen dvs våkner tidlig gjerne rundt 5-6 tiden...

Regn i Oslo også, det har jo vært hele 2 dager med opphold. :knegg:

Ru sa for siden:

Opplett i Bergen, og det er jo fint etter en ferie med 3 soldager og resten stort sett regn. #FML
Jeg sitter og tvinner tommeltotter på apoteket etter å ha betalt det hvite ut av øyet for en dæsj Boostrix. Har hostet i en mnd så relativt sannsynlig at jeg fikk kikhoste av fjortisen i juni, men vaksinen min var uansett utgått så greit å fylle på. Den er jo stivkrampe også, som man kan trenge med en valp med spisse tenner. :knegg:
Siste ferieuke for nå, men jeg har spart en uke. Vet ikke hva jeg skal bruke den til, men sol hadde vært fint.

Nenne sa for siden:

Jobbedag i dag, i regnværet. Her bøtter det ned!

Nå har jeg hatt møte med studentene som jobber så iherdig i sommer og er helt a jour med e-postlista, så nå må jeg vel ta tak i ting som hjelper meg når sommeren er over. Jeg har bare litt vondt i viljen.

Tjorven sa for siden:

Det regner på Beitostølen. Men dette var vi forberedt på. Så i dag er det strikking, podcast og lage god mat som er planen.

Pelle sa for siden:

Tre dagers jobb her. Lite å ta tak i, da de fleste fremdeles er på ferie. Tur til manuellterapeut etterpå. Anklene mine har stivnet etter overbelastning på is og atter is i vinter, så jeg går som en dame på 80 år.

Fersken sa for siden:

Første offisielle feriedag og jeg har bare sjekka e-posten en gang. :stolt:.

star sa for siden:

Duppa av litt. Nå har jeg dusja og skal ut. Runde på senteret for litt forskjellig, optiker for å få fiksa glasset i solbrillen og så kiropraktor. Er ikke helt i vater, men det går seg forhåpentligvis til.

Syrinx sa for siden:

Vi skulle få kaffigjestar i morgon, men i går kveld fekk vi beskjed om at dei kjem i dag i staden. Så her har sprengrydding pågått i formiddag. (Mykje styr for lite. Dei skal visst vidare etter ein time.)

Addison sa for siden:

God ettermiddag! Første jobbdag etter ferien, bortehjemmekontor fra foreldrehjemmet. Nydelig utsikt og egen stue, har tatt med hele hjemmekontorriggen, da blir alt så meget bedre. Er superstøl etter nydelig fjelltur på årets fineste sommerdag her vest på lørdag, et fjell jeg kun har sett fra stuevinduet i barndomshjemmet tidligere. Heftig men utrolig flott tur! I dag får vi middag hjemme hos min bror, så må ut og kjøre noen mil når jeg logger av for dagen. Litt feriefølelse fortsatt, heldigvis! :nikker:

millact sa for siden:

Første jobbedag etter ferie, helt ok. Og i dag er det sommer i sør. Skal sette meg ut på terrassen med en stor skål is rett og slett.

ingling sa for siden:

Smågrått her i dag, men det gjør ikke noe, vi har hatt knallvær og varme i mange dager. Vi har hatt feriegjester noen dager, i dag dro de videre, men er fortsatt i nærheten så vi skal møtes igjen. Det er fint! Vi har bare tuslet rundt og ryddet, vasket klær og tatt livet med ro, passer meg utmerket. :nemlig:

Nenne sa for siden:

Jeg var tidlig oppe i dag på grunn av legetime 08.20, så da kan jeg likegodt jobbe litt mens sola jobber med å finne veien frem og ut av skydekket.

Blondie sa for siden:

Vi var tidlig oppe pga en håndverker som skulle være her klokka 8. Han utsatte nå til i morgen. :mumle:

Millen sa for siden:

Jeg sov helt til kl.9 idag, sammenhengende! Det er lenge siden det, har stort sett våknet alt fra 4 om natta...
Fortsatt sykmeldt og hviler.

celebelen sa for siden:

Vi kom hjem i regnværet i går, etter noen dager på camping med knallsol og bading. Kan ikke huske sist jeg var solbrent, men det har jeg altså blitt nå.

Martis sa for siden:

Jeg har vært på en type «hjelp vi er på ferie» campingferie. Første natten oppdaget vi at teltet tåler ikke øspøs, så da var det å stå opp i en fart og rive det ned å kjøre videre. Teltplass to ble bestemt av værmeldingen, men den var ikke til å stole på… natt tre ble inne, noe dyre greier på booking dot kåm. :knegg: Nå er vi hos tante og bor i campingvogn inn i garasjen hennes! Sol pt, men skal regne igjen i morgen når planen er å se sør øst landet på vei til Reykjavík.
Så stusselig som været har vært på Island, så krysser jeg fingrene for finvær i august i Oslo!

