Sommerkaffe nr. 6

Tjorven sa for siden:

Da var ferien definitivt over for min del. Jeg har hatt litt oppdelt ferie i år, og det har vært fint. Men nå skal jeg være tilbake på fulltid helt til høstferien.

Men; jeg skal altså ha høstferie i år! :lykkelig:

Det er mye mer folk på kontoret i dag enn i foregående uker. Jeg har passe mye å gjøre og jeg kjenner at jeg er relativt klar. Dette blir nok bra.

Eia sa for siden:

Nok en som er tilbake fra ferie (har vært innom et par ganger for å ikke drukne i dag).

Litt OK med hverdager igjen, da. Vi får nyte ettermiddagene i finværet! :jupp:

Kanina sa for siden:

Jeg er også tilbake fra ferie, og er ALLEREDE AJOUR MED EPOSTENE! Dvs har funnet 4 jeg skal behandle skikkelig senere. Resten er for det meste slettet, eller kvittert ut. Hurra! Jeg var egentlig klar for jobb i går, inntil jeg løp 5 km med etterfølgende migreneanfall. Så jeg dro på jobb med migrene-hangover, og følte meg ikke klar i det hele tatt. Gruet meg til epostene, blant annet. Men da er det bare å gyve løs på planlegging av høsten, og kanskje en lystbetont oppgave som å lese en artikkel eller noe.
Det har vært vidunderlig med ferie. Etter å ha vært delvis sykemeldt mesteparten av våren, jobbet jeg noen uker fulltid igjen, før jeg stupte inn i ferie. Og det er virkelig mye mer avslappende med ferie enn sykemelding. Hadde liksom hele tiden dårlig samvittighet for at jeg ikke fungerte. Mens i ferie, trenger jeg jo ikke fungere i det hele tatt (men jeg har fungert veldig bra).

star sa for siden:

Ordinær fridag her. Planer om å komme meg til avfallsplassen.

Toffskij sa for siden:

Morn, jeg er på plass på biblioteket igjen. Nå er det skrivetid.

Syrinx sa for siden:

Eg har hatt to netter i campingvogna til pappa, sidan huset her er fullt av gjestar. Nydelig. Så stille og rolig, fin sovetemperstur og god seng. Og, ikkje minst, utsikt over fjorden omkransa av verdas finaste fjell. :hjerter:

Blånn sa for siden:

Tilbake på jobb jeg også. Tilbake til kaos, kaos og kaos. Har begynt på en liste over ting som skal gjøres. Og så kommer byggeleder innom senere i dag for å riste litt i de som har jobbet her i sommer. Ikke helt heldig med masse verktøy, avfall, åpne dører etc når det kommer elever på torsdag.

Fersken sa for siden:

Vi er på plass i sommerhuset, aka barndomshjemmet. Det er langt å kjøre 75 mil og 6 ferger i ett strekk, men det går.
Litt slitne i dag, så satser på en rolig dag.

Blå sa for siden:

Så godt å høre Kanina. Jeg håper at den gode følelsen fortsetter inn i høsten:

Og, lykke til, Blånn. Det høres krevende ut.

Vi kom tilbake fra to uker på fjellet i går kveld. Nå har jeg tre dager til å vaske klær og prøve å gå litt kontroll på hagen før jeg begynner på jobb på torsdag. Etter snart fem uker med fri så tror jeg at det skal bli helt greit.

annemede sa for siden:

Jeg er på gjestekontor. :hjerter:
Kombinerer "ferie" med jobb.

Addison sa for siden:

Tilbake på kontoret, andre jobbeuke etter ferien. Her er vi tre stykker, så i morgen tror jeg det blir hjemmis. Litt mer å ta tak i denne uken heldigvis, men glad for at jeg har fri torsdag og fredag. Vurderer avspasering onsdag også.

star sa for siden:

Da er jeg slakt i sofaen etter avfallsplass, IKEA og 4 butikker til.

millact sa for siden:

Andre jobbeuke etter ferie; mer å gjøre, så dagen gikk fort.

Millen sa for siden:

Her er det ferie nå, og storshopping på Strømmen Storsenter før avreise ti Hellas onsdag morgen så opp og dra midt i natten. Legg til bytte av oppvaskmaskin som kommer imorgen siden den måtte ryke rett før helgen, fortsatt rot med IKEA som skulle levert senger forrige uke så der var mannen imorges for du kommer ikke gjennom på tlf.
Resten av kvelden og imorgen, klesvask, pakking og legetime.

star sa for siden:

På jobb. Ikke all verden å rydde opp i faktisk.