Skilpadda sa for siden:

Vi er i London et par dager, og her er det vesentlig varmere enn på Orknøyene og Shetland; tenkte visst ikke så veldig på det da vi pakket. :humre: Men fint her, da. I går var vi på kino og teater etter å ha sett bl.a. en ganske interessant utstilling om Barbie på Design Museum. I dag skal vi på Summer Exhibition på Royal Academy of Arts, som pleier å være gøy. Fancy middag i kveld, og i morgen skal vi hjem en snartur.

Toffskij sa for siden:

Morn! Vi kom hjem fra ferie i tretida i natt, så jeg er ganske gaga og skal absolutt ikke bedrive noen seriøs jobbing i dag. Men jeg må nok slukke noen småbranner i e-postboksen, siden jeg virkelig har gått inn for å ha helt fri denne ferien.

Adrienne sa for siden:

Insomniaen min slo til for fullt i natt, så jeg sitter her lettere svimmel og prøver å få ned litt kaffe for å se om det hjelper på tåkelandet som er hjernen min. Siste ferieuke, og det kan bli artig å skulle snu tilbake døgnet de neste dagene. :gal:

Bokormen sa for siden:

Da tror jeg nesten vi har passert hverandre, Skilpadda - vi bodde rett ved siden av Barbie. :) Nå sitter jeg og lurer på hvordan jeg skal få kjøpt leilighet i området på kontorrottelønn. :knegg:

Tjorven sa for siden:

Det var meldt dårligere vær på fjellet enn vi har syntes det har blitt. Foreløpig har det vært strålende turvær 4 av 5 dager. Og beina mine trenger egentlig noen pauser. Mannen min er i betydelig bedre form enn meg og har litt for mange «kan vi ikke bare» når vi er på tur. Men i dag sa jeg nei til en liten tindebestigning etter to timermed vandring, kjøpte frisbee-nybegynnersett på sportsbutikken og sendte han til diskgolfbanen. (Det har han hatt lyst til å prøve lenge.) Så nå hviler jeg slitne bein.

star sa for siden:

Vi har vært på tur og det ble ca 40 mil på guttungen. Nå er vi slakt begge 2. :knegg:

polarjenta sa for siden:

God morgen.

Jeg har akkurat kjørt broren mi og kona til fergekaia. De parkerte bilen der i går, og det skal de være glad for, det var passelig kaos der. Selv skal jeg fly til Bodø litt senere på venninnebesøk.

Blondie sa for siden:

Jeg hører regnet tromme ute og er smått irritert over at dagens strandplan med det utgår. Det var meldt sol. Jeg får lese i boka mi inne eller ute under tak i stedet.

Millen sa for siden:

Jeg er så lei denne sommeren og alt regnet. Glad jeg skal til Hellas snart og er garantert sol og varme.

løve70 sa for siden:

God morgen!

Det regner i det minste ikke her. Litt skiftende skydekke og mye vind.

Startet dagen med en lang tur med hunden. Nå kundemøte og deretter må jeg spesifisere en demo for neste uke slik at jeg kan sette teamet mitt igang med å jobbe...

Syrinx sa for siden:

Eg og yngste starta dagen på legekontor i ferietempo. Hostedempande gir nok tilbake nattesøvnen og så håpar vi at testane på mycoplasma og kikhoste ikkje gir utslag.

Litt sol, litt sky og endeleg er fyrste agurken skikkelig på gang i "drivhuset".

Addison sa for siden:

Er for en gangs skyld på rett side av landet når det er fint vær her jeg er. :knegg: Aldeles magisk i vest i dag! Blir grillings til middag og båttur med bror og familie i kveld, bading og fisking tipper jeg. Siste finværsdag mens vi er her, må utnyttes. Jeg jobber jo men skal definitivt ikke jobbe lengre enn jeg må i dag.

Nenne sa for siden:

Jeg har startet dagen med hoste og leser i avisa at covid-en er på vei opp. :skremt: Jeg håper IKKE det er en sammenheng her.

Tjorven sa for siden:

Nenne: Knerten hadde (frivillig) jobb på leir nå, men ble sendt hjem fordi han har alle mulige tegn på korona. Og det gjaldt flere av de som «jobbet» på leiren. Han har ikke testet seg, men vi er ganske sikre på at det er covid han har.

Nenne sa for siden:

:sukk: Vi er litt forsynte nå, er vi ikke?

God bedring til Knerten!

Blånn sa for siden:

Vi har gått i kø opp til Preikestolen i dag. Et mindretall av de som gikk snakket norsk. :knegg:

millact sa for siden:

God bedring til Knerten! Legen antar at min hadde det for to uker siden.

Fint på jobb, får gjort ting som å lese prosedyrer, gå gjennom mailer, prate og drikke kaffe.

Pelle sa for siden:

Endelig vår tur til familieferie! Thailand neste.

Stompa sa for siden:

Morn. Har helt falt av kaffebloggen i sommer, hektisk sommer, men i dag går det litt sakte med meg. Gjorde ferdig ryggtatoveringa i går, og er litt mørbanka. Vil ut og løpe, men usikker på om det er lurt. Får vaske hus mens jeg kjenner på det. Herremannen og samboer kommer kveld, så da blir det stappfullt hus ei uke. :elsker:

Toffskij sa for siden:

Morn! Jeg har hatt et par hjemmeferiedager etter at vi kom hjem fra reise, men nå er jeg på biblioteket igjen og skal prøve å gjøre litt nytte for meg. Husker ikke helt hvordan? :knegg:

Appelsin sa for siden:

Jeg har ganske rolige dager på jobb, og rolig liv hjemme.
I går kveld var jeg på en fjelltur med en venninne, og én solnedgangstur etterpå, så dette er helt luksus. Nå kommer regnet, og da har jeg heldigvis en vegg i kjelleren jeg kan male :knegg:

Addison sa for siden:

Litt mer skyer her i dag, vi fikk gjort mye ut av finværet i går heldigvis. Skal komme regn senere, håper det venter så lenge som mulig. Meget stille på jobb, jeg driver med litt forefallende husarbeid her hos mine gamle foreldre. Klesvask er visst ikke noe de driver så mye med..

Skilpadda sa for siden:

God morgen! Vi er hjemom og vasker klær før vi setter turen til Tromsø for en liten uke. Blir nok fjernjobbing derfra over helgen, men det blir hyggelig likevel! Først må jeg bare innom biblioteket og levere tilbake stabelen med Orkney- og Shetlandbøker. :D

Blånn sa for siden:

God formiddag! I dag er planen å tusle rundt i Stavanger. Foreløpig kommet oss til Outland. Siden jeg er «the odd one out» sitter jeg på et saueskinn med en latte i hendene.

Frøy sa for siden:

Spanialivet er nesten så magisk som jeg drømte om, sånn utenom at en litt for myk seng har satt ryggen min litt ut av spill. Forsøker soling nesten rett på bakken i dag for å se om strekk ut på hardt underlag kan fikse d litt.

Dali sa for siden:

Morn. Pause i sola etter å ha pusset kjøkkenbenk. Oppdaget at vi mangler riktig olje så da mistet jeg gnisten ved tanken på å måtte på obs bygg. :lol:

star sa for siden:

Har vært totalt utkjørt i dag. Gjort et par småting ute når jeg likevel måtte være sjåfør. Og så har vi tatt en liten runde øvelseskjøring i byen.

Blondie sa for siden:

Jeg er hjemme i regnet, skal ordne og organisere før salg. Fordelen er jo at hjemmet blir som nytt. Sympatisk av været å sørge for at jeg bare vil være innendørs.

Fintdethei! sa for siden:

Siste feriedag, og det høljregner. Ikke mer å si om den saken.

Toffskij sa for siden:

Jeg føler meg utrolig flink som klarte å slepe meg til biblioteket i øsregnet. Nå gjelder det bare å gjøre noe fornuftig også. :sparke:

007 sa for siden:

Vi er på fjellet, og været har visst ikke helt bestemt seg i dag. :gruble: Mannen har litt fleksibelt fjellkontor, så det kan bli en tur i «lunchen». Eller seinere. Eller ikke i det hele tatt.

Jeg har planer om å rydde litt i skap og skuffer, det hoper seg fort opp her også.

Addison sa for siden:

Her i fjordstroka innafor bøtter regnet ned, helt ville mengder som kommer. Jeg og mellomste skal på hyttebesøk i mer ytre strøk i ettermiddag, der skal det heldigvis gi seg tidligere. Kaaanskje det blir mulig å sitte litt ute, der også er det nydelig fjordutsikt. :elsker: Yngste og kusinen er levert på "Feriespel", der skal det spilles fra morgen til kveld, og neste uke er det sommerkurs på dem. De har det som plommen i egget!

Så bra, Addison!
Jeg jobber og gleder meg til fjellet etterpå. Det skal visst slutte å regne, men det er ikke så viktig.
Melder litt med et barn i Danmark, og en mann som snart er hjemme igjen etter en kort ferie med (sine) barn.

star sa for siden:

Jeg har fått massasje. Så nå krangler korsryggen voldsomt.