Appelsin sa for siden:

Jeg prøver å jobbe. Er altfor distrahert av fjell og fjellmenn og livet utenfor jobb :gal: :elsker: :boink:

Blondie sa for siden:

Jeg er fremdeles ikke i form til jobb, skal på møte om tilrettelegging til uka. Har dessverre ikke de største forhåpningene, jeg går på det meste av medisiner og har jobbet veldig lite det siste halvåret. Har likevel smerter og plager som hindrer normal aktivitet.

Hunden er skikkelig klistremerke om dagen og jeg koser meg så med det! Den hengivenheten er helt spesiell, altså. :hjerter:

Kanina sa for siden:

Å, søte frimerkehunden! Min har også blitt merkbart kosete i det siste. Ville ligge i fanget, det pleier han ikke med meg.
Håper dere får til et godt opplegg med tilrettelegging, Blondie!

Jeg er kvitt migrene-hangoveren i dag, og føler meg endelig klar for å jobbe. Har nesten helt tom kalender denne uka, det skal være mulig å komme ajour med planleggingsaktiviteter.

him sa for siden:

Har noen på jobb jeg ikke kan ringe før klokken 10.00, så henger på FP i mellomtiden.

Kanina: Er du av denne verden når du er ajour med mailene så fort? :tilber:
PS! Et (ubedt :blomst: ) treningstips med migrene. For meg hjelper det veldig å være som en hauk på pulssonene. Pulssone 2: Jeg kan trene vekk både migrene og hangover! (av og til, ikke bestandig). Pulssone 3 (og 4), jeg blir dårligere. Og et annet (igjen ubedt :humre: ) treningstips - flatt underlag, gjerne på bane - er gull for å ikke hoppe inn og ut av pulssonene

Skilpadda sa for siden:

Jeg er sånn halvferdig med ferien og har bortekontor i Tromsø noen dager, det er ganske hyggelig å sitte og se ut på fint vær her. Og ganske hyggelig å begynne å jobbe igjen også, egentlig.

Fersken sa for siden:

På vei til begravelse som igjen sikkert utvikler seg til slektstreff.

Toffskij sa for siden:

Morn, morn, jeg er på biblioteket og skal plukke opp igjen artikkelen jeg drev og skrev på før jeg dro på ferie. Får se om jeg husker noe. :knegg:

Blånn sa for siden:

På jobb. Lager årsoversikter og diverse annet. Og har ordnet opp i mitt eget bookingkaos. Fint med både frisørtime og neglefiks, men klarte å legge begge på samme tid. :knegg:

Kanina sa for siden:

Tusen takk, Him!! Sånt er veldig nyttig og tas imot med stor takknemlighet! Jeg blir bare så utålmodig, når beina vil løpe fortere, mens hjerte-kar-systemet er tynget ned av blodtrykksmedisinen. Jeg klarer ikke å holde meg i lave pulssoner da. Kanskje det er bedre å løpe kontrollert på mølla, rett og slett.
Og angående epostene: har fortsatt ikke kvittert ut 4 av dem, men de er på ferie, så det haster ikke. :D Har sletta sånn ca 200 eposter som var spam for det meste.

Addison sa for siden:

Ble kontoret likevel, vi er 4 her i dag, hyggelig lunsjgjeng! :elsker: I ettermiddag skal jeg trene før middag, og mellomste som er hjemme litt nå skal lage sommerruller til oss, gleder meg!

Maverick sa for siden:

:juhu:

Jeg er på kontoret selv om jeg vel egentlig hadde tenkt å ta fri denne uken, blir en tur i morgen også ser jeg.

Kroppen verker og ryggen gjør seg vanskelig og det gjør meg sur og tverr, så jeg tipper det vil være til det beste for de rundt meg her på jobb også å ligge unna litt. :knegg:

Tjorven sa for siden:

Jeg er på kontoret, og har faktisk fått gjort en god del. Og har i tillegg spist særdeles lang lunsj med kolleger jeg ikke har sett på en stund. Det var jo veldig trivelig.

Det er Norway Cup i byen, og det merkes godt. Store grupper av tenåringer som virrer rundt, og ser ut til å være litt overrumplet. Ja, ja ... de er ganske søte.

Dali sa for siden:

Hei fra hytta. Lenge siden vi har vært her nå, så vi hadde glemt ar vi ikke har innlagt vann og måtte dermed kjøpe og fylle kanner på europris. :lol:

Millen sa for siden:

God ettermiddag, her er dagens benyttet til å pakke og siste innspurt før avreise til Hellas inatt. Må være på flyplassen rundt 04.00.

Herlig å lese, Appelsin:hjerter:

God tur, Millen!

star sa for siden:

Sliten i dag. Glemte å ta ut av fryseren det jeg skulle ha også.

Dali sa for siden:

Så koselig, Appelsin. Alene våken på hytta. Triatlon på tv og kaffe i koppen. Det høljet ned i natt, så dagens tur får vente til litt utpå når det er ferdig dryppet fra himmelen. Utsiktene til molte er ganske små, gitt hva jeg (ikke) fant rundt hytta i går.

Martis sa for siden:

Siste feriedag. :sukk:

Neket sa for siden:

Jeg er på jobb etter to ukers ferie, tenkte jeg skulle jobbe resten av denne uken og ta fri neste. Angrer veldig, kom hjem fra sydenland kl 2 i går og er maks trøtt. :knegg:

Morn! Jeg har visst valgt meg gjemmekontor i dag. :sparke:

Ru sa for siden:

Høy puls på kontoret og ikke mulig å kamuflere at man så håndball i kontorlandskapet kan du si. :skratte:

star sa for siden:

Hehe. Hadde den på uten lyd, men så ble det litt å gjøre så fikk ikke med meg dramatikken på slutten.

Ru sa for siden:

Hadde på headsett, men den slutten førte jo til mye følelser som måtte få utløp. :hehehe:

Hei fra Rhodos!

God ferie, Millen!

Kos deg, Millen!

Vi har vært ute å øvelseskjørt litt.

Kos deg, Millen!

Jeg tror jeg må skifte vekk fra sbanken før jeg får et hjerteinfarkt (neida, skal vente til jeg har fått ordnet opp i et lån som jeg har via sameiet til 8,9% rente :humre: Men så snart alt er ok, så vil jeg vekk! I dag betalte jeg en regning for bompassering - helt ok det altså. Men hvilken passering var det? Det er så vanskelig å finne selve fakturan i sbanken at jeg bare :gal: )

Blånn sa for siden:

God morgen! Jeg er på bussen til jobb og oppdaget akkurat at varmen står på. Deilig… :knegg: I går tok jeg en halv dag og koste meg noen timer i sola.

Tjorven sa for siden:

Jeg er på plass på jobb. Snuppa jobber på Norway Cup (betalt jobb på en annen arena enn Ekeberg), og der er det visst det villeste kaos i år. Snuppa er vant til mye rart fra jobbene sine, men i går var hun regelrett fortvila. Derfor har hun hentet inn knerten også. Så i dag er alle familiens 4 personer i betalt jobb. Det skjer ikke så ofte.

Jeg skal ha hjemmekontor i morgen, og lurer på om jeg skal be sjefen om "hyttekontor" slik at vi reiser ned i kveld. Det er meldt fint vær, så det hadde vært veldig digg.

Appelsin sa for siden:

Kontoret tidlig her også. Redusert busstilbud og stappfulle busser, hadde fortrengt det siden i fjor..
Mine to eldste er på hver sine NMF-sommerkurs denne uken, 16-åringen som deltaker og 19-åringen i sommerjobb et helt annet sted i landet:hjerter:
Jeg reker rundt på fjell etter jobb. I går rakk jeg å skru sammen 1 av 4 hagestoler før jeg måtte legge meg, får prøve å ta én til i ettermiddag :knegg:

Blondie sa for siden:

Vi tar en dag på stranda for å komme litt unna boligsalg-bobla. I morgen må jeg handle inn til styling og det kjenner jeg på at er en umulig oppgave. :gal:

Blå sa for siden:

Første dag på jobb etter fem uker med ferie. Så langt har jeg klart å åpne eposten min og skravle med kollegaer. :hjerter: Det får bli litt mer effektivt etterhvert.