Pelle sa for siden:

Sitter på en rooftop bar i Thailand med en gin tonic. Regntid, men en deilig temperatur. Kjøpte 4 brus og halstabletter på flyplassen; 40 kr.

millact sa for siden:

På jobb, stille, de tingene som kommer tas umiddelbart.

Lurer på å invitere med meg en fin fyr på bar i kveld?

Fersken sa for siden:

Vi skal reise i morgen og ingen har begynt å pakke enda.

God ferie, Fersken!

Her ble det middag på byen i går, så vin et annet sted før vi tuslet hjem og så OL. Sommeren hjemme er absolutt bra!

Blånn sa for siden:

God formiddag! OL på tv. Senere i dag blir det åpningsparaden på Norway Cup. Satser på oppholdsvær. Det er så drass å spille treinstrument i regnvær. :knegg:

007 sa for siden:

Antydning til sol i fjellheimen, men lavt skydekke og fare for byger. Tror dagens tur blir skiheisen opp og så til fots ned igjen. I går ble det kun innedag, så her trengs det frisk luft og bevegelse.

Millen sa for siden:

God formiddag! Hvilket instrument spiller du, Blånn? Ungen her spiller klarinett og fikk plastklarinett til marsj og utesesongen.
Jeg tar pause fra hånd oppvasken etter at oppvaskmaskin tok kvelden igår. Kommer ny på tirsdag.

Nenne sa for siden:

Her gikk det akkurat fra sol til torden og regn i løpet av 15 minutter. Plutselig innevær.

Fintdethei! sa for siden:

Jeg har hatt en lang skravletur med venninne, innlagt en veldig bratt stigning, så dagens trening er i boks. Usikker på om jeg skal gjøre noe mer i dag? Kanskje støvsuge en etasje..

Millen: klarinett

Ble ikke våt. :knegg:

Så bra!

Dali sa for siden:

Har vært på russedugnad. Hjalp til som skyttelbilsjåfør på en lokal festival. Mye hyggeligere enn å selge (kjøpe selv) dopapir. :lol:

Nenne sa for siden:

Først brødskive og så en croissant etterpå, det skal ikke mer til før det føles som søndagsfin frokost. #nær livet opplevelse.

Fintdethei! sa for siden:

Allerede postferieblues på denne siste feriedag.

007 sa for siden:

Jeg er hardt og brutalt rammet av postferieblues, selv om jeg har mye ferie igjen. Jeg vil ha late dager på stranden og varme kvelder på balkongen. Jeg orker ikke at det er et år til neste gang. :trasser:

Martis sa for siden:

På vei hjem fra regn og kulde. Heldigvis tre feriedager igjen i solen hjemme! Gleder meg vildt til å se vovsen igjen. :hjerter:

star sa for siden:

Jeg har kosta gulvet i uteboden. Tror ikke jeg har gjort det siden jeg flyttet inn for 13 år siden. Flytta litt rundt det som stod på gulvet og samla det som skal kastes.
Må ta for meg hyllene også, men ikke akkurat nå.

Blondie sa for siden:

Vi organiserer og rydder, heldigvis ferdige med riving og bygging. Kjedelig arbeid i lengden, for det virker så uendelig. Heldigvis blir det pause med håndballkamp kl 16.00.

Frøy sa for siden:

Jeg nyte det late Spania liv. En uke er over, men det gjør ingenting for vi har 3 uker igjen. :lykkelig:

Jeg sitter ute og nyter bris og god temperatur. Reisefølget er inne i sengen å ser på Netflix, TikTok eller noe annet. Vi kose oss begge og dette var så rett nå.

Varmt på dagtid så det tar i følge jentungen alt for lang tid å bli brun, men tror vi har fått litt farge i det minste. :knegg:

Sissel sa for siden:

Første jobbdag etter en nydelig ferie. Først noen dager på Lindesnes, og så 2 uker i Kroatia.

Hjemmekontor i dag da. :)

Dali sa for siden:

Morn. Fortsatt ferie. Eneste som er stått opp enda, så koser meg med kaffe, radio og litt OL i bakgrunnen. Ingen planer foreløpig, så da får vi se om det blir mye eller lite gjort. :lol:

Fintdethei! sa for siden:

Jeg innser at jeg befinner meg på kontoret. Litt usikker på hva de mener jeg skal gjøre her i dag. Det får da jammen holde at jeg både har stått opp, dusjet og tatt på mascara.

Hardt etter ferie :knegg:
Jeg synes det er hardt etter helgen :gal: hvorfor må jeg herje så forbaska i den hagen når jeg har fri. Full av hakk og stikk og bulker, så det dunket i armer og bein gjennom natten :mumle:

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i bloggen, så kan du gjøre det her.