Blånn sa for siden:

Arbeidsdagen er bare en time lang og jeg har allerede sendt ut krass e-post til de som jobber med varmen på skolen:
Blånn (e-post): Hei, 8 biler i skolegården er ikke greit. Vi har nå elever på skolen.
Sjef for rørleggere: Skjønner ikke hvorfor vi får kjeft. Jeg snakket med vaktmester i dag tidlig. Han sa vi fikk lov til å parkere…
Blånn (ringer vaktmester): Har du sagt at de får parkere?
Vaktmester: Nei. F*** jeg våkna nå jeg.
Blånn (epost til rørleggersjef): Hvis dere har snakket med vaktmester har det skjedd i søvne for jeg vekket han nå.

Stillhet og bilene er flyttet. :knegg:

Så hvis dere tror at en skoleleders jobb bare handler om pedagogikk og elever…

Well played, Blånn! :skratte:

Appelsin: Vil du treffes til lunsj i dag? Jeg har ærend på dine kanter mellom 12 og 13.

celebelen sa for siden:

Nest siste dag i F her. Ingen store planer, bare litt hagearbeid og avslapning. Har lovet en tur til nærmeste gårdsbutikk, tenker det blir en is der i dag.

millact sa for siden:

Jobb og her går det unna; nyter finværet.

star sa for siden:

Jeg skulle så ønske at jobben min var plassert der jeg bor.
Men men. Telefonbonanza en kort periode. Kom på det jeg glemte å gjøre i går så da bør jeg få det unna.

Fersken sa for siden:

Vi nyter det rolige livet i sommerhuset og har verden litt på avstand. Eneste som forstyrrer idyllen er at jeg sliter med magen.

Syrinx sa for siden:

Akkurat no ligg eg telt med open front og ser utover havet medan bølgene slår inn mot stranda. Det går jammen an å ha det fint sjølv om ein ikkje har det bra.

him sa for siden:

Er alene på jobb? Litt overrasket (to stykker som er syke, men vi er jo litt flere enn det? Vel, da jeg skrev det kom en person :humre: )

Gleder meg til at eldste datter skal komme å spise taco i kveld :) (hun har nok covid - syk og mistet luktesans, men håper det blir ok med mat for henne alikevel)

:klemme: Syrinx

Siste dag på jobb, denne uken i hvert fall. Sov altfor lite og forlot en fin fyr i sengen da jeg tuslet ut i frisk luft og finvær.
I går hadde jeg lunsjdate med Ru og det var utrolig koselig.
For en fin sommer! :tralllla:

Så hyggelig å lese om en trallende Appelsin! :hjerter:

Så koselig Appelsin. :lykkelig:

Jeg er på jobb og er glad for at denne uken bare hadde to arbeidsdager. Det blir tøffere neste uke.

Tjorven sa for siden:

Jeg er installert på hyttekontoret. :D Jeg har avtale om at jeg kan ta hjemmekontor på fredager, men denne helgen var det meldt så godt vær, så jeg konverterte hjemmekontoret til et hyttekontor (med sjefens velsignelse ... hen har sittet på hyttekontor store deler av sommerferien uansett).

Ungene fikk tilbud om å bli med, men det var visst ikke så interessant. Snuppa har jobbet veldig, veldig mye den siste uka, så jeg tror hun kommer til å sove hele helgen uansett.

007 sa for siden:

Altså, Appelsin! You made my (Fri)day. :elsker:

På hjul, på vei til en annen vestlandsby. Sønn/svigerdatter skal i festeligheter, og vi skal være barnevakt for den lille mannen i vårt liv. :hjerter:

Kjekt å kunne bidra med litt fresh romantikk! :lol: :love:

Eia sa for siden:

Fresh romantikk er altså så forfriskende - selv for observatører! :hjerter:

På jobb, kort dag. Har tenkt å kjøre direkte til strand, for så å spise ute med 3/4 av familien. Fiin fredag! :jupp:

Kanina sa for siden:

Jeg forsøker meg på noe så retro som å skrive brev. Jeg og en venninne har avtalt å være mindre på mobilen denne måneden, og det betyr ikke mer chatting! Så da har vi bestemt oss for å skrive brev i stedet. Mitt første forsøk går sånn nogenlunde. For hva skriver man i et brev, da liksom? Jeg forsøkte å huske alle de små tingene jeg har tenkt at jeg ville ha skrevet i chatten, men kommer ikke på noe. Brevet ble nå likevel skrevet, og puttet i en konvolutt. Digitalt frimerke innkjøpt. Klar tiol å poste neste dag. Bare for å oppdage at verken limet på konvolutten eller tapen, holder. Neste utfordring, er å finne et sted å poste det fra. Jeg ville spare meg for 15 kroner ekstra for å sende fra egen postkasse, men det gjør det jo litt plundrete, da. Finnes fortsatt postkasser man kan sende fra? Og min lokale Rema, som sto oppført som utleverings- og innleveringssted, tar ikke imot brev, for de er for små og ville bare blitt borte blant pakkene! Vi får se hva jeg finner i løpet av dagen. Kanskje jeg kan stoppe innom sentrum. Det må jo finnes et sted man kan poste brev.

millact sa for siden:

Kanina: Gøy å få brev! Er det ikke postkasse nær en matbutikk?

Appelsin: Herlig! !’

Fintdethei! sa for siden:

Postkasse, ja. Må si om ikke post i butikk tar imot brev, så vet jeg ikke hvordan jeg skulle sendt det. Du får pakke brevet nedi en eske :knegg:.

Kanina sa for siden:

Oppklaring: det finnes fortsatt enkelte postkasser. Og post i butikk skal ta imot. Det var bare Rema, som er utleveringssted men ikke post i butikk, som ikke tar imot brev.

star sa for siden:

Tok 3 timer fra arbeidsslutt til jeg gikk inn døra hjemme pga forsinkelser.

Fikk plutselig leiligheten for meg selv da, men ingen middag. Jeg som hadde gleda meg til pizza. Lager ikke det til bare meg så må finne på noe annet.

millact sa for siden:

Våknet tidlig, var i seng veldig sent etter konsert med Highasakite i Fjæreheia; helt magisk på alle måter. Dagens plan er lunsj med familien i nabobyen. Vi har kortreist ferie i år.

Fintdethei! sa for siden:

Sovet elendig i natt. Utgjort altså, når det endelig var helg. Nyvasket sengetøy hadde jeg også.
Nuvel.
Plan for dagen er å handle ingredienser og og bake to kaker. Et lite besøk her i morgen for husets yngste. Hun ønsket seg at ene kaken som ihvertfall inneholde spor av sjokolade :knegg:.

star sa for siden:

Var helt ferdig i går kveld. Skulle så ønske jeg faktisk lå til lading når jeg sover.
Tror ikke jeg har noen planer for dagen.

Millen sa for siden:

God kveld, live fra Rhodos med gresk aften og zorba.

Nyter late dager her.

millact sa for siden:

Strålende dag med familie!

Kanina sa for siden:

Jeg og Herr Kanin har vært ute og feiret 22 års bryllupsdag på restaurant i kveld! Det var altså så koselig!

Gratulerer Herr og Fru Kanin. :hjerter:

Gratulerer Kanina:hjerter:

Hurra for dere, Kanina! :elsker:

Vi er i innspurt på fiks før salg. Lei nå.

Lykke til, Blondie. :tvitvi:

Gratulerer Kanina.

Og lykke til Blondie

Gratulerer, Karina. :hjerter:
Lykke til, Blondie!

Har visst fått en nabo over som tramper når hen går.

celebelen sa for siden:

I morgen braker det løs med jobb igjen, og det ligger an til å bli en travel uke. Håpet er å få Ville til å gjøre en del hjemme, siden hun fortsatt har fri. Jeg startet hverdagen litt i dag, med en tidlig tur på treningssenteret, det burde love godt for uka som kommer.

tink sa for siden:

Hjemme igjen etter en etterlengtet og innholdsrik tur til Nederland. Vi må tilbake da, for vi fikk aldri spist de mystiske bitterballs. Har vasket klær i hele går, og trent i dag. Har heldigvis ei uke ferie igjen og en tur til Trøndelag mot neste helg.

Martis sa for siden:

Du har ikke gått glipp av noe i bitterballs tink! De var ganske ekle sånn egentlig. Ellers er jo Nederland alltid verdt et besøk til da!

Søndag, det betyr jobb i morra. Jeg trenger mer ferie!

Fintdethei! sa for siden:

Jobbuke 2 i morgen. I år kjenner jeg at 3 uker ferie overhodet ikke var nok. Denne helgen har gått med til forberedelse til besøk. Veldig koselig, da.

Foreldreportalen er i en flytteprosess, denne versjonen av FP er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i bloggen, så kan du gjøre det her.